Braqueurs (2015)

Alternatieve titel: The Crew

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Julien Leclercq
met Sami Bouajila, Guillaume Gouix en Youssef Hajdi

Yanis, Eric, Nasser en Franck vormen een team efficiënte overvallers in de hele regio van Parijs. Ze hebben elk hun eigen gezinsleven en kampen met paranoia, isolatie en angst van hun familieleden. Door hebzucht zal Amine, het kleine broertje van Yanis, een vergissing begaan... een fout die hen zal dwingen om te werken voor de grote pestkoppen van de stad. Dit keer zullen ze geen overval plegen met een gepantserde auto, maar moeten ze meerdere kilo's heroïne transporteren. De situatie escaleert echter snel en plaatst de overvallers en dealers tegenover elkaar...

Bélon
Vermakelijke Franse misdaadfilm met een aantal fijne actiescenes o.m. geplande frontale botsingen, een soort "ramkraak on the move" en degelijk acteerwerk. Iets te veel genrefilm om écht op te vallen maar kijkt lekker weg en duurt niet te lang.

Goede 3,5*

avatar van jippie2010
Een simpele misdaad/thriller die niet uitblinkt in een origineel plot.
De uitvoering is daarentegen overtuigend en degelijk, maar de film verrast nergens. *3.0

avatar van akkerman20
Vooral knap hoe ze dit in 80 minuten hebben gedrukt, ik ben om. Mooie acties, redelijk verhaal, heb me geen tel verveeld.

avatar van Chelsea94
Typisch franse film van dit genre, drukc snelle beelden en tof gefilmd. De film zelf is oke maar niet heel bijzonder. Duurt precies lang genoeg.

Best oké.

Het is misschien een beetje jammer dat de film af en toe iets teveel aandacht schenkt aan de dramatische lijntjes. Het is al niet zo'n heel lange film en de actiescenes zijn best tof, maar geregeld wordt de vaart eruit gehaald vanwege wat minder boeiende familiale aangelegenheden.

Echt bijzonder is de film verder ook niet. Verhaaltje heeft weinig om het lijf en biedt vooral de mogelijkheid een aantal actiefilms af te raffelen. De actie wordt netjes in beeld gebracht, maar uitzonderlijk of erg gestileerd is het ook niet. Eerder nogal ruw en kil. Op zich is dat dan wel weer interessant, maar écht memorabel wordt het niet.

Rest een vlot, degelijk geacteerd en netjes in beeld gebrachte film. Typische vlotte filler die absoluut leuk is voor een keertje, maar niet echt een blijvende indruk achterlaat. Dan vond ik Leclerq's Chrysalis toch net wat beter.

Aardige film, niks bijzonders...De Fransen zijn wel goed in dit genre...Spoiler ..tag spoiler tag....Heb alleen een vraag""Hoe kregen ze die gevangenwagen om gekiept???? Spoiler taf...spoiler tag.....Ach niet belangrijk Mooie vrouwen ook....wow...hahahaha 3*

avatar van mixmaster
Wat heb ik weer genoten van wederom een geweldige misdaad film uit Frankrijk.
Top actie en zeer goede acteerprestaties, ja de Fransen zijn meester in actie en horror films.

Het enige minpuntje vind ik het wat afgekapte einde, dat had wel wat beter kunnen zijn.

Top film !!!

Lekker vuig misdaadfilmpje..

avatar van Lovelyboy
Redelijk misdaadfilmpje. Vrij vies en gemeen in beeld gebracht, weinig woord, des te meer geweld. Vooral de actie is wel goed in beeld gebracht. Maar hen echt ontbreken aan wat plot, dialoog en extra diepgang in de karakters laat de film voor mij niet echt boven de middelmaat uitsteken.

Verder nog iemand trouwens die bepaalde dingen erg op Heat vond lijken? De openingsoverval bijvoorbeeld? Rustig, beheerst, grote vrachtwagen erbij. Daar hield het overigens niet op. Vond de leider van de bende sowieso erg op de stoïcijnse, beheerst en harde Robert De Niro uit Heat lijken. Net als het etentje met de vriendinnen na de eerst overval. De sfeer, de zweverige muziek erbij gemonteerd, iedereen een beetje lachen, de leider alleen net als in Heat. Nah ja, zal wel aan mij liggen.

Redelijk filmpje, niet meer dan dat.

avatar van Davido
Hoewel het begin iets op zich liet wachten, heb ik behoorlijk wat spanning ervaren in deze film. Lekkere misdaad film!

avatar van filmkul
Aardige misdaadfilm. Het verhaal is niet heel bijzonder maar wordt wel redelijk goed uitgewerkt. De opbouw is okay. De film verveelt geen moment en spanning en aktie worden goed afgewisseld. De actiescènes zijn wel vrij doorsnee maar zien er verzorgd uit. Visueel valt er niks aan te merken. Het acteerwerk is verder prima. Leuk tussendoortje. 3.0

Niet slecht deze film, al had ik wat meer spanning en actie verwacht.
Maar hij heeft me niet verveeld, da's al een goed teken.