Blood Father (2016)

Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Jean-François Richet
met Mel Gibson, Erin Moriarty en Ryan Dorsey

Nadat de 16-jarige Lydia (Erin Moriarty) door haar vriendje, een drugsbaron, erin geluisd wordt voor het stelen van een fortuin aan drugsgeld, slaat ze op de vlucht. Ze kan nog maar bij één persoon terecht: haar vader John Link (Mel Gibson), een eeuwige loser die een dronkaard, drugsverslaafde, bendelid en ex-gevangene is geweest. Hij is echter vastberaden om zijn kleine meisje te beschermen en voor één keer in zijn leven het juiste te doen...

95 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Niks nieuws onder de zon, wel een gemakkelijk te behappen actiefilmpje. Sowieso doet de film wat het moet doen: korte speelduur, simpel plotje, af en toe wat cynisme, … en meer moet dat niet zijn.

Mel Gibson met zijn verweerde kop zie ik het liefst in dit soort films: geen franjes en pogingen tot drama te acteren, neen, gewoon wat schieten en de macho uithangen. Erin Moriarty die zijn dochter speelt is vrij vervelend, al is dat het personage natuurlijk.

Jean-Pierre Richet zorgt voor wat leuke plaatjes nu en dan, maar houdt er vooral een duidelijk afgelijnde film op na. Hij verliest geen tijd aan overbodige uitstapjes of dramascènes. De focus ligt op het kat- en muisspel en dat hoeft inderdaad niet langer dan 88 minuten te zijn.

avatar van Thorongil
Best een fijne actiefilm. Beetje zoals Get The Gringo en The Last Stand. Mel Gibson is zoals steeds geweldig.

Mel Gibson was een goed acteur, maar de laatste jaren heeft hij veel van zijn talent als acteur verloren.
Ook in deze film is hij maar matig, en de prent kon me bovendien amper boeien.
Zwak verhaal, waardoor de film ook waarschijnlijk zo kort is.
Aanvankelijk stond de film op mijn verlanglijst om hem aan te kopen, blij dat ik hem heb gehuurd eerst, bespaart me toch weer 15 €.

avatar van JoeCabot
Een film op maat gemaakt van Mel Gibson. Want voor de rol van aan lager wal geraakte drinkebroer ben je bij Mad Mel natuurlijk aan het juist adres. Bij momenten had ik het gevoel naar een biopic te kijken.

Anyway, Gibson zorgt er ongeveer in zijn eentje voor dat deze film 90 minuten lang (min of meer) entertainend blijft. Voor de rest staat dit project niet echt bol van ambitie. Het plotje ruikt naar straight to dvd. Moriarty is geen slechte actrice maar ontbeert charisma. En de regie lijdt aan bloedarmoede waardoor dit project als bandwerk aanvoelt.

Maar de shootouts zijn best wel cool. En Mel Gibson die in essentie zichzelf speelt, dat gaat er bij mij wel in. 3*

Matige film waarin een op de vlucht slaande tiener wordt bijgestaan door haar vader. Deze aktiefilm heeft een wel heel simpel verhaal en clichématige personages. Afgezien van de finale, had het geheel best wat ruiger gemogen. Aan de cast ligt het zeker niet, vooral Mel Gibson is perfect gecast en leuk om aan het werk te zien. De film duurt niet te lang, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.