Deepwater Horizon (2016)

Drama / Actie

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Kurt Russell en John Malkovich

De film vertelt het waargebeurde verhaal van het BP-boorplatform Deepwater Horizon dat in 2010 het gezicht werd van een ecologische ramp in de Golf van Mexico. Het beruchte Britse booreiland vloog in brand en explodeerde op 20 april 2010 tijdens boringen. Er kwamen 11 bemanningsleden om het leven en veroorzaakte de grootste olieramp in de geschiedenis van de Verenigde Staten.

avatar van TheManInBlack
Na lang uitstellen zag ik dat de film gisterenavond op TV was. Uiteraard heb ik de film bekeken, ik ben toch wel aangenaam verrast. Ik heb wel een beetje spijt dat ik hem zolang heb laten uitstellen. Zelf wist ik niet heel veel van de olieramp af van 2010. Erg interessant en uitstekend verfilmd.

Super film. Sterk gespeeld van begin tot eind en geen seconde verveeld.

avatar van ILDIB
Vooral interessant om te zie hoe het er aan toe gaat op zo'n eiland. Helaas iets teveel heroism en Amerikaanse vlag vertoon. maar zeker boeiend.

avatar van Toontje G
Ja zo gaat het, ga voortaan maar airmiles sparen ipv freebees.

avatar van panax
spannende film over een gigantische ramp
heel goed verfilmd!!
wahlberg is weer oke !!
maar kurt russel ook !!

avatar van Mark de Jong
Redelijke rampenfilm. Spanning zit vooral in het eerste uur.