Le Fidèle (2017)

België / Nederland / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Michaël R. Roskam
met Matthias Schoenaerts, Adèle Exarchopoulos en Charley Pasteleurs

Het is liefde op het eerste gezicht tussen de raadselachtige Gino “Gigi” Vanoirbeek en de beloftevolle racepilote Bénédicte “Bibi” Delhany. Maar Gigi draagt een geheim met zich mee. Hoe meer hij dit probeert te verbergen, hoe dieper hij in de problemen verzeild raakt en hoe zwaarder hun liefde op de proef wordt gesteld. Gigi zal moeten kiezen. En Bibi ook. Maar hoe lang kan je vechten voor iets dat misschien al lang verloren is?

avatar van Onceuponanytime
De film ontspoort wat op het einde en dat is jammer. Overtuigend acteerwerk en tof om de tweetaligheid uit Belgisch grondgebied te horen.

avatar van dalma
mooie film, maar het einde vond ik maar niks...

avatar van Mat_
Halverwege ontspoort de film wel wat, maar wel een prachtige eindscene.

avatar van james_cameron
Tegenvaller, deze derde film van regisseur Michael R. Roskam, wiens twee eerste films, Rundskop en The Drop, beiden uitstekend waren. Hier vertilt hij zich behoorlijk aan een tragisch liefdesverhaaltje annex misdaaddrama, bevolkt door schetsmatig uitgewerkte personages en een overdaad aan dik aangezet drama. Vooral tegen het einde toe is het allemaal een beetje teveel van het goede. Mooi in beeld gebracht allemaal en er wordt degelijk spel geleverd, maar ik voelde er weinig bij.

avatar van nadrin
Ik kan alleen maar James Cameron beamen. Helaas

avatar van Noodless
Ook deze derde film van regisseur Michaël R. Roskam weet mij weer te boeien. Net zoals The Drop en Rundskop is dit een leuke film om te volgen. Verwacht niet te veel van het genre misdaad, dit is meer een dramatisch verhaal waarin een mooi liefdesverhaal zich ontwikkelt waarbij op de achtergrond de misdadige handelingen tot fatale gevolgen zal leiden. Knap in beeld gebracht, vooral de scènes met de auto in de tunnels zijn erg sterk qua uitvoering. Overtuigende rollen van Matthias Schoenaerts en Adèle Exarchopoulos. Er zit ook een onverwachte twist in de film wanneer Adèle eindelijk eens naar de woning van Matthias gaat. Dat is pas undercover, die zag ik niet aankomen. 7/10

avatar van AniSter
Redelijke film. Geen hoogvlieger. Ik vond dat de acteurs het prima deden, maar het verhaal viel me tegen.