The Bye Bye Man (2017)

2,37

Horror / Thriller

geregisseerd door Stacy Title
met Douglas Smith, Lucien Laviscount en Cressida Bonas

Drie studenten aan de Wisconsin-universiteit nemen hun intrek in een oud huis buiten de campus. Daar brengen ze ongewild een bovennatuurlijke entiteit genaamd 'The Bye Bye Man' tot leven. Ze moeten nu trachten te overleven, maar ook hun ontdekte geheim voor zichzelf houden om te verhinderen dat anderen hetzelfde lot ondergaan.

34 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Walter S.
geplaatst: afgelopen woensdag om 16:20 uur [permalink]
MENEER L3GIOEN schreef:

Ik ben een filmliefhebber pur sang. Een van mijn grootste fascinaties voor cinema heeft betrekking tot het macabre, het duistere, het beangstigende of terwijl het horror genre. Mijn afgunst jegens The Bye Bye Man heeft niks te maken met smaak. Dit is gewoon een clichématig stuk bocht wat nergens, maar dan ook echt nergens weet te overtuigen.

Ik zei niet over wiens gebrek aan smaak niet valt te twisten he?

De film weet jou nergens te overtuigen, dat zegt natuurlijk verder niks, net zo min het iets zegt dat ik me er wel mee vermaakt heb. Dat zal ook altijd zo blijven, de één vindt een film totaal ruk, de ander vindt hem wel te gek. Maar hier lijkt het soms wel alsof sommige mensen denken dat als zij een film ruk vinden hij dat ook automatisch is cq dat het dan een feit is en dat het onmogelijk moet zijn dat iemand anders er van heeft genoten of zich er mee heeft vermaakt.
En dat is niet zo. Wat mij opvalt is dat de horror/griezel films die ik afgelopen jaar in Pathé wel vaak een beetje hetzelfde pad volgen, echt heel goor of gestoord wordt het nooit, het blijft altijd redelijk binnen de perken. Desondanks vind ik het vaak wel vermakelijke films, geen toppers die me altijd zullen blijven, maar onderhoudende films waar ik me wel mee vermaak. Wat ik al eerder gevraagd heb in een dergelijk topic: Wat zijn dan wel de absolute toppers op horror gebied (want de meeste films in dit genre worden op moviemeter -zeer toepasselijk- geslacht).

avatar van MENEER L3GIOEN
geplaatst: afgelopen woensdag om 18:09 uur [permalink]
Het was niet om jou aan te vallen, maar even om duidelijk te maken dat mijn fascinatie wel degelijk ligt bij de duistere, macabere kant van film dus met mijn 'smaak' heeft het niks te maken. 😉 En ja, wat je zegt klopt. Het merendeel van de horrorfilms die in een reguliere bioscoop draaien zijn matig of nog minder, maar daar stoor ik me inmiddels niet meer zo aan. Namelijk genoeg horrorfilms die ik matig vind, maar toch nog van die kleine momentjes hebben die ik ineens kan waarderen.

Zo heb ik weleens een Thaise film gezien die ik heel matig vond in zijn geheel, maar die een fantastisch eindshot had wat mij altijd is bijgebleven. Die film heette Shutter. En dat is toch een reden om vaak genoeg nog reguliere horrorfilms te kijken, aangezien er zat bij zitten die ondanks hun niveau nog wel iets te bieden hebben, maar dat is het laatste wat een film als The Bye Bye Man in petto heeft, in mijn opinie.

Zoek trouwens niet teveel achter mijn objectieve manier van spreken, wat je beaamt met 'jou'. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, jij ook.

geplaatst: afgelopen zondag om 21:33 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nul reeten! Let op dit is mijn mening natuurlijk en ik wil niemand die de film wel goed vindt bekritiseren.
In de bioscoop gezien en tegen het einde van de film mijn sjaal en jas al in de hand omdat ik net 96 minuten verspild had...

De film is tergend traag en houdt het kleine beetje spanning niet vast. Als "hij " in beeld komt (ik zal zijn naam niet schrijven en ik denk momenteel ergens anders aan 😉 dan is "hij" naar mijn bescheiden mening niet eens echt creepy. Zijn hond moet ook een "woooh" gevoel oproepen maar vond ik eerder lachwekkend. Nogmaals sorry voor de mensen die het wel ok vinden. Ik vond het helemaal niets.

pluspunten: een lekker wijf in de (bij) hoofdrol met een karakter dat helaas niet echt uitgediept werd.
Ja ik heb nog een positief punt. Toen "hij" tevoorschijn kwam (die jas die op die haak hangt) schrok ik me toch alle nekharen omhoog! Je weet natuurlijk dat het komt (de scene zit zelfs in de trailer). Maar hij kwam niet toen ik het verwachte en potdorie WEL toen ik het niet verwachtte! Pluspunt en mijn compliment! En tenslotte nog een compliment: Ik zag een cliche aankomen in de auto toen Alice aan haar vader in de auto vertelde over het nachtkastje.....maar ze kon het niet lezen in het donker. Dat cliche werd vermeden: Top! Het cliche op het einde dat John nog net de naam van "hem" gaat uitspreken boort echter mijn beetje positiviteit over deze prutfilm de grond in....

Het is jammer want ik vermoed dat een beter script en betere special effects (hond=lachwekkend) er een echt goede creepy film van had kunnen maken.

avatar van Zwolle84
geplaatst: afgelopen zondag om 21:36 uur [permalink]
Ed Kroket schreef:
Nul reeten!

Wat voor film had je verwacht dan?