The Bye Bye Man (2017)

2,41

Horror / Thriller

geregisseerd door Stacy Title
met Douglas Smith, Lucien Laviscount en Cressida Bonas

Drie studenten aan de Wisconsin-universiteit nemen hun intrek in een oud huis buiten de campus. Daar brengen ze ongewild een bovennatuurlijke entiteit genaamd 'The Bye Bye Man' tot leven. Ze moeten nu trachten te overleven, maar ook hun ontdekte geheim voor zichzelf houden om te verhinderen dat anderen hetzelfde lot ondergaan.

• vanaf 27 juni te huur

59 BERICHTEN 13 MENINGEN
avatar van Walter S.
geplaatst: 18 januari, 16:20 uur [permalink]
MENEER L3GIOEN schreef:

Ik ben een filmliefhebber pur sang. Een van mijn grootste fascinaties voor cinema heeft betrekking tot het macabre, het duistere, het beangstigende of terwijl het horror genre. Mijn afgunst jegens The Bye Bye Man heeft niks te maken met smaak. Dit is gewoon een clichématig stuk bocht wat nergens, maar dan ook echt nergens weet te overtuigen.

Ik zei niet over wiens gebrek aan smaak niet valt te twisten he?

De film weet jou nergens te overtuigen, dat zegt natuurlijk verder niks, net zo min het iets zegt dat ik me er wel mee vermaakt heb. Dat zal ook altijd zo blijven, de één vindt een film totaal ruk, de ander vindt hem wel te gek. Maar hier lijkt het soms wel alsof sommige mensen denken dat als zij een film ruk vinden hij dat ook automatisch is cq dat het dan een feit is en dat het onmogelijk moet zijn dat iemand anders er van heeft genoten of zich er mee heeft vermaakt.
En dat is niet zo. Wat mij opvalt is dat de horror/griezel films die ik afgelopen jaar in Pathé wel vaak een beetje hetzelfde pad volgen, echt heel goor of gestoord wordt het nooit, het blijft altijd redelijk binnen de perken. Desondanks vind ik het vaak wel vermakelijke films, geen toppers die me altijd zullen blijven, maar onderhoudende films waar ik me wel mee vermaak. Wat ik al eerder gevraagd heb in een dergelijk topic: Wat zijn dan wel de absolute toppers op horror gebied (want de meeste films in dit genre worden op moviemeter -zeer toepasselijk- geslacht).

geplaatst: 18 januari, 18:09 uur [permalink]
Het was niet om jou aan te vallen, maar even om duidelijk te maken dat mijn fascinatie wel degelijk ligt bij de duistere, macabere kant van film dus met mijn 'smaak' heeft het niks te maken. 😉 En ja, wat je zegt klopt. Het merendeel van de horrorfilms die in een reguliere bioscoop draaien zijn matig of nog minder, maar daar stoor ik me inmiddels niet meer zo aan. Namelijk genoeg horrorfilms die ik matig vind, maar toch nog van die kleine momentjes hebben die ik ineens kan waarderen.

Zo heb ik weleens een Thaise film gezien die ik heel matig vond in zijn geheel, maar die een fantastisch eindshot had wat mij altijd is bijgebleven. Die film heette Shutter. En dat is toch een reden om vaak genoeg nog reguliere horrorfilms te kijken, aangezien er zat bij zitten die ondanks hun niveau nog wel iets te bieden hebben, maar dat is het laatste wat een film als The Bye Bye Man in petto heeft, in mijn opinie.

Zoek trouwens niet teveel achter mijn objectieve manier van spreken, wat je beaamt met 'jou'. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, jij ook.

geplaatst: 22 januari, 21:33 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nul reeten! Let op dit is mijn mening natuurlijk en ik wil niemand die de film wel goed vindt bekritiseren.
In de bioscoop gezien en tegen het einde van de film mijn sjaal en jas al in de hand omdat ik net 96 minuten verspild had...

De film is tergend traag en houdt het kleine beetje spanning niet vast. Als "hij " in beeld komt (ik zal zijn naam niet schrijven en ik denk momenteel ergens anders aan 😉 dan is "hij" naar mijn bescheiden mening niet eens echt creepy. Zijn hond moet ook een "woooh" gevoel oproepen maar vond ik eerder lachwekkend. Nogmaals sorry voor de mensen die het wel ok vinden. Ik vond het helemaal niets.

pluspunten: een lekker wijf in de (bij) hoofdrol met een karakter dat helaas niet echt uitgediept werd.
Ja ik heb nog een positief punt. Toen "hij" tevoorschijn kwam (die jas die op die haak hangt) schrok ik me toch alle nekharen omhoog! Je weet natuurlijk dat het komt (de scene zit zelfs in de trailer). Maar hij kwam niet toen ik het verwachte en potdorie WEL toen ik het niet verwachtte! Pluspunt en mijn compliment! En tenslotte nog een compliment: Ik zag een cliche aankomen in de auto toen Alice aan haar vader in de auto vertelde over het nachtkastje.....maar ze kon het niet lezen in het donker. Dat cliche werd vermeden: Top! Het cliche op het einde dat John nog net de naam van "hem" gaat uitspreken boort echter mijn beetje positiviteit over deze prutfilm de grond in....

Het is jammer want ik vermoed dat een beter script en betere special effects (hond=lachwekkend) er een echt goede creepy film van had kunnen maken.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 22 januari, 21:36 uur [permalink]
Ed Kroket schreef:
Nul reeten!

Wat voor film had je verwacht dan?

avatar van Erick1985
geplaatst: 27 januari, 13:52 uur [permalink]
Wat een hoop gezeur hier weer zeg... Ik vond hem super!! Zal geen klassieker worden, maar zeker een aanrader voor een ieder die van horrors houdt. Hoort absoluut in je collectie thuis als hij binnenkort op bluray uitkomt.

geplaatst: 27 januari, 14:00 uur [permalink]
Erick1985 schreef:

Geef dan op zijn minst aan wat je "super" vond aan deze film? Iedereen een zeur noemen die deze film waardeloos vind.

geplaatst: 27 januari, 22:59 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zwolle84 schreef:

Wat voor film had je verwacht dan?

Een spannende film had ik verwacht! Een film waar je op het puntje van je stoel zit! En bij een horror hoop je ook op creepy beelden. Die hond is niet creepy.

avatar van Skuller
geplaatst: 31 januari, 21:12 uur [permalink]
net in de bios gezien.jesus Christus zeg wat een bagger film. dat dit überhaupt nog de bioscoop haalt ... ugh slecht acteerwerk belabberde effecten en nog slechter verhaal. 👎

avatar van Jeilloc
geplaatst: 30 maart, 02:53 uur [permalink]
Redelijke film.

Deze bovennatuurlijke horror is niet het niveau van Insidious, maar wel het kijken waard. Het is soms een beetje best voorspelbaar en niet altijd even goed, maar de best creepy sfeer en het goede acteer werk van Douglas Smith geven hem net de 3*.

avatar van EVIL '84
geplaatst: 30 maart, 14:35 uur [permalink]
Mwoa... de film werd nergens echt spannend, was nergens vernieuwend (wat ik ook niet verwachtte bij deze titel) en een totaal oninteressant monster/demon. Helaas een gemiste kans...

avatar van JacoBaco
geplaatst: 1 april, 11:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ze moeten echt eens stoppen met die ondermaatse CGI. Echt een domper. Ja, ik bedoel uiteraard die helhond. Verder een typische middelmaat horrorfilm.

avatar van n00r
geplaatst: 2 april, 00:18 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niks mis mee.

Ja, het is een cliché filmpje & ja het acteerwerk is niet altijd even goed maar de film bleef spannend ook al zag je dingen van heel ver aankomen. De spanning bleef bij mij de hele tijd hangen en het verveelde nergens. De film duurde niet te lang ofzo.

Het enige wat ik minder vond was die rare hond. Ik vond de 'Bye Bye Man' er niet eens heel slecht uit zien. Ik heb de film gekeken met oordopjes in en het geluid vol op aan maar dat heb je in een bioscoop ook.

Ik snap goed als mensen zeggen dat ze dit slecht vinden maar ik hou hier van.

7/10 🙂

avatar van umbra
geplaatst: 2 april, 01:56 uur [permalink]
Redelijk filmpje, beetje spannend, maar zijn er veeeeel beter in dit genre, die hond vond ik ook maar ridicuul. Leuk om eens gezien te hebben, maar ga hem niet persé aanraden. 6/10

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 2 april, 09:59 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Bye Bye Man

Erg jammer dat dit soort films tegenwoordig het grote witte doek moeten halen, want grof gezegd is dit gewoon werkelijk troep. Helaas ben ik persoonlijk weer op de trein gestapt van ‘slechte’ horror films en helaas hoort The Bye Bye Man daar ook bij. Zeker de film kent ook wel zijn leuke puntjes die de film nog een beetje sterk houden maar, uit gehele uitwerking is de film gewoon geen reet aan. Toch wel wetend dat ik eigenlijk langzamerhand ook wel een beetje klaar met dit soort films ben, het cliché gehalte kent bij deze film de totale top nog niet en eigenlijk kon ik alle ‘enge’ scenes wel uit mijn duim zuigen, zo saai werd het.

Ik vond de cast nog wel mee vallen, ook al vond ik ze gewoon om te huilen (soms). Alhoewel ik Douglas Smith nog wel redelijk vond acteren, het is dan wel de hoofdpersoon hij mocht er wel wezen was de rest gewoon echt, nee. Neem met voorbeeld de scene bij de trap waarbij Lucien Laviscount dat grietje opving, nou wat slecht geacteerd. Hij had de handen al onder de oksels terwijl ze nog niet eens was gevallen en, helaas vallen er in deze film vaker van deze B-achtige praktijken die ik het niet waard meer vind.

Om buiten het negatieve te staan kent deze film voor mij gelukkig nog twee momenten waarvan ikzelf zei: “Ja, dit is nog wel gaaf”. En dan vooral in het begin waarbij vier mensen bruut worden neergeschoten en de man zelf dan zelfmoord pleegt, onder andere ook door The Bye Bye Man. En het totale eind waar het wel leuk was dat Elliott The Bye Bye man door heeft maar het toch niet houd en psychisch helemaal door draait. Ik moet wel zeggen dat ik dit nog wel viel te doen maar, als je kijkt naar de gehele film is dit maar een klein stuk en hadden zulke scenes de film tien maal beter kunnen maken.

Qua spanning is het heel erg ver zoeken bij The Bye Bye Man. De film werd op 1 moment na totaal niet spannend, en dat spannende moment was misschien ook weer niet spannend. Logisch toch? Nee! Ik vond de film gewoon qua spanning geen zak meer aan, ik denk persoonlijk dus ook dat ik teveel van dit soort concept-horror films heb gezien. Al die horror-‘toppers’ van de laatste tijd bevatten de zelfde spanningsopbouw dus als je een beetje vaak naar dit soort type films kijkt (Insidious , Lights Out etc.) dan kun je alle schrikmomenten eruit vissen en dat vind ik erg zonde.

Daarbij niet verteld dat het verhaal ook gewoon te slaperig is. We volgen in het begin een man die bezeten is door de zin “Don’t think it, Don’t say it” en daarna een volledige afslachtingsscene achteraan gooit. Daarna komen we uit bij Elliott en zijn vrienden. Op een avond vind Elliott een muntje op de grond en gooit die terug in het nachtkastje waar hij op lag, in de lade zeg maar. Wanneer het muntje er weer uit kwam, kwam hij op aparte tekeningen met bepaalde teksten tegen, dit was dus constant weer de zin “Don’t think it, Don’t say it” (het kan ook andersom zijn). Wanneer hij dit leest staat op de achterkant “The Bye Bye Man” en toen zegt die het ook nog eens hard op, niet ene keer maar ook gewoon een paar keer. Hij word nu achtervolgt door The Bye Bye Man en zijn vrienden worden ook aangetast. We eindigen de film in de dood van hun allen.

Goed als ik scenes zoals in de bibliotheek eng moet vinden tja, dan heb je het helaas goed mis want dit was zo slecht als het maar kan. Ook de hond van The Bye Bye Man was gewoon een lachertje en zo kwam je de film heel moeilijk door. Nee, The Bye Bye Man is niet voor mij weggelegd en heb me niet weten te vermaken. Jammer dat de 2017 horror films-trein zo moet beginnen.

avatar van Gerlof1378
geplaatst: 2 april, 12:06 uur [permalink]
Ik vond hem zwaar tegen vallen ik had er meer van verwacht, maar ik vond hem niet eng of laat staan een goed verhaal hebben. Maar voor een leuk avondje is hij nog best te pruimen en dat is dan ook alles vooral als je lekker aan een pintje zit maar ik zeg oordeel zelf hasta luego.

avatar van Spartaan1986
geplaatst: 2 april, 22:48 uur [permalink]
Vreemde maar vermakelijke film met vrij beroerd acteerwerk en wat standaard schrikmomenten. De film had het voordeel dat de laatste 20-25 minuten de beste van de hele film waren waardoor hij van mij toch een half puntje hoger krijgt dan de 2* die ik in gedachten had.

avatar van Flat Eric
geplaatst: 4 april, 18:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De dag dag man.

Het klinkt in het Nederlands net zo dom als in het Engels.
Zwak verhaal die met het niet zeggen/dromen/oproepen thema wat raakvlakken heeft van The Candy Man en Nightmare on Elmstreet.
De CGI van de hond was inderdaad behoorlijk lachwekkend. Door het al vroeg weggeven van het uiterlijk van de ByeMan wordt al veel weg gehaald van de rest van de spanningsboog.
Dus nee, het was het net niet.

avatar van joolstein
geplaatst: 7 april, 05:07 uur [permalink]
De Doei-Doei-Man is simpelweg een prima aanvulling op het flinke aanbod ondermaatse horrorfilms. Het concept is alhoewel niet bijster origineel nog enigszins veelbelovend. Echter wordt die belofte niet ingelost. Het verhaal van de drie studenten die een huis huren en tussen het meubilair een nachtkastje vinden met een verwijzing naar de doei-doei-man schijnt te zijn gebaseerd op een hoofdstuk uit het boek The President’s Vampire van Robert Damon Schneck en daarna bewerkt door Penner de man van de regisseuse. Nu ontving regisseuse Stacy Title ooit een Oscarnominatie voor het scenario wat ze dan weer schreef met haar man Jonathan Penner. En juist met deze film gaat het daar mis want het is bovenal het ondermaatse scenario dat deze film de das omdoet. En niets redt een film die gebaseerd is op een slap script! Maar als dan ook nog blijkt dat het duistere kwaad in kwestie ook niet bijzonder angstaanjagend is, gaat het nog meer mis. Helaas zijn we er dan nog niet want ook zit de film boordevol clichés, zijn de dialogen geforceerd om hun langlopende vriendschap maar vooral te onderstrepen en verliezen de personages onderweg zo'n beetje alle sympathie. En tot overmaat van ramp blijven we dan ook nog zitten met vragen als: Wat was er met die de muntjes? Wat is het doel van die hond? Waarom was daar opeens bibliothecaris mevrouw Watkins? En broer Virgil waarom kwam die nu steeds langs? Het lijkt erop dat Penner en Title te veel tegelijk wilden, en daardoor nu in een grote chaos verzeild geraakt zijn.

geplaatst: 7 april, 08:02 uur [permalink]
Eindelijk weer eens een goede horrorfilm......acteerwerk prima,spanning prima.ok natuurlijk zie ik er wat van the candyman in terug maar dan nog.ik heb mij prima vermaakt met de dag dag man zoals hij door velen hierboven wordt beschreven.4 stars.

geplaatst: 8 april, 11:22 uur [permalink]
Leuke Horror film!

Al had die bye bye man van wie mij iets enger gemogen toen hij in het licht kwam. Nog 1 ding als ik in het donker ergens iets zie hangen wat op een eng iets lijkt dan gaat dat direct de deur uit!!

avatar van Riddierid
geplaatst: 8 april, 12:44 uur [permalink]
Hmm... Ik kijk normaal altijd horror films die hoger dan een 3 hebben maar ik dacht ik probeer ff een laag beoordeelde horror film uit. Dit was één van de betere horror films die ik (recent) heb gezien. Ik vind het best raar dat ie zo laag beoordeeld is. Ik vond het heel erg spannend en het boeide me tot en met het einde. Ja, wat slecht acteerwerk hier en daar maar bij deze film stoorde ik mij daar niet echt aan. Zat een goed tempo in en zat gewoon goed in elkaar. Moet maar vaker laag beoordeelde films kijken blijkbaar. Ik heb blijkbaar een ''slechte'' smaak in horror films ofso... Of mensen zijn te kritisch om kleine dingetjes en willen persé een uniek verhaal? Mn maten vonden hem ook allemaal tof... Ja heel vaag maarja meningen verschillen blijkbaar...

avatar van Actarus
geplaatst: 9 april, 23:09 uur [permalink]
Beetje ondergewaardeerd...ondanks mindere acteurs, ondanks sobere vormgeving of beroerde uitstraling van de Bye Bye Man, heb ik me eigenlijk best vermaakt en ben met momenten goed geschrokken. Het idee erachter is goed gevonden, en boeide tot de laatste seconde. Zeer fijn!

avatar van Collins
geplaatst: 23 april, 01:53 uur [permalink]
Best ok.
Geslaagde combinatie van veel. Horror van psychologische-, slash- en monsterachtige aard.
Dat laatste is door de gebrekkige grime en CGI het minst indrukwekkende onderdeel. Toch ontwikkelde ik wel iets van foute sympathie voor the bad 'guy'. Dat ligt echter meer aan het feit dat de bedreiging intrigerend wordt geïntroduceerd en neergezet. Het smaakt meteen naar meer.
Het verhaal is leuk gejat en is een samenraapsel van eerder uitgevoerde conceptjes. Niet per sé origineel dus, maar wel leuk uitgewerkt. Een behoorlijk goede proloog zet de toon. Het verhaal loopt vervolgens lekker door. Door de vaart en de redelijk intelligente verhaallijn zijn de ontwikkelingen boeiend genoeg om te volgen.
De personages zijn ietwat cliché en wat afstandelijk. Het zijn niet bepaald goed uitgediepte persoonlijkheden. En daar valt goed mee te leven. 't Is ook niet de bedoeling dat je er een band mee opbouwt, geloof ik.
Ze zijn simpelweg het middel waarmee het verhaal tot leven komt. Ze zijn niet belangrijk en van enige opgelegde verwachting om huilend en bibberend mee te leven is geen sprake en dat is verfrissend. Zo blijft het verhaal de spil.
Tja, "the Bye Bye man" dus. Best leuk.

geplaatst: 30 april, 00:30 uur [permalink]
Zeer matig.

Het lijkt erop alsof de film bedenkelijke klassiekers als Candy Man weer een nieuw leven wil geven. Jammer genoeg is de uitwerking zo enorm voorspelbaar dat de film nooit zelfs maar in de buurt komt van een geslaagde horro en blijft hangen in flauwe referenties en gebrekkige regie.

Title probeert hier een aantal dingen. Zo kan je bij de intro denken dat je een nieuwe Martyrs voorgeschoteld krijgt, maar die scenes missen punch. De opbouw daarna in het oude huis is de laatste jaren al zo vaak gedaan dat het moeilijk is om er nog enthusiast over te worden, vooral omdat er zich ook al veel betere regisseurs aan gewaagd hebben. En de mindfuck die daarop volgt voelt zo by the numbers aan dat ook dat deel van de film nooit echt wil werken.

Wat rest is een film die, buiten wat er brakke keuzes, zoals de CG hond, bioscoop-waardig oogt, maar voor een horrorfilm stelt dat niet zoveel voor, vooral eigenlijk dat het allemaal wat braaf en gelikt is. Veel identiteit zit er in deze film dan ook niet in. Acteerwerk is ook één en al matigheid, de bad guy is nooit eng en de soundtrack weet ook helemaal niks toe te voegen.

In een gulle bui zou je nog kunnen zeggen dat het een moedige poging was van Title, maar het resultaat is gewoon niet veel soeps. Er zit wat budget achter deze film, da's het enige wat het nog kijkbaar maakt, maar verder een erg mak kopie-horrortje.

avatar van Macmanus
geplaatst: 6 mei, 11:31 uur [permalink]
Viel me mee.

Het is geen geweldige film. Vaak voel je wel een beetje of een regisseur er echt wat van kan. Vooral ook net in de details moet je dan wat durf tonen. Dat gebeurt hier niet. Toch (waarschijnlijk door de magere berichten) vond ik de film niet zo vervelend. Het is allemaal wat cliche maar toch vond ik het tempo aangenaam, acteerwerk te doen en zat er zo nu en dan een aardige scare in.

Het is geen meesterwerk, bij lange na niet. Maar voor de horror liefhebber niet per se eentje die je helemaal moet overslaan.

2.5 sterren.

avatar van Daan258
geplaatst: 6 mei, 22:22 uur [permalink]
Ga hem zo bekijken, ondanks de vele slechte berichten ben ik toch wel benieuwd.

geplaatst: 7 mei, 14:28 uur [permalink]
Daan258 schreef:
Ga hem zo bekijken, ondanks de vele slechte berichten ben ik toch wel benieuwd.

Sterkte! (y)

avatar van Daan258
geplaatst: 8 mei, 22:11 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet goed, niet slecht. Gewoon een leuke filmpje, zeker niet zo slecht als vele zeggen.

Het begon gelijk al met een gave en leuke intro met een heerlijk vlot tempo.
Vanaf dat moment was ik sowieso wel benieuwd naar de rest van de film.
De eerste kleine 30 min waren ook prima en vermakelijk. Dan krijg je een middenstuk wat hier en daar misschien wat mindere momenten had en niet altijd even boeiend was. ( maar zeker niet heel saai te noemen) Maar vanaf het moment dat de personage's het mysterie achter The Bye Bye Man gaan ontrafelen werd het allemaal gelijk een heel stuk leuker en interessanter en wist de film mij gelijk ook weer veel beter te boeien en was ik wel benieuwd hoe het allemaal zou verlopen, ook al is dit absoluut geen grote verassing of een wauw moment of iets dergelijks, maar toch.

Over het acteerwerk gesproken vond ik dit niet bijster, ze hadden wel iets beters kunnen casten want niet iedereen deed het zo best maar ik heb zeker slecht gezien.

Ook vond ik dat er wel wat spanning ontbrak bij de film. Met name dan bij het eerste uur. Er zaten hier en daar zeker wel leuke scene's in waarbij het ietsjes spannend word maar dit had van mij een heel stuk meer gemogen.
Maar dan gelukkig, gelukkig en gelukkig stijgt het niveau bij de laatste 25 min een heel stuk omhoog in mijn ogen.
Dan was het ook zelfs best spannend te noemen. Ook dan krijg je voor het eerst the Bye Bye Man echt goed in beeld te zien wat ik er zelfs behoorlijk leuk vond uitzien. Maar gelijk daarnaast is het dan wel weer een minpunt dat dit grotendeels alleen maar tegen het eind van de film is. Hiervoor krijg je hem zowat niet te zien wat vreselijk jammer is.
Het einde is ook best bevredigend al had dit van mij net iets langer gemogen.

Had hier wat meer spanning ingezeten en had je meer kunnen zien van Bye Bye Man had de film al gelijk een een stuk beter geweest. Ze hadden hier zeker veel en veel meer kunnen uithalen.

Maar al met al, als je gewoon met niet al te hogen verwachtingen hierin gaat is dit best een vermakelijk horror werkje.

Vind de film zeker geen onvoldoende maar echt een voldoende is het ook net niet.
Als ik een cijfer zou moeten geven van 1 tot 10 zou het denk ik een 5,5 worden.
Maar laat ik is gek doen en hem gewoon een kleine 3,0* geven aangezien had anders een 2,5* zal zijn en een onvoldoende is wat ik niet de film niet vind.

avatar van Noodless
geplaatst: 18 mei, 16:44 uur [permalink]
Op heel wat vlakken erg tegenvallend, dus ook een zwakke score. 3/10
Het verhaal brengt totaal niks nieuws ( niet dat dit erg is ), maar de uitwerking in dit soort films is toch al meerdere malen veel beter gedaan. Denk aan bv. It Follows. Het is eigenlijk niet spannend en vooral sfeerloos. De kwaadaardige entiteit stelt teleur en bepaalde effecten zijn zeer zwak. Bv. de hond.
Ook de cast is erg matig. Een film die je heel vlug bent vergeten.