Wish Upon (2017)

Fantasy / Horror

geregisseerd door John R. Leonetti
met Sherilyn Fenn, Joey King en Ryan Phillippe

Twaalf jaar nadat ze ontdekt heeft dat haar moeder zelfmoord heeft gepleegd, wordt de 17-jarige Clare Shannon (Joey King) gepest op de middelbare school, in verlegenheid gebracht door haar manische vader Jonathan (Ryan Philippe) en genegeerd door haar vroegere liefde. Alles verandert echter als haar vader thuiskomt met een oude muziekdoos waarvan het opschrift belooft dat de eigenaar zeven wensen mag doen. Clare is in eerste instantie sceptisch maar komt toch in de verleiding. Ze is verheugd dat haar leven bij elke wens radicaal verandert. Alles lijkt perfect, totdat mensen om haar heen beginnen te sterven.

avatar van Boeikens
Pover.

De Wishmaster reeks kon ik best pruimen dus dacht ik, ok, proberen maar.
Uiteindelijk bleek het een veel te brave teeny variant die me wat op het droge heeft laten zitten.

avatar van IH88
“Hold up, you dig on multiverses?”

Niet slecht. Wish Upon is geen geweldige horrorfilm, en op sommige momenten voelt het zelfs meer aan als een dramafilm. En Clare (wel sterk gespeeld door Joey King) wordt steeds onsympathieker, waardoor het einde wel iets van zijn kracht en impact verliest. Maar het verhaal over een jonge vrouw, die nog steeds rondloopt met een trauma over de zelfmoord van haar moeder, werkt wel goed. Gelukkig zitten er ook wat gruwelijke moorden in, want soms vergeet je bijna dat je naar een horrorfilm aan het kijken bent.

Haha was dit een horror? Iedereen die deze film niet slecht of zelfs goed vond, is geen echte horror liefhebber en een schande voor het genre horror. Dit was gewoon een actie komedie waar ik naar heb gekeken. Nergens eng, nergens horror dus. Los daarvan was het acteerwerk tenenkrommend slecht. Script sloeg al helemaal nergens op en was te voorspelbaar. Zucht.. Heel vermoeiend.. Wanneer maken ze nou eens échte goeie horrors waar je haren van overeind gaan staan voor de échte horror liefhebbers?!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Berichten verwijderd, a.u.b. geen ruzies uitlokken.

avatar van n00r
Ben het met je eens dat hij niet eng was jordorientje maar ik heb me zeker vermaakt met deze film!