Wish Upon (2017)

Fantasy / Horror

geregisseerd door John R. Leonetti
met Sherilyn Fenn, Joey King en Ryan Phillippe

Twaalf jaar nadat ze ontdekt heeft dat haar moeder zelfmoord heeft gepleegd, wordt de 17-jarige Clare Shannon (Joey King) gepest op de middelbare school, in verlegenheid gebracht door haar manische vader Jonathan (Ryan Philippe) en genegeerd door haar vroegere liefde. Alles verandert echter als haar vader thuiskomt met een oude muziekdoos waarvan het opschrift belooft dat de eigenaar zeven wensen mag doen. Clare is in eerste instantie sceptisch maar komt toch in de verleiding. Ze is verheugd dat haar leven bij elke wens radicaal verandert. Alles lijkt perfect, totdat mensen om haar heen beginnen te sterven.

avatar van n00r
Oh ja heerlijk!
Hier hou ik van een lekker simpel horror filmpje.

Daan258 Ook ik had mijn twijfels na het lezen van deze berichten! Toch maar kaartjes gereserveerd..... deze film vond ik in ieder geval beter dan de films die in eerdere meningen worden genoemd behalve de conjuring 2 dan.
De film komt lekker snel op gang en word nergens saai...inderdaad beetje final destination achtige kills maar dat vind niemand erg toch? En het einde kon ik ook wel erg waarderen...ook al was het voorspelbaar. Ik heb me zeker wel vermaakt met deze film! toch niet altijd afgaan op andere meningen soms zijn die wel heeeeeel kritisch. Voorstukje annabelle 2 zag er trouwens ook erg spannend uit!.

avatar van Daan258
Doom4 Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig. Sowieso zal ik de film gaan kijken maar of dit een bioscoop bezoekje waard is of gewoon thuis op de bank? ik weet het nog niet.

avatar van Friday the 13 th
Simpel verhaal en snel. Standaard horrorfilm, maar daar is zeker niets mis mee. Prima mee vermaakt, blij dat ik de recensies van sommigen niet gevolgd heb. Gewoon zelf ontdekken want bepaalde users zijn idd te kritisch hier. 3*

avatar van Zwolle84
Daan258 schreef:

Best een aardige film nog, maar de bioservaring zal hier weinig toevoegen.

Zwolle84 Daan258 Misschien is de film inderdaad prima voor op de bank maar voor mij voegde de bioscoop denk ik wel een halve ster extra toe. Zoiezo vind ik een film altijd spannender in de bioscoop dan thuis.

avatar van Zwolle84
Doom4 schreef:

Relatief dan, hè. Een film is in de bios inderdaad meestal mooier. Alleen is deze qua beeld/geluid niet dermate indrukwekkend dat je er echt voor naar de bios moet.

Zwolle84 Nee dat ben ik met je eens, maar dit is toch zeker nog wel een goeie keuze als je naar de bios gaat en niet kan kiezen naar welke film je wilt.

avatar van rep_robert
De funfactor van een film als dit ligt veel hoger dan bijvoorbeeld the Crucifixion, die nu ook draait. Daardoor kan ik Wish Upon ook veel makkelijker uitzitten dan zo'n film, die zichzelf te serieus neemt en daarbij gewoon erg matig is.

Als horrorvariant op The Room nog wel te doen... tenenkrommend. Proberen ze een nieuwe markt aan te boren? Is mij volstrekt onduidelijk waarom dit in de bioscopen draait.

Matig.

Inderdaad duidelijk gericht op de tienermarkt, het is dus eerder het idee dat het daadwerkelijk zichtbare wat voor de horror moet zorgen. Verder jonge leads, de highschool setting en wat drama in de vorm van pesterijtjes en de populaire jongen die je niet ziet staan.

Qua idee doet het wat aan The Wishmaster reeks denken, maar qua uitwerking is het meer Final Destination. De film kondigt namelijk duidelijk aan wanneer er weer iemand het onderspit gaat delven, maar verhult hoe het juist gaat gebeuren. Met als orgelpunt de scene waar er twee mogelijke slachtoffers zijn. Niet bepaald origineel, maar het werkt net goed genoeg.

Het verdere verloop van de film is erg standaard en het zou me niet verbazen moest men de vervolgen al klaar hebben liggen als deze film een beetje aanslaat. Deel 2 gaat allicht over de Chinese kerel, Deel 3 is een prequel dat het verhaal rond de moeder verder uitwerkt. En dan nog een aantal random delen erachteraan tot de interesse helemaal is doodgebloed. De reboot kan je binnen 15 jaar verwachten.

Erg by the numbers dus, anderzijds is het ook geen ramp om eens gezien te hebben. Film duurt niet te lang, er zit genoeg tempo in, leuk om Phillippe weer eens te zien en de vloekscenes zijn best grappig.

avatar van rotem
Een soort spannendere versie van Jumanji . Keek lekker weg met een semi-onverwachts einde!

avatar van Someone An
Heerlijke film voor tussendoor. Leuk en laagdrempelig verhaal, heeft wat weg van de final destination films. Niets mis mee!

avatar van Danny Heijkoop
ik vond het wel een leuk verhaal
best goed te doen

avatar van tattoobob
Someone An schreef:

Waarom dan maar 2.5 ster?

avatar van Glacius
Mix van The Box en Wishmaster maar dan minder goed. Wel vermakelijk, maar behoorlijk tam en voorspelbaar.

avatar van john mcclane 2
Behoorlijk leuk concept,door te combineren tussen wishmaster en final destination ( las ik ook hier op MM )
Dat word allen niet heel super in beeld gebracht , met een concept als deze kan je zoveel meer,'
Vond de wishmasters films ook wel aardig , maar het zelfde obstakel , te weinig fantasie gebruikt in het script, en het verhaal, dan wel de kills / wensen.

Maakt het nog geen heel slecht geheel, en de 90 minuten zijn zo om ( had ook niet langer moeten duren ) En wel een voldoende waard,
Weet niet of dit een succes was, maar nog een deel , lijkt me leuk . Helemaal gezien je hier allemaal iets leukers van kan maken,.

avatar van Daan258
Oeiiiiii, wat een flinke klap in het gezicht.

Een film waar ik best naar uit keek. Nooit verwacht dat de film zo tegen zou vallen.
Wat kan de PG-13 toch vreselijk veel verpesten. Als dit geen PG-13 was geweest was dit denk gelijk al een heel stuk beter. Het is echt eerder een hele brave teenage horror film. (als je het horror wilt noemen) Veel te veel highschool drama, vreselijk irritante personage's en vrij slecht acteerwerk. De intro was nog best aardig maar verder was er echt niks van spanning, gore, leuke kills of horror te bekennen. Zo jammer, want het verhaal is helemaal niet slecht bedacht. Een meisje vindt een aparte muziekdoos wat er kan voor zorgen dat je wensen uitkomen, maar niet zomaar. Elke keer als er een wens gedaan wordt zal hier ook een doodde vallen. klinkt best kicke maar jammer dat ze er toch niks leuks van wist te maken.

Helaas kan ik er niet meer dan een 2,0* voor geven.

avatar van keimpeS
Het concept van een film als The Box maar dan meer als een tienerfilm. Zeker niet verkeerd, maar merk wel dat ik ouder aan het worden ben haha. Het horrorgedeelte had van mij wat meer/heftiger gemogen, het is en blijft toch allemaal een beetje slapjes. Misschien had ik van tevoren wat te hoge verwachtingen van deze film...

Flauw. Zal alleen goed worden bevonden door mensen die nog nooit zo'n film hebben gezien, en dat zullen er niet veel zijn. Qua concept soort milde Final Destination. Erg voorspelbaar en zonder spanning, op een gegeven moment zit je alleen nog maar te raden wie de volgende is die gaat sneuvelen(gaap). Laatste kwartier, als dom wicht clare(goed gespeeld door King) toe is aan haar laatste twee wensen, word de veilige formule opeens losgelaten en krijgen we nog wat heuse fantasy voorgezet, maar die twist is zo belachelijk dat je dan waarschijnlijk definitief afhaakt. Raar dat erkende acteurs als Phillippe en Fenn(met een korte, nietszeggende rol) in dit soort nonsens terecht zijn gekomen, is ergens iets niet helemaal goed gegaan. Wenselijk dat er geen vervolg komt maar dat is wishful thinking. Voor de horror nerds dus.

avatar van AmazingPP
Aardige tiener-horror en die moeten hier ook lekker naar kijken. Ben je een beginnend horror-kijker is dit wel gewoon heerlijk voor op de bank met z'n allen en gillen maar! Voor de doorgewinterde horror-kijker is dit natuurlijk een slap aftreksel van "Final Destination", maar zo erg als dat klinkt is het ook allemaal weer niet. Er word best aardig geacteerd en de film bouwt zich leuk op. 3 *

avatar van Noodless
AmazingPP schreef :

Inderdaad. Kijkt wel vlot weg. We hebben het al meermaals gezien, soms beter maar vaak ook slechter.
6/10

avatar van ikkegoemikke
“I just found it at this fancy place.
It's got Chinese writing on it.
Figured since you're taking Chinese...
Just consider it an early birthday present.”

Het lijkt precies wel eeuwen geleden, maar ik kan me nog herinneren dat ik en mijn vrouw (toen onze relatie nog niet bezegeld was door het levenslange ritueel genaamd huwelijk) naar de cinema gingen om “Final destination” te gaan kijken. Niets speciaals zal je denken. Maar ik had haar in die tijd wijsgemaakt dat het een doodgewone thriller was. Kwestie van haar op haar gemak te stellen daar ze niet zo’n fervente liefhebber is van horror. Ergernog. Dat genre bezorgt haar rusteloze nachten vol nachtmerries. Ik garandeer je dat ze de hele film doodsangsten uitstond langs mij. Dat was dan ook de eerste keer dat ze vreselijk kwaad was op mij (en naderhand gezien was dat ook niet de laatste keer). Ik geef toe dat ik van films hou waar het principe van “boontje komt om zijn loontje” voor bloederige situaties zorgt. En als ik “Wish upon” vergelijk met de “Final destination” franchise, dan had ze beter deze film gekeken. Want om eerlijk te zijn, ook al is het helemaal geen slechte horror en heb ik deze met plezier uitgekeken, het kan niet tippen aan “Final destination”.Dus naast de soft-porno waar menig man zich aan vergaapt, heeft men ook de soft-horror voor tieners uitgevonden.

Hier gaat het niet over een groepje tieners die Pietje de dood te slim af zijn, maar handelt het over het tienermeisje Clare (Joey King) wiens leven meer op een horror lijkt dan de film zelf. Haar moeder pleegde zelfmoord toen ze nog piepjong was. Haar vader (Ryan Philippe) is een doodgewone vuilnisman waar ze zich over schaamt. En zelf is ze niet bepaald populair op school en wordt ze dagdagelijks gepest door tuttebellen die afkomstig zijn van rijkere families. De enige steun vind ze bij haar twee beste vriendinnen Meredith (Sydney Park) en June (Shannon Purser). Totdat haar vader tussen wat afval een mysterieus uitziende doos vind waarop een raadselachtige Chinese tekst staat. Dankzij haar Chinese les in school kan Clare ontcijferen dat ze zeven wensen mag doen, waar ze dan zonder verpinken mee begint.

Zoals ik al zei is dit de softere versie van “Final destination” . Echt griezelig vond ik het niet en de noodlottige resultaten van Clare’s wensen zijn ook niet echt expliciet in beeld gebracht. Als ik aan “Final destination” terugdenk, dan zie ik zo die scène op de autosnelweg voor mijn ogen. Die rondtollende boomstammen die vlotweg doorheen een vooruit rammen en de in slow-motion in elkaar crashende voertuigen. Van “Wish upon” zal ik over een week of twee me niet veel meer herinneren. En dat vanwege het ontbreken van beelden die indruk op je maken. Het verhaal op zich is ook al enorm voorspelbaar. Het wensengamma van Clare beperkt zich dan ook alleen tot haar status verbeteren, financiële vrijheid verkrijgen en ervoor zorgen dat de meest populaire jongen van school hopeloos verliefd achter haar aanslentert. Het voelt allemaal een beetje standaard aan. En om eerlijk te zijn werden mijn gevoelens van medelijden voor Clare algauw vervangen door een afkeer vanwege haar naïef egoïsme.

Ben je nog een newbie op gebied van horror, dan kan ik deze alleen maar aanraden. Niets zo gezellig als een film om samen met je beste vriendinnen te gaan bekijken waar de dingen die je bezighouden op die leeftijd aan bod komen. Dat er bij elke vervulling van een wens een dodelijk slachtoffer valt, neem je er dan maar bij. Hopelijk staat er aan de uitgang van de filmzaal geen in zwart gekleed figuur met een enorme zeis, die met een beenderige wijsvinger je vermanend berispt en je waarschuwt dat hebzucht soms wel eens nare gevolgen kan hebben. Dat is dan het moment om al krijsend weg te rennen.

avatar van mixmaster
Middelmatige horror die veel weg heeft van de ''Final Destination'' reeks, wat betreft de kills in deze film.

Het verhaal is simpel maar wel aardig uitgewerkt, acteerwerk is matig.
Leuk tussendoortje.

avatar van Shadowed
Prima.

Ik wist dat deze niet de beste recensies kreeg dus zette hem niet aan met hele hoge verwachtingen. Maar ik was aardig verrast toen hij was afgelopen. Zeker voor een filmpje zoals deze. Het concept is natuurlijk tot de bodem uitgemolken, maar toch.

Verrassend spannend op sommige stukken. Ook hoe zo'n ding waarmee je zo veel kan je helemaal tot waanzin kan drijven is ook bijzonder. Ben ook een keer geschrokken Toen de hond onders het huis lag

Prima filmpje, maar idd geen hoogvlieger

avatar van filmkul
Middelmatige film. Het verhaal is verre van origineel. De uitwerking gaat nog wel. De opbouw is aardig, maar niet alles wordt evengoed uitgewerkt. Soms gaat het net iets te snel en te makkelijk wat ten koste gaat van de geloofwaardigheid, in de context van de film natuurlijk. Verder bevat de film soms wat spannende momenten en kijkt hij best aardig weg. Het acteerwerk kan beter. Niet helemaal goed gejat. 2.0/2.5