Unrest (2006)

Horror

geregisseerd door Jason Todd Ipson
met Corri English, Scot Davis en Joshua Alba

Wanneer Alison Blanchard arts wil worden, moet zij haar vrees opzij zetten. Tijdens haar studie zal zij geconfronteerd worden met rijen van lijken. Van het begin voelt zij zich ongemakkelijk in het laboratorium. Op één of andere manier voelt zij een bepaalde aanwezigheid van iets wat zij niet kan verklaren. Dit gegeven geeft haar eerst alleen maar de kriebels, maar wanneer een vriend van haar dood wordt aangetroffen, beginnen de problemen pas echt.

avatar van Angelo2
Vrij suffe horror waarbij je telkens zit te wachten tot er wat gaat gebeuren. Het verhaal is redelijk en daar had veel meer uit gehaald kunnen worden. Acteerwerk was middelmatig en de hoofdpersonages waren niet al te snugger en vrij oninteressant. Jammer, had meer ingezeten. Zeker na het zien van de mooie dvd hoes. Een 4,5

avatar van jeroentjuhhhhh
Enorm doorsnee thrillertje dat makkelijk 0,5-1,0* hoger had kunnen krijgen, mits ze een degelijke sound designer hadden ingehuurd. Unrest mist gewoon een eigen identiteit, maar scoort verder wel punten met z'n toffe setting en dito stijltje. Lekker grijs en fijn uitgelicht. Niettemin een flauw niemendalletje dat een wat pittiger scenario had kunnen gebruiken (doe eens gek..) en duidelijk een minder standaard geluidsband.

avatar van Gang_Star
Tegenvaller, deze horror waarin een soort vloek uiteindelijk de rode draad is. Het heeft in het ziekenhuis een degelijke setting maar de uitwerking waarbij de horror vrij weinig aanwezig is, kent saaie karakters en bevat weinig spanning om maar enigszins goed in de film te kunnen komen. Het hele Azteken gebeuren ging me na een tijdje ook nog zeer irriteren om constant dat gehum te moeten aanhoren.

avatar van Noodless
Tegenvallend ondanks het enge verhaal. De acteurs komen niet geloofwaardig over en echt spannend wordt het echter niet. Leuk feitje is dat deze film blijkbaar echte doden (lichamen) heeft gebruikt tijdens de opnamen. Brrrrr 5/10