Unrest (2006)

Horror

geregisseerd door Jason Todd Ipson
met Corri English, Scot Davis en Joshua Alba

Wanneer Alison Blanchard arts wil worden, moet zij haar vrees opzij zetten. Tijdens haar studie zal zij geconfronteerd worden met rijen van lijken. Van het begin voelt zij zich ongemakkelijk in het laboratorium. Op één of andere manier voelt zij een bepaalde aanwezigheid van iets wat zij niet kan verklaren. Dit gegeven geeft haar eerst alleen maar de kriebels, maar wanneer een vriend van haar dood wordt aangetroffen, beginnen de problemen pas echt.

avatar van Die Hard,Willis
Toch een hele aardige horrorfilm.De rating vind ik toch wel te laag,maar dat is hier bij heel veel horrorfilms.
Het verhaal vond ik goed alleen de verloop was in het begin een beetje saai,maar daarna werd het goed.
De lijken zien er natuurlijk heel goed uit,maar dat is niet zo raar,omdat het echte lijken zijn.
Het acteren was heel erg aardig.
Gewoon een hele vermakelijke horror.

avatar van zombie
Die Hard,Willis schreef:

Ik kan nergens serieuze informatie vinden, dat men echte lijken heeft gebruikt voor deze film. Het lijkt mij ook sterk aangezien veel mensen dat moreel verwerpelijk zouden vinden, Bovendien denk ik niet dat ze de actrice in de openingsscène hebben gecast naar aanleiding van haar gelijkenis met een van de gebruikte lijken....
Leuke reclamestunt denk ik eerder.
Dat het in een echt mortuarium is gefilmd is overduidelijk en geeft de film wel die extra creepy sfeer.

avatar van zombie
zombie schreef:
Het lijkt mij ook sterk aangezien veel mensen dat moreel verwerpelijk zouden vinden.

Zover ik weet is Poltergeist de enige film die iets soortgelijks probeerde.

"JoBeth Williams revealed that the production used real skeletons when filming the swimming pool scene. Many of the people on the set were alarmed by this and led others to believe the "curse" on the film series was because of this use. Craig Reardon, a special effects artist who worked on the film, commented at the time that it was cheaper to purchase real skeletons than plastic ones as the plastic ones involved labor in making them."

aerts007
veel beter dan sommige bagger van horror die ze de laatste tijd uitbrengen.kijk bv: maar eens naar Wrong Turn 2 !voor mij aardige film.

avatar van HtoJ
oh neeeeh, wat een slechte film was dit...Smerige lijkenbende en dan nog eens z'on slecht geestverhaal, dit keer een Azektenvloek nou jah ik heb weer ns 2 uur van leven verspeeld door t kijken naar deze film , ik kan het niemand anders aanraden, laten liggen deze film.... 1,5 ster

avatar van Ajax&Litmanen1
Ronduit matige horrorfilm die me exact 0 schrikmomenten heeft gegeven. Enige smerige was dat ze in een bak met allemaal lijken in bewaring moesten duiken. Niet eng ofzo, wel smerig.
Maar ik raad deze film dus af.

avatar van Friday the 13 th
Vond het op zich geen slechte film, de film kwam voor mij op geen enkel moment low budget over en de acteurs speelden overtuigend

de spanning wordt erg mooi opgebouwd, doch blijf de kijker ergens op zijn honger zitten.

Ik had verwacht dat de lijken gingen aanvallen en dat je ze zou zien lopen en wandelen dit gebeurt dus niet. Van de ene kant is dit positief, want in vele films gebeurt dit al, met als gevolg dat dit vaak belachelijk overkomt. Van de andere kant negatief omdat je ergens zit op te wachten, wat nooit zal komen....

Ik vind de aztekenvloek mooi uitgewerkt. Ik ben blij dat het einde geen overdreven exorcisme, gevecht, vervloekingrituelen of wat dan ook geworden is. Heel simpel het einde.

Ik geef de film een 3, heb me niet verveeld, toch met een bepaald gevoel van "wanneer gebeurt het nu" blijven zitten.

avatar van candymancandyman
ze donderen alles maar in de schappen hee. bagger film. had er wel iets meer van verwacht. waarom is de filmposter toch vaak mooier dan de hele film. erg slecht geacteerd. niet eng. slechte fx.
0,5 ster.

Op zich was ik wel nieuwsgierig van begin tot einde, maar in het algemeen had ik me er meer van voorgesteld. Echte schrikmomenten bleven uit. Enkel het duiken in de bokaal van lijken was idd een niet zo prettig zicht.

avatar van Macmanus
meh.

Deed me een beetje denken aan die duitse film met Franka Potente. Maar buiten wat leuk tl buis geflikker en wat lekker snijden in lijken. Mist de film nogal wat, vooral spannin. Wat ook nog eens op de momenten dat het een beetje wilt komen bruut de nek om wordt gedraait door de cast. Die niet bepaald goed was, wat opzich bij horror nooit heel hoog op de lijst staat. Maar aangezien ze hier toch opzoek gaan en er een soort love intrest inzit is hier toch wel nodig was.

Wel prachtig was het stuk waar onze hoofdrolspeelster haar shirt uitdoet om in het water te gaan maar haar broek wel weer aanlaat, daar is over nagedacht.

2 sterren.

avatar van Gitarist187
ik heb em gister gezien en wist eigenlijk niet wat ik moest gaan verwachten, had em toevallig in een pakketje bij de videotheek gekocht.

ik vond de film opzich wel spannend omdat ik de hele tijd aan het wachten was op dat lijk dat tot leven komt ofzow...maar dat gebeurde gewoon niet...

vandaar dat ik het wel een goede film vond maar ik zal hem nooit een tweede keer kijken

avatar van glimmerman2000
Pfffffffff wat een dom verhaal zeg,Toen ik ze zo zag klooien, in die bak met water (waar de lijken inlagen), toen dacht ik even, waar slaat dit op.In tijden niet zo een dom verhaal gezien.

Een dikke 0,5

ninoboy1
Goed verhaal, maar hier zijn er veel van hoor...

avatar van Linske
goeie film

Een film om aan te raden! Heb er van genoten!

Dom verhaal, meisje heeft t IQ van Britney Spears.
Koppigheid was té veel..

'k ergerde me eig aan elke persoon erin.. behalve in t begin en de leuke kerel die met dat meisje in bed wil duiken.

te ongeloofwaardig..

2.0

avatar van EVIL '84
Aardige film, alleen de dvd die ik had gekocht had een andere afbeelding. Helaas geen uit de dood oprijsende lijken of geestverschijningen, alles gebeurt een beetje uit het zicht. Gelukkig zitten er genoeg momenten in de film die het spannend houden.

Origineel bedacht verhaal! Vaak vond ik het ook spannend en griezelig. Maar zoals ik mijn mening deel met anderen de acteerprestaties hadden beter gekund. Zeker die van het grietje (kan er geen jonge geëmancipeerde wel opgeleide vrouw van maken).

Al met al de moeite waard!

avatar van huVILEub
Leuke horror. Hij is niet doodeng ofzo maar er zitten spannende momenten in. Het verhaal is goed, acteerwerk iets minder. Verwacht alleen geen horror-actie (slachten etc.) het meeste is niet te zien. Toch een leuke horrorfilm.

avatar van _Moonwalker
Ok, heb het met moeite uitgezeten dus zo een hoge score zal de film niet krijgen van mij. En dat om de volgende redenen:

1. De scenarios waren slecht afgewerkt. Midden in een dialoog afkappen om te springen naar een ander locatie. En dat meerdere malen, waardoor je geen vat op het verhaal kunt krijgen.

2. Opeens nieuwe acteurs zonder introductie. Psychiater is een goede voorbeeld daarvan. Je zou niet weten of het een psychiater is of een medium of wat dan ook.

3. Acteren was erg slecht. Was absoluut niet onder de indruk.

4. Mensen verdwijnen spoorloos en niemand die zich er iets van aantrekt.

5. Motieven van de patholoog die les geeft blijven in mysterie gehuld.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom een erg slechte film, die het moet hebben van goor en bloederigheid. Van beide was ik niet onder de indruk.

1.0 ster voor de moeite die ze gedaan hebben.

avatar van daslekker
aardige horrorfilm met wel een beetje een suf einde.

beter was het geweest als zij bijv. zelf bezeten was (immers ontvankelijk voor geesten) en dat zij achteraf degene bleek die de moorden in het ziekenhuis had gepleegd..ik kreeg ook het idee dat de film hier naar toe werkte, maar helaas

ook een leuker einde was bijv. als ze in brazilie bij de grot bezeten raakte en haar vriend offerde..

ik heb me iig wel vermaakt met deze film

avatar van Elineloves
'' I think there's something wrong with my corpse. ''

Aardige dertien-in-een-dozijn horror. Ziekenhuizen zijn sowieso al niet de favoriete 'place to be', met alle zieke en stervende mensen, lijken, bloed.. De meeste mensen hopen er dan ook weer snel weg te zijn. Voor een film is dit dan ook een prima, onheilspellende locatie.

Ik weet niet hoe het in werkelijkheid gaat, maar die scène waar ze de lijken uit het water vissen, je weet wel, waar alle lijken op elkaar zijn gekwakt in één grote bak, en die sarcastische en seksistische neger vervolgens met een soort vishaak er eentje uithaalt, is al een moment waar je met flinke opgetrokken wenkbrauwen toekijkt.

Overigens is dit niet de beste film om te kijken als je ziek bent. Ik kan best wel tegen gore, maar af en toe had ik het er wel even moeilijk mee, terwijl het nog niet eens echt ranzig was. Wel blijft het spannend en vraag je je telkens af hoe het gaat eindigen.

De muziek is vanaf het begin af aan erg prettig aanwezig, en wordt naar het einde toe ook steeds krachtiger en thematischer.

Ja, fijn filmpje. En Brian is een ontzeeettend knappe gozer!

avatar van 606
Helemaal nog niet zo slecht hoor, voldoende spanning leuk verhaal.
En acteurs waren overtuigend genoeg.

3 sterren

mug13
Voor mij is en wordt deze film nergens spannend of eng.
(Aanwezige schrikmomenten nul,nul).

avatar van eavymetal
Dat de stoffelijke resten van mensen in deze film er wel heel erg echt uitzien is niet zo vreemd, want het zijn namelijk ook echte stoffelijke resten van mensen!

Het verhaal in de film is niet bepaald hoogstaand, maar het kan er mee door.

avatar van DjFrankie
Redelijke thriller, wederom weinig horror hierin. Het laatste kwartier is het beste, maar film komt nergens echt overtuigend over.

HALVE TAMME.
mug13 schreef:
Voor mij is en wordt deze film nergens spannend of eng.
(Aanwezige schrikmomenten nul,nul).

Mee eens.

avatar van Perry Meer
mwah iets vaags met een Aztekenvloek (?) huh
en meer lijken in het lijkenhuis, niet helemaal mislukt maar geen hoogvlieger

en dan de punten...ik geef deze film 2 sterren voor de moeite en het aardige spel
van de hoofdrolspeelster

alstublieft

avatar van tattoobob
Redelijke film uit de after dark serie!

avatar van notsub
Dit is ver onder de maat. Er gebeuren teveel dingen die zelfs in een film niet voor realistisch aangenomen kunnen worden. Het verhaaltje is mager en komt nergens van de grond. Dit soort films zijn er al veel beter gemaakt. Dit ziet er gewoon te goedkoop uit en enige diepte is ver te zoeken. Als het nu nog komisch was, maar dit is zelfs niet onbedoeld komisch. Het is gewoon zeer matig.

avatar van Angelo2
Vrij suffe horror waarbij je telkens zit te wachten tot er wat gaat gebeuren. Het verhaal is redelijk en daar had veel meer uit gehaald kunnen worden. Acteerwerk was middelmatig en de hoofdpersonages waren niet al te snugger en vrij oninteressant. Jammer, had meer ingezeten. Zeker na het zien van de mooie dvd hoes. Een 4,5

avatar van jeroentjuhhhhh
Enorm doorsnee thrillertje dat makkelijk 0,5-1,0* hoger had kunnen krijgen, mits ze een degelijke sound designer hadden ingehuurd. Unrest mist gewoon een eigen identiteit, maar scoort verder wel punten met z'n toffe setting en dito stijltje. Lekker grijs en fijn uitgelicht. Niettemin een flauw niemendalletje dat een wat pittiger scenario had kunnen gebruiken (doe eens gek..) en duidelijk een minder standaard geluidsband.

avatar van Gang_Star
Tegenvaller, deze horror waarin een soort vloek uiteindelijk de rode draad is. Het heeft in het ziekenhuis een degelijke setting maar de uitwerking waarbij de horror vrij weinig aanwezig is, kent saaie karakters en bevat weinig spanning om maar enigszins goed in de film te kunnen komen. Het hele Azteken gebeuren ging me na een tijdje ook nog zeer irriteren om constant dat gehum te moeten aanhoren.