The Last Mimzy (2007)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Robert Shaye
met Rhiannon Leigh Wryn, Joely Richardson en Timothy Hutton

Twee kinderen vinden een doos met bijzonder speelgoed. Het speelgoed blijkt magische krachten te hebben, dat aan de kinderen wordt doorgegeven. Als hun ouders en omgeving dat ontdekken blijkt het te laat en de kinderen lijken gevangen in een andere wereld.

avatar van Pixel-blue
leuke film om met de kinderen te
kijken

Een erg leuke film. Ik had hem laatst met mijn broertje(7 jaar) gekeken en toen zei hij dat hij dit de leukste film vond die hij kende.
Ik vond het zelf ook een hele mooie film. Ontroerend en lachwekkend.
Een echte aanrader dus.

avatar van mikey
Redelijke ET kloon.

"What's that?
I dont know.
Read the directions.
There are no directions."

Heerlijke kinderlogica. Daarbij: luv fantasy, ook al is dit een film met kinderen in de hoofdrol. Juist door hun (gespeelde) onbevangenheid kan ik mij echt even verliezen in zo'n verhaal, waarin allerlei vreemde gebeurtenissen als normaal worden aanvaard en puur worden ervaren. Wonderlijk dat in deze film een stoffen konijn als 'alien' vanuit de oceaan verschijnt. Wat een snoepje
Het blijkt later de White Rabbit uit Alice in Wonderland voor te stellen en weer wat later gaat het over de mogelijkheid van tijdreizen en dat door de toekomstige mens.
En toch is deze opeenvolging van fantasieën niet teveel, het loopt perfect in elkaar over. Soms deed het mij een beetje aan Donnie Darko en The Box denken, met bv die transparant blauwige materialisaties.
Broertje en zusje maken via het konijn kennis met een (super)kracht, telekinese. En ook telepathie en communicatie met dieren via gedachten, tevens inzichten die toepasbaar zijn in techniek.
Het eind vond ik prachtig en nee, zeker niet te sentimenteel, wel ontroerend.

zeker een leuke jeugdfilm / familliefilm.
vermakelijk filmpje

avatar van arno74
Hele aardige science fiction voor kinderen, die verrassend genoeg ook spanning weet op te bouwen. Ook redelijk veelzijdig wat de science fiction betreft. Luchtig filmpje met prima vermaak, vooral voor kinderen. Ruim 3 sterren.

avatar van Phantasm
Leuk voor de kids.

Dit is weliswaar duidelijk een jeugdfilm, zelfs de kleinsten zullen hier pret aan beleven, maar ook ouderen zoals ik.
Vond dit een bijzonder goed geslaagde jeugd-SF-film.
Mooi verhaal, grappig soms en mooie speciale effecten.
Kortom: is me beter bevallen dat ik had vermoed.
Kleine bijkomstigheid, de aftiteling gaat onder de muziek van een prachtig nummer gezongen door Roger Waters (Pink Floyd).