The Last Mimzy (2007)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Robert Shaye
met Rhiannon Leigh Wryn, Joely Richardson en Timothy Hutton

Twee kinderen vinden een doos met bijzonder speelgoed. Het speelgoed blijkt magische krachten te hebben, dat aan de kinderen wordt doorgegeven. Als hun ouders en omgeving dat ontdekken blijkt het te laat en de kinderen lijken gevangen in een andere wereld.

avatar van Nicolage Rico
De kinderlijke Donnie Darko.

Aardige, onderhoudende film, maar echt boeiend wordt het nooit, helaas. Vooral het begin is alleraardigst en niet te cliché, zoals je in andere familiefilms ziet.

Een ruime 3 *.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Kinderen kijken blijkbaar graag naar dit avonturenfilmpje. Deed me qua stijl wat denken Spy Kids, al is het qua niveau nogal mainstream. Zal nooit een klassieker worden, maar net voldoende om de kids op een zondagmiddag bezig te houden. Niks irritant in deze film, maar zeker niet voor volwassenen (toch niet voor mij)

avatar van Decec
Ik vond hartstikke leuke Fantasyfilm..
Ook leuk voor kinderfilm, maar ook voor oud!
Grappig... goed gespeeld.
Vier sterren!

"What's that?
I dont know.
Read the directions.
There are no directions."

Heerlijke kinderlogica. Daarbij: luv fantasy, ook al is dit een film met kinderen in de hoofdrol. Juist door hun (gespeelde) onbevangenheid kan ik mij echt even verliezen in zo'n verhaal, waarin allerlei vreemde gebeurtenissen als normaal worden aanvaard en puur worden ervaren. Wonderlijk dat in deze film een stoffen konijn als 'alien' vanuit de oceaan verschijnt. Wat een snoepje
Het blijkt later de White Rabbit uit Alice in Wonderland voor te stellen en weer wat later gaat het over de mogelijkheid van tijdreizen en dat door de toekomstige mens.
En toch is deze opeenvolging van fantasieën niet teveel, het loopt perfect in elkaar over. Soms deed het mij een beetje aan Donnie Darko en The Box denken, met bv die transparant blauwige materialisaties.
Broertje en zusje maken via het konijn kennis met een (super)kracht, telekinese. En ook telepathie en communicatie met dieren via gedachten, tevens inzichten die toepasbaar zijn in techniek.
Het eind vond ik prachtig en nee, zeker niet te sentimenteel, wel ontroerend.

avatar van arno74
Hele aardige science fiction voor kinderen, die verrassend genoeg ook spanning weet op te bouwen. Ook redelijk veelzijdig wat de science fiction betreft. Luchtig filmpje met prima vermaak, vooral voor kinderen. Ruim 3 sterren.