Unrest (2006)

Horror

geregisseerd door Jason Todd Ipson
met Corri English, Scot Davis en Joshua Alba

Wanneer Alison Blanchard arts wil worden, moet zij haar vrees opzij zetten. Tijdens haar studie zal zij geconfronteerd worden met rijen van lijken. Van het begin voelt zij zich ongemakkelijk in het laboratorium. Op één of andere manier voelt zij een bepaalde aanwezigheid van iets wat zij niet kan verklaren. Dit gegeven geeft haar eerst alleen maar de kriebels, maar wanneer een vriend van haar dood wordt aangetroffen, beginnen de problemen pas echt.

avatar van FillumGek
Ik vond dat de film nog aardig spannend was. De beklemmende sfeer had me voortdurend bij de strot en dan die angstaanjagende soundtrack...

Het verhaaltje is niks speciaals, maar het acteerwerk was nog best te pruimen. Hij duurt ook niet te lang. Best een keer het bekijken waard.

Aardig filmpje.

Probeert een sfeertje neer te zetten, en hoewel het vooral bij een poging blijft is het uiteindelijk niet onaardig.

Deed wat aan Vital denken, maar dan binnen een typisch suspense sfeertje. Zo zie je wel heel duidelijk wat de meerwaarde van een regisseur als Tsukamoto is. Setting is wel mooi en is natuurlijk redelijk luguber, maar verder gebeurt er eigenlijk niet veel.

Gore en suspense zijn redelijk pover, en veel meer dan een aangenaam sfeertje hangt er dan ook niet. Dat maakt dat de film wel onderhoudt maar ook niet veel meer doet.

Degelijke genrefilm dus, maar niks speciaals. 3*

avatar van Ajax&Litmanen1
Ronduit matige horrorfilm die me exact 0 schrikmomenten heeft gegeven. Enige smerige was dat ze in een bak met allemaal lijken in bewaring moesten duiken. Niet eng ofzo, wel smerig.
Maar ik raad deze film dus af.

avatar van Macmanus
meh.

Deed me een beetje denken aan die duitse film met Franka Potente. Maar buiten wat leuk tl buis geflikker en wat lekker snijden in lijken. Mist de film nogal wat, vooral spannin. Wat ook nog eens op de momenten dat het een beetje wilt komen bruut de nek om wordt gedraait door de cast. Die niet bepaald goed was, wat opzich bij horror nooit heel hoog op de lijst staat. Maar aangezien ze hier toch opzoek gaan en er een soort love intrest inzit is hier toch wel nodig was.

Wel prachtig was het stuk waar onze hoofdrolspeelster haar shirt uitdoet om in het water te gaan maar haar broek wel weer aanlaat, daar is over nagedacht.

2 sterren.

avatar van huVILEub
Leuke horror. Hij is niet doodeng ofzo maar er zitten spannende momenten in. Het verhaal is goed, acteerwerk iets minder. Verwacht alleen geen horror-actie (slachten etc.) het meeste is niet te zien. Toch een leuke horrorfilm.

avatar van Elineloves
'' I think there's something wrong with my corpse. ''

Aardige dertien-in-een-dozijn horror. Ziekenhuizen zijn sowieso al niet de favoriete 'place to be', met alle zieke en stervende mensen, lijken, bloed.. De meeste mensen hopen er dan ook weer snel weg te zijn. Voor een film is dit dan ook een prima, onheilspellende locatie.

Ik weet niet hoe het in werkelijkheid gaat, maar die scène waar ze de lijken uit het water vissen, je weet wel, waar alle lijken op elkaar zijn gekwakt in één grote bak, en die sarcastische en seksistische neger vervolgens met een soort vishaak er eentje uithaalt, is al een moment waar je met flinke opgetrokken wenkbrauwen toekijkt.

Overigens is dit niet de beste film om te kijken als je ziek bent. Ik kan best wel tegen gore, maar af en toe had ik het er wel even moeilijk mee, terwijl het nog niet eens echt ranzig was. Wel blijft het spannend en vraag je je telkens af hoe het gaat eindigen.

De muziek is vanaf het begin af aan erg prettig aanwezig, en wordt naar het einde toe ook steeds krachtiger en thematischer.

Ja, fijn filmpje. En Brian is een ontzeeettend knappe gozer!

avatar van 606
Helemaal nog niet zo slecht hoor, voldoende spanning leuk verhaal.
En acteurs waren overtuigend genoeg.

3 sterren

avatar van Perry Meer
mwah iets vaags met een Aztekenvloek (?) huh
en meer lijken in het lijkenhuis, niet helemaal mislukt maar geen hoogvlieger

en dan de punten...ik geef deze film 2 sterren voor de moeite en het aardige spel
van de hoofdrolspeelster

alstublieft

avatar van jeroentjuhhhhh
Enorm doorsnee thrillertje dat makkelijk 0,5-1,0* hoger had kunnen krijgen, mits ze een degelijke sound designer hadden ingehuurd. Unrest mist gewoon een eigen identiteit, maar scoort verder wel punten met z'n toffe setting en dito stijltje. Lekker grijs en fijn uitgelicht. Niettemin een flauw niemendalletje dat een wat pittiger scenario had kunnen gebruiken (doe eens gek..) en duidelijk een minder standaard geluidsband.

avatar van Gang_Star
Tegenvaller, deze horror waarin een soort vloek uiteindelijk de rode draad is. Het heeft in het ziekenhuis een degelijke setting maar de uitwerking waarbij de horror vrij weinig aanwezig is, kent saaie karakters en bevat weinig spanning om maar enigszins goed in de film te kunnen komen. Het hele Azteken gebeuren ging me na een tijdje ook nog zeer irriteren om constant dat gehum te moeten aanhoren.

avatar van Noodless
Tegenvallend ondanks het enge verhaal. De acteurs komen niet geloofwaardig over en echt spannend wordt het echter niet. Leuk feitje is dat deze film blijkbaar echte doden (lichamen) heeft gebruikt tijdens de opnamen. Brrrrr 5/10