Unrest (2006)

Horror

geregisseerd door Jason Todd Ipson
met Corri English, Scot Davis en Joshua Alba

Wanneer Alison Blanchard arts wil worden, moet zij haar vrees opzij zetten. Tijdens haar studie zal zij geconfronteerd worden met rijen van lijken. Van het begin voelt zij zich ongemakkelijk in het laboratorium. Op één of andere manier voelt zij een bepaalde aanwezigheid van iets wat zij niet kan verklaren. Dit gegeven geeft haar eerst alleen maar de kriebels, maar wanneer een vriend van haar dood wordt aangetroffen, beginnen de problemen pas echt.

Heb de trailer gezien en hij lijkt mij echt super spannend.
Ben benieuwd wanneer deze uitkomt!

avatar van ralfsjam
heb hem net zitten kijken. Unrest is een redelijke horror film. en met redelijk bedoel ik dat er betere zijn maar ook slechtere. laten we met de goede kanten beginnen. de acteurs zijn prima, de effecten zijn prima en het verhaal opzich ging er ook wel mee door. veel dingen zagen er "echt"uit. maar er waren ook mindere kanten aan deze film. er zaten vooral wat onnozele scenes in waarbij ik dacht van: waarom? deze maakte de film minder leuk. zeker als er dingen in zitten die dus echt zouden kunnen. maar die deden ze dan erg dom. hadden ze hier wat beter over na gedacht dan had het een redelijke goede horror geweest. zeker in deze vorm van horror. het eerste uur was op het dode lichaam na saai. een te grote aanloop naar iets wat je toch al verwacht. maar zo zijn veel films.
al met al heb ik me wel vermaakt omdat de acteur wel goed speelde. ik geef het een 3.5 omdat het een redelijke horror was, en de effecten waren ook okay. horror fans: kijken!

avatar van De Nederlander
aparte film. was leuk gemaakt alleen snapte de hoofd gedachte niet als die erachter zat

avatar van _Daan_
Als je van geesten,lichaamsdelen en lijken houd moet je deze film echt bekijken. het mindere aan deze film is dat je zomaar ergens anders bent.(het verspringt zomaar van de ene sene naar de andere.)

een 4,0 voor de horror...

Ik snap die hoge notering niet zo. Ik heb hem uitgekeken, maar vond de film toch een beetje saai, op een paar ranzige dingen na dan. En dan bedoel ik echt ranzig. Want... wie gaat nou in bak met lijken kopje onder?? Sla dat glas toch gewoon kapot.
Een normaal mens was nooit in dat ziekenhuis gebleven. Ik miste de overtuigingskracht van de acteurs een beetje. Wel verrassend om de broer van Jessica Alba eens te zien acteren, want die had ik nog nooit eerder gezien. Nee, ik geef 2 sterren voor de 'echte' lijken, de hilarisch scheet & de mooie mannen en dan was het dan ook.

ik vond het een goede film.
Geen zombies of wandelende lijken.

4 sterren

Raffael77
Lekkere spannende film

Voordat ik de film keek, was de verwachting hoog, maar naderhand bleek de film niet aan mijn verwachting te voldoen.
De spanning zat erin, maar er kwam totaal geen schrokscénes voor.
Dat miste ik wel.

avatar van fohfreak
wat een bagger...
ik vond het echt rete saai, die personages maken stomme keuzes, zoals 2 birchten hierboven al werd aangegeven met die bak lijken..
Je kan beter met je dikke teen gaan spelen dan deze film bekijken.

Een film vol spanning en sensatie. De personages maken hier en daar inderdaad domme keuzes, maar dat komt opzich in alle horror films voor. Wat mij wel tegen viel is dat er niet echt ranzige stukjes of schrikeffecten in de film voor komen. Hoewel er veel lijken zijn zie je eigenlijk nergens iemand lekker afgeslacht worden, iets wat vind ik in iedere horror film wel moet voorkomen. Toch een lekkere film om weg te kijken.

Tja, waar moet ik beginnen? Het verhaal... sloeg eigenlijk nergens op. Er werd nooit in beeld gebracht wat Alison precies voelde of zag, waardoor het nogal moeilijk was om je in te leven in haar personage. Gedurende de hele film is er een pittige spanning die mooi wordt opgebouwd, maar als het dan tot de horror-momenten zelf komt, dan wordt de sfeer gewoon verpest door de domme handelingen van de personages, de hoge belachelijkheidsfactor en vooral de rotslechte special effects. Het druipt er gewoon vanaf dat het allemaal fake is. Toch is dit zeker niet echt een rotslechte film, vooral omdat het allemaal wel mooi in beeld gebracht wordt, de goede muziek, de sfeer, en het feit dat Alison nogal sterk op Britney Spears lijkt. 2.5 sterren

Ik had dat nou ook dat ik vond dat Alison nogal op Britney Spears lijkt. Dan wel Britney van pakbeet een jaar of zeven geleden, want zou ze op Britney vandaag de dag lijken, dat is nog eens echt horror.
Maar nu even over de film, die was redelijk te doen.
Alle elementen waren aanwezig voor een echte horror.
Hoewel ik wel vind dat die niet helemaal zijn uitgebuit.
Zoals al eerder beschreven, eigenlijk weinig schrikeffecten, terwijl die hier toch mooi toegepast hadden kunnen worden, en ook vind ik het een beetje aan een beklemmend gevoel ontbreken, buitenom af en toe wat vioolgesnerp, een geluid dat bijna in iedere horrorfilm word gebruikt.
Eindconclusie: wel aardig, maar er had volgens mij meer uitgehaald kunnen worden.

spannende film, alleen een beetje een raar einde.
de moeite waard om te zien.
*3,5

avatar van blondegod8
Zeer aardige film! enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat 'ie af en toe een beetje traag is. Toppertje!! 4 *

Op zich wel een leuke horror. Ik vond de film ook redelijk snel voorbij gaan. 3 sterren van mij...

avatar van nickje76
een leuke horor. Zeker als je van geesten en zo houdt....

avatar van INCTRL
De eerste film met ECHTE lijken!

wat een waardeloze rotzooi. Het was geen Thriller en ook geen horror.

zonde van de tijd en ergenis om een film die eigenlijk nergens over gaat.

NIET KIJKEN DUS

Ik vind dat je gerust wel kunt kijken , ik vond hem best spannend a;;een jammer dat het verhaal niet echt uitgewerkt was , want wat wilde die geest nou eigenlijk, ????(waarom werd ze nou eigenlijk zo kwaad???
Ze hadden er een mooier uitgewerkt verhaal van kunnen,maken ,want het was anders best wel een origineel verhaal ook al zie je geen ranzige stukken

Al met al vond ik het best een goeie horror/thriller , de acteurs waren best goed, en geef hem daarom 3*

avatar van johnrambo
die hard schreef:
wat een waardeloze rotzooi. Het was geen Thriller en ook geen horror.

zonde van de tijd en ergenis om een film die eigenlijk nergens over gaat.

NIET KIJKEN DUS

Ik vind dat je deze gerust kunt kijken.
De film was van a tot z boeiend, en er zat geen slap moment in.
Het acteerwerk van alle acteurs was zeer behoorlijk.
Het is niet echt een nieuw verhaal, maar een uitgemolken koe was het toch ook niet.
Ook de lijken kwamen zeer realistisch over.
Ik heb hem gekeken met een goede surround set, en dan is de audio zeer overtuigend.
Ver gezocht was deze natuurlijk wel, maar welke van dit soort films is dat nu niet.

Ondanks dat het niet mijn soort genre is, vind ik het één van de betere horrors die ik in tijden heb gezien.

avatar van hannes64
Ook de lijken kwamen zeer realistisch over.

avatar van johnrambo
hannes64 schreef:

Goeie horror!

Wist ik helemaal niet. Dank je voor de info.

Leuke film, die jammer genoeg nooit echt spannend wordt.
Steeds als er spanning opgebouwd ging worden was het zelfs nog sneller verdwenen. Er had meer in kunnen zitten.

avatar van FillumGek
Ik vond dat de film nog aardig spannend was. De beklemmende sfeer had me voortdurend bij de strot en dan die angstaanjagende soundtrack...

Het verhaaltje is niks speciaals, maar het acteerwerk was nog best te pruimen. Hij duurt ook niet te lang. Best een keer het bekijken waard.

hannes64 schreef:

Goeie horror!

Sorry, maar hier ben ik het toch niet mee eens. De lijken zien er niet echt uit. Overigens wordt er inderdaad wel geclaimed een echt lijk voor Norma gebruikt te hebben (staat ook op IMDb). Zou dit ethisch toegestaan zijn in een land waar niet eens tieten op de TV mogen? Ik ben er niet zo zeker van... Overigens verder een niet onaardige film. 2,5*

Aardig filmpje.

Probeert een sfeertje neer te zetten, en hoewel het vooral bij een poging blijft is het uiteindelijk niet onaardig.

Deed wat aan Vital denken, maar dan binnen een typisch suspense sfeertje. Zo zie je wel heel duidelijk wat de meerwaarde van een regisseur als Tsukamoto is. Setting is wel mooi en is natuurlijk redelijk luguber, maar verder gebeurt er eigenlijk niet veel.

Gore en suspense zijn redelijk pover, en veel meer dan een aangenaam sfeertje hangt er dan ook niet. Dat maakt dat de film wel onderhoudt maar ook niet veel meer doet.

Degelijke genrefilm dus, maar niks speciaals. 3*

avatar van Dion
Wat een belachelijk slechte film zeg,tjongejongejonge..

avatar van mckiller
Oh oh oh wat was die saai. Pas na 50 min begon het een beetje spannend te worden maar dat was het dan ook, en die flauwe grapjes steeds. GADVER!!
Ik geef 2,0 sterren

avatar van Draconian
Op zich een goede film. Jammer dat ze alleen het eind afgeraggeld hebben.

avatar van Boeikens
De hele film behoudt een goede mysterieuze en redelijk spannende sfeer maar het verhaal op zich is nogal wazig en wordt veel te langzaam opgebouwd en op enkele "anatomie" scènes na was de horror veelal ver te zoeken.