• 15.754 nieuwsartikelen
  • 178.093 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.016 gebruikers
  • 9.372.548 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Cikx

Püha Tõnu Kiusamine (2009)

He Ovat Paenneet (2014)

Rubber's Lover (1996)

Nûdo no Yoru (1993)

Mandara (1971)

Pola X (1999)

Zelf nog niet gezien, maar lijkt me vergelijkbaar: Transe (2006)

Twijfelgeval: L'Année Dernière à Marienbad (1961) en de films van Alain Robbe-Grillet.

En misschien Grandrieux nog herkansen met Sombre of Malgré la nuit.

madmadder

• 371 berichten
  • 3057 stemmen

Mooie suggesties allemaal hierboven. Misschien ook nog:

Videodrome

Rosemary's Baby

Le Locataire

Pi

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Ik kan weer een jaartje vooruit inderdaad. Bedankt allen!

@ McSavah

Malgré la nuit wilde ik inderdaad ook nog proberen, maar die is vrijwel nergens te vinden volgens mij.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Laatst The Perks of Being a Wallflower (2012) gezien, die me erg deed denken aan The Breakfast Club (1985). Die eerste speelt zich af in de jaren '90 en die tweede in de jaren '80. Ik vroeg me af of jullie soortgelijke films kennen die een soortgelijke nostalgische sfeer hebben of opwekken en zich in andere decennia afspelen? Films die in een rijtje met deze twee films passen, dus met studerende jongeren/scholieren die op het punt staan de volwassenheid te betreden. Zou leuk zijn als er ook een "Breakfast Club" of "Perks of Being a Wallflower" bestaat die zich afspeelt in de jaren '70, '60, '50 enz. Ik ken ze niet. Iemand?

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Misschien The Dreamers (2003) van Bertolucci?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Dank , ik voeg ze toe aan mijn kijklijst. Dreamers en Last Picture Show stonden al in de plannen en zal ik wat meer prioriteit geven .

Vind de film 'the gift' uit het jaar 2000 een erg sterkte thriller. Vooral creepy ook, met dat lijk in het water... zo nog meer erg sterkte scènes in deze film. Weet iemand een soortgelijke film? Zou echt super zijn!!

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Weet iemand een aantal films in de trend van Lucy (2014) ?

Het liefst een niet al te ingewikkeld verhaal erbij.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

arno74 The Last Picture Show moet haast wel de best passende (en beste) film zijn voor jouw vraag, maar ook aan The Outsiders en Diner zul je denk ik plezier beleven.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Daan258, mischien Transcendence (2014)?

Zag overigens ook The Matrix (1999) niet tussen je stemmen staan. Niet gezien?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

(verwijderd) schreef:

arno74 The Last Picture Show moet haast wel de best passende (en beste) film zijn voor jouw vraag, maar ook aan The Outsiders en Diner zul je denk ik plezier beleven.

Dank je! Diner voeg ik toe aan mijn kijklijst (de andere twee had ik reeds toegevoegd)

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Thx.

Heb ze in m'n lijst toegevoegd.

Nog meer?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Daan258, deze wellicht: Limitless (2011)

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Yep, heb die al is een keer eerder gezien maar hij stond al op m'n lijst.

Ik was al van plan om die misschien morgen al te bekijken.

Als je nog meer te binnenschiet hoor ik het graag;)

Het liefst een beetje recentere films. ( na 2000 )

Maar bedankt in ieder geval weer.:)

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Iemand toevallig nog ideeën voor films als Crazy Heart (2009) en Rudderless (2014)

Het liefst niet al te oude films.

Sing street staat sowieso al op m'n lijst.

Salaskan

• 6 berichten
  • 23 stemmen

In Film > Genres en landen > Slavernij (niet Amerikaans):

Ik zoek een goeie film over de slavernij, niet Amerikaans want daarvan heb ik er genoeg gezien.

Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is Hoe duur was de suiker, Tula - The Revolt, Amazing Grace en El Cimarron maar die krijgen allemaal nogal matige recensies.

Het lijkt me niet dat er nog nooit een goede film over dit onderwerp buiten de VS is gemaakt dus ik ben benieuwd

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Hebben hier al een film over gemaakt ??

http://www.pwc-sii.com/Research/research/hig.htm

Zou best een gruwelijke film worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Daan258 schreef:

Iemand toevallig nog ideeën voor films als Crazy Heart (2009) en Rudderless (2014)

Het liefst niet al te oude films.

Sing street staat sowieso al op m'n lijst.

Danny Collins (2015)

The Wrestler (2008)

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Thx, allebei nog niet gezien.

Maar de film The Wrestler heeft niets met muziek te maken waar ik juist wel naar opzoek was.

Maar naast dat lijkt het me best een aardige film.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ok, ik snap het.

Het was een creatieve tip. Crazy Heart deed me een beetje denken aan The Wrestler.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Daan258

I Saw the Light (2015) is een schitterende, in tegenstelling tot wat de rest van de wereld zegt.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Salaskan schreef:

In Film > Genres en landen > Slavernij (niet Amerikaans):

Ik zoek een goeie film over de slavernij, niet Amerikaans want daarvan heb ik er genoeg gezien.

Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is Hoe duur was de suiker, Tula - The Revolt, Amazing Grace en El Cimarron maar die krijgen allemaal nogal matige recensies.

Het lijkt me niet dat er nog nooit een goede film over dit onderwerp buiten de VS is gemaakt dus ik ben benieuwd

Inderdaad moeilijk te vinden. Volgens mij zijn er alleen films te vinden als Spartacus (1960) of Agora (2009) met slaven in de Romeinse tijd. Of over seksslavinnen als Lilja 4-ever (2002)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Salaskan

Cobra Verde (1987)

Manderlay (2005) (speelt wel in VS maar is geen Amerikaanse productie)

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

606 schreef:

Hebben hier al een film over gemaakt ??

http://www.pwc-sii.com/Research/research/hig.htm

Zou best een gruwelijke film worden.

niemand een idee ?

Iljanouwens

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > Semi komische films met sterke dialogen:

Hallo,

Ik ben op zoek naar films ( kan het genre niet benoemen) a la Festen, Le Prenom, Perffeti Sconosciuti. Films die komisch zijn, maar onderliggend toch ook best heftig. Films met kleine setting, spelen zich vaak ook in een bepaalde ruimte af. Ben al een beetje aan het zoeken geweest naar filmhuis Films etc maar ik kom bij weinig leuke films terecht. Iemand tips / suggesties?

Alvast bedankt!

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

Oh, ik voel me geflatteerd dat je naar mijn persoonlijke en betrouwbare raad vraagt die 'hopelijk' niet schaad.

Ik zou beginnen met Happiness (1998). Een komische parel die met een gewaagde lichtvoetigheid over sociaal incapabele mensen gaat die gedesillusioneerd in het leven staan. Kijk deze wel niet samen met de kinderen (als je die onomkeerbare impulsieve keuze al hebt gemaakt). Hierna zet ik een ondergesneeuwde tweedelige miniserie in de spotlights van niemand minder dan men Deense barmhartige vriend Lars Von Trier's Riget (1994). Dansk Jävlar! Terwijl hij zelf de Deense nationaliteit draagt. Het blijft voor mij een raadsel waarom ze goeie ouwe Lars verwijten een narcist en misantroop te zijn. Dit is toch zelfspot van het zuiverste soort.

The kingdom moest eigenlijk een trilogie voorstellen maar door het onverwachte overlijden van Ernst-Hugo Järegård aka Stigler werd deze intentie bruusk vernietigd. Logisch want zijn excentriek personage steekt met kop en schouders boven de anderen uit.

Als je Japans gesproken films kunt verdragen, kan ik je deze 2 regisseurs van harte aanbevelen.

1. Takeshi Kitano wiens beste films die je gezien moet hebben zijn: Sonatine (1993) , Kikujirô no Natsu (1999) en Hana-Bi (1997) . Die laatste had rijptijd nodig, chance dat ik nog steeds aan herzieningen doe bij de twijfelgevallen.

2. Takashi Miike . Zijn films zijn veeleisender op gebied van de gevreesde Japanse horror extremiteiten en de absurde humor geserveerd met een duidelijke knipoog die het verteerbaar maakt. Beginnen doe je best met Dead or Alive: Hanzaisha (1999) de hele trilogie en als die geinige onzin smaakt naar meer schakel je in versnelling hoger naar Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (2003) en Ôdishon (1999) (die door velen als niet komisch ervaren word) om daarna over de 200 km/u geflitst te worden in Tokio dankzij het bekijken van Bijitâ Q (2001) .

Een zieke geest (like me) kan het niet laten om aan een nieuwkomer de film Ex Drummer (2007) te adviseren.

Dé verfilming van hét boek van de langharige adonis Brusselmans. Mijn punt is hierbij gemaakt.

Geniet ervan met een sterke maag.

Grtz,

Kevin

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.