Limitless (2011)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Neil Burger
met Bradley Cooper, Abbie Cornish en Robert De Niro

Aspirant-auteur Eddie Morra (Bradley Cooper) lijdt aan een chronisch gebrek aan inspiratie. Wanneer een oude vriend hem NZT geeft, een revolutionair nieuw farmaceutisch middel, is hij in staat om zijn volledige hersencapaciteit te benutten. Eddie kan zich alles herinneren wat hij ooit heeft gelezen, gezien of gehoord, elke taal in een dag leren en complexe vergelijkingen begrijpen zolang hij het niet-geteste geneesmiddel in blijft nemen. Al snel brengt het middel financieel en sociaal succes en nodigt de magnaat Carl van Loon (Robert de Niro) hem uit om de grootste fusie in de geschiedenis op te zetten. Maar Eddie krijgt ook belangstelling van mensen die tot alles in staat zijn om de NZT in handen te krijgen.

avatar van wvernooij
nipte voldoende.

avatar van pierre18
Viel me een beetje tegen na al die lovende verhalen van anderen. Vond sommige scènes gewoon irritant. Er zitten wat leuke momenten in maar ook niet meer dan dat.

Goed verhaal.. het wordt tijd om me meer te verdiepen om mijn hersencapaciteit nog meer te verhogen

avatar van baspls
Vermakelijke film met een fascinerend concept. Wat als een pilletje je briljant zou kunnen maken?

Visueel was de film ook wel geinig uitgewerkt. Veel geinige effectjes en ook leuk bedacht dat het beeld meer kleur kreeg als Eddie een pil had genomen.

Het verhaal had verder uiteindelijk niet heel erg veel om het lijf. Opzich had dit concept nog wat verder uitgewerkt kunnen worden. Uiteindelijk toch een leuke film die prima wist te boeien.

avatar van Chelsea94
Toffe film, interessant verhaal. Als je dit tof vindt is de serie zeker een aanrader, die vond ik eigenlijk nog beter en spannender.

avatar van Onceuponanytime
' What if a pill could make you rich and powerfull ? ' Benieuwd ? Gewoonweg kijken, de film zit mede door de effecten goed in elkaar.

Benieuwd wanneer dergelijke pilletjes op de markt komen

(verwijderd)
Prima filmpje tegen m'n verwachtingen in. Origineel concept, redelijke uitwerking, voldoende tempo. Visueel is het zelfs bovengemiddeld, al vond ik de soundtrack bij vlagen wel wat geforceerd en irritant. Bradley Cooper doet het goed. Fijne wegkijker dus.

avatar van tommykonijn
Limitless is een film met een leuk uitgangspunt en een degelijke uitwerking. Bradley Cooper zet zijn personage geloofwaardig neer en ook De Niro doet het goed, hoewel zijn rol ook gespeeld had kunnen worden door een minder bekende acteur. Ook in visueel opzicht doet Limitless maar weinig fout; er komen enkele mooie shots voorbij en wordt op smaakvolle wijze gebruik gemaakt van slow-motion en kleureffecten. Ondanks dat de film grotendeels vermakelijk blijft, begon het naar het einde toe (tijdens de laatste, overigens goed in beeld gebrachte, actiescène) naar mijn mening wel wat langdradig aan te voelen. Het is geen hoogvlieger, maar ik zou de film absoluut aanraden als je naar een vermakelijke thriller zoekt. In vrijwel elk opzicht is de film bovengemiddeld.

Topfilm! Het contrast tussen een loser, extreem succesvol en een junkie zijn kan haast niet groter. Alle details en conversaties die daarmee te maken hebben zijn interessant. Een motivator om ook zonder pillen goed je best te doen
Visuele effecten en soundtrack ook goed.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij deze film. Het uitgangspunt is leuk en er zaten erg goede stukken in. Anderzijds vond ik het verhaal soms toch wat te ongeloofwaardig.