• 8.347.778 stemmen

Geregisseerd door: Neil Burger

Met onder meer: Bradley Cooper, Abbie Cornish en Robert De Niro

Releasedatum: 7 april 2011

Plot Limitless

"What if a pill could make you rich and powerful?"

Aspirant-auteur Eddie Morra (Bradley Cooper) lijdt aan een chronisch gebrek aan inspiratie. Wanneer een oude vriend hem NZT geeft, een revolutionair nieuw farmaceutisch middel, is hij in staat om zijn volledige hersencapaciteit te benutten. Eddie kan zich alles herinneren wat hij ooit heeft gelezen, gezien of gehoord, elke taal in een dag leren en complexe vergelijkingen begrijpen zolang hij het niet-geteste geneesmiddel in blijft nemen. Al snel brengt het middel financieel en sociaal succes en nodigt de magnaat Carl van Loon (Robert de Niro) hem uit om de grootste fusie in de geschiedenis op te zetten. Maar Eddie krijgt ook belangstelling van mensen die tot alles in staat zijn om de NZT in handen te krijgen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van wvernooij

wvernooij

nipte voldoende.

avatar van pierre18

pierre18

Viel me een beetje tegen na al die lovende verhalen van anderen. Vond sommige scènes gewoon irritant. Er zitten wat leuke momenten in maar ook niet meer dan dat.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Goed verhaal.. het wordt tijd om me meer te verdiepen om mijn hersencapaciteit nog meer te verhogen

avatar van baspls

baspls

Vermakelijke film met een fascinerend concept. Wat als een pilletje je briljant zou kunnen maken?

Visueel was de film ook wel geinig uitgewerkt. Veel geinige effectjes en ook leuk bedacht dat het beeld meer kleur kreeg als Eddie een pil had genomen.

Het verhaal had verder uiteindelijk niet heel erg veel om het lijf. Opzich had dit concept nog wat verder uitgewerkt kunnen worden. Uiteindelijk toch een leuke film die prima wist te boeien.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Toffe film, interessant verhaal. Als je dit tof vindt is de serie zeker een aanrader, die vond ik eigenlijk nog beter en spannender.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

' What if a pill could make you rich and powerfull ? ' Benieuwd ? Gewoonweg kijken, de film zit mede door de effecten goed in elkaar.

Benieuwd wanneer dergelijke pilletjes op de markt komen

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Prima filmpje tegen m'n verwachtingen in. Origineel concept, redelijke uitwerking, voldoende tempo. Visueel is het zelfs bovengemiddeld, al vond ik de soundtrack bij vlagen wel wat geforceerd en irritant. Bradley Cooper doet het goed. Fijne wegkijker dus.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Limitless is een film met een leuk uitgangspunt en een degelijke uitwerking. Bradley Cooper zet zijn personage geloofwaardig neer en ook De Niro doet het goed, hoewel zijn rol ook gespeeld had kunnen worden door een minder bekende acteur. Ook in visueel opzicht doet Limitless maar weinig fout; er komen enkele mooie shots voorbij en wordt op smaakvolle wijze gebruik gemaakt van slow-motion en kleureffecten. Ondanks dat de film grotendeels vermakelijk blijft, begon het naar het einde toe (tijdens de laatste, overigens goed in beeld gebrachte, actiescène) naar mijn mening wel wat langdradig aan te voelen. Het is geen hoogvlieger, maar ik zou de film absoluut aanraden als je naar een vermakelijke thriller zoekt. In vrijwel elk opzicht is de film bovengemiddeld.

avatar van ZMuller

ZMuller

Topfilm! Het contrast tussen een loser, extreem succesvol en een junkie zijn kan haast niet groter. Alle details en conversaties die daarmee te maken hebben zijn interessant. Een motivator om ook zonder pillen goed je best te doen

Visuele effecten en soundtrack ook goed.

avatar van ergensonderweg

ergensonderweg

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij deze film. Het uitgangspunt is leuk en er zaten erg goede stukken in. Anderzijds vond ik het verhaal soms toch wat te ongeloofwaardig.

avatar van Naish

Naish

Meesterwerk...wat een film....echt dik..

avatar van kissyfur

kissyfur

De makers hebben zelf geen pilletje geslikt. Voorspelbaar, saai af en toe, en na een tijdje kreeg ik het gevoel naar een standaard antidrugsfilmpje te kijken. Dan is Lucy beter.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Redelijke film over een best wel interessant concept. Doch heb ik nergens het idee dat de mogelijkheden echt benut worden. Het gaat weer om ouderwetse zelfverrijking terwijl ik even de indruk had dat Cooper echt goede ideeën had. Het enige moment wanneer er slechts even sprake is van spanning is het moment dat Cooper zich steeds vaker geconfronteerd ziet met zijn slinkende voorraad, die Russische gangster meer pillen wenst en hem desnoods af gaat persen en er complicatie omtrent zijn werk en de deal. Verder kijk door voornamelijk uit nieuwsgierigheid zovan waar gaat dit nu precies heen...

Gezien, viel tegen, had er wat meer van verwacht. Desalniettemin geen matige film ofzo, wel mooi gemaakt en prima om een keer te doen.

avatar van boemboem27

boemboem27

hele vermakelijke film.

leuk idee,goede cast oa een uitstekend spelende Bradley Cooper.

geen groot maar wel een belangrijke rol voor Robert de Niro.

ja en het zou mooi zijn als er zo'n pilletje was.

avatar van Movsin

Movsin

Eigenlijk meer een komedie dan wat dan ook deze fantasierijke film die als ontspanning best genietbaar is.

Bradley Cooper speelt uitstekend en Robert De Niro sluit goed aan.

Met een dikke korrel zout - of een pilletje - te nemen, natuurlijk.

avatar van Mickey b

Mickey b

Aangename film met leuk idee over hoe een pilletje er voor zorgt dat je uw volle hersencapaciteit nuttigt, waar dit volgens de film anders maar 20% is. En met een maximale kennis gaat natuurlijk een ganse wereld open. Uiteraard is er altijd een negatieve kant van de medaille al vind ik dit en de enkele gepoogde spannende momenten zeker niet doorslaggevend. Het blijft vrij luchtig met een snufje Wall Street. Bradley is hier de geschikte man om de vertolking van de selfmade-man op zich te nemen. Speelt zelfs Robert de Niro een beetje weg, al heeft deze in deze film niet de intentie om de aandacht naar zich toe te trekken. Voor de rest boeit de film tot einde en verveelde mij geen minuut. Mooie 3,5* waard, neigde naar 4*. Van genoten zonder meer.

avatar van AC1

AC1

Na een tweede beurt gaat er een halfje eraf. Tja, het is toch maar een verhaaltjesfilm met occasioneel een overbodige, haast beledigende voiceover en een aantal zeer twijfelachtige momenten (zoals een kind met schaatsen als wapen gebruiken of een injectienaald projecteren met de mond).

bovengemiddelde film, met een uitstekende Bradley Cooper.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit blijft een zeer goede film. Voor de 2e keer gezien en opnieuw verrast door de leuke plotwendingen en verassingen. Zeker de moeite waard, als je deze film nog nooit gezien hebt. Beetje 'fanta', maar das juist leuk.

Ik denk dat ik de dvd van 0,50 cent wel in mijn collectie blijf houden. Daar is die toch te goed voor. Hoewel je deze film overal tegen komt op rommelmarkten en kringloopwinkels.

avatar van nick1965

nick1965

cantforgetyou schreef:

Verassingen komt op mij over als atypisch; jouw verdere betoog is zó enorm waarderend..!?

avatar van stratmans

stratmans

toch wel toffe film, de formule werd natuurlijk niet verklapt