Lucy (2014)

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Luc Besson
met Scarlett Johansson, Morgan Freeman en Min-sik Choi

Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.

avatar van M.vanRoom
"We've codified our existence to bring it down to human size to make it comprehensible. We've created a scale so that we can forget its unfathomable scale."

Van de week tussen het Netflix aanbod gescrolled en mijn oog op deze film laten vallen. Leuk gegeven! Na 10 minuten kijken kwam ik erachter dat het verhaal me erg bekend voorkwam en er waarschijnlijk al een eerdere kijkbeurt heeft plaatsgevonden. De twijfel sloeg toe. Als ik het me niet meer kan herinneren, hoe goed kan deze film dan zijn? Ik heb er toch voor gekozen om verder te kijken. Delen kwamen me weer bekend voor en ik moet zeggen dat ik me als sci-fi fan geen minuut heb verveeld. Fijne actie met een goede, veelzijdige rol van Johansson! Maar hetgeen wat me vooral aan de buis gekluisterd hield, was het interessante gegeven. Wat gebeurt er als je de gehele capaciteit van je hersenen kunt gebruiken? Erg aangedikt natuurlijk, maar geeft desalniettemin interessante stof tot nadenken. De manier waarop Lucy in staat is om nieuwe wegen te bewandelen door deze optimalisatie is leuk om in mee te gaan. Zeker als je geïnteresseerd bent in deze materie. Het stukje fictie en fantasy komt er natuurlijk bij om de hoek kijken, maar als je je eraan over kunt geven dan is het genieten geblazen. En als een film mij achteraf nog laat nadenken over specifieke onderwerpen, dan past het zeker in mijn straatje!

Wat een onzin allemaal! Nu ja, veel.
Maar wat een leuk sprookje!
Nu net voor de 4e keer bekeken (hij staat op KPN). De vaart en de overtuiging van een aantal acteurs is gewoon heerlijk.
Natuurlijk zijn de kriminelen over de top, maar lekker dromen/meedrijven op het idee van almacht is vermakelijk.

lang geleden dat er nog echt een goede sf is geweest erg goede roll van de hoofdrol speler. begin van de film doet je vermoeden dat het weer de zoveelste actie mafia film is maar je verder kijkt word de film steeds spannender Scarlett Johansson speelt erg goed zelfs beter dan haar andere films. niet gedacht dat ik nog nieuwe films die uitgekomen zijn als mijn favoriet zo kopen. omdat reeds weet dat de films van nu en vroeger minder zijn maar deze heeft mij geen moment verveeld. van af ze de drugs krijgt gaat de film gewoon verder zonder iets of wat te vervelen in gepraat of sex. dat zijn dus films waar je van kunt genieten niet omdat het een bekende actrice in mee speelt maar gewoon dat de actie in de film steeds beter word. net als de film met de andere actrice Charlize Theron Atomic blonde actie spanning en ook geen vervelende bla bla

avatar van schoonetoonen
Interessant gegeven, maar jammer van het platte en hoge pief-paf-poef gehalte...

Heerlijke fantasie, SF of wat het ook maar mag zijn.
Fascinerend gegeven maar deze film deed me ook aan limitless denken.
Die Scarlett is niet alleen een mooie meid maar ze kan nog acteren ook.

avatar van GTAKevin023
Leuke film en veel actie. Maar wel vreemd dat alles wat haar overkomt en wat ze allemaal kan door een drug komt. Dus als iedereen aan die bende zit kan iedereen wat zij ook kan. Dus heel veel mega chaos creëren.