• 10.594 nieuwsartikelen

Met onder meer: Scarlett Johansson, Morgan Freeman en Choi Min-sik

Gesproken taal: Mandarijn, Engels, Frans, Spaans en Koreaans

Releasedatum: 31 juli 2014

Plot Lucy

"The average person uses 10% of their brain capacity. Imagine what she could do with 100%."

Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.

Social Media

avatar van Bxian32

Bxian32

Verrassende film. Redelijk bizar concept maar leuk om een originele film te zien. Kon me zeker wel boeien.

avatar van boemboem27

boemboem27

erg leuke en interessante film.

veel geschiet veel aktie .heel hoog sci-fi gehalte

uitstekende rol van Morgan Freeman en natuurlijk ook Scarlett Johansson.

echt genieten dit filmpje

avatar van Logbia7k

Logbia7k

Ik moest er wel even inkomen want je moet echt je verstand op nul zetten en alles niet te serieus nemen. Alleen dan is het de moeite waard, verder wel een aantal leuke scenes maar ook een heleboel onzinnige. Verder is het verhaal broodmager en worden de karakters niet echt uitgediept. De focus ligt echt op de superkrachten die ze krijgt en daarin hebben ze in mijn ogen wel voldoende uit kunnen halen. De film is zeker geen topper, maar ook geen flopper.

avatar van frans123

frans123

Best een vermakelijkele film , goede humor ,die uit gaat of je de pot door trekt. Heel vaak zie je in dit genre een goed verhaal/ idee en wat doen ze ermee ? ..Niks..Op elkaar schieten. ,achter elkaar aan hollen / rijden. Goedkope actie dus. En als je het helemal niet meer weet , sluit je af met nikszeggende beelden uit de kosmos...and thats it. The End.

Tot ze op die stoel zat , zat ik op een dikke 4*, ( wilde mijn zoon tippen voor deze film) was zeer benieuwd naar de rest........en die was er niet . Of je een drol doortrekt. ( nee zoon, laat maar)

avatar van woeler82

woeler82

De film Lucy vandaag herbekeken , de film zelf is mooi, maar zet me toch aan denken , als we zoiets bereiken wat Lucy bereikt is ons einde nabij en het einde komt en met de oorlogen van vandaag bestaat de mensheid niet meer over 100 tot 150 jaar

Zo snel zijn we bezig , dat wil zeggen , geen voedsel , overbevolking en geen grondstoffen en de aarde wordt te warm , 50 graden celcius of meer is voor iedereen de doodsteek

avatar van schip010

schip010

Schitterende film, soms wat over de top, maar dat stoorde me niet. Het thema vond ik bijzonder origineel. Zet zeker aan tot overdenken. Wat is de sleutel tot meer of het volledig gebruik kunnen maken van onze hersencapaciteit?

schip010 schreef:

Och ja kon er wel mee door.geweldig nee,had van deze wraak film net iets meer verwacht

avatar van Diederik58

Diederik58

Uitstekende scifi film. Mooi idee dat we onze hersencapaciteit meer zouden kunnen gebruiken. Maar we weten inmiddels dat ogenschijnlijk niet gebruikte neuronen toch een belangrijke functie hebben. Dat onder invloed van een synthetisch hormoon men exorbitante vaardigheden krijgt en zelfs tijdreizen mogelijk is , is leuk voor het verhaal maar ver gezocht. Overigens deed het tijdreizen mij denken aan "The Timemachine".Het moment tussen Lucy en Lucy is vertederend.
Goed geacteerd door Scarlett Johanson en Morgan Freeman.
Dat de lijken je om de oren vliegen vond ik grappig. Was het een knipoog naar de Koreaanse en Chinese misdaadfilms?
In de film zat een lekker tempo.