menu

Mijn Updates +
Film / Algemeen / Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)

zoeken in:
gimli f
In Film > Algemeen > filmtips:

OK, ik ben nieuw hier op deze site. Ik ben ook niet zo'n filmliefhebber als jullie waarschijnlijk; de meeste Hollywood-films vind ik gewoon niet meer zo interessant. De kwaliteit van het verhaal laat vaak te wensen over, het is te simplistisch vaak. Ik houd van een intelligent verhaal, zie je.
Maar dan de vraag: hebben jullie tips voor echt interessante films, met een bizar, onverwacht of vernieuwend script?

Oh ja, om aan te geven dat ik weinig kennis heb van films: vanavond komt The Mummy op tv, en als ik die film ga kijken zal dat voor mij de eerste keer zijn...

kappeuter (crew)
Ik kom op de volgende titels: Fight Club, American Beauty, Magnolia, Amelie.

Coen Brothers-films, Being John Malkovitch, Memento, David Lynch-films

Stalker, Offret, The Seventh Seal, Donnie Darko, Solaris, A Clockwork Orange en 2001 A Space Odyssee kun je ook aan dat lijstje toevoegen.

FisherKing
De films van Kubrick en Lukas Moodysson

En The Mummy zou ik mooi laten varen.......

gimli f
Thanks voor die snelle reactie...

OK, ge hebt smaak lees ik. Tenminste, als ik mijn broer moet geloven die veel films heeft gezien. Hij heeft mij Amelie en American Beauty ooit aangeraden, maar ik heb ze nog niet gezien...

Misschien moet ik maar een poging wagen.

En weet je wellicht nog wat schizofrene, psychologische films?

hoezo? Die moet ik ook nog zien. (opnemen )

FisherKing
De Hitchcock films in de top 100

FisherKing
One flew over the cuckoo's nest. Der Krieger und die Kaiserin.

Primal Fear

Yak
Kubrick: Clockwork Orange, Dr. Strangelove, Lolita, 2001.
Haneke: Der siebente kontinent, Funny games, Benny's video, Code inconnu.

Recenter: Lantana, Mulholland Drive, Insomnia

Insomnia is wel erg recent

lindastuurman
One Hour Photo vind ik ook wel een aanrader. Zeer veel gesprekstof als je de film gezien hebt. Deze film is in ieder geval ZEER psychologisch!

FisherKing
Vanavond maar in de Sneak bekijken dan

lindastuurman
Vanavond maar in de Sneak bekijken dan

Oh ja, om aan te geven dat ik weinig kennis heb van films: vanavond komt The Mummy op tv, en als ik die film ga kijken zal dat voor mij de eerste keer zijn...

Hehe... Voor mij ook hoor.

Veel goeie titels zijn al genoemd, maar ik kan de vooral aanraden om films van Ethan & Joel Coen, Stanley Kubrick en David Lynch te kijken. Als je van hen min of meer het complete ouevre gezien hebt, kan je verder met Scorsese, Kurosawa, Bergman, Tarkovsky, Fellini, Cronenberg, Polanski... etc. [KIJK EMDEE... IK HEB HET VERBETERD!!!]

het is etcetera !!!

Donnie Darko, Jacob's Ladder, Fight Club (!!!!), Vanilla Sky, K-Pax, Event Horizon, se7en, The Game, Arlington Road,

Yak
En natuurlijk The Blair Witch Project. Mocht je nog niks van deze film weten: staak elk onderzoek, en kijk het vod onvoorbereid!

Being John Malkovitch, Twelve Monkeys, Mulholland Dr. (niet gezien), Donnie Darko (niet gezien).

Maar sla gewoon die Hollywood-bagger over en kijk eens wat Europese toppers als Festen, Lola Rennt, Fucking Amal enz.
Of indipendent films als Dream With The Fishes of Her Last Chance

Yak schreef:

vod

Waar komt dat woordje toch vandaan? En wat betekent het precies?

Jordy (admin)
vod (het,de ~)

1 oude lap => lor, tod
2 iets zonder waarde of iets nietigs => prul

FisherKing
Wij denken dus dat Yak the Blair Witch Project gaat afwaarderen

Volgens mij betekent dat woord in Yak's vocabulair iets anders.

Yak
Herman Gorter schreef, na het voltooien van zijn meesterwerk 'Mei', aan zijn vriend Alphons Diepenbrock: "Het vod is af. Pans." Vandaar dat je 'vod' dus ook kunt gebruiken voor grootsche wercken, mits voorzien van de nodige sarcasme, natuurlijk

FisherKing
is dit iemand achter de 'vodden' zitten

gimli f
Heren, dames,

thanks voor die snelle reactie. Ik ken trouwens nauwelijks enige film die jullie uitgebraakt hebben voor mij, maar ik zal eens wat gaan bekijken...

JoeHallenbeck schreef:

(quote)

Primal Fear

Als je een bangelijk goeie psychologisch schizofrene film wilt zien ga dan naar " A beautifull mind" kijken, een echte aanrader! Is bij mij één van dé beste films die er zijn!
en natuurlijk "Memento" en "Requiem for a dream" en "12 monkeys" en "Fight club" en "the 6th sence"
En "Mulholland drive" is echt wel een zwaar psychologische film. En "Requiem for a dream" is een heuse trip, da kan ik u garanderen amai!
en "Das experiment" is naar t schijnt ok ne goeie. Voila da zijn mijn gouden tips se khoop da jullie er iets mee zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 02:31 uur

geplaatst: vandaag om 02:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.