• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.192 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Runaway Train (Jon Voight, Eric Roberts - beide toendertijd genomineerd voor Oscars voor deze film).

Chrissie84

• 15 berichten
  • 35 stemmen

In Film > Algemeen > Tips voor True Romance liefhebbers:

bij True Romance (1993):

Hebben mensen hier trouwens nog een aantal must-have-seens voor mij?

Chrissie84

• 15 berichten
  • 35 stemmen

Zoals....

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Kijk eens in de Top 250 en de Tip 150, heb je er al weer 400

Chrissie84

• 15 berichten
  • 35 stemmen

Wel een beetje breed he...

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Donnie Darko doet het vaak erg goed, hebben veel mensen nog nooit van gehoord enis een echte must-see.

En om een beetje on-topic te blijven: Reservoir Dogs lijkt aardig veel op deze film en wordt erg leuk gevonden en is ook van Tarantino, ik ben er persoonlijk alleen niet zo weg van.

En als klap op de vuurpijl, ook weer een Tarantino, deze is ook erg goed naar mijn mening. Is in ieder geval een Must-See.

Chrissie84

• 15 berichten
  • 35 stemmen

Ik heb Reservoir Dogs wel gezien en ik vond hem briljant! Ik zal bij mijn volgende Media Markt-bezoek eens op zoek gaan naar Donnie Darko. Ligt hij in de rommelbak (/ met de neus in de bak, voetjes in de lucht), of krijgt hij een plek aan de wand?

Mister_Pink

• 632 berichten
  • 0 stemmen

Mischien zou je moeten wachten op de Directors Cut die er spoedig aankomt. Verder is het niet echt toepasselijk dat je hier om tips gaat vragen.

Chrissie84

• 15 berichten
  • 35 stemmen

Wie bepaalt wat er toepasselijk is of niet...

Vragen staat vrij en het meerendeel van de bezoekers hier reageert er vrij normaal op. Het is niet dat ik hier oneerbare voorstellen op het forum doe, dus!

Mister_Pink

• 632 berichten
  • 0 stemmen

Het gaat hier om True Romance, niet om jouw 'zoektocht'. Open anders een topic in het forum op MM. Dat is een tip.

donnie B.

• 632 berichten
  • 0 stemmen

Niks mis met tips vragen.. integendeel. Maar dat kan je beter doen bij het forum. Hier wordt eigenlijk alleen daadwerkelijk over de desbetreffende film gesproken.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

In Film > Algemeen > advies voor mijn film vanavond.:

Welke film zou ik het best huren om in de stemming van Japanse en Oosterse films te geraken.

Ik heb eigenlijk alleen nog maar in the mood for love gezien, maar die vond ik wel mooi.

Welke is dan het meest toegankelijk voor mij van deze vier?

Bin-Jip

2046

Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring

Dolls

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

Liefst zo snel mogelijk reply want ik moet hem bijna gaan halen. Daarna mag je dit topic dan ook direct sluiten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Spring en co

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

of Bin-Jip

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

ja, ik dacht eigenlijk ook nog het meest aan bin-jip, maar na de humo recensie van 2046 nog eens herlezen te hebben, leek die mij ook wel goed, en alle kenners lijken dolls zo'n geweldige film te vinden.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Dolls is het minst toegankelijke van die vier, imo.

Als je In The Mood For Love mooi vond lijkt mij de logische keus 2046.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

ja, ik ben ondertussen al naar de videotheek geweest en vindt het een schande wat ik daar heb aangetroffen.

Geen van de vier films was daar verkrijgbaar. Ze vonden het allemaal te veel C-films om daar in de rekken te staan.

Ik was diep geschokt want de bedoeling is toch dat niet alleen de mensen die naar Hollywood producties kijken aan hun trekken komen maar ook de rest. Dat is hier in Belgie dus duidelijk niet het geval.

Heb dan maar the life aquatic with Steve Zissou meegenomen omdat dat mij nog de beste leek van alle films die daar lagen.

Maar weet iemand toevallig ofdat je in het videotheek complex Circle Bin-Jip, 2046, Spring.. of Dolls kunt huren want ik wil ze eigenlijk wel heel graag zien.

Maar voor mij is dit topic dan wel klaar om gesloten te worden.

Vindt het toch een schande en het wijst er nog maar eens op hoe weinig open wij staan voor films van Oosterse landen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

C-films .

.

XfofaXX

• 566 berichten
  • 1444 stemmen

Hij zal films die niet veel verhuurd en daarom niet veel opbrengen c-films noemen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kos schreef:

C-films .

.

Wat is daar zo raar aan ?

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

XfofaXX schreef:

Hij zal films die niet veel verhuurd en daarom niet veel opbrengen c-films noemen.

Dat lijkt me meer een woord voor de B-films der B-films. Zoals amateurfilms bijvoorbeeld...

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2398 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Wat is daar zo raar aan ?

Omdat het nergens op slaat natuurlijk. Noch op de kwaliteit van de genoemde films als de hele term C-film. Lees dit topic eens zou ik zeggen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Zoiets hebben ze bij mij ook een keer geflikt bij videoland. Man on the Moon hadden ze niet omdat de film te slecht zou zijn .

Waarom ze Rambo III dan wel in de schappen hadden staan konden ze me niet uitleggen.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Same here. Ik wilde Sideways laatst huren, maar onze videotheek had die niet genomen omdat het niet zo'n beste film moest zijn ...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bij mij in de buurt noemen ze het Art House films. Hebben ze vijf rekken helemaal vol mee staan! Hoef ik lekker niet al die bagger in de rest van de videotheek te doorzoeken.:)

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Jaloers...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Bij mij is het nog veel erger. Van Das Boot hebben ze nog nooit gehoord! Sideways en Man on the Moon hebben ze dan weer wel.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Kleine anekdote;

Een dikke week geleden schotelde ik in een voor mij toen nog onbekende videotheek een lijstje films voor. Na wat ongemakkelijke bewegingen van de uitbater, en enkele rare blikken naar mijn persoon, vroeg hij me of ik hoogbegaafd was...? Is dat de term voor mensen die van films houden die werkelijk ergens over gaan of creatief durven te zijn? Bullshit! Heb de man het lijstje laten houden en ben vervolgens als 'de rare snaak' het filiaal uit gewandeld. Om eerlijk te zijn was ik nu ook weer niet zo naïef dat ik dacht met een stapeltje dvd's naar buiten te wandelen, maargoed, dit vond ik wel erg confronterend.

Wat een geluk dat er dicht bij huis een aardige videotheek-uitbaatster huist die wel het een en ander in wil kopen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.