• 15.755 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.018 gebruikers
  • 9.372.602 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

Brave-Neo

• 607 berichten
  • 1827 stemmen

Vergeet ook deze 2 "klassiekers" niet :

Heat (1995)

Gladiator (2000)

Of deze hopelijk nieuwe klassieker wat betreft wraak :

The Revenant (2015)

Ik denk buiten je "comfort zone" :

Akmareul Boatda (2010)

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

The Crow (1994) - MovieMeter.nl is ook een leuke wraakfilm.

Approve

• 12 berichten
  • 154 stemmen

Hallo,

Ik ben op zoek naar goede films, die zich in de natuur afspelen.

Voorkeuren: Bossen, Jungles.

Genre: Avontuur met Drama. Horror mag ook, maar niet per se 'cabin in the woods' achtige filmpjes. Beesten films kan opzich wel, maar niet met van die goedkoop uitziende beestjes.

Het liefst een soort avontuur-survival-drama film, dat een groep mensen door de natuur moeten reizen/overleven en er allerlei heftige dingen gebeuren.

Goede voorbeelden:

- The Descent

- Wrong Turn

- The Grey

Alvast bedankt!

Approve

• 12 berichten
  • 154 stemmen

Hartstikke bedankt Baggerman !

Ik heb ze op mijn lijstje gezet.

TheDiningDead

• 170 berichten
  • 111 stemmen

Approve schreef:

Hallo,

Ik ben op zoek naar goede films, die zich in de natuur afspelen.

Voorkeuren: Bossen, Jungles.

Genre: Avontuur met Drama. Horror mag ook, maar niet per se 'cabin in the woods' achtige filmpjes. Beesten films kan opzich wel, maar niet met van die goedkoop uitziende beestjes.

Het liefst een soort avontuur-survival-drama film, dat een groep mensen door de natuur moeten reizen/overleven en er allerlei heftige dingen gebeuren.

Goede voorbeelden:

- The Descent

- Wrong Turn

- The Grey

Alvast bedankt!

The Emerald Forest (1985) - MovieMeter.nl

Monsters (2010) - MovieMeter.nl

Southern Comfort (1981) - MovieMeter.nl

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ik zoek films met een notabele trance-achtige soundtrack zoals bijvoorbeeld in Lola Rennt. Zelfs Whiplash had dat een beetje (jazz had een trance-effect, hou ook wel van jazz).

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Ik zoek films met een notabele trance-achtige soundtrack zoals bijvoorbeeld in Lola Rennt. Zelfs Whiplash had dat een beetje (jazz had een trance-effect, hou ook wel van jazz).

Ik ook! Of een beetje zoals The Guest en It Follows, in ieder geval elektronisch dat een soort van hypnotiserend werkt.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

(verwijderd) schreef:

(quote)

Ik ook! Of een beetje zoals The Guest en It Follows, in ieder geval elektronisch dat een soort van hypnotiserend werkt.

Lost River en de laatste 3 films van Refn?

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Lost River en de laatste 3 films van Refn?

De laatste 3 van Refn heb ik al gezien maar zijn inderdaad ook prima voorbeelden.

Lost River zal ik eens opsporen.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

(verwijderd) schreef:

(quote)

De laatste 3 van Refn heb ik al gezien maar zijn inderdaad ook prima voorbeelden.

Lost River zal ik eens opsporen.

CHROMATICS "YES" (Love Theme From Lost River) - YouTube

JOHNNY JEWEL "TELL ME" (Feat. Saoirse Ronan) - YouTube

GLASS CANDY "SHELL GAME" - YouTube

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Ja, lekker! Had al even de pagina bezocht en het lijkt me sowieso een hele interessante film, mede door de erg verschillende meningen erover.

CHROMATICS "YES" (Love Theme From Lost River) - YouTube

JOHNNY JEWEL "TELL ME" (Feat. Saoirse Ronan) - YouTube

GLASS CANDY "SHELL GAME" - YouTube

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Ik ben op zoek naar licht surrealistische films met een beklemmende/beangstigende sfeer, zoals een Inland Empire, Mulholland Drive, Eyes Wide Shut, The Neon Demon, Lost River of het laatste half uur van Kill List.

Gek genoeg zijn er ook films die binnen dat spectrum vallen die me koud lieten zoals La Vie Nouvelle, The Forbidden Room, Évolution, Eraserhead, The Colour of Your Body's Tears en Beyond the Black Rainbow. Ik weet zelf niet goed waarom dat zo is, maar ik denk dat het te maken heeft met een rode draad die ik mis in het verhaal waardoor ik mijn aandacht verlies en de sfeer ook totaal geen effect meer op me heeft.

Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Je gaat genieten van Escape from Tomorrow (2013)

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Oeh, daar heb ik nog niet eerder van gehoord! Ik ga kijken of ik hem kan vinden.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dat is toch veel meer een campy komedie, niet te vergelijken met de (meeste) films die hij noemt wat mij betreft. Mooi rijtje films overigens, geef ze allemaal minstens 4*, ook die Cikx koud lieten.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Dat is toch veel meer een campy komedie, niet te vergelijken met de (meeste) films die hij noemt wat mij betreft. Mooi rijtje films overigens, geef ze allemaal minstens 4*, ook die Cikx koud lieten.

Strikt genomen wel, maar ik moest er toch direct aan denken bij dat rijtje films. Vooral vanwege het surrealistische waar Cikx naar zoekt.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Misschien zijn films van Atom Egoyan wel wat voor Cikx.

Bijvoorbeeld Where the Truth Lies of Exotica.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Ik ga kijken of ik hem kan vinden.

Zit hier in de 3 voor € 20.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

trebremmit schreef:

Misschien zijn films van Atom Egoyan wel wat voor Cikx.

Bijvoorbeeld Where the Truth Lies of Exotica.

Exotica vond ik aardig, maar het sfeertje wist me helaas niet helemaal te pakken om de een of andere reden. Eens kijken of ik meer geluk heb met Where the Truth Lies of een andere film uit zijn oeuvre.

Zwolle84 schreef:

(quote)

Zit hier in de 3 voor € 20.

Bedankt. Doorgaans koop ik vrijwel uitsluitend films die ik al gezien heb en goed vond. Heb de film inmiddels ook gespot op andere kanalen. Hopelijk kan ik hem binnenkort aan mijn bescheiden collectie toevoegen.

timmienoelie

• 1518 berichten
  • 4265 stemmen

Atom Egoyan idd, en Cronenberg, die andere canadees, of Kiyoshi Kurosawa, en Nicolas Roeg ook! Anders nog: Possession, Vargtimmen, Berberian Sound Studio, Altered States, Tutti I Colori del Buio, Fear X, Arrebato, Le Locataire, Gozu (!), Carnival of Souls, Onibaba, Swimming Pool, De Vierde Man, The Red Spectacles, ...

Claire Denis heeft vaak ook dat beklemmende, maar mist misschien het surrealistische..

+voor een wat abstracter surreëel beklemmingsgevoel, check experimenteel filmmaker Takashi Ito.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

timmienoelie schreef:

Atom Egoyan idd, en Cronenberg, die andere canadees, of Kiyoshi Kurosawa, en Nicolas Roeg ook! Anders nog: Possession, Vargtimmen, Berberian Sound Studio, Altered States, Tutti I Colori del Buio, Fear X, Arrebato, Le Locataire, Gozu (!), Carnival of Souls, Onibaba, Swimming Pool, De Vierde Man, The Red Spectacles, ...

Claire Denis heeft vaak ook dat beklemmende, maar mist misschien het surrealistische..

+voor een wat abstracter surreëel beklemmingsgevoel, check experimenteel filmmaker Takashi Ito.

Thanks! Daar kan ik wel even mee vooruit.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Jacob's Ladder (1990) zie ik nog geen stem van je staan, dat is ook nog wel een aanrader.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Die staat ook al erg lang op de kijklijst moet ik zeggen. Ik word echter steeds ontmoedigd na het lezen van een aantal negatieve reacties.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Nog wat titels voor je:

The Eyes of My Mother (2016)

February (2015)

Magic Magic (2012)

Sleeping Beauty (2011)

The Oregonian (2011) (al is die misschien iets té vaag naar jouw smaak)

Observance (2015)

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

The Eyes of My Mother heb ik ook klaar liggen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Oeh ja, Magic Magic is ook een goede!

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Top! Bedankt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.