The Revenant (2015)

Verenigde Staten / Hongkong / Taiwan / Canada
Avontuur / Drama

geregisseerd door Alejandro González Iñárritu
met Leonardo DiCaprio, Tom Hardy en Domhnall Gleeson

1823. Tijdens een expeditie diep in de ruige Amerikaanse wildernis wordt de legendarische avonturier Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) en zijn manschappen aangevallen door indianen en moet hij bij een hinderlaag vrezen voor zijn leven. Hij kan tenauwernood ontkomen en slaat op de vlucht. Tijdens zijn overlevingstocht ondergaat Glass ondenkbare tegenslagen. Gedreven door zijn wil om te leven en zijn liefde voor zijn familie, moet Glass zich een weg banen door een strenge winter tijdens zijn meedogenloze overlevingstocht om uiteindelijk verlossing te vinden.

914 BERICHTEN 110 MENINGEN
avatar van Insignificance
geplaatst: 25 december 2016, 17:31 uur [permalink]
stefan dias schreef:
deze film, die toch wel duidelijk op 'realisme' mikt

Magisch realisme.

avatar van Onceuponanytime
geplaatst: 28 december 2016, 15:26 uur [permalink]
Ferme film ! Dikke pluim aan Leonardo DiCaprio. Ondanks de lange speelduur ga ik de film zeker nog eens bekijken

geplaatst: 31 december 2016, 22:47 uur [permalink]
Zoals reeds opgemerkt vond ook ik de film nogal vlak en langdradig, hoe indrukwekkend de beelden ook waren. Wat ontwikkeling betreft werd het mij bovendien een beetje te stripverhaalachtig. Misschien zegt het wel iets dat Di Caprio net voor deze filmrol zijn eerste Oscar heeft gekregen 😉 Ik ben alleszins van Inarritu meer diepgang gewoon...

avatar van karilem

geplaatst: 1 januari, 04:57 uur [permalink]
Beste film van 2016 "The revenant".... Ik heb het niet gezien en ik zal het waarschijnlijk nooit zien. Het onderwerp spreekt me gewoon niet aan. In de hele lijst heb ik er maar 2 gezien : "Hell or High Water" en "Room ".

geplaatst: 1 januari, 19:32 uur [permalink]
ik hoorde al dat the revenant nr 1 was geworden. mijn favo film die ik afgelopen jaar zag!

geplaatst: 2 januari, 20:02 uur [permalink]
toppie film

avatar van otherfool
geplaatst: 3 januari, 19:56 uur [permalink]
Een paar erg mooie, langgerekte actiescenes kunnen het weinig boeiende verhaal van The Revenant helaas niet helemaal redden. In plaats van het plot voort te stuwen lijkt het in beeld brengen van de natuur een doel an sich en dat levert een veel en veel te lange film op voor dit summiere materiaal. Hardy is weer eens in topvorm maar DiCaprio maakt niet veel indruk in nota bene zijn Oscarrol. Wat ik verder vooral jammer vond is dat de immense kou maar halfslachtig in beeld wordt gebracht; DiCaprio zwemt bijvoorbeeld moeiteloos een ijskoude rivier af en trekt even later weer zijn lekker warme en droge kleertjes aan.

avatar van Catsburg
geplaatst: 5 januari, 16:58 uur [permalink]
Geniale film.

geplaatst: 7 januari, 14:09 uur [permalink]
Ik kwam met een wauw de cinema uit

geplaatst: 10 januari, 22:44 uur [permalink]
Op zich een goede film die met wat minder, lees beter gedoseerd wraak-motief, een geweldige film had kunnen zijn. Nu verpestte de overdreven, allesbehalve subtiele uitwerking van het wraakthema het verhaal en de heel mooie beelden. In ieder geval voor mij.
Leonardo di Carpio speelt goed, maar de echte hoofdeolspeler is het genaseloze landschap.
Toch is het eenfilm die me wel even bezig hield. Wat is er echt gebeurd, wat is erbij verzonnen. Na alles wat ik daarover gelezen heb kwam ik tot de conclusie dat ik het een veel betere film had geconden zonder alle ops uk en effectbejag. Daarom trek ik een ster af van de drie sterren die film anders bij me verdiend had.
Misschien als de film niet zo gehyped was, dat ik het wat beter had kunnen verteren.

avatar van Maarten0402
geplaatst: gisteren om 04:45 uur [permalink]
De lege en totaal holle/duistere en langzame soundtrack maakt deze film tot iets speciaals. Wat een ervaring was dit voor mij. Sinds tijden dat ik DiCaprio écht vind acteren. Zijn beste tot nu toe vind ik dan!

avatar van Brix
geplaatst: gisteren om 11:45 uur [permalink]
Blablaland schreef:

Toch is het een film die me wel even bezig hield. Wat is er echt gebeurd, wat is erbij verzonnen. Na alles wat ik daarover gelezen heb kwam ik tot de conclusie dat ik het een veel betere film had geconden zonder alle ops uk en effectbejag.

Bekijk deze subtielere versie van het verhaal anders eens (?) Man in the Wilderness (1971)

geplaatst: gisteren om 13:50 uur [permalink]
Maarten0402 schreef:
Misschien wel, Maarten, maar volgens mij niet toevallig in een rol zonder enige psychologische of intermenselijke uitwerking. Daarom vond ik het ook veelzeggend dat hij juist hier voor het eerst een Oscar kreeg...

geplaatst: gisteren om 20:28 uur [permalink]
Prachtige film over een man die tijdens een expeditie voor dood wordt achter gelaten door zijn mede-reizigers. De film begint meteen goed met een brute openingsscène. Zelden zo realistisch de onverbiddelijke natuur in beeld gebracht gezien. De film ziet er dan ook magnifiek uit, wat ook zeker te danken is aan het camerawerk. Leonardo DiCaprio maakt indruk in een fysiek zware rol, maar Tom Hardy mag ook zeker niet onvermeld blijven.