The Revenant (2015)

Verenigde Staten / Hongkong / Taiwan / Canada
Avontuur / Drama

geregisseerd door Alejandro G. Iñárritu
met Leonardo DiCaprio, Tom Hardy en Domhnall Gleeson

1823. Tijdens een expeditie diep in de ruige Amerikaanse wildernis wordt de legendarische avonturier Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) en zijn manschappen aangevallen door indianen en moet hij bij een hinderlaag vrezen voor zijn leven. Hij kan tenauwernood ontkomen en slaat op de vlucht. Tijdens zijn overlevingstocht ondergaat Glass ondenkbare tegenslagen. Gedreven door zijn wil om te leven en zijn liefde voor zijn familie, moet Glass zich een weg banen door een strenge winter tijdens zijn meedogenloze overlevingstocht om uiteindelijk verlossing te vinden.

Basto schreef:

Niks bijzonders, het gekkenhuis zit er vol mee.

Groeten van Napoleon.

He nappi ga je kijke....

avatar van Captain Pervert
AJK is een grammaticaal gehandicapte forumtroll. Negeren.

Captain Pervert schreef:
AJK is een grammaticaal gehandicapte forumtroll. Negeren.

Ja klopt maar ik heet geen captain pervert

Het is gewoon namaak en heel goed afgekeken.

Je hebt het er maar zwaar mee...

Basto schreef:

Je hebt het er maar zwaar mee...

Ja mischien wel.
Ik wordt uitgemaakt van dat ik niet spoor.
Of dat de gekkenhuis ermee vol zit.
Terwijl ik op een forum zit omdat ik van films hou
en al 35 jaar films kijk en alles wat daar bij kan horen interesseert mij.
Maar goed.
Het geeft niet.Maar ik weet dat de regisseur van deze revenant heel goed gekeken heeft naar 2 films.En dat jij dat niet vind,ahum prima.
5.0

Ja mischien wel.
Ik wordt uitgemaakt van dat ik niet spoor.
Of dat de gekkenhuis ermee vol zit.
Terwijl ik op een forum zit omdat ik van films hou
en al 35 jaar films kijk en alles wat daar bij kan horen interesseert mij.
Maar goed.
5.0

Ik ben het totaal oneens dat hij daar zijn inspiratie vandaan zou hebben gehaald. Denk veel eerder aan films als The New World en The Great Silence. Verder heb ik er inderdaad geen enkel probleem mee. Iedereen zal ergens zijn inspiratie vandaan moeten halen en sinds Shakespeare is elk verhaal al 100 keer verteld, (zeker dromen over familieleden en achtervolgingen zijn niks nieuws) maar het gaat natuurlijk om de manier waarop. Die vind ik in dit geval groots en meeslepend. Maar dat is het al snel me Lubetski achter de camera.

Essential Killing bevat overigens ook al deze elementen.

Tja

avatar van joeygamer2
Indrukwekkende film! Prachtige setting en prachtige beelden! Super verhaal de film boeide me van begin tot eind. Keiharde aanrader om te gaan kijken! Staat nu in mijn top 10 films lijst!

avatar van Goldie63
Het is gewoon namaak en heel goed afgekeken.

In Scooby Doo zitten ook achtervolgingen , en in roadrunner nog veel meer. Zou the Revenant daar dan ook van afgekeken zijn? Sorry , maar jouw vergelijk gaat volkomen mank.

avatar van Shadowed
Wel ok.

Toch wel vreemd dat DiCaprio hier zijn oscar voor kreeg, terwijl ik zijn prestatie in The Wolf of Wall Street stukken en stukken beter vond. Ook qua tekst was het opmerkelijk, aangezien hij hier de helft kreunend door brengt, en daar nog een oscar voor krijgt ook.

Ondanks dat was de cast best leuk. Poulter is altijd leuk en doet het prima, Inarritu weet er weer iets leuks van te maken met ook een sterk spelende Tom Hardy. Visueel is de film prima, maar qua drama is het wat minder boeiend allemaal.

Half geslaagd filmpje dat veel te lang duurt. Een herziening gaat het hierdoor denk ik ook niet meer worden. Inarritu heeft betere werkjes gemaakt, en dit is toch wel een beetje een tegenvaller. Vooral omdat ik zijn originele insteek wel fijn vond en dat zie ik hier niet terug.

avatar van Stefanie71
Het verhaal had met 15 min verteld kunnen zijn maar dan heb je geen film dus de rest maar opgevuld met sfeerbeelden. En natuurlijk is de natuur daar prachtig, maar bij de zoveelste scene met bos begon ik ongemerkt in gedachten mijn boodschappenlijstje op te stellen en bij de volgende bedacht ik me dat ik die pluk kattenhaar wel meteen even met de stofzuiger te lijf kon gaan. Tegen het einde er toch maar weer voor gaan zitten om te concluderen dat ik niks gemist had

avatar van Zwolle84
Ik dacht al: die is vast toegevoegd aan Netflix. En ja hoor.

avatar van trinco
Mooie film om deze druilerige zondag mee door te komen met prachtige natuuropnames.
Ach, en dan vergeet ik maar ff hoe een zwaar toegetakelde, verzwakte man op het eind van de winter een duik in een ijskoude rivier overleeft wat voor iemand met een uitstekende conditie al nauwelijks mogelijk is.
Of waarom vis en vlees zonodig rauw opgeknaagt moet worden terwijl er wel een vuur brand.

Niet bij nadenken, gewoon genieten.

trinco schreef:

Bedenk je wel dat een pelsjager uit de 19e eeuw een hele andere weerstand had dan de ‘centrale verwarming-mens’ uit de 21e eeuw. Wim Hof (the ice man) laat zien dat zoiets prima mogelijk is.

avatar van Ajax&Litmanen1
Stefanie71 schreef:

Vraagje, waarom geef je deze 1,5* en Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) liefst 4,5*? Want voor die film gelden natuurlijk dezelfde argumenten die je hier noemt. Vraag me ook af wat er mis is met trage films die vooral veel tijd nemen om schoonheid te tonen. Daarnaast valt deze film natuurlijk niet in 15 minuten te vertellen. Dan mis je alle context en ziel die de film met zich mee draagt.

En dat je tijdens de film aan boodschappen en kattenhaar denkt zegt denk ik meer over jou dan over deze mooie film.

avatar van Basto
IJzingwekkende overlevingstoch door een uitgestorven natuur. Lijkbleek portret van de mensheid op de rand van ‘beschaving’.

De prachtige art direction en schitterende cinematografie van Lubetski doet zelf in de best verwarmde huiskamer ijspegels ontstaan. DiCaprio overtuigt als gehavende protagonist. Tom Hardy speelt een fantastische bad guy die, voor de oplettende kijker, de deksel op z’n neus krijgt van het kapitalisme. Een prachtige en rijke vertelling over onze meer en minder charmante karaktertrekken.

Bovendien de beste ijswestern ooit gemaakt.

Existentialistisch meesterwerk!

avatar van ZenZin
Negatieve beoordelingen mogen ook hoor.

ZenZin schreef:
Negatieve beoordelingen mogen ook hoor.

Tuurlijk. Het is ook allerminst verboden om aan je boodschappenlijstje of andere huishoudelijke taken te denken. Ieder z’n ding.

avatar van MJP10
Wat een azijnzeikers op deze site zeg.. Prachtige film met een hele goede Leonardo. De kritiek op of iets wel of niet te overleven is vind ik wel zo flauw. Het lijkt mij vreselijk om op die manier naar een film te kijken. Zo kan je nooit intens genieten van een verhaal/film, lijkt mij.

Ik heb enorm genoten van het verhaal en de natuur/omgeving die het plaatje compleet maken. De tijdsduur is lang, maar geeft de film een bepaalde rust. Deze film heb ik in de bios mogen aanschouwen en toen was ik al erg te spreken over The Revenant. Na drie jaar een herziening: chapeau!

avatar van Lambchop
Waanzinnige film, als hij je pakt ben je verkocht, ik zou een moord doen om daar twee weken rond te trekken.

avatar van ForrestHanks
Z'n enkel hing er vrij onnatuurlijk bij na z'n berenavontuur.
Dan ben je wel een megabikkel als je er na een zwempartijtje in een ijskoude rivier weer op kan rondlopen.
Eén van de vele ongeloofwaardigheden.

....mooie beelden, het kon me toch boeien maar ZEKER geen topper naar mijn mening.
.. ook weer gezien, klaar.

avatar van Elchapo
Ajax&Litmanen1 schreef:

Als nou 1 acteur ooit van zijn stigma van dat hij slechts in 1 film op wist te vallen af is gekomen, dan is het DiCaprio wel. Die heeft wel in 10 tot 20 films een topprestatie geleverd. Vreselijk kortzichtige gedachte van je over 1 van de beste acteurs van deze generatie.

Ter info: Leonardo DiCaprio - IMDb

Benieuwd of je zijn topfilms hebt gezien, anders zou ik het je adviseren.
inderdaad
Kijk eens naar de basketball diaries,die gozer is gewoon een klasse acteur van het niveau Nicholson,Pacino en de Niro.......

ForrestHanks schreef:
Z'n enkel hing er vrij onnatuurlijk bij na z'n berenavontuur.
Eén van de vele ongeloofwaardigheden.

Hij was pelsjager en opgegroeid met de Eskimo’s. Dus dergrlijk omstandigheden waren gewoon voor hem.

avatar van Mark71
Op zich een aardige film. Goede cast, zeker mooi filmwerk! Qua verhaal liet het wat mij betreft te wensen over, echt te weinig voor 2,5 uur. Daardoor lukte het mij niet om er goed mijn aandacht bij te houden. Prima film dus om even een stukje bij in slaap te vallen, dan kan je nooit veel gemist hebben.

avatar van ForrestHanks

Als je als pelsjaer een enkel kan "ontbreken" dan zou ik bijna aan een carrière switch gaan denken

ForrestHanks schreef:

Waarneer brak hij zijn enkel dan? Daarbij heeft mijn broer ook een keer drie dagen met een gebroken enkel doorgelopen eerdat die naar de dokter ging. Dus dat kan prima in sommige gevallen.

Ik heb de film nu drie keer gezien en vind het reuze meevallen met ongeloofwaardigheden. Ook voor de aanval zie je ze geregeld door het koude water waden, dus daar zijn ze goed aan gewend.

Een bijzonder verhaal is het natuurlijk wel.

avatar van k.grubs
1 keer lijkt me wel genoeg... als liefhebber van natuurfilms, westerns en survival en DiCaprio fan vond ik dit evengoed een erg lange zit. En erg voorspelbaar. Dat ie in zo'n dood beest kruipt heb ik ook eerder gezien, iets met Redford jaren 80?

avatar van HK Senator
Lange tijd heb ik gewacht met The Revenant. Allereerst vanwege de lange speelduur en ten tweede i.v.m. DiCaprio waar ik toch enigszins allergisch voor ben. Dat laatste was onterecht want DiCaprio laat zien dat hij toch wel wat meer in zijn mars heeft dan het jolige mannetje spelen. De lange speelduur nekt de film wel want het simpele verhaaltje is te eenvoudig om er zo veel tijd voor uit te smeren. Het geheel is niets anders dan een wraakfilm. Iemand zijn familieleden worden vermoord en hij wordt voor dood achtergelaten, overleeft en wil wraak nemen. That´s it.. En zulke films zijn er al zo veel. Daarnaast is het volstrekt onmogelijk dat de hoofdpersoon de situaties waarin hij terecht komt zou kunnen overleven. Meerwaarde van The Revenant is toch wel het adembenemende camerawerk. De choreografie van de camera is tot in de puntjes verzorgt en moet je eigenlijk op het grote doek zien. Het zorgt voor erg mooie beelden, ook van de landschappen. Zonder dit camerawerk een 2,5.