The Revenant (2015)

Verenigde Staten / Hongkong / Taiwan / Canada
Avontuur / Drama

geregisseerd door Alejandro G. Iñárritu
met Leonardo DiCaprio, Tom Hardy en Domhnall Gleeson

1823. Tijdens een expeditie diep in de ruige Amerikaanse wildernis wordt de legendarische avonturier Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) en zijn manschappen aangevallen door indianen en moet hij bij een hinderlaag vrezen voor zijn leven. Hij kan tenauwernood ontkomen en slaat op de vlucht. Tijdens zijn overlevingstocht ondergaat Glass ondenkbare tegenslagen. Gedreven door zijn wil om te leven en zijn liefde voor zijn familie, moet Glass zich een weg banen door een strenge winter tijdens zijn meedogenloze overlevingstocht om uiteindelijk verlossing te vinden.

Basto schreef:

Niks bijzonders, het gekkenhuis zit er vol mee.

Groeten van Napoleon.

He nappi ga je kijke....

avatar van Captain Pervert
AJK is een grammaticaal gehandicapte forumtroll. Negeren.

Captain Pervert schreef:
AJK is een grammaticaal gehandicapte forumtroll. Negeren.

Ja klopt maar ik heet geen captain pervert

avatar van Basto
Het is gewoon namaak en heel goed afgekeken.

Je hebt het er maar zwaar mee...

Basto schreef:

Je hebt het er maar zwaar mee...

Ja mischien wel.
Ik wordt uitgemaakt van dat ik niet spoor.
Of dat de gekkenhuis ermee vol zit.
Terwijl ik op een forum zit omdat ik van films hou
en al 35 jaar films kijk en alles wat daar bij kan horen interesseert mij.
Maar goed.
Het geeft niet.Maar ik weet dat de regisseur van deze revenant heel goed gekeken heeft naar 2 films.En dat jij dat niet vind,ahum prima.
5.0

avatar van Basto

Ja mischien wel.
Ik wordt uitgemaakt van dat ik niet spoor.
Of dat de gekkenhuis ermee vol zit.
Terwijl ik op een forum zit omdat ik van films hou
en al 35 jaar films kijk en alles wat daar bij kan horen interesseert mij.
Maar goed.
5.0

Ik ben het totaal oneens dat hij daar zijn inspiratie vandaan zou hebben gehaald. Denk veel eerder aan films als The New World en The Great Silence. Verder heb ik er inderdaad geen enkel probleem mee. Iedereen zal ergens zijn inspiratie vandaan moeten halen en sinds Shakespeare is elk verhaal al 100 keer verteld, (zeker dromen over familieleden en achtervolgingen zijn niks nieuws) maar het gaat natuurlijk om de manier waarop. Die vind ik in dit geval groots en meeslepend. Maar dat is het al snel me Lubetski achter de camera.

Essential Killing bevat overigens ook al deze elementen.

Tja

avatar van joeygamer2
Indrukwekkende film! Prachtige setting en prachtige beelden! Super verhaal de film boeide me van begin tot eind. Keiharde aanrader om te gaan kijken! Staat nu in mijn top 10 films lijst!

avatar van Goldie63
Het is gewoon namaak en heel goed afgekeken.

In Scooby Doo zitten ook achtervolgingen , en in roadrunner nog veel meer. Zou the Revenant daar dan ook van afgekeken zijn? Sorry , maar jouw vergelijk gaat volkomen mank.

avatar van Shadowed
Wel ok.

Toch wel vreemd dat DiCaprio hier zijn oscar voor kreeg, terwijl ik zijn prestatie in The Wolf of Wall Street stukken en stukken beter vond. Ook qua tekst was het opmerkelijk, aangezien hij hier de helft kreunend door brengt, en daar nog een oscar voor krijgt ook.

Ondanks dat was de cast best leuk. Poulter is altijd leuk en doet het prima, Inarritu weet er weer iets leuks van te maken met ook een sterk spelende Tom Hardy. Visueel is de film prima, maar qua drama is het wat minder boeiend allemaal.

Half geslaagd filmpje dat veel te lang duurt. Een herziening gaat het hierdoor denk ik ook niet meer worden. Inarritu heeft betere werkjes gemaakt, en dit is toch wel een beetje een tegenvaller. Vooral omdat ik zijn originele insteek wel fijn vond en dat zie ik hier niet terug.