ad
  • 8.117.220 stemmen

Escape from Tomorrow (2013)

Fantasy / Komedie | 104 minuten / 90 minuten (ingekort)

Genre: Fantasy / Komedie

Speelduur: 104 minuten / 90 minuten (ingekort)

Geregisseerd door: Randy Moore

Met onder meer: Roy Abramsohn, Elena Schuber en Katelynn Rodriguez

Releasedatum: 11 oktober 2013

Over Escape from Tomorrow

"Bad things happen everywhere."

Jim White is een gemiddelde Amerikaanse familieman die meestal tevreden is met zijn alledaagse bestaan. Aan het einde van zijn vakantie in een themapark, samen met zijn liefhebbende vrouw en kinderen, wordt hij gewekt door een verontrustend telefoontje van zijn baas. Hij krijgt te horen dat hij ontslagen wordt. Om de laatste dag van de vakantie niet te verpesten wacht hij met het te vertellen aan zijn familie. In een wanhopige behoefte naar afleiding ontmoet hij in het park twee aantrekkelijke tienermeisjes. Jim raakt obsessief verliefd en volgt hen overal. Naar gelang de tijd vordert raakt hij steeds dieper in een paranoïde psyche en langzaam vervagen de grenzen tussen fantasie en werkelijkheid.

image

Onderhond

McSavah schreef:

Veel laagstemmers zullen waarschijnlijk met verkeerde verwachtingen de film zijn ingestapt. Heb daar zelf nooit zo last van, maar heb je zeker wel een punt.

Ik verder ook niet, de enige verwachting die ik heb is een zekere mate van professionaliteit, die ik hier gewoon miste (in het bijzonder de acteurs, maar ook de verdere aankleding kon de achtergrond van het project niet verbloemen wat mij betreft).

McSavah schreef:

In kleur had de film er denk ik een stuk lelijker en goedkoper uitgezien.

Lelijker wel, goedkoper weet ik niet. Deze film lijdt aan het instragram-effect wat mij betreft. Visueel ziet het zwart/wit er wel oké uit, maar als je te makkelijke doorheen de filter heen kan kijken krijgt het wat mij betreft iets nog goedkopers.

avatar van McSavah

McSavah

Ah, oké. Door die filter kan ik (helaas of gelukkig) niet heen kijken. Als het meer om (goedkope) kleurenfilters ging zou ik je beter begrijpen. Dat je dan tijdens het kijken voor je ziet hoe de film er ook uit had kunnen zien. Dat had ik hier helemaal niet, ook omdat de look de hele film hetzelfde blijft. Maar zoiets heb je dan weer niet bij bijvoorbeeld Avalon?

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Onderhond schreef:

Ik kan er trouwens naastzitten, maar kan het zijn dat jullie (met volgens mij alle 3 een mumblecore-fascinatie) het wat makkelijker hebben met deze stijl van filmmaken (zonder profressioneel ogende acteurs en alles uit de losse pols)?

Ik denk dat dat inderdaad veel helpt. Vrij plausibel dat je dan tot dergelijke conclusies komt wat betreft hobby-filmmakerij. Zonder mijn liefde voor mumblecore zou ik dit ook niet om aan te zien vinden denk ik.

avatar van McSavah

McSavah

Naomi Watts schreef:

Maar toch niet enkel dankzij mumblecore? Ik noem een Russ Meyer

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Klopt, meer van dat soort films. Heb natuurlijk ook erg veel pulp gezien, helpt wel om "amateurwerk" te accepteren of appreciëren.

avatar van Apollinisch

Apollinisch

Ik heb een hekel aan zwart-wit, maar bij deze film was ik er juist blij mee. Ik weet niet of de film er in kleur amateuristischer had uitgezien, maar dat maakt mij ook helemaal niet uit aangezien ik het sowieso nauwelijks amateuristisch vond ogen, ik vond de film er gewoon goed uitzien. Wat voor mij het zwart-wit geslaagd maakt is de setting. Disneyworld in zwart-wit, daar blijft weinig van over, vond dat bijzonder om te zien.

Aan slecht acteerwerk heb ik me ook niet gestoord. Het is wat dik aangezet, maar dat vond ik juist wel werken. Die vader bijvoorbeeld. Ik heb zelden zo hard om een personage moeten lachen.

avatar van Crazy_horse

Crazy_horse

Eigenlijk wat onderhond zegt, ik vraag me nog steeds af waar ik naar heb zitten kijken. Het zwart wit filmen went maar doet me toch denken dat er iets fout is aan de tv.

Verder echt een kater op dit moment.. Wat heb ik gezien? Niet mijn soort humor blijkbaar want geen moment hoeven lachen, en Fantasy ???? Zou het eerder als Science Fiction bestempelen maar dat is pas na de intermezzo..

Gelukkig kunnen andere mensen hem wel waarderen. Ik zal te dom geweest zijn voor de film. Misschien een keer met een goede fles whisky kijken..

avatar van xangadix

xangadix

Tegenvaller. Ik was zeer geïnteresseerd maar na een minuutje of twintig werd de teller van de speler interessanter dan de film zelf...

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Kan me wel vinden in de omschrijving van mijn voorganger(xangadix).

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Leuk uitgangspunt, maar helaas nogal mager uitgewerkt.

avatar van jorriroosen

jorriroosen

Werkelijk GENIAAL, wat heb ik genoten van deze film. Humor, familie drama, en een geweldige trip. Vooral het feit dat er altijd familie drama's zijn in attractieparken is geweldig vastgelegd . Beste film van IMAGINE voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik maar vier films heb kunnen bekijken.

Waar The Zero Theorem van Terry Gilliam zwaar tegenviel veraste deze film mij volledig. Het beeld vond ik juist zeer uniek en natuurlijk moest deze film in zwart wit geschoten worden. Disneyworld staat bekend om de pracht en praal, maar deze film wil dit juist weerleggen. Kleur gaat dan natuurlijk niet helpen. Een pretpark zal nooit meer het zelfde zijn wanneer je deze film hebt gezien tenzij je de ervaringen van te voren al deelt met de regisseur.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Ik kan eigenlijk niets positiefs bedenken voor deze zeer slechte B film. En dat de film in zwart wit is kan niet verbloemen hoe slecht het allemaal is. Een slap verhaal dat nergens interessant wordt en waardeloos acteerwerk. Slecht camerawerk en slechte special FX. Zonde van je tijd deze film. 1 ster

avatar van Zwolle84

Zwolle84

jorriroosen schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens; in tijden niet zo'n leuke, eigenzinnige WTF-film gezien. Ben blij dat er nog regisseurs zijn die wars van alle trends stug hun eigen fantasie uitvoeren, die (in dit geval letterlijk) niet krampachtig binnen de lijntjes kleuren, die het publiek durven uit te dagen. Ik zou als genre trouwens eerder het etiket aanhouden dat IMDB erop plakt: fantasy/horror, maar humor zit er zeker ook in.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Ok, ik ga nooit meer naar een pretpark, haha.

De film begon sterk met de slome vader die een Lolita crush krijgt op twee Franstalige tienermeisjes. Het stalken door het park gaf het samen met het zwart-wit filter een absurdistisch naar sfeertje. Nadat Jim in Epcot werd vastgehouden begon de film mijn interesse heel snel te verliezen.

Jammer, er had m.i. meer uitgehaald kunnen worden.

avatar van Glacius

Glacius

Ik vond de film net als mijn voorganger ook redelijk interessant tot het moment dat Jim wordt opgepakt. Vanaf dat punt is er geen touw meer aan vast te knopen. Normaal kan ik dat wel waarderen, maar hier vond ik het laatste half uur bijzonder saai.

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Interessante film, maar ik vond de speelduur wel aan de lange kant. Dat de film in zwart/wit geschoten was stoorde mij geen moment. De film bleef mij boeien omdat de hoofdpersoon steeds meer leek door te draaien en gekkere hallucinaties begon te zien. Dit wekte mijn interesse op om te kijken waar dit op zou uitdraaien. De film begon vooralsnog veelbelovend, maar het einde vond ik nogal een domper.