• 8.348.906 stemmen

Geregisseerd door: David Cronenberg

Met onder meer: James Spader, Holly Hunter en Elias Koteas

Releasedatum: 27 maart 1997

Plot Crash

"Love in the dying moments of the twentieth century."

Op een avond raakt James betrokken in een auto-ongeval met Dr. Helen Remington, waarbij haar echtgenoot overlijdt. De twee ontdekken dat ze allebei seksueel opgewonden raakten van de crash, en sluiten zich al snel aan bij een groep auto-fetisjisten. De leider van de groep, Vaughan, betrekt Helen en James bij zijn imitaties van beroemde auto-ongelukken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dan moet je hem nog n keer kopen Basto

de grunt schreef:

Dan moet je hem nog n keer kopen Basto

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Basto schreef:

Komt uit op blu ray en 4k bij Arrow

Besteld!

Waar?

avatar van dutchtuga

dutchtuga

de grunt schreef:

Waar?

Zavvi preorder.

Basto

Iemand interesse in mijn Duitse media book met de blu ray. Wil ik wel voor 15 euro afstand van doen. Prachtige editie ook, maar ik ga voor de 4k

avatar van Ferdydurke

Ferdydurke

Speed and steel don't like flesh and bones, zong Caroline Aiken ooit.

Deze film kijkt daar iets anders tegenaan.

Het auto-ongeluk als paring, verstrengeling, van hard metaal en kwetsbaar vlees, en het dodelijke auto-ongeluk als ultiem orgasme.

James Dean werd door zijn dood in zijn Porsche 550 onsterfelijk. Het lijkt het doel waar de personages in Crash naar streven. Als het even kan met die Hollywood-touch.

Vanaf het begin, een zwaar aangezette zinnelijke (om niet te zeggen geile) sfeer, met een score die dát misschien niet zo zeer ondersteunt, als wel er iets dreigends en unheimisch aan toevoegt.

Spader en Unger spelen hun rollen als in een roes, strak gespannen als een veer, afwisselend ingehouden en kolkend van opwinding. Hunter, Arquette en Koteas doen niet of nauwelijks voor hen onder.

Misschien één of twee mindere scènes, maar daar tegenover een hele reeks die toch wel zeer memorabel te noemen zijn. De opening. De eerste aanrijding, godskolere, de ontblote borst van Hunter. De wasstraat, natuurlijk.

Mijn eerste indruk is wel dat Crash iets beter begint dan dat het eindigt. Maar toch, geweldige film eigenlijk. Het beste dat ik van Cronenberg tot nu toe gezien heb.

Wouter voor jouw verhoging

avatar van thunderball

thunderball

Is er kwalitatief nog een verschil tussen de Duitse 4K en die van Arrow?

thunderball schreef:

Is er kwalitatief nog een verschil tussen de Duitse 4K en die van Arrow?

Denk niet dat daar verschil tussen zit.

avatar van Boneka

Boneka

• 1932 berichten

Onlangs is deze film op een mooie 4K schijf uitgebracht. Ziet er goed uit moet ik zeggen. De gewone blu ray is wat minder, maar zeker ook niet verkeerd. De film zelf is aardig gemaakt. Begint best wel goed en ook het middengedeelte kan me wel bekoren, maar naar het einde toe kakt ie toch wat in. Een echt verhaal is het niet. En een thriller al helemaal niet. En het lijkt wel of niemand onze hoofdrolspelers ziet. Een soort van bubbel waar je niet in kan kijken. Mooi voorbeeld is het laatste fragment. Er gebeurt hier en daar wat, maar de passanten gaan gewoon voorbij. Dus ja geloofwaardig is ie nergens. De film moet het hebben van een gekke vorm van seks met autowrakken. En ze lijken allemaal dezelfde genen te hebben. Behalve wat tieten en een mooi gescheerde poes zien we vrij weinig. Crash seks is aardig gemaakt, maar beklijven doet hij me allerminst.

Film 3.0

Beeld 4.5 (4K) 3.5 blu ray