Lost Highway (1997)

Verenigde Staten / Frankrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door David Lynch
met Bill Pullman, Patricia Arquette en Balthazar Getty

De centrale figuur in deze hallucinante film is Fred Madison (Bill Pullman), een saxofonist wiens huwelijk met Renee Madison (Patricia Arquette) bol staat van onuitgesproken spanningen. Die lopen nog hoger op wanneer ze anonieme videocassettes op hun stoep vinden, iets of iemand begluurt het huis en de bewoners. Op een van die cassettes zien we hoe Fred zijn vrouw vermoordt, ter dood wordt veroordeeld en in de dodencel terechtkomt.

• Vanaf 29 november in de bioscoop (re-release)

avatar van de grunt
Deze raadselachtige trip langs een desolate snelweg, deze ode aan de femme fatale, deze fabelachtige bewerking van dè 'noir der noirs' van Robert Aldrich verdient inderdaad (bijna) de volle 5 maar dat zou die andere Lynch weer tekort doen.

Toch zitten er in deze duistere breinfok (exact 50 jaar na 1947 hoe toevallig wil je 't hebben?) verknipte (jawel) beeldfragmenten in, gebaseerd op de nooit opgeloste Black Dahlia Murder, waar Lynch de filmrechten niet meer van bezit ... om maar eens een andere dwarsstraat te noemen.

David Lych tja daar is voor mij alles eigenlijk al mee gezegd. Erg slecht. En wederom supervaag.

avatar van de grunt
johnhendrikos schreef:
David Lych tja daar is voor mij alles eigenlijk al mee gezegd.