• 8.263.009 stemmen

Geregisseerd door: Toshio Matsumoto

Met onder meer: Pîtâ en Toyosaburo Uchiyama

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Bara no Sôretsu

Eddie is een goed ogende jonge travestiet en werkt als "gastvrouw" in een populaire gay nachtclub. Hij is heimelijk verliefd op de eigenaar van de club, die al een verhouding heeft met Leda, een jaloerse en al wat oudere travestiet werkzaam in die zelfde nachtclub. Eddie heeft daarnaast last van vreemde flashbacks over zijn ouders. Zijn enige aanwijzing is een familiefoto waarbij het gezicht van zijn vader met een sigaret is weggebrand door zijn moeder. Aan de hand van de foto en zijn vage dromen probeert Eddie zijn verleden op te helderen.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Baggerman

Baggerman

Zeer zeker apart, speels en (toen) vernieuwend. Deed me denken aan films van Jakubisko en vooral Pavel Juráceks 'Case for a Rookie Hangman'.

De hele travestiet- en gayscenes doen mij niet zo heel veel. De gedachte erachter lijkt inderdaad een beetje op aapjeskijken. Wèl leuk vind ik de interviews tussendoor.

Het einde (deed me weer denken aan Oldboy!) verraste me ook nog en geeft een extra plusje.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20233 berichten

Komt op Blu Ray uit bij BFI. Ik ben nog steeds tevreden met mijn Masters of Cinema-DVD dacht ik tot ik de extra's van de eerste gelimiteerde oplage zag, Er is een audiocommentaar, maar waar het vooral om gaat zijn niet minder dan acht shorts van Matsumoto. Acht...

Onderhond

15 jaar later eindelijk gezien. Heb er mij wel mee vermaakt. Doet net dat beetje onder ivm de beste Wakamatsu films, allicht dat de lengte daar ook voor iets tussenzit, maar er zitten zeker genoeg memorabele scenes in. Eentje die z'n reputatie eer aan doet.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Een v/d favoriete films van mijn favoriete zangeres. Klinkt heel interessant, en komt ook nog wel aan de beurt. Komt uit hetzelfde jaar als die andere goede oude film uit Japan:Yuke Yuke Nidome no Shojo (1969)