Mulholland Dr. (2001)

Verenigde Staten / Frankrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door David Lynch
met Naomi Watts, Laura Harring en Justin Theroux

Een mysterieuze vrouw ontsnapt aan een verkeersongeluk met een tas vol geld, maar zonder haar geheugen. Ondertussen is Betty Elms in L.A. verschenen, in de hoop een filmcarrière te kunnen beginnen. Wanneer Betty de naamloze vrouw in haar appartement vindt, besluit ze haar te helpen. De twee vrouwen gaan op een bizarre zoektocht naar de waarheid.

2704 BERICHTEN 79 MENINGEN
avatar van arno74
geplaatst: 2 oktober 2016, 10:45 uur [permalink]
baspls schreef:
Inland Empire en Eraserhead heb ik nooit gezien dus daar kan ik niet over oordelen, maar Lost Highway daar is al helemaal geen touw aan vast te knopen dus bereid je er maar op voor 😉.

avatar van Cikx
geplaatst: 2 oktober 2016, 12:21 uur [permalink]

Zo dacht ik er ook over na mijn eerste kijkbeurt (buiten dat ik de sfeer wel geweldig vond), maar na een aantal theorieën gelezen te hebben en hem nog eens te kijken was ik onder de indruk met hoeveel er op zijn plaats viel. Nu is het mijn favoriete film, dus er is nog hoop. 😉

avatar van tbouwh
geplaatst: 3 oktober 2016, 19:58 uur [permalink]
baspls schreef:

De nachtelijke scènes bezaten inderdaad wel wat sfeer, alleen vergelijk ik het (of ik het nou wil of niet) voortdurend met Twin Peaks, die zich in een sfeervol door mooie natuur omringt stadje afspeeld, en dat spreekt mij gewoon meer aan dan Los Angeles. Ik ga de film zeker nog een keer kijken, maar wel eerst nog Lost Highway en Eraserhead een keer kijken 😉

Ah, in die zin snap ik het. Een kwestie van smaak voor de settings. Ik vind beiden fantastisch, maar omdat ik pas na MD aan TP ben begonnen heb ik de vergelijking nooit (bewust of onbewust) gemaakt (ook niet andersom, wat wel had gekund in theorie). Ik vind beide settings heerlijk.

Lost Highway heeft een aantal heerlijke scènes, maar ook, zoals arno74 al aangeeft, een aura van ongrijpbaarheid. Eraserhead zag ik nog nooit maar gezien de plotomschrijving verwacht ik ook daar tamelijk Lynchiaanse taferelen. Niet dat ik dat erg vind 😉

geplaatst: 21 januari, 01:55 uur [permalink]
superfilm.binnen kort maar weer eens zien.naomi watts en laura harring spelen het echt super.