menu

Film / Cast en crew / Keanu Reeves

zoeken in:
Spartaan
Keanu Reeves is een van mijn favoriete acteurs. Dit omdat hij altijd een mysterieuze gloed om zich heeft en de gekste rollen uitkiest.

Dan is ie weer een eenzame spokenjager in Constantine, dan knalt ie als een schietgrage en gepolijste Neo van het witte doek in The Matrix-trilogie. Dat wisselt hij af als stoere politieagent in Speed of als een bisexuele eenling in My Own Private Idaho.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.glitzblog.com/images/keanu%20reeves.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

In zijn priveleven drinkt, rookt en neukt hij erop los als een ongeschoren bandiet en gekleed in leren kleding brengt hij veel tijd door op zijn motor. Zijn films hebben altijd iets speciaals en hijzelf iets donkers, iets duisters en iets excentrieks.

1. Wat vinden jullie van Keanu Reeves, delen jullie dezelfde mening als ik ?

2. Met welke nieuwe projecten is hij bezig ?

Spartaan schreef:

1. Wat vinden jullie van Keanu Reeves, delen jullie dezelfde mening als ik ?

2. Met welke nieuwe projecten is hij bezig ?

ik vind niet dat hij kan acteren, maar cool wezen en oneliners afvuren doet hij heel erg goed. Speed, Point Break en the Matrix zijn klassiekers, maar voor de rest vind ik zijn rollen maar pover...

en 'die mysterieuze gloed' is volgens mij gewoon wiet...

Spartaan
In Constantine zet hij anders een sublieme rol neer, die van de rokerige en depressieve anti-held. Daar is hij een kei in. Veel mensen denken dat alleen Depp in Burton-achtige films kan spelen, terwijl Reeves daar een geschiktere personage voor is, met zijn ''darky'' uiterlijk en kleding.

Reeves kan de rol van Depp in The Ninth Gate zo moeiteloos overnemen. Ik zou hem ook graag zien in een film noir, als een alcoholistische detective.

606

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.soundtrackcollector.com/images/movie/large/Matrix_reloaded.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

deze vond ik het beste van keanu en constatine erna

Eén van jullie Parenthood al gezien. Leuk om een frisse en jeugdige Reeves te zien.

the matrix trilogie en speed met hem gezien, egt een goede acteur

gerwinmaster schreef:
the matrix trilogie en speed met hem gezien, egt een goede acteur

mmm, ik vraag me af wat je criteria zijn om een 'goed acteur' te zijn...

Echt goed is hij niet, maar ik Speed was hij toch wel erg leuk om naar te kijken. In andere films weer wat minder, maar toch blijft hij wel iets hebben.

Ik vind Keanu een houten klaas die het meeste van zijn looks moet hebben. Hij heeft verder ook niets persoonlijks dat hem uniek maakt als een acteur.

Een groot acteur kan je Keanu Reeves niet noemen, integendeel zelfs. Hierboven lees ik dat hij goeie rollen kiest, mogelijk, maar wanneer gaat hij ze ook eens anders invullen/spelen? Want welke naam hij ook draagt, het blijft Reeves met z'n "woah dude" -houding. Hij is de geknipte man om 'Constantine' te spelen, geen twijfel. Maar grotere of diverse rollen zijn niet aan hem besteed. Hij is een vleesgeworden beperking, jammer genoeg.

Ik vind Keanu een topper, juist door die aparte uitstraling en die droge attitude van hem maakt hem speciaal en juist geschikt voor mysterieuse rollen.
Een groot acteur is hij zeker wel anders is hij niet gecast voor meerdere kaskrakers en de looks heeft hij inderdaad, want het blijft een lekker ding.

veron35
Ik vind hem een beetje een irritante acteur...

Mijn favoriete acteur.. vooral in Constantine!

Een verschrikkelijk slecht acteur die voor mij verschillende goede films verknoeit met zijn houterige lichaamstaal (Devil's Advocate, Matrix e.d.). Heeft nooit kunnen overtuigen als leading man.

Pastichio Rocker
Een houten plank kan beter acteren dan Keanu Reeves.

Spartaan schreef:
Reeves kan de rol van Depp in The Ninth Gate zo moeiteloos overnemen. Ik zou hem ook graag zien in een film noir, als een alcoholistische detective.

Johnny Depp heeft meer acteertalent in zijn kleine teen als Reeves in zijn hele lichaam.

veron35
Helemaal mee eens.

Keanu Reeves beste film ?

Ik denk dat het Point Break was een Amerikaanse film (100% pure adrenaline) uit 1991 geregisseerd door Kathryn Bigelow.

Dick2008
Ik heb er 8 gezien (aldus I check movies). De leukste film blijft The Night Before (1988) Toen was hij nog wel jong (rond de 25) en ook keurig en netjes en geen ongeschoren bandiet.

Zoals bij veel acteurs/actrices. Je ziet er een film van en dan nog één.... dan heb je het toch wel weer gezien. Onlangs Henry's Crime (2010) nog bekeken.. Ik vind het echt een acteur, de kans is even groot dat ik de volgende film die tegenkom ga kijken, dan wel links laat liggen. Niet echt bijzonder.

Ik ga voor John Wick, die film lijkt voor hem gemaakt. Ik vind het zeker geen briljante acteur, maar daar doet hij precies wat hij moet doen. Zeer gave film bovendien.

De Bill & Ted films en ook in I Love You to Death en Feeling Minnesota is hij erg goed. Blinkt heel erg uit in komedie werk. Maar ook in menig actie film lijken de rollen hem op het lijf geschreven. Ik kan me Speed niet meer zonder hem voorstellen en ook The Matrix. Recent nog in John Wick puik werk geleverd. Echt een acteur die iets goeds kan brengen mits hij de juiste projecten aangeboden krijgt/kiest.

Mijn favoriete Reeves rol blijft toch wel in Bill & Ted's Bogus Journey. Misschien een opvallende keuze, maar daar valt hij heel erg op in positieve zin.

Slechtste rollen zijn er ook nogal wat. Hier moet ik er toch 2 noemen: The Watcher en Dracula.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:46 uur

geplaatst: vandaag om 13:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.