Bill & Ted's Bogus Journey (1991)

geregisseerd door Peter Hewitt
met Keanu Reeves, Alex Winter en William Sadler

Bill en Ted worden vermoord door kwaadaardige robot-dubbelgangers, die afkomstig zijn vanuit de toekomst, waar ze gestuurd zijn door de slechte DiNomolos. De jongens moeten nu ontsnappen uit de hel, de Grim Reaper uitdagen, God ontmoeten, en de slechte Bill en Ted verslaan.

avatar van Karl van H.
Wat blijkt: deze heb ik herhaaldelijk gekeken als klein jongetje! De scènes met het konijn ( ) en de spelletjes met de Grim Reaper staan nog altijd op mijn netvlies gebrand. De 4,0* die ik geef, wordt dan ook voornamelijk gerechtvaardigd door nostalgische overwegingen. Voor het overige is dit gewoon een hele vermakelijke film.

avatar van FaithDead
Net gezien, heerlijk over the top!

avatar van Leviwosc
Wat FaithDead zei: Heerlijk over de top.

Typische onderbroekenlol maar ik heb me wel vermaakt met deze film.

Beter als het eerste deel, the grimm reaper is echt briljant.

avatar van film88888
Sadler als Grim Reaper, en dan bedoel ik helemaal het zelfde personage is ook te zien in de serie van Tales From The Crypt, en als ik het nog goed weet was dat in seizoen 6.

avatar van yeyo
Een abominabele komedie die op papier wellicht in al zijn onnozelheid nog een zeker potentieel heeft, maar totaal om zeep geholpen wordt door de onbegrijpelijk slechte delivery van de twee hoofdpersonages. Nog nooit heb ik acteurs lines zo horen verknoeien op vlak van timing en intonatie. Enkel de Zevende Zegel parodie is leuk gevonden, maar blijft ook veel te lang aanslepen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een pak minder dan z'n voorganger, die nog wat charme had met de historische figuren. Dit is meer een gedateerde cheesy SF-film met gelukkig nog af en toe een leuke grap (Don't fear the reaper...), maar te weinig om er een goeie komedie van te maken. Ik moet wel toegeven dat de twee me deden denken aan Beavis & Butthead, tijdgenoten van Bill & Ted. Typisch voor die tijdsgeest zeker?

avatar van yeyo
Ze doen me eerder denken aan Stewart, dat meelopertje van B & B (met z'n Winger shirt). Vond het maar brave sukkeltjes.

avatar van DragQueen
Een aardige opvolger, die in alles wel iets minder is dan zijn voorganger. Reeves en Winter geven wel weer een leuke invulling aan hun karakters. Ook komen er bij vlagen nog wat geslaagde grappen voorbij. 2,5 ster.

avatar van niethie
Uitermate geschikt voor hersendode stoners en die-hard 90's nostalgisten (met name de Beavis & Butthead fanaten onder ons) Ik kan een hoop hebben maar hier werd ik toch echt even niet goed van! Op de geweldige Seventh Seal spoof na (twister!) die zomaar in z'n eentje voor een halve punt extra zorgt, was dit zo flauw dat ik bij afloop de behoefte voelde om een hele bus zout in mijn bek leeg te strooien om hier vervolgens net zolang op te kauwen tot de natuurlijke smaak weer was teruggekeerd. Jeez, denk dat hier zelfs geen lol aan te beleven valt met een halve krat bier in je systeem. Kijk er dan ook echt van op dat zoveel mensen het hier schijnbaar zo hoog waarderen, ondanks dat de meeste niet aan mijn bovenste beschrijving voldoen, nostalgie zeker? Reeves heb ik nooit een goede acteur gevonden, zacht uitgedrukt! Maar als iemand me in die tijd dat dit uitkwam vertelt zou hebben dat die man ooit nog eens rollen in blockbusters van het formaat Speed en The Matrix trilogy zou gaan spelen dan had ik diegene keihard uitgelachen. Nja zal als beroep chagrijn het orgineel (nee die had lk nog niet gezien) maar achterwege laten want ik betwijfel of het niveau daar veel hoger is, hehe! (1*)

avatar van Inland Rabbit
Zal dit eens gaan herzien dan. Herinner me het wel als "gewoon lollig". Zoals altijd onderschat je weer de intelligentie van Beavis & Butthead fans , maar daar zal ik voor het gemak maar even proberen overheen te lezen? Met een half krat bier in je systeem word verdomd veel grappig trouwens (al blijft White Chicks echt slecht haha).
Reeves kan natuurlijk niet acteren. Gelukkig word er hier ook niet veel van m geëist, daar zouden directors een voorbeeld aan kunnen nemen. Laat die man een hele film lang op de wc zitten, onderwijl jonglerend met eieren en dan heeft ie volgens mij de beste rol van zijn leven te pakken! Ideetje?

Wordt vervolgd, zoals gezegd ben ik hier wel weer benieuwd naar!

avatar van the crook
Beavis & Butthead, Wayne & Garth, Bill & Ted, heerlijk 90's jeugdsentiment!

avatar van Mescaline
Leuke opvolger van het eerste deel, al vond ik het wel jammer dat er minder tijd aan de tijdmachine werd besteed en ik volgens mij geen enkele keer *Party on dudes* heb gehoord maar al met al was het weer erg vermakelijk en heeft dit vervolg gelukkig een hoop leuke situaties.
Bill & Ted zijn toch wel een erg komisch duo maar misschien is het maar goed dat ze het bij 2 delen hebben gelaten.
Als ik dit ooit nog eens opnieuw kijk ben ik van plan de films op 1 avond te doen.

Eerste deel vond ik dus een tikkeltje beter maar dit vervolg mag ook zeker gezien worden!

avatar van Lord Flashheart
Stukje minder dan het eerste deel.

De Bill & Ted films neemt natuurlijk niemand serieus, maar een beetje goed acteerwerk mag je wel verwachten. Waar Reeves en Winter in het eerste deel ontspannen acteren en de flauwe humor goed weten over te brengen, lukt dat hier niet. Het voelt allemaal net wat té geforceerd en weinig spontaan aan. Het gedoe rond The Grim Reaper compenseert enigszins, maar niet voldoende.

Puntje minder. 2**

avatar van Basto
Na gister erg positief verrast te zijn door Excelent Journey, viel deze toch wat tegen. De frisheid is er wat af want de meeste grappen waren al eerder gemaakt. En ook is het verhaal wat meer 'bedacht.

Maar nig steeds leuk. 3,5