• 8.663.520 stemmen

Releasedatum: 11 augustus 1994

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Speed

"Get ready for rush hour."

De agenten Jack Traven en Harry Temple redden een groep mensen uit een gesaboteerde lift, zodat het brein achter de sabotage, Howard Payne, zijn losgeld wel kan vergeten. Payne besluit een nieuwe uitdaging voor Traven op te zetten: hij plaatst een bom op een stadsbus. Als de bus beneden de 50 mijl per uur zal gaan rijden, zal de bom exploderen. Aan Traven om samen met de passagier Annie Porter de andere passagiers in veiligheid te brengen.

Social Media

avatar van Boneka

Boneka

thunderball schreef:

Mee eens. Ik heb 'm vorige week ook binnen gekregen en bekeken (de Engelse 4K) en beeld zag er haarscherp uit, geluid was ook erg goed.

Ik vond 'm wat te verzadigd. Wel scherp dat zeker, maar met die typische 80/90 jaren look. Niet sprankelend van kleur. Onlangs zag ik Apocalypso Now die dat bij tijd en wijle wel had. Mijn tv is wel 6.5 jaar oud dus wat betreft de NITS loop ik wat achter bij de 4K versies. Je krijgt dan een soort van rode gloed die niet goed past bij het dynamisch contrast. Ben benieuwd binnenkort bij Basis Instinct uit dezelfde periode.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Mijn no.3 film, is wat je dan toch een guilty pleasure mag noemen ik was 16 toen ik hem in 1994 voor het eerst zag en nu nog steeds geweldig vind De cast speelt goed en je ziet de chemie tussen Keanu Reeves en Sandra Bullock, en ja wie was er nu niet verliefd (nu nog wel een beetje) op Sandra. Het verhaal is goed bedacht en ja de actiescenes en dat de bus niet harder dan 50 mag zijn wel over de top maar dat is entertainment en dat doet Speed na 27 jaar nog steeds goed.

avatar van Xan21

Xan21

1 van mijn favoriete actiefilms samen met Die Hard With A Vengeance... zo maken ze ze niet meer. Tegenwoordig is het allemaal neppe cgi.

avatar van Xan21

Xan21

Lewis-06 schreef:

lange tijd uitgesteld door de goedkope filmposter, maar wat een topfilm was dit!

Je vindt de collage posters van nu er wel geweldig en totaal niet goedkoop uitzien?