ad

Geregisseerd door: David Ayer

Met onder meer: Keanu Reeves, Chris Evans en Forest Whitaker

Releasedatum: 10 april 2008

Over Street Kings

"Their city. Their rules. No prisoners."

Tom Ludlow is een politieagent die het na de dood van zijn vrouw niet zo nauw neemt met de wet en altijd volgens zijn eigen regeltjes opereert. Wanneer er bewijsmateriaal opduikt waarmee hij schuldig lijkt aan de dood van een collega, moet hij het opnemen tegen de politiecultuur waar hij al z'n hele carrière deel van uitmaakt.

imageimageimageimageimageimageimage

Grace Garcia

Linda Washington

Coates

Julie Fukashima

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Verhaal niet bijzonder origineel, maar wel onderhoudend. Uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer, de goeden tegen de slechten.. Prima actie! Ik heel veel slechtere films gezien in dit genre

avatar van sandero16

sandero16

Heerlijke film met een goed sfeertje. Het verhaal vond ik spannend . Ook de acteerprestaties waren goed. Je moest je hoofd er wel bij te houden om het te snappen.

Een leuke film om is te gaan kijken, als je van een grote portie actie houdt.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

baspls schreef:

Totaal onverwacht einde.

Grappig eigenlijk dat je dat zegt, want degene aan wie ik de DVD uitleende vond het "een mysterie zonder mysterie" : omdat Forest Whitaker al vanaf het begin Keanu Reeves de hand boven het hoofd houdt "wist" hij (de filmlener) al dat Whitaker niet deugde. Ik zag dat echt ook niet aankomen (maar ik ben ook niet zo iemand die bij elk personage en elke verwikkeling denkt : "Hmm, zou daarmee een plot twist worden voorbereid?").

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Cava filmpje geen hoogvlieger ofzo gewoon verstand op nul en genieten. Hier en daar paar minpunten. Reeves en whithaker spelen wel ok maar ook niet hoogstaand.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Jep, soms gaat het veel te ver en is de geloofwaardigheid nergens meer te vinden. Maar dat het een heerlijke corruptie/wraakfilm is moge duidelijk zijn. Redelijk acteerwerk, redelijk script en verhaal wat soms uit de bocht vliegt maar boeiend genoeg blijft. Zeker niet origineel maar old skool and i like it.......

Heerlijk om met een leeg hoofd te zien, heb hem nu meerdere malen gezien en blijft lekker hard.

avatar van Redlop

Redlop

Van House heb ik nooit een aflevering van gezien, maar ben ik de enige die Hugh Laurie vooral kent van A Bit of Fry and Laurie ? Hij zet hier best geloofwaardig een FBI-man neer maar het blijft voor mij toch zoiets als Eric Idle in Terminator 5.

Verder aardig kijkvoer, maar het is al opgemerkt: het is alsof je naar een alternatieve versie van Training Day kijkt.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Nee Redlop, ik bekijk ABOFAL zelfs nog regelmatig op DVD, geweldig leuk! In déze film Laurie zien is inderdaad bizar...

avatar van Brabants

Brabants

Ondanks dat het verhaal zeer voorspelbaar is, is het toch enigszins vermakelijk. Helaas is het acteerwerk van de heren Reeves en Whitaker van een erg teleurstellend niveau, maar ze komen er mee weg.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

een best te pruimen actiefilm die het vooral moet hebben van de niet onaardige cast. De actie is wel lekker bruut, rechtoe rechtaan. Het verhaal is wel veel te voorspelbaar en clichématig maar dat wordt netjes opgelost door de cast die bijeen geraapt is. Ondanks dat buiten Reeves personage geen enkel ander een deftige uitwerking krijgt spelen ze zelfs op automatische piloot dit filmpje naar een hoger niveau met als topper Whitacker.

Leuke actiefilm die vooral leuk is door de herkenbare en solide spelende cast in een clichématig maar vermakelijk verhaal.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film met een spannend verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Marino96

Marino96

Deze film ontvangt een krappe voldoende door het feit dat de film niet origineel is, maar wel voldoende actie bevat. Typische film om ooit in de avond een keer te bekijken en om de film de dag later al weer te vergeten.

avatar van Elchapo

Elchapo

In de tijd dat ie uitkwam overgeslagen,nu op TV gezien.nee origineel is hij niet,maar kijkt wel lekker weg Mede door het goede acteeerwerk van reeves en whitaker.3.5 stars.

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Prima film!

Voorspelbaar tot op zekere hoogte, Whittaker zie je aankomen. Maar het is gewoon heel degelijk, goed geacteerd en weinig tot niks op aan te merken.

Keanu Reeves was wat weggezakt maar blijkt toch wel wat onderhoudend spul gedaan te hebben nog waar ik overheen gekeken heb.

avatar van Alathir

Alathir

Gewoon een goede film dit, misschien een beetje een rip-off van bijvoorbeeld Training Day en er zitten zeker nog elementen in uit andere politiefilms. Het globale plaatje hebben we natuurlijk al eerder gezien maar het script is zeker niet slecht en het plot zit verder goed in elkaar. Het einde is ook nog eens tamelijk onverwacht. De vriendschap tussen Reeves en Whitaker lijkt niet eens gespeeld dus ik vond het einde niet zo voorspelbaar, maarja blijkt Whitaker uiteindelijk toch een "matennaaier" te zijn.

Het is echter nergens memorabel maar ik heb wel de neiging om hier 4* voor uit te delen. Ook qua regie, soundtrack en actie zit het allemaal goed snor. Bij deze zal de naam van de regisseur nu zeker blijven hangen. David Ayer. Ik heb al 3 films van hem gezien maar dat wist ik niet tot daarnet... Leuk materiaal voor een avondje in de week.

avatar van TronMan

TronMan

Aardige film wel. Al weet je als snel waar het naar toe gaat. Voor auto fans; er zit een zeer fraaie, totaal zwarte Charger SRT8 in, waarin John Wick euh bedoel Reeves zich verplaast.

Onderhond

Degelijk.

Op zich een wel érg typisch filmpje. Wat gerommel binnen het politiecorps, een paar stevige vuurgevechten en een twistje op het einde dat eigenlijk de naam twist onwaardig is. Genrewerk van het puurste soort met andere woorden, maar daarvan is ondertussen wel geweten dat het vooral de uitwerking is dit telt.

En die is dan best naar behoren. Er wordt redelijk geacteerd, de actiescenes zien er netjes uit en de film weet toch best wat spanning op te wekken, ondanks dat het al snel duidelijk is hoe de vork juist in de steel zit. Voor het strakke plot hoef je zeker niet te kijken, voor wat gritte politiewerk wel.

't Is een beetje jammer dat Ayer alleen nooit veel verder geraakt dan dat. Het is fijne filler, een welkom tussendoortje, maar niet meteen iets wat enorm blijft hangen. Het enige wat er een beetje bovenuit steekt is de rol van Whitaker, daar staan dan het geschmier van een Reeves tegenover.

Ach ja, aardig voor een keertje, heb er mij niet mee verveeld.

Tarkus

Tarkus schreef:

Goede politiefilm met een zeer sterke Keanu Reeves en een nog betere Forest Whitaker.

Ook het scenario zit prima in elkaar en wordt op een goede manier vertelt.

Maar behalve beide hoofdrolspelers zijn ook alle andere acteurs hier in hun beste doen, zelfs een "The Game" kon me dit keer overtuigen.

Ik heb me met het bekijken van deze film prima geamuseerd en van mijn part mogen er nog zulke komen dit jaar.

Een aardig weetje: deze film zou oorspronkelijk geregisseerd worden door onze eigenste Erik Van Looy ("De Zaak Alzheimer", "Loft"), maar dat is op het laatste nippertje afgesprongen, misschien was onder zijn regie de film nog beter geweest.....

Opnieuw bekeken en blijft een goede film.

Het samenspel tussen Reeves en Whitaker is een plezier om naar te kijken.

Prima film dus.

avatar van Jynxter

Jynxter

Lekkere actie thriller. Weinig origineel. Na de eerste 10 minuten kan je de rest van het verhaal al wel uit tekenen. En daarbij is Street Kings af en toe wel erg simplistisch.

Maar onder andere een prima Reeves en een uitstekende Whitaker maken er toch een fijne film van. Buiten de acteerprestaties is Street Kings ook op alle andere cruciale vlakken gewoon degelijk en prima in orde.

Niet bijzonder maar vermakelijk kijkvoer.

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

Degelijk actie filmpje, maar niks memorabels. Het is allemaal vrij voorspelbaar wat er gebeurd. Al moet ik toegeven, dat ik het einde niet helemaal zag aankomen.

De film is ook zeker niet slecht en in dit genre zijn er absoluut talloze slechtere gemaakt, maar dat maakt de film nog geen hoogvlieger. De cast vond ik onevenwichtig. Forest en Hugh Laurie waren goed, Evans was prima, maar Reeves heeft me weer niet weten te overtuigen. Hij speelt altijd als een stuk beton en het is dan ook jammer dat alleen Reeves zijn personage uitwerking krijgt. De rest is maar een beetje karton en geef je eigenlijk niet zoveel om.

6.0/10