Street Kings (2008)

Misdaad / Drama

geregisseerd door David Ayer
met Keanu Reeves, Chris Evans en Forest Whitaker

Tom Ludlow is een politieagent die het na de dood van zijn vrouw niet zo nauw neemt met de wet en altijd volgens zijn eigen regeltjes opereert. Wanneer er bewijsmateriaal opduikt waarmee hij schuldig lijkt aan de dood van een collega, moet hij het opnemen tegen de politiecultuur waar hij al z'n hele carrière deel van uitmaakt.

avatar van popcorn en cola
Verhaal niet bijzonder origineel, maar wel onderhoudend. Uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer, de goeden tegen de slechten.. Prima actie! Ik heel veel slechtere films gezien in dit genre

avatar van sandero16
Heerlijke film met een goed sfeertje. Het verhaal vond ik spannend . Ook de acteerprestaties waren goed. Je moest je hoofd er wel bij te houden om het te snappen.

Een leuke film om is te gaan kijken, als je van een grote portie actie houdt.

avatar van Roger Thornhill
baspls schreef:
Totaal onverwacht einde.
Grappig eigenlijk dat je dat zegt, want degene aan wie ik de DVD uitleende vond het "een mysterie zonder mysterie" : omdat Forest Whitaker al vanaf het begin Keanu Reeves de hand boven het hoofd houdt "wist" hij (de filmlener) al dat Whitaker niet deugde. Ik zag dat echt ook niet aankomen (maar ik ben ook niet zo iemand die bij elk personage en elke verwikkeling denkt : "Hmm, zou daarmee een plot twist worden voorbereid?").

avatar van dvdfreak123
Cava filmpje geen hoogvlieger ofzo gewoon verstand op nul en genieten. Hier en daar paar minpunten. Reeves en whithaker spelen wel ok maar ook niet hoogstaand.

avatar van Left4Dead
Jep, soms gaat het veel te ver en is de geloofwaardigheid nergens meer te vinden. Maar dat het een heerlijke corruptie/wraakfilm is moge duidelijk zijn. Redelijk acteerwerk, redelijk script en verhaal wat soms uit de bocht vliegt maar boeiend genoeg blijft. Zeker niet origineel maar old skool and i like it.......

Heerlijk om met een leeg hoofd te zien, heb hem nu meerdere malen gezien en blijft lekker hard.

avatar van Redlop
Van House heb ik nooit een aflevering van gezien, maar ben ik de enige die Hugh Laurie vooral kent van A Bit of Fry and Laurie ? Hij zet hier best geloofwaardig een FBI-man neer maar het blijft voor mij toch zoiets als Eric Idle in Terminator 5.

Verder aardig kijkvoer, maar het is al opgemerkt: het is alsof je naar een alternatieve versie van Training Day kijkt.

avatar van Roger Thornhill
Nee Redlop, ik bekijk ABOFAL zelfs nog regelmatig op DVD, geweldig leuk! In déze film Laurie zien is inderdaad bizar...

avatar van Brabants
Ondanks dat het verhaal zeer voorspelbaar is, is het toch enigszins vermakelijk. Helaas is het acteerwerk van de heren Reeves en Whitaker van een erg teleurstellend niveau, maar ze komen er mee weg.

avatar van Glennekeeeee
een best te pruimen actiefilm die het vooral moet hebben van de niet onaardige cast. De actie is wel lekker bruut, rechtoe rechtaan. Het verhaal is wel veel te voorspelbaar en clichématig maar dat wordt netjes opgelost door de cast die bijeen geraapt is. Ondanks dat buiten Reeves personage geen enkel ander een deftige uitwerking krijgt spelen ze zelfs op automatische piloot dit filmpje naar een hoger niveau met als topper Whitacker.

Leuke actiefilm die vooral leuk is door de herkenbare en solide spelende cast in een clichématig maar vermakelijk verhaal.

avatar van Phantasm
Prima film met een spannend verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Marino96
Deze film ontvangt een krappe voldoende door het feit dat de film niet origineel is, maar wel voldoende actie bevat. Typische film om ooit in de avond een keer te bekijken en om de film de dag later al weer te vergeten.

avatar van Elchapo
In de tijd dat ie uitkwam overgeslagen,nu op TV gezien.nee origineel is hij niet,maar kijkt wel lekker weg Mede door het goede acteeerwerk van reeves en whitaker.3.5 stars.

avatar van Bakema NL
Prima film!
Voorspelbaar tot op zekere hoogte, Whittaker zie je aankomen. Maar het is gewoon heel degelijk, goed geacteerd en weinig tot niks op aan te merken.
Keanu Reeves was wat weggezakt maar blijkt toch wel wat onderhoudend spul gedaan te hebben nog waar ik overheen gekeken heb.

avatar van Alathir
Gewoon een goede film dit, misschien een beetje een rip-off van bijvoorbeeld Training Day en er zitten zeker nog elementen in uit andere politiefilms. Het globale plaatje hebben we natuurlijk al eerder gezien maar het script is zeker niet slecht en het plot zit verder goed in elkaar. Het einde is ook nog eens tamelijk onverwacht. De vriendschap tussen Reeves en Whitaker lijkt niet eens gespeeld dus ik vond het einde niet zo voorspelbaar, maarja blijkt Whitaker uiteindelijk toch een "matennaaier" te zijn.

Het is echter nergens memorabel maar ik heb wel de neiging om hier 4* voor uit te delen. Ook qua regie, soundtrack en actie zit het allemaal goed snor. Bij deze zal de naam van de regisseur nu zeker blijven hangen. David Ayer. Ik heb al 3 films van hem gezien maar dat wist ik niet tot daarnet... Leuk materiaal voor een avondje in de week.

avatar van TronMan
Aardige film wel. Al weet je als snel waar het naar toe gaat. Voor auto fans; er zit een zeer fraaie, totaal zwarte Charger SRT8 in, waarin John Wick euh bedoel Reeves zich verplaast.