Hard Ball (2001)

Alternatieve titel: Hardball

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Brian Robbins
met Keanu Reeves, Diane Lane en John Hawkes

De gokverslaafde Conor O'Neill zit financieel aan de grond. Zijn vriend Jimmy doet hem een aanbod dat hij niet kan weigeren: hij biedt O'Neill 500 dollar per week aan in ruil voor het coachen van een jeugdhonkbalteam uit een kansarme buurt. O'Neill heeft nauwelijks ervaring, maar is zo wanhopig dat hij het aanbod aanneemt. Gaandeweg krijgt hij een band met de kinderen en met hun aantrekkelijke lerares.

Goeie film, zaten leuke momenten in en dit was er zeker 1 van:

[Andre and Kofi are fighting]

Andre Ray Peetes: Pay up, bitch!

Kofi: I'll kick your ass, bitch!

[Coach Conor walks over]
Conor O'Neill: Hey! Hey! Hey! Cool it! Cool it! What's going on?

G-Baby: All right, let me break it down to you right quick. Andre says he can catch any pop-up anybody can throw. Kofi say "That's bullshit. You a busta.". Andre say "Roll up, bitch". Kofi say, "I'll give you all my gum if you can catch this ball.". He threw the ball. Andre caught it. Andre say "Pay me my money". Kofi say, "You a cheatin' bitch.". No wait. Kofi say, "You a motherf--"

Conor O'Neill: Okay I got it thanks.

[G-Baby nods his head]

avatar van BoordAppel
Die G-Baby was wel grappig maar verder was het een net wat te vervelend clichématig filmpje met een slecht acterende Reeves, loze rollen en matige regie.

Mijn zoon en ik hebben heel erg genoten van deze fil, maar we zijn dan ook echte honkballiefhebbers!

Weet iemand wie het liedje Big Papa heeft gezongen? Dat is het liedje dat Miles (de werper) op z'n walkman op had staan.

Mijn zoon is er helemaal weg van!!

hoe heten die liedjes in deze film die ene is big poppa maar die andere weet ik niet kan iemand mij alsjeblieft helpen.

avatar van animalkrullie
Vond dit best een goede film.
Moet wel zeggen dat Keanu Reeves niet echt serieuze rollen kan spelen, komt gewoonweg niet over.

avatar van SuperSideSwipe
Yfje schreef:

Mijn zoon is er helemaal weg van!!

Werd een paar keer in de film gezegd dat dit een nummer was van "The Notorious B.I.G." ik ga ervan uit dat dit wel zal kloppen.

Cool JJ
SuperSideSwipe schreef:

Klopt inderdaad, het nummer is Big Poppa van The Notorious B.I.G. Blijft in je kop zitten hè? Ik had hem ook gelijk gepindakaast na de film, is wel lekker nummer.

Cool JJ
nicksega schreef:

Hier de titels van alle soundtracks uit Hardball op een rijtje:

1. Intro (Live The Life) - Fundisha
2. Hardball - Lil Bow Wow/Lil' Wayne/Lil' Zane/Sammie
3. You Can't Break Me - Big Tymers
4. Where The Party At (11-01-01 Dupri Remix) - Jagged Edge
5. Insomnia - Fundisha
6. Big Poppa - The Notorious B.I.G.
7. Ghetto - R.L.
8. The Storm Is OVer Now - R. Kelly
9. Ball Game - Da Brat
10. Play - Mobb Deep
11. Who Ya Love - R.O.C.
12. Rest Of My Life - Xscape

ik vind hardball echt een geweldige film het is echt de beste film die ik ooit heb gezien
ik moest huilen toen g-baby werd dood geschoten

avatar van seanpuffy
toffe familiefilm

avatar van Misantro
Hele mooie film. En heel triestig wat er met G-Baby gebeurt

Eazyfan
Simpel maar toch goed voor 3,5*.

Echt een heel mooie film,aangrijpend van in het begin,met heerlijke humor,een dik verdiende 4*

avatar van rocky I.S
een geweldige film vind ik .
ik vond het droevig met g-baby toen die dood ging

avatar van Purmerend
Aangrijpende film, niet origineel maar wel goed genoeg.

Ook grappig/erg hoe droog 2 van die kids door hun eigen buurt lopen en precies vertellen welke pistolen er horen bij de schoten.

avatar van Reint
Deze film hang met cliches aan elkaar. Ik had mijn tijd beter aan iets anders kunnen besteden. *2

The Last
Slappe film, erg sentimenteel met een niet al te bijzonder verhaaltje. Een goede soundtrack en een redelijke Reeves zorgen ervoor dat Hard Ball toch nog 2 sterren krijgt.

avatar van notorious_kim
schitterende film, zalig om naar te kijken.
Keanu Reeves speelt zijn rol uitstekend en ook de kindjes komen enorm overtuigend over.

avatar van Clubber Lang
2 jaar geleden voor het eerst bekeken. Meteen de dag daarna weer bekeken en toen wist ik het zeker: Topfilm!

Het zijn de kleine gebeurtenissen samen die deze film tot 1 leuk geheel maken.

Go kekambas!

avatar van JDSsmetje
Zeer prettige film waarin Reeves een goede rol speelt. Wel zeer sentimenteel en hier en daar toch een beetje melodramatisch. Ik vind het raar dat hij zo weinig stemmen heeft en een lage score want ik vond hem redelijk gecommercialiseerd, maar dat maakt de film niet minder goed

Prachtige film, zeer ontroerend ook..

avatar van Embie
Ik vond het een erg mooie film!! Ik vond dat de kinderen erg goed acteerde ze maakten de film erg geloofwaardig! Ook diana lane en keanu reeves vertolkten erg goed hun rollen.

Ik vond het kortom een erg mooie film, die ik zekernog een keertje ga bekijken!!

avatar van Alonzo
Heb de film inmiddels al tien keer gezien. leuke film aanrader!!

Ja hoor! Toch een lachen filmpje; kijkt goed weg, leuk verhaal! Ik zeg 3,5*!

Behoorlijk cliché film, maar eerlijk gezegd keek hij wel lekker weg en was de uitvoering ook best leuk. De film mag dan wel een drama (soms best aangrijpend) zijn, maar wel een luchtig drama want ik heb regelmatig moeten (glim)lachen. De cast doet het eigenlijk best goed en leuk en vooral de kinderen stelen de show.

P.S. Diane Lane zag er heerlijk liefjes uit in deze film.

avatar van IH88
“I love it when you call me big poppa!”

Keanu Reeves die in geldproblemen verkeerd en wordt gedwongen om een honkbalteam met kinderen uit een achterstandswijk te gaan trainen. Hij geeft op deze manier uiteraard een positieve draai aan zijn leven en die van de kinderen. Oja, en hij wordt verliefd op Diane Lane, wat uiteraard wederzijds blijkt te zijn. Het verhaal van Hard Ball is voorspelbaar maar Reeves acteert sterk, en de kinderen zijn zo aandoenlijk dat je het de film snel vergeeft. Het sentimentele einde past helemaal bij de film.