The Bad Batch (2016)

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Ana Lily Amirpour
met Suki Waterhouse, Jason Momoa en Keanu Reeves

Het verhaal speelt zich af in een post-apocalyptisch woestijnlandschap in Texas waar een gemeenschap van kannibalen woont. Onder hen bevindt zich een forse kannibaal die een belangrijke regel overtreedt: speel niet met je eten. Vervolgens ontvouwt er zich een liefdesverhaal.

avatar van Cikx
Berthil schreef:
Typisch weer zo'n Netflix Original waarvan beeld en geluid wel goed is maar waarvan het verhaal niks voorstelt en samengesteld (gejat) is uit (confronterende) delen van andere (niet Netflix) films en gebracht naar een traag geheel met lange scenes. De film kan ingekort worden tot de helft van de speelduur.

Wat voor mij totaal ongeloofwaardig is, is het feit dat er goed doorvoede mensen tot kannibalisme zijn vervallen, volgens mij moet je behoorlijk honger hebben voordat je hieraan begint en zo veel mensen lopen er in de film niet rond om na flink honger te hebben geleden zo goed doorvoed te zijn. En terwijl er mensen opgegeten worden, wordt er vrolijk feest gevierd in de woestijn. Dat gaat er bij mij niet in.

Deze film is niet geproduceerd door Netflix. Daarnaast is de bedoeling van de film ook totaal niet om serieus genomen te worden. De poster zegt genoeg.

Draak van een film. Naargeestig kan soms een kwaliteit zijn van een film,maar hier is het storend...Saaie boel, geen dialogen en wansmakelijk soms...Is dat om te scoren???/
Bij minuut 37 stopte ik even , om een biertje te scoren en de twijfel om met de film verder te gaan....Toen las ik....nog 1 uur en 21 minuten....OOooo Neeeeee. Afgezet.
Na deze film ben je toe aan Laurel en Hardy....zalig!!!!

avatar van Psycho-M
@frans123: Hoe kun je de film 2 sterren geven terwijl je er maar 37 minuten van gezien hebt?
Niet dat ik dit een geweldige film vind, maar om hem te beoordelen zul je toch op zijn minst de film helemaal bekeken moeten hebben.
But that's just my 2 cents

Volkomen ongeloofwaardige film.
Alleen al in de eerste minuten als een vrouw in de kokende hitte van een woestijn lekker in een autowrak gaat zitten zonder dat het zweet haar van alle kanten uit de poriën spat.
Dan duiken er (kannibalistische) leefgemeenschappen op waar niemand (productief) werkt, en waar desondanks geen enkel gebrek is aan de meest uiteenlopende producten. Overal is electriciteit, iedereen is goed doorvoed, alleen normaal eten is nergens te krijgen.
Mensen lopen of kruipen blindelings de woestijn in om daar 'toevallig' te worden gered/gevonden door daar 'toevallig' zinloos en doelloos lopende reddende engelen.
Na 20 minuten vol verbazing te hebben gekeken, ben ik afgehaakt. Veel te veel ongerijmdheden.

avatar van Shadowed
Randje.

Ben altijd wel een fan van dit soort films, waar je zonder dat er veel gebeurd toch geboeid kan blijven kijken naar de film. Hier is dat ook weer zo'n geval, en het eerste deel van de film is erg goed, beklemmend en mysterieus. Het tweede deel is wat minder.

Vooral complimenten aan de visuele stijl. Mooi cameragebruik, goed gebruik gemaakt van locaties en toffe pakjes. Acteerwerk was niet heel bijzonder, vooral omdat de acteurs maar wat moesten lopen en vrij weinig te zeggen hadden.

Het verhaal valt later toch echt in de cliche maar dan op een wat tragere manier. Als het eindigt voel je je eigenlijk bedrogen, aangezien je vrijwel naar niets nieuws hebt gekeken. Complimenten naar sommige beelden en het sterke begin, maar dan heb je zowel alles al.

avatar van UltraMovieKiller
Psycho-M schreef:
But that's just my 2 cents

Hier ben ik het volledig mee eens. Om te mogen stemmen op een film moet je deze in zijn geheel hebben gezien.

0,5 punt
Als frote fan van Keanu Reeves !!
Een tegenvaller ook de rol van Keanu ...zo slecht..

Een 0,5 alleen voor Jim Carrey dan !

avatar van Dennisj
De film begint veelbelovend. Zakt daarna als een pudding in elkaar. Ook begrijp ik de acties van de hoofdrolspeelster niet. Je zou toch denken dat ze die de kannibalen allemaal uit zou willen moorden en wat andere mensen te redden. Maar nee ze raakt bevriend met blote bast meneer en ze vindt het klaarblijkelijk helemaal niet erg meer dat hij ook mensen at.
Zat op een gegeven moment ook helemaal geen spanning meer in. Als je een grafiek zou moeten maken van de spanning dan begint het linksboven en eindigt het rechtsonder. Gaat als een nachtkaars uit. 2*

avatar van Spartaan1986
Ik heb altijd wel een zwak voor post apocalyptische films dus ik had hier ook wel zin in. De cast is goed met kleine rollen voor Reeves en Carrey en de soundtrack is ook prima maar verder vond ik er niet veel aan eigenlijk. Het verhaal is ontzettend traag en saai en het gaat ook uiteindelijk nergens naar toe. Meer een Arthouse film in een verdorven landschap setting. Het moet je ding zijn. Ik kan mij daarom ook beter vinden in de genres hier aangegeven op Moviemeter dan op IMDB. Horror/Romantiek was het in ieder geval niet.