• 8.518.241 stemmen

Geregisseerd door: Ana Lily Amirpour

Met onder meer: Suki Waterhouse, Jason Momoa en Keanu Reeves

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Bad Batch

Het verhaal speelt zich af in een post-apocalyptisch woestijnlandschap in Texas waar een gemeenschap van kannibalen woont. Onder hen bevindt zich een forse kannibaal die een belangrijke regel overtreedt: speel niet met je eten. Vervolgens ontvouwt er zich een liefdesverhaal.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Cikx

Cikx

• 2063 berichten

Berthil schreef:
Typisch weer zo'n Netflix Original waarvan beeld en geluid wel goed is maar waarvan het verhaal niks voorstelt en samengesteld (gejat) is uit (confronterende) delen van andere (niet Netflix) films en gebracht naar een traag geheel met lange scenes. De film kan ingekort worden tot de helft van de speelduur.

Wat voor mij totaal ongeloofwaardig is, is het feit dat er goed doorvoede mensen tot kannibalisme zijn vervallen, volgens mij moet je behoorlijk honger hebben voordat je hieraan begint en zo veel mensen lopen er in de film niet rond om na flink honger te hebben geleden zo goed doorvoed te zijn. En terwijl er mensen opgegeten worden, wordt er vrolijk feest gevierd in de woestijn. Dat gaat er bij mij niet in.

Deze film is niet geproduceerd door Netflix. Daarnaast is de bedoeling van de film ook totaal niet om serieus genomen te worden. De poster zegt genoeg.

avatar van frans123

frans123

Draak van een film. Naargeestig kan soms een kwaliteit zijn van een film,maar hier is het storend...Saaie boel, geen dialogen en wansmakelijk soms...Is dat om te scoren???/

Bij minuut 37 stopte ik even , om een biertje te scoren en de twijfel om met de film verder te gaan....Toen las ik....nog 1 uur en 21 minuten....OOooo Neeeeee. Afgezet.

Na deze film ben je toe aan Laurel en Hardy....zalig!!!!

avatar van Psycho-M

Psycho-M

@frans123: Hoe kun je de film 2 sterren geven terwijl je er maar 37 minuten van gezien hebt?

Niet dat ik dit een geweldige film vind, maar om hem te beoordelen zul je toch op zijn minst de film helemaal bekeken moeten hebben.

But that's just my 2 cents

avatar van Egolatus

Egolatus

Volkomen ongeloofwaardige film.

Alleen al in de eerste minuten als een vrouw in de kokende hitte van een woestijn lekker in een autowrak gaat zitten zonder dat het zweet haar van alle kanten uit de poriën spat.

Dan duiken er (kannibalistische) leefgemeenschappen op waar niemand (productief) werkt, en waar desondanks geen enkel gebrek is aan de meest uiteenlopende producten. Overal is electriciteit, iedereen is goed doorvoed, alleen normaal eten is nergens te krijgen.

Mensen lopen of kruipen blindelings de woestijn in om daar 'toevallig' te worden gered/gevonden door daar 'toevallig' zinloos en doelloos lopende reddende engelen.

Na 20 minuten vol verbazing te hebben gekeken, ben ik afgehaakt. Veel te veel ongerijmdheden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Randje.

Ben altijd wel een fan van dit soort films, waar je zonder dat er veel gebeurd toch geboeid kan blijven kijken naar de film. Hier is dat ook weer zo'n geval, en het eerste deel van de film is erg goed, beklemmend en mysterieus. Het tweede deel is wat minder.

Vooral complimenten aan de visuele stijl. Mooi cameragebruik, goed gebruik gemaakt van locaties en toffe pakjes. Acteerwerk was niet heel bijzonder, vooral omdat de acteurs maar wat moesten lopen en vrij weinig te zeggen hadden.

Het verhaal valt later toch echt in de cliche maar dan op een wat tragere manier. Als het eindigt voel je je eigenlijk bedrogen, aangezien je vrijwel naar niets nieuws hebt gekeken. Complimenten naar sommige beelden en het sterke begin, maar dan heb je zowel alles al.

avatar van UltraMovieKiller

UltraMovieKiller

Psycho-M schreef:

But that's just my 2 cents

Hier ben ik het volledig mee eens. Om te mogen stemmen op een film moet je deze in zijn geheel hebben gezien.

avatar van Dariush32

Dariush32

0,5 punt

Als frote fan van Keanu Reeves !!

Een tegenvaller ? ook de rol van Keanu ...zo slecht..

Een 0,5 alleen voor Jim Carrey dan !

avatar van Dennisj

Dennisj

De film begint veelbelovend. Zakt daarna als een pudding in elkaar. Ook begrijp ik de acties van de hoofdrolspeelster niet. Je zou toch denken dat ze die de kannibalen allemaal uit zou willen moorden en wat andere mensen te redden. Maar nee ze raakt bevriend met blote bast meneer en ze vindt het klaarblijkelijk helemaal niet erg meer dat hij ook mensen at.
Zat op een gegeven moment ook helemaal geen spanning meer in. Als je een grafiek zou moeten maken van de spanning dan begint het linksboven en eindigt het rechtsonder. Gaat als een nachtkaars uit. 2*

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1949 stemmen

Ik heb altijd wel een zwak voor post apocalyptische films dus ik had hier ook wel zin in. De cast is goed met kleine rollen voor Reeves en Carrey en de soundtrack is ook prima maar verder vond ik er niet veel aan eigenlijk. Het verhaal is ontzettend traag en saai en het gaat ook uiteindelijk nergens naar toe. Meer een Arthouse film in een verdorven landschap setting. Het moet je ding zijn. Ik kan mij daarom ook beter vinden in de genres hier aangegeven op Moviemeter dan op IMDB. Horror/Romantiek was het in ieder geval niet.

avatar van Vidi well

Vidi well

Een postapocalyptisch woestijnlandschap. Een mooie stoere vrouw in de hoofdrol. Metaforen die lijken te hinten naar de politiek van de VS. Communes die hun eigen boontjes doppen. Surrealistische drugsroezen. Een langzaam verteld verhaal. Een plot over overleven en samenleven...

Deze film bevat allerlei ingredienten die mij altijd enthousiast maken om een film te kijken. Waar gaat het dan mis? Is het omdat ik niet mee kan keven met de hoofdrolspeelster en haar beweegredenen niet begrijp? Is het omdat het verhaal, voor zover er een verhaal is, maar voortkabbelt? Of is het omdat ik me oprecht verveelde tijdens de film en me echt zat af te vragen wanneer het nu eens afgelopen is? Waarschijnlijk van alles wat.

Jim Carrey speelde leuk, altijd een sympathieke acteur gevonden. Maar voor de rest kan deze film makkelijk overgeslagen worden wat mij betreft. Mooie woestijnbeelden en Jim Carrey, vandaar mijn score.

avatar van Noodless

Noodless

Bizar verhaaltje waarin avontuur, romantiek en wat horrorelementen samen smelten en leiden tot één groot vraagteken...wat bezielt de hoofdrolspeelster om zo te handelen ? Visueel ziet de film erg tof uit : mooie locaties, blitse outfits en opvallend goed camerawerk. De film opent mysterieus en in het eerste gedeelte is de spanning voldoende aanwezig. Een paar degelijke horrorelementen passeren dan. Maar helaas vervalt dit alles volledig in een flauw opgezet tweede gedeelte. Het grootste kritiekpunt zijn de handelingen van de hoofdrolspeelster. 5/10

avatar van IH88

IH88

“Strange isn't it? Here we are. In the darkest corner of this Earth. And we're afraid of our own kind.”

Bijzondere en knotsgekke film van Amirpour. Het begin is gruwelijk en zet al gelijk de toon voor wat je kunt verwachten. The Bad Batch kent zijn mindere momenten (zeker in het middengedeelte), maar het acteerwerk van Waterhouse, Momoa en de jonge Fink, de woestijnsetting en de regie van Amirpour zorgen ervoor dat het in ieder geval een interessante film blijft om naar te kijken. Een film die je niet snel vergeet, met briljante bijrollen van Carrey (onherkenbaar) en Keanu Reeves.

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

Het arme ding wordt achter een hekwerkje gezet waar je met een nagelschaartje al doorheen kan breken.

en daarna komen er nog héél erg veel meer ongeloofwaardige voorvallen....wat de boel nog surrealistischer maakt.

De sfeer is fantastisch, weinig filmmuziek, veel stiltes, de film verloopt traag en daardoor boeide hij alleen maar meer. Vooral het stukje waarin ze stoned als een garnaal ronddwaald en Jason Momoa tegenkomt vind ik mooi.

Suki en Jason zijn sowieso ook nog eens hartstikke mooi.

Niet de beste ooit, maar voor mij echt een pkezier geweest om te bekijken.

avatar van zoutzak

zoutzak

Vage trip deze film waarin Amirpour vol op de Jodorowsky tour gaat. Toch wel een erg lage rating waardoor the bad batch bij velen vermoedelijk onder de radar zal blijven.

avatar van mrklm

mrklm

Visueel indrukwekkend drama met veel sfeer, een soundtrack vol popliedjes, een interessant en opvallende bijrol voor Jim Carrey. Wat ontbreekt is karakterisering, een verhaal en een rechtvaardiging voor de enorme speelduur. Hoofdpersoon Arlen [Suki Waterhouse] blijft een enigma van begin tot eind en wanneer enkele van haar ledematen worden afgezaagd en gebakken onder de klanken van 'All That She Wants' van Ace of Base is het duidelijk dat we hier met een stijloefening te maken hebben. Amirpour heeft ongetwijfeld talent als regisseur, maar ze had haar scenario drastisch moeten laten redigeren. Of herschrijven.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een alternatief van Mad Max, al is dat vooral door het apocalyptische thema want visueel komt deze film daar niet in de buurt. De film kan rekenen op namen als Keanu Reeves, Jim Carrey en Jason Momoa. Al gaat de aandacht vooral naar de mooie Suki Waterhouse. Het begin is wel interessant, maar de film kan de aandacht niet echt lang vasthouden. Jammer, want hier had toch wel meer ingezeten.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Meer een uitgerekte videoclip dan een langspeelfilm met een logisch verloop. Op zich weet regisseuse Ana Lily Amirpour het broeierige, lome sfeertje neer te zetten van de betere exploitatiefilms. Waar de personages gevormd worden door het onverbiddelijke woestijnklimaat en hun moraliteit gedreven wordt door de wil om te overleven. Van die heerlijke trage shots rond lichamen die glinsteren van het zweet of luchtspiegelingen in weidse vlaktes. Visueel heeft 'The Bad Batch' (2016) genoeg aardige vondsten, maar zowel qua karakterpsychologie als plotmatig raakt het kant noch wal. Het is zo'n film waar diepgang gesuggereerd wordt omdat het een soort politieke allegorie is. Zoals Arlen (Suki Waterhouse) zich tussen twee rivaliserende woestijnstammen beweegt, die je zou kunnen zien als extreme uitvergrotingen van de cultuuroorlog. In het ene kamp zelfvoorzienende en hypermasculiene kannibalen die geen centraal gezag erkennen, maar compleet hun eigen plan volgen. In het andere kamp een progressieve sekte waar drugs, alcohol, gemeenschapszin en vrije liefde centraal lijken te staan. Maar eerlijk gezegd gaat het allemaal niet veel verder dan dat links en rechts allebei gedreven worden door kapitalistische mechanismen.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Hele stille film, met een uitstekende tracklist. Film begint enorm heftig, maar daarna blijft het allemaal wat tam, dit stoort niet maar had de film wel meer swung mee kunnen geven.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

The Bad Batch is een beetje een film zoals ik hem had verwacht. Geen topper, maar ook niet slecht. Vrij trage film, met een stijl die me eerlijk gezegd wel ligt: weinig dialoog, goede muziek en visueel erg mooi. Dat vertaalt zich in een sfeervolle film, maar het zwaktepunt is toch echt wel het script. Als het verhaal een pak beter en logischer was, had ik dit al heel wat meer gevonden. En neen, daarvoor is niet plots meer dialoog nodig. Men had in feite elke vorm van dialoog zelfs kunnen schrappen en het had niet veel aan kwaliteit ingeboet, deze film. Qua sfeer doet dit mij denken aan The Boy (2015), wat ook een vrij zwakke rating heeft, maar een betere film is dan je zou denken als je de film een kans geeft.

Rond de helft van de film zitten de meest leuke scènes, met name wanneer ze gedrogeerd wegloopt in de woestijn, met een mooie sterrenhemel. Daarna wordt het allemaal een beetje minder, helaas. De film voelt dan ook te lang uitgerekt aan. Was zeker iets dat in 90 minuten had kunnen verteld, zonder opnieuw aan kracht in te boeten. Maar The Bad Batch is zeker wel een kijkbeurt waard.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

zoutzak schreef:

Ik ken Jodorowsky niet goed, behalve dat hij invloed heeft op Nicolas Winding Refn, maar wat is dan zo kenmerkend aan Jodorowsky qua stijl (of qua script)? Wat zijn de gelijkenissen tussen The Bad Batch en Jodorowsky. Het is dat ik een beter beeld heb of ik me kan wagen aan een Jodorowsky of niet.

avatar van zoutzak

zoutzak

TornadoEF5 schreef:

Je stelt goede vragen, waar ik vanalles op zou kunnen antwoorden, maar zoals vaker is het beste advies hier; try and see for yourself! En dan heb ik het niet zozeer over LSD (al zou dat de ervaring wel compleet maken, maar ik weet niet of jij dat kopje thee lust), maar over The Holy Mountain. Weinig filmmakers die een visie zo compromisloos symbolisch in beeld brengen zo als Jodorowsky dat deed.

Forget Refn and prepare to be dumbfounded

avatar van Fryce

Fryce

• 1972 stemmen

Heb mij prima vermaakt. Lekkere film om vooral niet al te diep bij na te denken.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Wisselvallig.

The Bad Batch begint alleraardigst, met een rustig tempo dat niettemin nogal cru overgaat tot de orde van de dag en daarmee de toon zet. De Mad Max-achtige setting zorgt voor een leuk sfeertje, visueel is het verzorgd en de gekke typetjes kunnen ook wel vermaken.

Suki Waterhouse zegt me niet al te veel, maar met Jason Momoa, Jim Carrey en Keanu Reeves lopen er nogal wat bekende gezichten rond. Ik ben dan nog het meest vermaakt door Reeves als sekteleider, de rest is niet bepaald indrukwekkend.

Naar het einde toe begint het wel wat te slepen, hoewel een film als deze net gebaat is met compact blijven. Met de volle 2 uur aan speelduur bloedt de film uiteindelijk toch dood. Een minuutje of 20 minder had niet slecht geweest.

avatar van The Brain

The Brain

Kunstzinnige film niet voor het grote publiek. Het kan je smaak niet zijn, slecht is het niet bijzonder is het wel. Mooie beelden, spaarzame dialogen een film die op een vreemde manier weet te boeien. Luguber vooral. Houd je van een logisch verhaal dan sla je deze beter over. Antwoorden en uitleg krijg je niet, waarschijnlijk hebben de makers het precies zo gewild: een surrealistisch kunstwerk. Er worden erotische films voor speciaal vrouwen door vrouwen gemaakt. The Bad Batch is een soort van vrouwelijke Mad Max tegenhanger. Niet dat ik wil zeggen dat het een film alleen voor vrouwen is, integendeel. De nadruk ligt nu eens niet op actie en geweld.

avatar van Kondoro

Kondoro

“All the things you've done, have put you right here... with me. To life... life is The Dream. The only Dream. Cost lot to be here. Cost you an arm and a leg.”

Was ik nou maar op mijn intuïtie afgegaan en had ik maar geluisterd naar de mensen hier op het forum, dan had ik wellicht deze film gewoon links laten liggen. De film zit me al enige tijd op het netvlies, omdat de omschrijving me eigenlijk best overtuigde om te kijken en het plot ook niet héél slecht klonk. Toch maar op goed geloof aangezet, ook mede dankzij het feit dat ‘Netflix’ de film op hun dienst heeft staan wat ook erg meehielp.

De film begint inderdaad heel vet, en gelijk kei- en keihard. Wat er voor zorgde dat je als kijker een ongelooflijke verwachtingspatroon creëert en achteraf baal ik er ontzettend van dat de film dit niet vast houdt, aangezien je na een klein half uurtje in het niets word gegooid en de film eigenlijk niets meer presteert, buiten veel dom gezeur, hallucinerende beelden en eigenlijk weinigzeggend is in zijn script.

Had ‘Ana’ nou maar meer van het begin in haar film gestopt want, ze werd volledig los gelaten en dat zag je ook. De film kent ene heel fijn ‘Mad Max’ sfeertje waar ik veel meer van had willen zien. Het mocht helaas niet baten. Qua acteerwerk was het ook allemaal niet heel bijzonder, waardoor deze film eigenlijk nergens bovenmaats presteert.

Mooi meegenomen maar, geen straf als je veel doorspoelt. Veel gezeik, veel gejammer, weinig to-the-point. Het had een ontzettend hoge potentie, waar echt totaal niks mee gedaan werd. Ik kan hem nu mooi meenemen in de challenge die nou speelt, op het filmgames forum, daar is de film in mijn ogen alleen goed voor geweest. Had de film meer, zoals hij liet zien in het eerste half uur, knalde de film uit als een topper. Helaas, moet dit begin de film ook volledig redden, want de andere ander halfuur is de film flut!