ad

Met onder meer: Suki Waterhouse, Jason Momoa en Giovanni Ribisi

Releasedatum: 6 september 2016

• Netflix Bekijk via Netflix

Over The Bad Batch

Het verhaal speelt zich af in een post-apocalyptisch woestijnlandschap in Texas waar een gemeenschap van kannibalen woont. Onder hen bevindt zich een forse kannibaal die een belangrijke regel overtreedt: speel niet met je eten. Vervolgens ontvouwt er zich een liefdesverhaal.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van John Milton

John Milton

Master Blaster schreef:

slecht gaat nergens over. 2*

redenen? anders is het ongeveer even nuttige info als dat je graag karamel eet, als je smaak hier niet algemeen bekend is.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een apart, fraai geschoten filmpje met een wat traag verhaal. Het ziet er allemaal prima uit en de muziek is ook best lekker maar door het zeer lage tempo en weinig dialoog is het af en toe ook wat saai. De cast doet het niet slecht en ik vond het leuk om Jim Carrey eindelijk weer eens te zien, ook al heeft hij slechts een kleine bijrol. Het einde vond ik een tikkie teleurstellend, maar aan de andere kant past het wel bij de film. Een kleine voldoende.

Zwolle84 schreef:

Je kunt hem al selecteren in Netflix, maar hij is nog niet toegevoegd. Weet jij wanneer hij komt, kappeuter?

Datum is nu bekend: vanaf 22 september op Netflix!

avatar van tattoobob

tattoobob

Deze ga ik dit weekend eens opzetten.

avatar van schumacher

schumacher

Wat een slechte film.

Wie niet goed in slaap kan geraken, zet deze op.

Het enige pluspunt was dan uiteindelijk ook een minpunt, steken ze der nog een schoon kind in maar twas maar eel halve. pfpf.

avatar van houdjemond

houdjemond

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik naar heb zitten kijken.

Plusjes voor de acteurs maar ehh, ja, I'll find comfort in my own home.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik zal dan wel weer een uitzondering zijn maar ik vond het best wel een aardig filmpje. Maar ik hou wel van die post-apocalyptische films. Er zat ook nog lekkere soundtrack bij. Ik ben me er wel van bewust dat het geen film voor iedereen is, maar ik kon het wel waarderen.

avatar van horizons

horizons

• 1948 stemmen

Film gedragen door Waterhouse.

Eerste tien minuten creeert ander verwachtingspatroon dan wat het werkelijk wordt. Een sfeer-wereld scheppende film die nergens echt piekt, de scene 's-nachts in de woestijn is wel tof, en iets te lang aanhoudt.

Maar zeker de moeite waard.

avatar van DVD-T

DVD-T

"This here, is the bad batch."

The Bad Batch is een film waarin het verhaal behoorlijk ondergeschikt is aan het audio/visuele en de sfeer. En met die sfeer zit het helemaal goed. Van een desolate woestijn tot aan een met neon verlicht stadje. Er komen enkele mooie shots voorbij. De soundtrack versterk die sfeer alleen maar meer. Hoewel het verhaal ondergeschikt aan het audio/visuele, probeert Amirpour hier toch iets van een onderliggende boodschap in te verwerken. Er zit in ieder geval meer in dan je in eerste instantie zou denken. Je komt nooit echt te weten hoe dit alles heeft kunnen gebeuren en wat er nu precies gaande is in de wereld. Toch heb je het gevoel dat verhaal daar achter helemaal te kennen.

Wat je als publiek meesleept, is vooral het personage van Arlen, fantastisch gespeeld door Suki Waterhouse. Maar ook Momoa is perfect gecast als gespierde kannibaal. Hij laat duidelijk het beste van zichzelf zien. Carrey is echt onherkenbaar hier. Speelt een heel andere rol dan we normaal van hem gewend zijn. En dat doet hij met verve. Reeves is ook weer lekker op dreef. Hij kiest toch echt goede rollen uit de laatste paar jaar.

Een minpunt is dat Amirpour net wat te lang blijft hangen bij scenes. Iets wat de impact van bepaalde momenten niet echt ten goede komt. Verder zit de film best goed in elkaar en is er op technisch vlak niks aan te merken. Erg knap wat ze in 28 dagen hebben gedraaid.

Heerlijk filmpje.

avatar van james_cameron

james_cameron

Lekker desolaat postapocalyptisch sfeertje, maar de plot gaat echt nergens over en de film is heel erg traag. De leuke verschijning van hoofdrolspeelster Suki Waterhouse maakt één en ander goed, net als de maffe bijrollen van oa Keanu Reeves en Jim Carrey, maar met een speelduur van twee uur is dit echt een behoorlijke beproeving. Een tegenvallende Netflix-original, derhalve.

scorsese

Redelijke film over een groep uit de maatschappij verstoten mensen die overleven in de woestijn. Het eerste gedeelte is het beste. Mede door de spaarzaamheid aan dialogen wordt het hierna snel langdradig. Wel kleurrijke personages en een fijne setting (postapocalyptische woestijn) die het geheel een fris tintje meegeven. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Shinobi

Shinobi

"What if all these things that happened to us happened to us so the next things that gonna happen to us can happen to us?"

Hier en daar had ik een aantal dingen gelezen over deze titel die me nieuwsgierig maakten, maar als je hier met de verkeerde verwachtingen ingaat, dan kom je flink bedrogen uit.

Het uitgangspunt is interessant te noemen; er wordt een wereld gecreëerd waarin afwijkende mensen zonder pardon aan hun lot worden overgelaten in een woestenij. De post-apocalyptische sfeer smaakt zeker naar meer, maar qua verloop word je nogal aan je lot overgelaten. Met name omdat er weinig ontwikkeling is.

De introductie - die vrijwel geen dialoog heeft - is dan nog het sterkst. Als kijker word je hierin meegenomen door het personage van Suki Waterhouse die probeert te ontkomen aan kannibalen. Het lijkt de opmaat te zijn naar een hoop narigheid, echter blijft deze vervolgens uit. Een gemiste kans wat mij betreft.

Kenmerkend is het verhaal dat weinig om het lijf heeft. Ana Lily Amirpour kiest ervoor om veelal te blijven hangen in loomheid, wat de pacing niet ten goede komt. Desondanks heeft het wel iets. Dit uit zich voornamelijk in enkele aardige scènes waar de verzengende woestijn prachtig in beeld wordt gebracht, ondersteund door een eigenzinnige soundtrack.

Al met al een tegenvallende film waar meer uitgehaald kan worden. Alles is daarvoor aanwezig, maar er wordt simpelweg niets mee gedaan.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

'Strange, isn't it? Here we are in the darkest corner of this Earth and we're afraid of our own kind'

Het is halverwege de film. De hoofdpersoon staat in haar kamer en zet een plaatje op. De eerste tonen van 'Death', het prijsnummer van White Lies, vullen de kamer. Op de achtergrond staat in slow motion een luguber figuur op. Hij geeft een slinger aan een discobal. Het geeft een vreemd effect, A Girl Walks Home Alone at Night is namelijk een zwartwitfilm. De spanning bouwt op. Het is nog altijd een van de meest magische scènes van het decennium.

Een jaar of twee later. Wederom vult White Lies m'n kamer. Zelfde album, maar ditmaal is het 'Fifty On Our Foreheads'. Geen toeval, want The Bad Batch is Ana Lily Amirpours tweede. Dat hoor je niet alleen aan de soundtrack, je merkt het ook aan de meeslepende sfeer. En toch zijn het twee compleet verschillende films.

Zou je ze beide achter elkaar kijken in een donkere bioscoopzaal, dan heb je bij de wissel haast een zonnebril nodig. Van de zwartwitte beelden van een vampierverhaal in nachtelijk 'Iran' naar de harde kleuren van de Amerikaanse woestijn. 'Mad Max!' Wordt dan gelijk geroepen. Maar nee, dat is het niet. Wel dystopisch. Met vreemde karakters en veel leegheid ook. Maar toch compleet anders.

Wat is het dan wel? Hij doet me qua vreemde, ongrijpbare sfeer en prachtige shots nog het meest denken aan The Rambler. Je kunt net als bij die film honderduit praten over het verhaal, of in dit geval over kannibalisme, geamputeerde ledematen en meer van dat soort fijne zaken. Maar eigenlijk doet dat verhaal er niet zo toe.

Het gaat er veel meer om wat de beelden met je doen. Vooral tijdens de psychedelische neontrip rondom het dancefeest had de film me goed te pakken. Ik kan me nauwelijks meer herinneren wat er gebeurde. Iets met een sterrenhemel, droomachtige beelden en repetitieve muziek, verder was het vooral met de gedachten op nul als betoverd naar het scherm staren. De golf van magie over je heen laten spoelen. Net als bij Amirpours debuut.

Stralend middelpunt van al die magie is Suki Waterhouse. Geen letterlijk stralend middelpunt, want het is een en al grimmigheid rondom haar karakter Arlen. Rechterarm geamputeerd. Rechterbeen geamputeerd. En daar 'sta' je dan midden in de woestijn. Suki gaat er buitengewoon goed mee om, door een prachtige, fysiek zeer uitdagende performance neer te zetten. Ik kende haar nog niet, maar ga haar vanaf nu zeker volgen.

'This isn't real' staat met ruwe letters op een rode schutting achter de 1,5-armige schoonheid. Het vormt een mooi bruggetje naar de daaropvolgende bijzondere scène met Keanu Reeves. Ligt het aan mij, of groeit hij - hier met jaren-70-pornoregisseur-look - de laatste jaren hard uit tot cultfiguur met steeds boeiender en bizarre rollen? Laten we hopen dat hij niet doorslaat tot karikatuur van zichzelf.

Of die tekst op de rode schutting waarheid is, durf ik overigens niet te zeggen. Boeit me eigenlijk ook niet. Ana Lily Amirpour laat zeer vroeg in haar carrière al zien dat ze niet alleen de kunst van de beeldtaal verstaat, maar ook dat haar prachtige debuut geen toevalstreffer was. Als je met twee zulke uiteenlopende films toch zo'n vergelijkbaar-magische sfeer kunt oproepen, mag je officieel tot groot talent worden uitgeroepen.

schumacher schreef:

Wat een slechte film.

Wie niet goed in slaap kan geraken, zet deze op.

Kan je ook in begrijpelijk Nederlands schrijven???

houdjemond schreef:

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik naar heb zitten kijken.

Plusjes voor de acteurs maar ehh, ja, I'll find comfort in my own home.

Hhahahahahahah lol man, ik zit klaar om hem te bekijken op Netlix,maar ik twijfel nu als ik de reacties lees

avatar van schumacher

schumacher

frans123 schreef:

Kan je ook in begrijpelijk Nederlands schrijven???

Ik kan blijkbaar mijn post niet aanpassen of het moet zijn dat ik het niet weet hoe het moet?

Ik zal het kort houden en het voor u wat duidelijker maken; ik vond de film saai, dus als je iemand bent die moeilijk in slaap zou geraken dan moet je deze film zeker en vast bekijken, dikke aanrader.

Het enige pluspunt was dan ook een minpunt haha; daarmee bedoelde ik dat het enige lichtpuntje de nog mooie dame was die de hoofdrol speelde maar dat het een minpunt was dat het uiteindelijk maar een halve was, ze was niet compleet meer, snappie

Maar ik ben u niet he, wat ik hier saai/slecht vind dat ga jij mss net top vinden, smaken verschillen. Het cijfer van imdb liegt deze keer niet wat mij betreft. Ik vond er niks aan.

schumacher schreef:

Hahhahaha ik heb de film helemaal niet gezien. Mijn kritiek op je is niet de inhoud maar het Nederlands taalgebruik. Je hebt een cryptische manier van schrijven. Onduidelijk. Zie je laatste regel van je reactie.....Ik kan er niks mee en velen met mij.

avatar van Waackx

Waackx

Wat is het nut om Jim Carrey te casten voor je film om hem vervolgens niet te vermelden op je filmposter ?

Rare keuze.

Waar is deze film eigenlijk te zien ?

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Waackx schreef:

Rare keuze.

Waar is deze film eigenlijk te zien ?

Is een piepklein rolletje. Ik weet door jouw post dat hij erin speelt terwijl ik de film heb gezien.

En te zien op Netflix.

avatar van Waackx

Waackx

Dank je.

Maar hoe dom kan je zijn ?

Als Bruce Willis 1 minuut in een C-film speelt wordt zijn naam met koeienletters geplakt op de filmposter, zo kun toch geld uitslaan aan een matige/slechte film.

Je cast een grote naam als Carrey maar nergens vermelden dat hij ook meedoet, dan kan je net zo goed bij wijze van spreken de buurman casten; dus niet zo raar dat de film nauwelijks publieke aandacht heeft gekregen want met namen zoals Waterhouse of Ribisi ga je geen extra mensen aantrekken.

Want lijkt mij als je Jim Carrey en Keanu Reeves op 1 filmposter ziet staan dat je wat nieuwsgieriger wordt.

Zonde voor Jim Carrey maar vooral dom van de makers zelf.

Man...wat een slechte film

Theunissen

Deze Sciencefiction / Avontuur film (gezien overigens via Netflix, die de film ook geproduceerd heeft) is naar mijn mening vooral bedoeld voor liefhebbers die houden van trage, stijlvolle en (weinig) inhoudsloze films, want veel meer heeft deze film eigenlijk niet te bieden.

In dit verhaal draait het om de jonge vrouw Arlen (gespeeld door Suki Waterhouse), die verbannen wordt naar een post-apocalyptisch woestijnlandschap in Texas met ongewenste mensen. Ze probeert daarbij te overleven in een commune vol drugs en een enclave met kannibalen.

Het eenvoudige dertien in dozijn verhaal (waarbij het draait om wraak, het terugvinden van iemand en liefde en dan ook in die volgorde) begon overigens best goed en hard met o.a. het afzagen van een linkerarm en een gedeelte van het rechterbeen van hoofdrolspeelster Arlen als voedsel voor een kannibalen gemeenschap en hoe ze daarna weet te ontsnappen (waarbij ze zich onderhanden insmeert met poep en iemand neerslaat met een staaf) mocht er ook best wezen, maar daarna wordt het al snel een trage en langdradige (de film duurt circa 115 minuten) bedoeling en wordt er ook relatief weinig in gepraat. Dat laatste wordt overigens wel gecompenseerd door de sfeer (inclusief de muziek) en het post-apocalyptische woestijnlandschap, welke fraai in beeld werd gebracht.

Centraal in het verhaal staan eigenlijk vijf dingen, namelijk:

- "Comfort", gemeenschap van verbannen criminelen en gestoorden;

- "De Droom", gespeeld door Keanu Reeves, die in drugs handelt en die in een rijdende grote jaren 80 uitziende stereo cassette recorder begeleidt wordt door een aantal zwaar gewapende zwangere vrouwen;

- "Brugmensen", groep van bodybuildende kannibalen onder leiding van Miami Man, gespeeld door Jason Momoa, die goed kan tekenen en wiens vrouw wordt gedood en wiens kind wordt meegenomen;

- "The Hermit", gespeeld door Jim Carrey, als de vuilnis zoekende zwerver die niet praat;

- "Arlen", gespeeld door Suki Waterhouse, die in eerste instantie terecht komt bij de "Brugmensen" en daarna bij de "Comfort".

Hoewel het verhaal weinig voorstelt zitten er wel een aantal harde en aparte scenes in, zoals kraaien die aan het pikken zijn in een lijk (vrouw van Miami Man), de scene m.b.t. een ruil (Arlen ruilen voor water) tussen Miami Man en de imposante Cory Roberts (als de "Big Black Bridge Man") die uitloopt tot een dodelijk gevecht, de scene waarbij Arlen een hallucinerende trip maakt door de woestijn en daarbij gevonden wordt door Miami Man (daarbij ontwikkeld zich dan min of meer een romance tussen Arlen en Miami Man), het filosofische gelul van Keanu Reeves tegen Arlen m.b.t. poep en tomaten en ook het einde van het verhaal was best apart, waarbij ik even moest glimlachen toen het konijn van Honey (kind van Miami Man) werd opgegeten door Honey, Miami Man en Arlen.

Ondanks dat er niet echt veel in gepraat wordt, deed de cast het best verdienstelijk en vooral de twee hoofdrolspelers Suki Waterhouse en de gespierde Jason Momoa. Keanu Reeves en Jim Carrey zijn natuurlijk de bekendste acteurs in het verhaal, maar zij hadden eigenlijk maar een beperkte rol in het verhaal (Keanu Reeves verschijnt pas voor het eerst in het verhaal na circa 45 minuten) en vanwege zijn zwerver uiterlijk waarbij hij ook nog niet eens praat, was Jim Carrey nauwelijks te herkennen (alleen via zijn ogen). Verder zien we ook een paar keren Giovanni Ribisi door het beeld lopen waarbij hij onzin uitkraamt, maar zijn rol had eigenlijk geen functie.

Al met al een maffe Sciencefiction / Avontuur film, die niet meer is dan leuk om eens gezien te hebben en dan vooral vanwege de sfeer en de post-apocalyptische woestijnlandschap. Het zal me niet verbazen als ik deze film weer snel vergeten ben.

avatar van Pim1993

Pim1993

Trage film die audiovisueel technisch puik werk aflevert. De sfeer komt goed over. Toch kan ik nog niet begrijpen waarom je het verhaal zo ver weg stopt en eigenlijk zoveel onder laat doen voor de manier waarop je de film afgewerkt hebt. Ik had deze twee aspecten liever wat meer op één lijn gehad. Ik las hierboven dat DVD-T vond dat Reeves lekker op dreef was. Deze man heeft aan netto screentijd de 5 minuten geloof ik nog niet eens volgemaakt. Een vlak en saai personage wat in mijn optiek niet uit de voeten kwam.

Technisch hoogstandje met een slap verhaal. Vermaak was oké, dus ik laat hem in het midden.

avatar van Masterkeeltie

Masterkeeltie

Vond de film vooral heel raar en weinig om het lijf hebben. Na 2 uur gekeken te hebben laat het je achter met een alles behalve bevredigend gevoel.

Onderhond

Leuk filmpje.

Verrast me een beetje dat deze zo'n uiteenlopende reacties uitlokt, want zo overdreven speciaal vond ik het nu ook weer niet. Zo'n 10 jaar geleden had het goed gepast in de grindhouse revival, nu is het vooral een Mad Max-achtig dingetje dat net iets trager en beter is.

De woestijnsetting is niet de meest originele voor een film als deze, maar er zitten verder genoeg leuke details in om het interessant te houden. In het begin is het als kijker wat aanklampen om erachter te komen hoe de vork net in de steel zit, maar erg complex is het allemaal niet en na een half uurtje is het wel duidelijk waar het naartoe gaat.

Visueel ziet het er netjes uit, maar niet zo heel speciaal. Acteerwerk is oké en ook het tempo geeft de film iets extras. Misschien wat traag voor mensen die hiervan iets blitser verwacht hadden, maar termen als "tergend" vind ik schromelijk overdreven.

Enige wat echt stiervervelend is, is de soundtrack. Een hoop popnummertjes, waaronder nogal wat uit de jaren '90. Kunnen die regisseurs nu echt niks beter verzinnen dan een soundtrack vol te stampen met oude meuk? Driemaal bah.

Blijft makkelijk de gehele speelduur boeien, brengt genoeg variatie om z'n speelduur te rechtvaardigen en weet z'n mannetje te staan tussen een hoop gelijkaardige films. Zeker niet verkeerd dus, al miste ik wel een beetje het echt geniale.

avatar van joolstein

joolstein

Prima tweede film van regisseuse Ana Lily Amirpour (A Girl Walks Home Alone At Night 2014)

Wie die eerste film heeft bekeken weet wat hij ongeveer kan verwachten, al was er ditmaal zo te zien wel een iets groter budget. Wie niet bekend is met die film zal dus misschien verrast kunnen zijn dat bij de eerste 40 minuten van de film zo'n beetje elke dialoog ontbreekt. Het is vooral die rustige en kalme manier van vertellen, waar de film en de regisseuse zich (dit keer) onderscheiden van andere gelijke films. De heldin is een jong meisje, Arlen (Suki Waterhouse) genaamd. Zij wordt gedropt in een post-apocalyptisch woestijnlandschap en na wat problemen met kannibalistische overlevers komt ze bij het kamp Comfort. Het acteerwerk is redelijk. Suki Waterhouse en Jason Momoa (Khal Drogo uit GoT) doen het erg goed. Al denk ik niet dat ze hele grote talenten zijn, worden ze tot het maximale van kunnen ingezet. En het is juist Keanu Reeves ('The Dream') die hier meest zwakke rol vertolkt. (met als grootste dieptepunt een totaal uit de toon vallende poep-dialoog) Gek genoeg wordt de show vooral gestolen door een bijna onherkenbare Jim Carrey ("The Hermit"). En dan de muziek die was aan het begin afgezien van de amputatie-scene met Ace of Base's "All That She Wants" eronder, door de simpele '90 liedjes nogal storend. Gelukkig herpakt dit zich nog wel als erin het kamp techno-beats uit de speakers knallen. Ik rond de waardering voor de film naar bovenaf omdat ik de magische stijl van regisseuse erg fijn vind. Echter beginnen er hier en daar wel wat scheurtjes in haar magie te komen.

avatar van Esteban

Esteban

Waackx schreef:

Dank je.

Maar hoe dom kan je zijn ?

Zonde voor Jim Carrey maar vooral dom van de makers zelf.

Het was de bedoeling dat de rol van Jim Carrey een verrassing zou zijn voor het publiek, althans volgens Amirpour. Dat heeft ze van begin af aan duidelijk gemaakt. Het was dan wel een vreemde keuze om zijn deelname bekend te maken, maar dat schijnt dan weer de schuld van de studio te zijn. Vervolgens werd dan besloten zijn naam 'verborgen' te houden, aangezien het om een cameo ging waarbij mensen zelf zouden moeten 'ontdekken' dat het Carrey was, omdat hij toch wat onherkenbaar was. Nuja, dat opzet is gewoon mislukt. Wie ietwat met film bezig is, weet gewoon dat hij er in zit. Al zijn er dus ook tweets en dergelijke van mensen die van hun stoel vielen toen ze achteraf lazen dat het Carrey was, wat mij dan ook weer verwonderd.

avatar van Rickyman

Rickyman

Aparte film, mooi rustig en prachtig in beeld gebracht zeer sfeervol en de soundtrack was ook leuk gekozen.

Het verhaal is wat mager, maar wat er zoal omheen gebeurde was wel geinig. Leuke bijrollen ook van Keanu Reeves en Jim Carrey.

Interessante regisseuse met een erg fijn stijltje, haar vorige film vond ik wel beter.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Vage film wel mooi geschoten maar omdat ik geen enkel idee had waarover het ging behalve dat van dat kind krijgt het maar een 1.5

avatar van Berthil

Berthil

Typisch weer zo'n Netflix Original waarvan beeld en geluid wel goed is maar waarvan het verhaal niks voorstelt en samengesteld (gejat) is uit (confronterende) delen van andere (niet Netflix) films en gebracht naar een traag geheel met lange scenes. De film kan ingekort worden tot de helft van de speelduur.

Wat voor mij totaal ongeloofwaardig is, is het feit dat er goed doorvoede mensen tot kannibalisme zijn vervallen, volgens mij moet je behoorlijk honger hebben voordat je hieraan begint en zo veel mensen lopen er in de film niet rond om na flink honger te hebben geleden zo goed doorvoed te zijn. En terwijl er mensen opgegeten worden, wordt er ergens vrolijk feest gevierd. Dat gaat er bij mij niet in.