• 10.527 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Jameson Brooks

Met onder meer: Dave Davis, Luke Shelton en Glenn Morshower

Gesproken taal: Engels

Plot Bomb City

"The more I see of man, the more I like dogs."

In het jaar 1997 in Texas volgen we Brian Deneke, een grote fan van punkmuziek, die met zijn vrienden shows opvoert op een locatie die bekendstaat als Bomb City. Het groepje vrienden weigert zich te schikken naar de conservatieve omgeving. Hun uiterlijk en ideeën zorgen voor sociale onrust binnen de gemeenschap en met name tussen de zogenaamde 'white-hatters', geleid door Cody Catesen, en de punkers wil het niet boteren. Het komt al snel tot een conflict dat een reeks vijandelijke confrontaties in gang zet.

avatar van tattoobob

tattoobob

Erg benieuwd naar deze.

scorsese

Redelijke film waarin een groep punkers recht tegenover een groep studenten komt te staan. Donker van toon en gebaseerd op een tragisch, waargebeurd verhaal. Alhoewel de opbouw duidelijk is en naar een grote confrontatie toe werkt, is de spanning hiervan alleen tijdens het laatste gedeelte voelbaar. Hiervoor is de film wat eentonig. Geen verkeerd regiedebuut van Jameson Brooks.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Best onderhoudende en rauwe film over een oplopende rivaliserende conflict , die erg uit de hand lijkt te gaan lopen .

Spel was prima , En gebaseerd op waargebeurd verhaal .

Goede voldoend ..

avatar van Guines

Guines

Duistere film die helaas berust op de waarheid. Film wist me eigenlijk vanaf het begin al te boeien, veel mooie shots en alles gaat in een roes van drank, drugs en geweld voorbij. Naargeestige sfeer en de spanning is vanaf het begin al voelbaar. Verder een uiterst duistere score die het plaatje compleet maakt.

Marilyn Manson ook met een passend slot die de spijker op zijn kop slaat.

Sterke acteerprestaties en een deftig debuut voor Brooks. Aanrader wat mij betreft.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Aardig filmpje over punkers in een conservatieve zuidelijke Amerikaanse stad. Ja, daar mag je jezelf niet zijn...

De film speelt zich af in 1997 (al zie je daar amper (op het ontbreken van social media en de smartphones na) iets van terug) en we beginnen in een rechtbank waar een groepje punk een verhaal moet opbiechten. We weten wel hoe dat gaat. Maar wat was er gebeurd?

De film keek lekker weg, dat zeker. Het zette een broeierig sfeertje neer en ook de locaties van een klein stadje willen altijd werken. De punkers waar het om draait leven als nomaden. De meesten gaan per skateboard over de grote landwegen van plek naar plek... op naar een nieuw kraakpand. En dat is hier niet goed gevallen. Ook richten we ons op de tegenpartij waar het leven voornamelijk door Rugby bepaald wordt. En dan natuurlijk de politie, die een zero tolerance uitvoert bij de punkers en zaken door de vingers ziet bij zijn gemeentevolk.

Uiteindelijk stevenen we langzaam af naar een confrontatie die naderhand onherroepelijk is.

Ja, zoals ik zei, het keek lekker weg, maar uiteindelijk was het weinig vernieuwend en wil het nog wel eens traag op zijn beloop gaan. Het acteerwerk is dan weer wel overtuigend en de vele mooie beelden zijn het visitekaartje waardoor deze film de prima moeite is.