• 11.278 nieuwsartikelen

Met onder meer: Scott Adkins, Ray Stevenson en Ashley Greene

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Accident Man

"Accidents happen. He can guarantee it."

Mike Fallon is een gevoelloze huurmoordenaar die elke moord op een ongeluk laat lijken. Daardoor tast de politie keer op keer in het duister. De cliënten die Mike inhuren zijn echter zeer tevreden over hem. Wanneer de enige persoon waarvan Mike houdt omgebracht wordt door iemand uit zijn eigen organisatie, zint Mike op wraak.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

avatar van 606

Altijd leuk met Scott Adkins

avatar van eka81

eka81

laat maar komen

avatar van dwid

dwid

Scott Adkins trok mijn aandacht even, maar de filmposter schrikte me daarna alweer af.

Na het zien van de trailer zware twijfels om de film te gaan zien. Moet volgens mij ook deels komisch zijn, maar daar heb ik mijn twijfels over. Qua actie scenes zal het wel goed zitten...

Mwoah...misschien als ik een keer echt niets te doen heb.

avatar van DiDa

DiDa

Krijgt goede reviews uit Amerika! Ben benieuwd!

avatar van schumacher

schumacher

Zalige film.

Geen seconde verveeld.

Verhaal was leuk en de knokpartijen waren de top en heel goed in beeld gebracht.

Van dit soort films mogen ze meer maken, Boyka films bv zijn ook top .

Ook de kleine humorstukjes waren oke.

Ik heb al heel wat films gezien met Scott Adkins en der zitten ook mindere tussen maar deze is een topper in zijn genre. Een goede regissseur kan een wereld van verschil maken en Scott Adkins zie ik gewoon graag knokken, doet mij een klein beetje aan Van Damme denken.

avatar van Brabants

Brabants

• 2035 stemmen

Vlotte actie/thriller met een sterke rol verzorgd door Scott Adkins. Tempo is hoog en het verhaal is niet alledaags. Voor wat we gewend zijn binnen het genre is dit zeker een aanrader.

avatar van gregory804

gregory804

Het was leuker geweest als het allemaal iets subtieler was geweest. De typische elementen die eigen zijn aan een vele goede Britse films zitten er allemaal in maar ik heb continu het gevoel dat de film te hard zijn best doet om deze naar voor te laten komen.

Het hoofdpersonage komt iets te arrogant en als een eikel over waardoor er weinig empathie van de kijker wordt opgewekt. Ook hier had iets meer subtiliteit er voor gezorgd dat het hoofdpersonage aangenamer was om te zien spelen.

avatar van APPEL68

APPEL68

Engelse film a/la lock stock.. prima mee vermaakt

avatar van mixmaster

mixmaster

Lekkere actie film met veel vecht scenes en goede actie, er zit een lekker tempo in en er wordt redelijk geacteerd.

Met een hoger budget had dit wellicht ook een film voor Jason Statham kunnen zijn.

avatar van Canon1967

Canon1967

Ik vindt dit actiegenre van britse komaf top.

Zolang het luchtig blijft en vooral met genoeg maffe humor gebracht is.

Blijkbaar is en blijft deze britse mix een onmogelijk te evenaren.

Een goeie actieprent, met een goed en vrij origineel script waar gerust een vervolgje mag opkomen.

Zolang Scott Adkins en Perry Benson er maar terug inkomen. Zeker Perry was voor mij de ster van de dag.

avatar van Ras-B

Ras-B

Fantastische martial arts actiefilm van Jesse V Johnson met Scott Adkins, Michael Jai White, Ray Park en Ray Stevenson. Verhaal is in orde, veel zwarte humor en vette martial arts. Scott Adkins laat wederom zn beste moves en kicks zien. 5 sterren voor Accident Man. Top!!

avatar van JanLo

JanLo

dwid schreef:

Mwoah...misschien als ik een keer echt niets te doen heb.

Fijne info! Hier hebben we wel wat aan!

avatar van JanLo

JanLo

Erg leuke film met veel actie!! Ik zie in heel veel meningen dat mensen het hebben over ongeloofwaardigheid en cliché's. Deze woorden komen waarschijnlijk het meest voor in de meningen die hier te lezen zijn. Als je daar niet van houdt, kijk deze film dan maar niet, en eigenlijk de meeste films maar niet!!

avatar van umbra

umbra

Lekker actie-thrillerke van begin tot eind, geen seconde verveling. En ondanks dat ik niet zo voor dat Britse accent ben, stoorde het me niet echt, gewoon omdat de rest vd film mij dit doet vergeten. Deze reikt misschien niet bovenaan mijn rijtje van actiefilms, zoals Serbuan Maut (2011) en The Raid 2: Berandal (2014) en de Taken en Equalizer films, maar leunt er toch tegenaan. Dikke 7/10

avatar van blurp194

blurp194

Precies de goede mix tussen humor, actie en geknok. Met een homeopatisch verhaal, meer moet dat niet zijn. Adkins kan het mooi laten zien, al vond ik sommige moves wat vaak langskomen. In de andere rollen toch een paar erg leuk getroffen karakters, en mooi uitgewerkt ook. Vakwerk. En dan Amy Johnston nog, dat maakt het helemaal af

avatar van bounze

bounze

Bagger film van de hoogste klasse. De filmbeschrijving klopt niet helemaal. Er zijn diverse 'moordenaars' die gepresenteerd worden door middel van een voice over; Scott Adkins zelf! Dat is pas een irritant gedoe. De film begint helemaal nergens en de voice over begint erg te irriteren. Je denkt continu wanneer houd ie nu eens op met vertellen. Na 20 minuten de film afgezet. Vreselijk, inhoudloos, irritant, goedkoop, kortom engelse films kun je grust links laten liggen. Dat geld ook voor Adkins. Een halve ster is eigenlijk teveel.

avatar van filmkul

filmkul

• 1924 berichten
  • 1904 stemmen

Matige actiefilm. Het verhaal is niet heel bijzonder maar ligt iets boven niveau van dat van gelijkwaardige genregenoten. De uitwerking is soms aardig maar met name het begin is zwak. Johnson doet te veel zijn best om Tarantino na te doen, maar met deze betere b-cast gaat dat ten koste van de film. De actiescenes zien er verzorgd uit, maar zijn verder niet bijzonder. Spanning is er weinig. De film kijkt wel lekker weg. 2.5

avatar van italklaas

italklaas

Ik snap nog steeds niet waarom ik deze walgelijke but-film tot aan het einde heb gezien. Super slecht en zeker geen aanrader.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuk verhaal en de knokpartijen mochten er ook wezen. Heb me hier geen moment mee verveelt.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Waardeloos! Film na 25 minuten afgezet, Scott Adkins verteld via een voice-over de hele tijd wat er gebeurd in de film, het leek wel een documentaire.

In het begin introduceert hij zijn eigen mensen waar ze allemaal goed in zijn, dan denk je nu gaat de film beginnen, maar telkens hoor je Scott Adkins vertellen over wie hij nu gaat vermoorden en wie het zijn.

Ik had gehoopt dat die Voice-over na het begin wel weg zou zijn, maar nee!

Vreselijk irritant ook en zo kan je geen film volgen, daarom ook afgezet, snap niet dat ze hiervoor hebben gekozen.

avatar van ILDIB

ILDIB

Engelse Ryan reynolds doet t best aardig. Ze krijgen de juiste sfeer net niet voor elkaar waardoor t te gemaakt is maar toch een leuke en prettige film.

avatar van Banjo

Banjo

• 1943 berichten

Een hele foute maar tegelijk ook een vermakelijke film het is kiezen tussen 2 kwaden... Ik ga toch voor het vermakelijke het heeft wel iets weg van Nobody (Film, 2021) - MovieMeter.nl die ik echt iedereen aanraad!. Deze film is toch zeker 3 sterren waard en misschien nog wel meer..

avatar van Shadowed

Shadowed

Oké.

Johnson is zo'n typische regisseur die gedurende zijn carrière vooral middelmaatwerk heeft afgeleverd, maar als hij in zijn eigen sfeer wordt neergeplant krijg je een vermakelijke en charmante film voor de kiezen. In het geval van Johnson lijken dat Britse sfeerzettingen te zijn. Maakte van Avengement een jaar later ook al een leuke film.

Accident Man is ten opzichte van Avengement wat moeilijker en complexer opgezet. Via Adkins wordt er wel degelijk geprobeerd om iets op te bouwen waardoor de film een beetje stuitert tussen karakterontwikkeling en knokactie. Jammer genoeg wordt de ontwikkeling niet helemaal perfect afgerond. Uitgebreide introducties, maar uiteindelijk personages die gewoon van het scherm lijken te verdwijnen (Greene).

Adkins zelf lijkt zich weer helemaal op z'n plek te voelen. Lekker charmant figuur dat een aantal harde trappen uitdeelt. Krijg eindelijk ook weer een film van hem te zien waarin de regisseur eindelijk eens niet nutteloos is. Aardig gemonteerde gevechtjes ondanks dat sommige acteurs ondertussen flink traag zijn geworden. Denk maar aan een White, zijn leeftijd zal die nu vast wel voelen.

Actie is misschien niet helemaal gevarieerd genoeg maar het wordt aardig in beeld gebracht. Het vult de film voor een groot deel aardig op, maar uiteindelijk krijg je toch een voortdurende herhaling van zetten te zien. Veel narratief vanuit Adkins dat bij een vechtpartij uitkomt, maar veel meer dan dat is het uiteindelijk niet. Eerste kwartier laat een film met potentie zien, daarna keert Johnson toch weer terug naar wat simpeler materiaal en als je dat doet had het eerste kwartier niet perse gehoeven.

Kortom, Accident Man doet wat je ervan verwacht. Het tikt bijna moeiteloos een speelduur van 105 minuten weg, maar het schrijfwerk doet ten onder aan het kwalitatieve begin. Aardig acteerwerk, genoeg gekke typetjes, maar uiteindelijk een film die te simpel blijft om al die ideeën eer aan te doen. Voor Adkins is dit gelukkig een film die eens niet compleet brak is en onderaan de stapel ligt. Benieuwd waar zijn carrière heengaat. Kan nog altijd een stevige klap uitdelen.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Heel erg vermakelijk, Stephenson is erg sterk als barman. Het Briste sfeertje en de humor is gewoon goed. Verhaal ook niet onaardig en enkele zeer sterke scenes. Dit is in ieder geval beter dan die gemiddelde standaard Hollywood meuk die we voor de kiezen krijgen. Eigenlijk vind ik Adkins een beetje hetzelfde als Statham. Goeie karakterkop, een perfect lichaam en zeer indrukwekkende moves en een lekker Brits accent.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

ILDIB schreef:

Ryan Reynolds vind ik dan wel een heel stuk minder indrukwekkend, al doel je natuurlijk in dit geval op uiterlijk.

avatar van Waverick

Waverick

Leuke film. Hier houd ik wel van, die typisch Engelse humor en actie. Niet mee verveeld.

avatar van macrobody

macrobody

Geen topper maar zeker grappig om een keer te hebben gezien. Een dun verhaaltje om Scott zijn vechtmoves te kunnen laten zien.

avatar van mrkos

mrkos

Accident Man

Toffe actiefilm met mooie vechtscenes.

Deze film was nooit op mijn radar gekomen totdat ik zag dat er een vervolg was gemaakt. Met Scott Adkins (voor mij nog steeds Boyka) in de hoofdrol was ik wel benieuwd naar de film. Gelukkig stelde de film niet teleur. Genoeg toffe gevechten van met name Scott en MJW. Verder zaten er leuke kills tussen en had de film een goede dosis Britse humor.

Wat heeft MJW trouwens gedaan met zijn gezicht? Botox, of is hij gewoon aangekomen?

Binnenkort ook maar eens deel 2 kijken, hopelijk is die net zo leuk.

3 sterren.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Fijne film met sympathieke acteur Adkins die ik altijd graag mag zien, hij stelt ook nooit teleur op het gebied van martial arts, de man kan echt een robbertje vechten, de knokpartijen zijn dan ook zeer vermakelijk.

Het Britse sfeertje en humor hier en daar zijn pluspunten.

Gewoon een vermakelijke, vlotte actiefilm.