Across 110th Street (1972)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Barry Shear
met Anthony Quinn, Yaphet Kotto en Anthony Franciosa

Bij een gedurfde bankoverval wordt een slordige $300.000 aan maffiageld buitgemaakt. Hierbij worden een aantal maffiosi vermoord, evenals twee politiemannen. Lt. Pope (Kotto) and Mattelli (Quinn) zijn twee New Yorkse politiemannen die zaak willen oplossen. Drie kruimeldieven zijn op de vlucht met het geld. Wie zal hen het eerste te pakken krijgen, de maffia of de politie?

avatar van ChrisM
Harlem NYC lekkere sfeer en soundtrack alles ++++ goed !

avatar van clubsport
aardige actiefilm maar het eind vond ik een mispeer .
verder zit de jaren 70 sfeer er goed in en word new york als locatie vies en vervallen neergezet

avatar van de grunt
Die sfeer, man man man.

Beste Blaxploitation film aller tijden.

avatar van Lakte
Hele goeie film!! Gezien na de herziening van Dog Day Afternoon en wou graag meer van dat soort films zien en kwam toen deze tegen, toch anders dan ik had verwachten ern op een goede manier, vond hem erg goed en leuk!

Nu heb ik weer zin om Coffy, Super Fly en In the Heat of the Night te kijken! Ook echte pareltjes! ?

avatar van IH88
“What else brings whites to Harlem but business?”

Uitstekende politiethriller. Wat gelijk opvalt aan Across 110th Street is de weergaloze sfeer die regisseur Barry Shear gelijk weet te creëren, en New York ziet er lekker rauw, groezelig en vies uit. De film straat levendigheid en energie uit, en Shear haalt op geen enkel moment zijn voet van het gaspedaal. Dat komt ook door het swingende en indringende camerawerk, en het geweldige acteerwerk van onder andere Quinn, Kotto, Benjamin en Bernard. De film is op momenten spijkerhard, spannend en politiek incorrect, en in deze wereld is geen plaats voor een simpel good guys vs. bad guys verhaal. Gelukkig maar.

avatar van kissyfur
Rommelig en amateuristisch. Af en toe een flard van echte karakters, dus misschien is het onderliggende boek beter. Maar wat een cheesy regie. Heb het geen uur volgehouden.