Across 110th Street (1972)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Barry Shear
met Anthony Quinn, Yaphet Kotto en Anthony Franciosa

Bij een gedurfde bankoverval wordt een slordige $300.000 aan maffiageld buitgemaakt. Hierbij worden een aantal maffiosi vermoord, evenals twee politiemannen. Lt. Pope (Kotto) and Mattelli (Quinn) zijn twee New Yorkse politiemannen die zaak willen oplossen. Drie kruimeldieven zijn op de vlucht met het geld. Wie zal hen het eerste te pakken krijgen, de maffia of de politie?

avatar van ChrisM
Harlem NYC lekkere sfeer en soundtrack alles ++++ goed !

avatar van clubsport
aardige actiefilm maar het eind vond ik een mispeer .
verder zit de jaren 70 sfeer er goed in en word new york als locatie vies en vervallen neergezet

avatar van de grunt
Die sfeer, man man man.

Beste Blaxploitation film aller tijden.

avatar van Lakte
Hele goeie film!! Gezien na de herziening van Dog Day Afternoon en wou graag meer van dat soort films zien en kwam toen deze tegen, toch anders dan ik had verwachten ern op een goede manier, vond hem erg goed en leuk!

Nu heb ik weer zin om Coffy, Super Fly en In the Heat of the Night te kijken! Ook echte pareltjes!