Team America: World Police (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Trey Parker
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en Elle Russ

De internationale politiemacht Team America ontdekt dat een naar macht hunkerende dictator massavernietigingswapens aan het kopen is van terroristen. De helden beginnen een levensgevaarlijke missie om de wereld van dit kwaad te verlossen.

avatar van Terminator05
Best wel een geestige film, zalige humor.

avatar van Gorilla
Voor mij behoort deze film ondertussen tot jeugd-videotheek nostalgie. Bekraste dvd’s die skippen terwijl je verbrande popcorn eet en cola drinkt uit een filmclub filmglas.
Film gister opnieuw bekeken met vrienden op de bank. Alles was nog steeds grappig en even Amerika belachelijkmakend zoals alleen Parker en Stone dat kunnen. De inside jokes die het tot de productie hebben gered maken het af voor mij; zoals onder andere het extra debiel lopen van de poppen.

avatar van FlorisV
America, fuck yeah!

Onderbroekenlol van de bovenste plank door geweldig stemmenwerk, catchy liedjes en de nodige briljante vondsten (de uitschuifplank van die auto bijvoorbeeld, maar ook de legendarische dick-speech). Knappe van Stone en Parker is dat nooit partij gekozen wordt en eigenlijk iedereen flink in de zeik wordt genomen. De bewegingen van de poppen zijn opzettelijk slecht maar de gezichtjes zijn erg goed. Die kop van Gary als hij voor het eerst Lisa ziet, kostelijk.

Mooiste scene: Hans Blix van de tandeloze VN die een bezoek brengt aan Kim Jong voor wapeninspectie, vervolgens dreigt dat de VN heel boos zal worden en een brief zal sturen waarin staat dat ze heel boos zijn. Satire op zijn best.

Het viel me op dat uit de versie die ik nu keek de plas-en poepsex uit de bedscene was gehaald. Terwijl dat stukje toch ook om te gillen was. Bloed en kots, naast talloze seksgrappen, waren evengoed geen probleem voor de censuur. Met poppen kan opeens een stuk meer ook.

avatar van FlorisV
Captain Pervert schreef:
Ik vind de taglines niet heel sterk.

"Freedom hangs by a thread" En wat bedoelen ze met "Putting the F back into Freedom?"

De poppen hangen aan draad natuurlijk. En de F staat meestal voor Fuck.

Nederlandse variant: I put the dick in het groot nationaal dictee!
Spitbattle Van Rossem vs Freriks - YouTube

avatar van IH88
“Matt Damon!”

Knap gemaakte film van Trey Parker en Matt Stone. Er moet veel tijd en werk in Team America: World Police hebben gezeten, en het resultaat is een vermakelijke film met een aantal grappige momenten. Soms is het ook pijnlijk ongrappig, maar gelukkig ligt de grapdichtheid zo hoog dat er al snel weer een geslaagde grap tussen zit. En gelukkig is de speelduur van anderhalf uur ook precies goed, waardoor je bijna geen tijd hebt om je te vervelen.

avatar van panax
maffe film