Team America: World Police (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Trey Parker
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en Elle Russ

De internationale politiemacht Team America ontdekt dat een naar macht hunkerende dictator massavernietigingswapens aan het kopen is van terroristen. De helden beginnen een levensgevaarlijke missie om de wereld van dit kwaad te verlossen.

avatar van stijf
Redelijke film met een hoge grapdichtheid, helaas zijn er maar enkele echt leuk.
Hoogtepuntjes: De liedjes, de seksscene, de buitenlandse stemmen.

avatar van jipt
Wat een heerlijke komedie, op elk vlak hilarisch goed. De designs zijn prachtig, tuurlijk is het pure thunderbird rip-off, maar vond dit nog mooier dan thunderbirds, en het is tenminste niet zo statisch gefilmd als die oude serie. Film gaat van zwaar hilarisch overdreven dik aangezette soap scenes naar uitermate debiele actiescènes en zet lekker de hele wereld voor lul. Zelfs 7 jaar naar dato is het nog lachen gieren brullen, ook al is het allemaal wat minder actueel, houdt het wel meer stand dan de South Park film (die ik trouwens ook geweldig vind). Ben ook altijd blij met liedjes in dit soort films, super vermakelijk een grappig. America! Fuck Yeah!

4,5* zou ik zeggen.

Als je dit trouwens gaat kijken moet je 't geluid extra hard zetten, zowel de liedjes als de rest van de soundtrack is geweldig en bijna elke scène is wel muziek te horen.

avatar van m1chel
Origineel, grappig, ouderwets en toch eigentijds. Geweldige film, ik heb blauw gelegen van het lachen.

avatar van Ste*
Mwa nee.

Ik herkende en snapte heus wel de (South Park)humor, maar het deed me toch te weinig. Er zaten wat aardige dingen in, maar het meeste was echt te flauw, te makkelijk en te voorspelbaar. Had het wat scherper verwacht allemaal.
Ook kon ik toch niet echt wennen aan de poppen. Ze vertraagden de boel. Het duurde ook te lang, zoiets als dit zou eigenlijk niet langer moeten duren dan 75 minuten.
De decors zagen er hartstikke leuk uit hoor, en de effecten waren goed gedaan, ook sommige liedjes waren best gniffelbaar, maar ik heb het met moeite afgekeken, dus een voldoende kan het eigenlijk niet echt worden.
Ze kunnen zich voortaan de tijd, moeite en het geld besparen, want ik kijk liever naar een South Park-aflevering.
Oke oke, de dicks/pussies/assholes-theorie was best leuk En het Pearl Harbour-lied en het Montage-lied ook wel

Een heel krappe 3*

avatar van Humortje!
De humor van Parker en Stone is goed terug te vinden in de film.
Kim Jong IL was geweldig!

-Harro, Hans!

avatar van Humortje!
Erg knap: dit schijnt de eerste poppenfilm te zijn met een 16+ rating.

Meet the Feebles en Child's Play waren toch wat eerder met een 16+ rating.

avatar van m1chel
Child's play is geen poppen film, ja het gaat over een pop. Team America is een complete poppen film.Meet the feebles weet ik niet, heb ik niet gezien dus kan ik niet over oordelen.

avatar van Humortje!
Daar heb je toch wel gelijk in, betreft Child's Play. Meet the Feebles is wel een film met alleen poppen en als je deze al leuk vond, zou je MTF eens moeten kijken; daarin is de humor nog zwarter en is ook een stuk ranziger.

Dick2008
Ik kende deze film nog niet. Ik had hem graag wat eerder gezien, want ja, ik vind The Thunderbirds ook leuk. Maar nu ik hem gezien heb valt hij eerlijk gezegd toch ook wel wat tegen. In het begin klopt de link dan ook nog wel aardig maar daarna gaat hij toch grotendeels een eigen kant op, waar het nog wel een beetje een James Bond-parodie blijft.

Een film die wel heel fraai gemaakt is. Zo zien de poppen er goed uit, vooral de ogen zijn opvallend mooi, maar naakt zijn ze niet om aan te zien, al was die scène wel leuk. De decors zijn ook prachtig met allerlei details erom heen. Helaas is het verhaal zelf een heel stuk minder. Dat is aangepast aan deze tijd, waarin terrorisme constant op de loer ligt. Daar is niks mis mee. En zo zijn de grappen vaak wel leuk maar toch ook lang niet altijd. Het is ook maar wat je leuk vindt. Zo vond ik dat kotsen bijvoorbeeld wel grappig gedaan. En allerlei bekende acteurs, die erin voorkomen zijn ook wel leuk, maar die zorgen er op gegeven moment ook wel voor dat de fim toch behoorlijk saai wordt. De film gaat in de tweede helft dan ook flink achteruit met vaak heel flauwe (sex)dialogen.

Toch minder geslaagd dus tegen verwachting in. Over het algemeen vind ik de verhouding ook tamelijk onevenwichtig, tussen enerzijds, de actiescènes, die soms ook nogal geweldadig zijn en anderzijds de vele dialogen, met soms overdreven dramatiek. 3.0

avatar van Black Math
Jaren geleden al eens gezien, en nu 'ter ere' van Kim Jong-Il die ons zaterdag is ontvallen herzien.

Kort samengevat is een gedeelte van de film erg grappig door een aantal erg leuke vondsten, maar voor de rest is het erg saai en vervelend. Parodieën kunnen grappig zijn, maar met alleen een belachelijk script en dito dialogen redt je het niet, daarvoor zijn er gewoon teveel films die ondanks dat ze serieus bedoeld zijn ook een belachelijk script hebben. Het werkt alleen als je de parodie visueel versterkt. Dit gebeurt slechts spaarzaam, namelijk als Carson doodgeschoten wordt, het drama dik aangezet wordt met slomo's en dramatische muziek, die dan plots overgaat in veel te vrolijke muziek. Harrrro! We zijn weer wakker. Een ander voorbeeld is de kotsscène, waarbij je elk moment denkt dat het afgelopen is, maar dan komt er weer een nieuw salvo waarbij als finishing touch de dramatische muziek ook weer even flink aanzet. Wanneer men dit soort dingen nalaat bij andere cliché-momenten van drama, gaan die momenten toch behoorlijk irriteren.

De meeste liedjes vond ik overigens ook maar vervelend, en plichtmatig aanvoelend, al is het "I'm so ronery" van Kim Jong-il, die ik overigens wel erg grappig er uit vond zien, nog wel aardig. En ook de monoloog over dicks, pussy's and assholes was wel aardig, maar voor de rest moet de film het toch vooral van visuele grappen hebben met als hoogtepunten de seksscène die aanvankelijk standaard oogt, maar plotseling hardcore wordt, fantastisch al die standjes met die poppen, de katten die door moeten gaan voor panters, en de beginscène waarbij je verwacht dat de poppen die je ziet karakters zijn, maar het blijken marionetpoppen in de handen van poppen te zijn. Dit zijn van die momenten waarbij wordt benadrukt dat het maar een poppenfilm is, en wat mij betreft had de film veel meer doorspekt mogen zijn met dit soort momenten in plaats van de zoveelste "911 times 100" grap.

Voor slechts de helft geslaagd dus. 2,5*.

Ik vraag me overigens af wat de echte Kim Jong-il van deze film had gevonden, hij schijnt een enorme cinefiel te zijn geweest die daarin zo ver ging dat hij zijn favoriete Zuid-Koreaanse actrice en een Zuid-Koreaanse regisseur heeft laten ontvoeren om hun 8 jaar lang films te laten maken. Zou hij Team America gezien hebben? En kon hij het waarderen, net zoals het schijnt te zijn dat Hitler The Great Dictator van Charlie Chaplin leuk heeft gevonden.

avatar van Black Math
Kennelijk heeft hij hem toch gezien.

avatar van Seifer
Kim Jong Il was misschien wel de leukste personage van de film

Hans you're breaking my balls

avatar van melidrie
deze film krijgt van mij 3 sterren omdat het de makers van southpark zijn.

Voor de rest is de film wel ok met hier en daar een paar leuke momenten.

avatar van Number23
Herzien. De fuck you-vinger naar bijna iedereen blijft leuk en dat redt veel van de film. Ook de fantastische liedjes zijn hilarisch. Helaas onstijgt de humor de gemiddelde SP-aflevering niet en werken die Thunderbirds-poppen ook niet altijd.

avatar van jumpstylemovie
Ik heb hem net voor de zoveelste keer herkeken omdat ik er zin in had. Een van de leukste en grappigste films die ik ken. Over 10 jaar kijk ik dit nog, absoluut!

Ik moet het cijfer verhogen want hij is minstens zo goed als South Park the Movie, zo niet beter.

avatar van IcU
IcU
Herzien. Verlaag mijn stem naar 3*. Buiten het feit dat het een uniek schouwspel is, blijft het idee dat er qua humor veel meer uit te halen viel. Nergens serieus te nemen, waarna de grap in de details zit. Visueel dus aller aardigst, maar hier ga je aan wennen. Dan is het toch hier en daar een beetje vervelend om naar te kijken doordat de langdradigheid in zet, en door het feit dat de humor niet scherp genoeg blijft.

avatar van jipt
Leent zich niet echt voor herziening, halfje er af. 4*

Redelijk aparte film, maar ik kon maar niet wennen aan die poppen. Had steeds het gevoel dat ik naar een uitzending van de Thunderbirds aan het kijken was. Dit ging ten koste van de achterliggende gedachte dat America zich overal mee bemoeid.
Ik vond de extra's op de DVD trouwens wel steengoed !!!

avatar van FILM!BOY!
Toen ik de pooster zag, dacht ik: Hebben ze na al die jaren weer een nieuwe Thunderbirds film gemaakt of hebben ze er een gerestaureed naar DVD en/of Blu-Ray?!

avatar van Franza
Leuk om een keer te zien!
Die poppen waren echt grappig en dan nog is die grove humor.
Geweldig!
Ik heb hem ook een keer herkeken en toen was hij iets minder.
Conclusie: Leuk voor een keer, maar wel zeker een aanrader voor 1 keer!

avatar van Koen87
Hele goede platte comedy die doet wat het moet doen: vermaken. Onder het genot van een biertje met wat maten is die in optima forma.

Grappig om te weten: Originally, Matt Damon (who Trey Parker and Matt Stone have admitted is really a "pretty cool guy") was going to be portrayed as intelligent and articulate, but when they saw the puppet, they noted that it made him "look retarded" and decided to portray him as such. BRON: IMDB

avatar van FILM!BOY!
Heel goeed en mooi gemaakte film. In de recentie van de tvkrant stond: "Wat krijg je als je Thunderbirds, puberhumor en porno in een blender stopt: Team America: World Police." Dat het op Thunderbirds lijkt, geef ik ze groot gelijk in. Dat puberhumor vind ik overdreven. Dat gedoe met die Hollywoodsterren vond ik wel grappig. Kim Jong Il was geniaal neergezet. Verhaal vond ik iets minder, maar niet slecht. 3,0

avatar van wwelover
Erg geinige film, niet van het niveau van South Park, maar wel bij vlagen hilarisch. Vooral de acteurs van F.A.G. waren natuurlijk hilarisch.

Een leuke wegkijkfilm. Niets meer en niets minder. Knap dat ze het zo met die poppetjes kunnen maken. Ik heb zelden zo'n geweldige erotische sçène gezien, haha. Ik denk dat de makers van SouthPark hier enorm veel plezier aan hebben beleefd, net als ik. Probleem is wel dat ik op sommige momenten de figuren uit SP steeds hoorde praten, en niet de 'acteurs' uit deze film.

avatar van RuudC
Tien jaar later nog steeds actueel. Het is in elk geval prettig dat de makers van South Park zich niet wagen aan een live actionfilm. Het Thunderbirdsjasje past hier precies. Alle voordelen van de poppenwereld worden benut, maar de nadelen worden doodeenvoudig omgezet naar iets ijzersterks. Met zoveel explosies en een seksscene die normaliter nooit door de Amerikaanse filmkeuring zou komen, verbaast het me dat er slechts 12+ op het doosje van de dvd staat.

De film is een heerlijk politiek incorrecte actiefilm waarin terroristen het moeten ontzien. Jihadisten worden lekker voor het blok gezet. (dat taaltje van ze, fantastisch!) Ik rolde bijna van de bank van het lachen bij de Star Wars verwijzingen in het barretje. Of wat te denken van de eenzame Kim Jong Il. Goed, er zitten veel makkelijke grappen in de film, maar het werkt wel verdomde goed bij deze poppenkast. Zelfs de puberale humor mag er wezen. Team America is een erg leuke actiekomedie en door de vorm vrij uniek. Weinig films ook die zoveel vormen van humor in zich verenigen. Niet alles is even geslaagd, maar de stijl is fantastisch. Geweldige soundtrack ook!

avatar van VforVictor
Vond em nogal tegenvallen, niet mijn soort humor, hoewel ik southpark echt wel lachen vind, met de poppen was wel leuk gedaan, maar heb niet 1 x hard hoeven lachen.

avatar van Decec
Een goede animatie/actie/avontuur/komedie/muziek film...
Goed gemaakte touwtjes animatie...
Leuk gedaan...
Leuk en prima verhaal...
Redelijk achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital, klinkt anders)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld....

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ik vind het toch maar een behoorlijk vervelende film, die wel leuk gemaakt is met die poppen. Het begint wel aardig met die vernielingen en ontploffingen en later komt dat ook wel voor. En een aantal gedeelten zijn ook leuk zoals met die Kim Jong II. Maar voor het grootste gedeelte is het toch maar een behoorlijk saaie film en met grove humor en stomme sexgrappen. En die liedjes tussendoor maken het nog slomer. Moeizaam geval voor wat zou moeten zijn een vlotte actiekomedie. Niet voor herhaling vatbaar. 2.0

avatar van Donkerwoud
Ik voel dat er een tweede aan zit te komen tijdens de termijn van Trump.

avatar van Shadowed
Geinig.

Typisch iets waar alleen Trey Parker en Matt Stone mee kunnen komen. En dat ze het nog voldoende uitwerken zat er natuurlijk ook weer dik en dik in. Het duo slaagt er nog weleens waar iets grappigs te hale uit zo'n dom gegeven.

Heerlijke overdreven satire op de wereldleiders, maar ook Amerikaanse acteurs! Dat pakt soms wel heel leuk uit en levert enkele lollige scenes op. Het verhaal slaat werkelijk helemaal nergens op en is ongeloofwaardig als de pest.

Mega grove humor gecombineerd met satire. Verveeld soms een beetje, maar in het algemeen iets waar alleen dat duo mee kunnen komen en er nog iets geslaagds uit kunnen breien ook.