Team America: World Police (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Trey Parker
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en Elle Russ

De internationale politiemacht Team America ontdekt dat een naar macht hunkerende dictator massavernietigingswapens aan het kopen is van terroristen. De helden beginnen een levensgevaarlijke missie om de wereld van dit kwaad te verlossen.

avatar van TheDenMan
Wederom een klasse prestatie van onze welbekende South Park team.

Echt geweldig hoe het ze het elke keer weer voor elkaar krijgen om flink te schijten op de samenleving waarin we ons tegenwoordig in bevinden. Ik noem maar een paar voorbeelden:
Het helpen van de wereld door het flink te verneuken,
(bijvoorbeeld in Caïro)
het gebrek aan doelmatigheid in politiek geladen speeches, (bijvoorbeeld als Alec Baldwin zijn speech probeert te redden door hededaagse problemen op te sommen: global warming, corporate America)
En zo zijn er nog vele voorbeelden op te noemen. Wat ik ook briljant vond is dat als Mount Rushmore wordt opgeblazen en waarbij de supercomputer van Team America (genaamd intelegence) ook wordt opgeblazen en vervolgens zegt Lisa: "oh no we lost our intelegence" wil het South Park team misschien hiermee zeggen dat we te afhankelijk zijn van technologie?
Ook geweldig hoe hier bigbudget actiefilms wordt gesymboliseerd in een negatieve zin.

Petje af voor het maken van de film, klasse gedaan met die poppen (en de touwtjes maken het juist helemaal af). Ook de eigengemaakte muziek is weer klasse en vergelijkbaar met de nummers uit South Park.

En ter afsluiting:

Matt Damon!

AceRed schreef:
South Park is 911 maal 100 keer grappiger!

Ja dat wel....

avatar van JigSaw_Doll
Geweldige comedy!

avatar van simonvinkie
Flink tegengevallen zeg! Van de makers van South Park dus er kon weinig misgaan, dacht ik. Niet het geval dus. De toon wordt na vijf minuten al gezet. Erg flauwe en platte humor, wat net allemaal een beetje té is. Verder is 98 minuten veel te lang voor zo´n film. Na een half uur had ik het wel gezien. Er zitten eigenlijk twee leuke dingen in de film. Allereerst de hilarische sex-scene. Dat is dan ook de enige keer dat ik hardop heb gelachen om de film. Het tweede grappige ding aan de film was natuurlijk: Matt Damon! De drie keer dat hij in beeld kwam, verscheen er direct een grote glimlach op mijn gezicht. Maar verder stelt de film dus heel weinig voor, erg jammer. Want mijn verwachtingen waren namelijk best wel hoog.

avatar van Montorsi
Ietwat makkelijke maar wel grappig cynisme over het Amerikaanse buitenlandbeleid. Had het begin nog nooit gezien, maar eigenlijk wordt daar niet zoveel extra's uitgehaald. De liedjes zijn echt geweldig geschreven met een aantal prachtige momenten en personages, maar iets te vaak is het minder briljant.

Quentin schreef:
Dit ziet er erg grappig uit

Is die ook.

xangadix schreef:
Moet dat nou Sandra Bullock voorstellen die 'I'm not gonna let it end like this!' zegt..?

Vast Wel!

83Utreg!
ontzettend melige film, ik heb me weer kapot gelachen. Dat stukje dat hij over zijn nek gaat, ik dacht dat ik dood ging.

Droge film! Had deze origineel gekocht, uitgeleend, maar weet niet meer aan wie

avatar van lars-pixar
Gezien voor de 3de keer en beoordeeld voor de 3de keer maar nu anders.Touwtjes ben ik inmiddels wel aan gewend en ik moet zeggen dit is wel de beste film ooit gemaakt.Af en toe lompe grappen.Ook zie scène’s die in de echte wereld zijn opgenomen.3,0*

avatar van Fryce
Grappig

avatar van Glacius
Zinema schreef:
In tegenstelling tot South Park, valt er hier weinig te lachen. Zelfs als je door de verschrikkelijke poppen heen kunt kijken blijft er slechts een heel klein beetje leuke humor over. Sommige grappen zijn tenekrommend gemakkelijk en/of slecht. De rest is zeer matig.

Inderdaad.
Wat een oude, herhalende, makkelijke grappen. Ik heb me nog nooit zo verveeld. South Park weet me zo nu en dan nog wel te pakken, maar dit? Troep.

avatar van Leland Palmer
Vermakelijke (poppen)onzin. De beelden, dat sfeertje en de (meeste) settings zijn echt geweldig. Leuk gemaakt, leuk om te zien. Jammer van de ''echte'' buitenlucht soms.

Dat loopje van die poppen aan die touwtjes is echt zó vreselijk. Vond de humor voor de rest best geslaagd, soms ook niet echt leuk en wat te makkelijk, andere keren zo idioot dat ik me dood heb gelachen. Die (poep en plas)sex-scéne is echt hilarisch.

Zie je ineens zoiets voorbij komen, ongelofelijk. Mjah, er worden voor de rest op een leuke manier wat dingen op de hak genomen; Hollywood, Bin Laden. Best geslaagd.

avatar van MJP10
donders vette film, moest hier kapot veel om lachen
XD

Enigste waar ik me aan irriteer is dat het zo gigantisch zichtbaar is al die touwtjes. De rest is nice:D

Voor diegeenen met VEEL TE VEEL verwachting, kijk niet!

South Park is echt geweldig, dit is een film, je kan NOOIT van dit soort stuff uberhoud veel verwachten.

heb hem gezien op comedy central, echt gaaf en grappig

Chattingforum schreef:

Dat hebben ze expres gedaan.

dominion
Geweldige film van de makers van South Park.
De humor was leek ook heel erg op South Park.
Vond het ook echt super gaaf gedaan met die poppen.
Vond het ook geweldig toen ze die verschillende acteurs naar voren haalden en dat ze Matt Damon als een gehandicapt iemand afbeelden.
Ik heb hem ook een paar keer herzien en hij blijft grappig.

avatar van Jozz
Lang geleden een keer of 3 gezien, maar nooit op gestemd, dus dat doe ik nu even .

Wat een fantastische film. Ik heb volledig in een deuk gelegen door de droge wijze waarop de draak wordt gestoken met de actualiteit en het patriottistische USA. Ongeëvenaard! En wat te denken van de soundtrack, deze film zit vol met komische liedjes die allen een knipoog bevatten naar de werkelijkheid.

Durka durka, jihad jihad! Matt Damon...

avatar van Nakkie13
Slim van sbs6 om die een week of 4 na Comedy Central uit te zenden...

NightSpirit
Op een paar leuke grappen na, is hij na een kleine 3 kwartier echt helemaal ingezakt. Niet meer als een matige poging van de geestelijk vaders van South Park!

avatar van Davidus
Uiteraard South Park, maar eigenlijk ook vnl Thunderbirds: poppen,
houterige bewegingen, aankleding, vliegtuigen, thuisbasis in de rotsen

Had beter korter geduurd; 80 minuten satire is genoeg; snel, effectief, overdonderend.
Vond het nu iets te langdradig en te veel inkakmomenten.

Alhoewel heel erg op de amerikaanse belevingswereld georienteerd toch een goeie satire, vermakelijk verhaal, leuk gedaan

avatar van Davidus
Chattingforum schreef:
Enigste waar ik me aan irriteer is dat het zo gigantisch zichtbaar is al die touwtjes. .

Is natuurlijk parodie op Thunderbirds...

avatar van Sergio Leone
Geweldige parodie. Al een paar keer gezien en blijft geweldig.

'We have Liv Tyler, Tim Robbins, Susan Surandon and ... MATT DAMON!

Geweldig.

avatar van Butchers
dominion schreef:

Gehandicapt? Niet gemerkt hoor. Was eerder 'dom' of 'raar'. Maar hij werd helemaal niet gehandicapt afgebeeld.

avatar van Butchers
lars-pixar schreef:
goeien film top super:
de film lijkt sprekent op de serie DOL van comedy central.
in de film zie duidelijk de draatjes van de popen,maar daar
raak je aan gewent,de stemmen van de popen zijn bekent
Trey Parker(orgazmo)en matt stone(BASEketball)
zelfs regie trey parker heeft een stem voor in de film.
deze film heeft iets bizonders net als deze films:
Team America: World Police 4,0
disaster the movie:unrated 3,5
Dol de film(serie) 3,5
touwtjes!

Ik snap de recensie helemaal niet? Kun je hem even vertalen alsjeblieft?

avatar van Donkerwoud
Laatst weer op zoek gegaan naar de liedjes, wat zijn ze toch hilarisch. Ik hoop nog altijd dat hier een nieuw deel van komt, een met een wat meer Obama-gehalte.

avatar van davincstyle
Ik wacht op deel 2

puckb96
davincstyle schreef:
Ik wacht op deel 2

Geloof me, die komt er niet

avatar van Sergio Leone
Ik wil hier ook geen deel 2 van. Deze film was geweldig, maar met hetzelfde poppenconcept een 2e deel? Neen. Dan liever een nieuw project van Stone en Parker.