The Big Lebowski (1998)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Joel Coen
met Jeff Bridges, John Goodman en Julianne Moore

Jeffrey Lebowski, die bij voorkeur en doorgaans 'The Dude' genoemd wordt, krijgt bezoek van twee onbehouwen en niet al te snuggere mannen die hem hardhandig vragen waar 'het geld' is. Ze denken dat hij de miljonair is met diezelfde naam, en wiens jonge vrouw grote schulden heeft; ze urineren zelfs op zijn zeer geliefde tapijt! Hij besluit de miljonair Lebowski op te zoeken om geld te los te peuteren voor een nieuw tapijt, maar dat heeft vergaande gevolgen...

avatar van Vilmkritikus
Velazques schreef:
Zwaar overgewaardeerd

Helemaal mee eens vreselijke flauwe humor ik kon alleen af en toe lachen om John Goodman.

NRT
Vilmkritikus schreef:

Vilmkritikus, you're out of your element!

avatar van Zwolle84
'Overgewaardeerd' is sowieso een loos begrip. Als veel mensen het mooi vinden en de film daardoor hoog wordt gewaardeerd, vinden veel mensen het mooi en wordt de film daardoor hoog gewaardeerd. Dat is een gegeven, geen mening.

Ik vind een Fear and Loathing in Las Vegas of een The Hangover ook extreem niet-grappig, maar dat betekent niet dat de mening van de liefhebbers minder waard is.

avatar van Vilmkritikus
NRT schreef:

Vilmkritikus, you're out of your element!

Shut the fuck up NRT