The Big Lebowski (1998)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Joel Coen
met Jeff Bridges, John Goodman en Julianne Moore

Jeffrey Lebowski, die bij voorkeur en doorgaans 'The Dude' genoemd wordt, krijgt bezoek van twee onbehouwen en niet al te snuggere mannen die hem hardhandig vragen waar 'het geld' is. Ze denken dat hij de miljonair is met diezelfde naam, en wiens jonge vrouw grote schulden heeft; ze urineren zelfs op zijn zeer geliefde tapijt! Hij besluit de miljonair Lebowski op te zoeken om geld te los te peuteren voor een nieuw tapijt, maar dat heeft vergaande gevolgen...

Domme gimli

gimli f
Nieuw stopwoordje van jou, Kap? "Dom"?

Weer wat geleerd in klas zes zeker...

Mik
Nieuw stopwoordje van jou, Kap? "Dom"?

Weer wat geleerd in klas zes zeker...

Nog een bijl voor je kop Kappeuter gebruikte hier namelijk niet als eerst het woord Dom, hij reageerde slechts op empirekees

gimli f

Dude!

GerwinF
Domme film!

Donny shut the #(*# up.

Weet iemand trouwens van wie de muziek is op de begin van de film? Deze staat namelijk samen met Creedence niet op de soundtrack cd.

avatar van Ramon K
Volgens mij is dat het nummer "The Man in me" van Bob Dylan Gerwin.

GerwinF
Die staat wel tussen de tracks op de soundtrack. Ik bedoel het nummer als je dat "bosje" ziet rollen door L.A. met uitleg over The Dude door "The Stranger"..

Het was trouwens Tumbling Tumbleweed van Slim Withman. En weer een 0,5 van empirekees

tovenaar
Hey Empirekees, ga je je nog verantwoorden voor die ontzettend waardeloze 0,5-stem van je?

Zal wel zo iets zijn van:
Waardeloze film lang niet zo goed als de klassiekers van de Home Alone-serie die allebei hun 5 sterren meer dan waard zijn.

Zal wel zo iets zijn van:

hahaha, ik denk dat je gelijk hebt . Empirekees mag natuurlijk altijd jouw ongelijk bewijzen,

je moet wel een ENORME Nihilist zijn om dit een 0,5 te geven

avatar van NERD
Tsja, nu ik er zo over nadenk......het verwijderen van al die stemmen enzo. Als ik op mijn 11e op deze site gekomen zou zijn had ik ook de Home Alone en Hotshots films hoger gewaardeerd dan The Big Lebowski.

Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak en niet van daadwerkelijke kwaliteit (naar mijn mening), en ik weet niet hoe het met jullie zit maar mijn smaak was rond mijn 10e verjaardag heel anders dan nu rond mijn 20e.

tovenaar
Natuurlijk, bij mij ook, maar een 0,5 geef je niet zomaar.

Maybe we should stomp on him yes?

tovenaar
Maybe we should stomp on him yes?

Is een goed plan, dan squishen we hem ook , maar ik denk dat Empirekees toch geen shit about the fucking marmot geeft

Far out

it's a ferret so...SHUT THE FUCK UP DONNY!

you can't just go giving this only 0,5 star..this isn't nam, there are rulez here!

avatar van Yak
Yak
Am I wrong? Am I wrong?

Am I wrong? Am I wrong?

No, you're not wrong, you're just a fucking asshole!

haha, oke, genoeg Lebowski-gequote!

maar Empirekees.... you're being very un-dude

mischien moet empirekees maar es meemaken what hapens when you fuck a stranger in the ass!

tovenaar
Inderdaad, nobody fucks with the Jesus!

haha, oke, genoeg Lebowski-gequote!

sorry....nog eentje dan!

if empirekees shows his piece around the lane, I take it away from him, stick it up his ass and pull the trigger till it goes *click*

whoa...freaky

tovenaar
Hahahah wat zijn we weer bezig

Dit was echt de laatste, anders krijgen we een mok naar ons kop gegooid van Deputy Jordy

Jordy? who's that? is that a nazi walter?

avatar van Jordy
he what huh?

BRILJANT!!
Deze krijgt met gemak 5 sterren.

' Hey, careful, man, there's a beverage here! '

FisherKing
Mooi Fletch , dat zijn de echte reacties

avatar van De Knip
Mijn absoluut favoriete komedie! HEERLIJK...

En voor iedereen die deze film een onvoldoende durft te geven, heb ik maar een paar woorden:

'They're fucking amateurs!'

*****

tovenaar
oef, ik heb net de Big Lebowski ongeveer voor de 2401e keer gekeken...

Far Out!

avatar van Goodfella