ad

Geregisseerd door: David Weaver

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Luke Kirby en Ruth Negga

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Samaritan

Na twintig jaar doorgebracht te hebben in de gevangenis is Foley (Samuel L. Jackson) klaar met zijn leven als oplichter. Wanneer hij de jonge vrouw Iris (Ruth Negga) ontmoet lijkt een nieuwe start werkelijkheid te worden. Maar zijn verleden blijkt een hardnekkige metgezel. Ethan (Luke Kirby), de zoon van zijn voormalige partner, heeft een ingenieus plan en hij wil Foley erbij betrekken. Hoe harder hij wil ontsnappen aan zijn verleden, hoe dieper hij verstrikt raakt in Ethans web van geheimen.

image

avatar van Noodless

Noodless

mnrk schreef :

you keep on doing what you've always done ,you'll keep on being what you've always been, nothing changes unless you make it change, I know what it sounds like but every morning that I wake up I think about what that really means .Nothing Changes Unless You Make It Change.
Geweldige quote in het begin en op het einde van de film.

Snap de zwakke recensies hier ook niet zo goed want ik ben aangenaam verrast door deze film.

Het acteerwerk is uitstekend en het verhaal is boeiend tot het einde. Voorspelbaar is het zeker niet....kan me niet voorstellen dat je de zwendel en de gevolgen ervan kunt voorspellen. Ook de affaire lijkt me toch niet zo alledaags.

Daarbij vond ik het machtspelletje wel knap. Telkens wordt het personage die Jackson vertolkt in de klem gezet dat alles uitzichtloos lijkt. Het slot is ook dik in orde. 7/10

avatar van Drifter

Drifter

Zeer goede film, alleen het einde...verpest het voor mij persoonlijk

avatar van atwinschoten

atwinschoten

Ik begrijp al die negatieve reacties ook niet, maar goed dat weet ik van te voren als ik recensies op moviemeter lees.

Na al die films van de laatste paar jaren met neppe, belachelijke special effects, eindelijk weer een echte goede film, die mooi rustig is opgebouwd met geweldig acteerwerk, goed camerawerk, goede belichting. Zoals in de goede oude tijd.

avatar van breedbeeld

breedbeeld

De moeite waard. Vooral in de eerste helft soms wat te traag naar mijn smaak maar verhaal is okay met toch wel een heftige achtergrond dacht ik zo. Kirby zet goed een ettertje , tot het laatst toe, neer. Jackson is ook in orde.

O ja en wat een tweede keer zien betreft , dat doe ik hooguit bij 1 op de 100 dus deze maakt weinig kans maar zou het niet erg vinden als ik hem na een aantal jaren per ongeluk ( wordt wat vergeetachtig ) weer zou kijken.:-)

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Goedkoop en gekunsteld.

Jackson is de enige reden om te blijven kijken naar dit nogal goedkoop aandoende en gekunstelde misdaadfilmpje met de verplichte twist. Hoogstaand is het allemaal niet en bijster origineel is de belangrijkste ommezwaai allesbehalve, maar een en ander weet de tijd niet geheel onaardig te doden.

Redelijk.

Goed opgebouwde thriller met een interessant plot. Het begin is wat traag, maar het wordt beter naarmate de tijd vordert. Er zullen vast wat losse eindjes aan deze film zitten, maar met name het acteerwerk en de ambiance maken dat de film toch overtuigt.

avatar van toetje1977

toetje1977

Verhaal niet bijster bijzonder, beetje traag misschien maar lang niet zo slecht als de rating op deze site doet vermoeden. Acteerwerk is prima in orde in ieder geval.

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/drama/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Samuel L. Jackson speelt goed...

Ook een bekende acteur Tom Wilkinson...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

een middelmatig geheel waar Samuel L. Jackson de uitblinker is.

scorsese

Goeie film over een man die na 20 jaar uit de gevangenis komt, maar wiens verleden nog niet klaar is met hem. De film heeft een film-noir achtige sfeer en het hoofdpersonage wordt goed neergezet (niet in de laatste plaats door een uitstekende rol van Samuel L. Jackson). Rustig opgebouwd waardoor de plot-twist ook wat geloofwaardiger overkomt.

Theunissen

Redelijke tot matige Thriller die wel een beetje traag op gang komt en soms ook wat langdradig en saai is. Het verhaal is niet echt geweldig maar de uitvoering (oogt wel goedkoop) is wel aardig en dat komt vooral op conto van Samuel L. Jackson die ik altijd wel graag zie spelen en de schattige Ruth Negga. De incest twist was overigens wel leuk gevonden en ook het einde was wel aardig. Leuk om eens gezien te hebben als tussendoortje (wat het voor Samuel L. Jackson eigenlijk ook) maar meer ook niet. Het is ook zo'n soort film die je weer snel vergeten bent.

avatar van RuudC

RuudC

Ik sluit me aan bij de meerderheid. Samual L. Jackson is de reden om de film te kijken en vooral om eventueel te blijven kijken. Het is niet zo dat Nick Fury nou ineens een geweldige rol neerzet overigens. Sterker nog: wat je hier ziet, is vrij doorsnee voor zijn doen, maar het maakt de prent tenminste om aan te zien. Voor een thriller was het allemaal wat middelmaats, al was de plottwist leuk gevonden. Het is alleen niet spannend, niet interessant, niet gewelddadig, maar aan de andere kant ook niet echt slecht. De muziek was wel slecht gekozen. Halverwege begon ik mijn aandacht wel redelijk te verliezen. De film heb ik afgekeken, maar het ging niet van harte.

avatar van numb nuts

numb nuts

Ik sluit me aan bij de meerderheid. Samual L. Jackson is de reden om de film te kijken en vooral om eventueel te blijven kijken,en dat ben ik met je eens maar dan met een halfje minder

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Eén van Jacksons minst gekende films en zal door het sterke B-film gehalte ook zo blijven denk ik. Dit is een zeer somber verhaal over een man die uit de gevangenis komt en ingehaald wordt door zijn verleden. De film heeft enkele bloederige momenten. De twist halverwege is vrij heftig maar de makers doen er daarna weinig mee, zodat de film in het laatste half uur voor mij niet zoveel meer in petto had. Ook met de geplande zwendel is het snel afgelopen. Er zat meer in. Maar dankzij de sterke en geloofwaardige acteerprestatie van Samuel Jackson kom ik vrij makkelijk aan een 3*.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik heb deze net met veel plezier gekeken, niks mis mee, goed geacteerd en amusementswaarde.