Middle Men (2009)

Misdaad / Drama

geregisseerd door George Gallo
met Luke Wilson, James Caan en Giovanni Ribisi

De film verhaalt over een eerlijke zakenman die als eerste een bedrijfje start dat zich exclusief toelegt op het online verkopen van pornografisch materiaal. Al snel wordt hij meegezogen in een conflict tussen oplichters, beroemdheden, Russische maffiosi, federale agenten en internationale terroristen.

avatar van Allepinie
Ik vond het een leuke, vermakelijke film. Boeiend verhaal dat in delen wordt gebracht, waardoor je echt op de ontknoping zit te wachten. Geen topfilm, maar wel een goede film. Acteerprestaties waren goed, de karakters een betje cliché. Maar dat verwacht je ook wel een beetje met Russische gangsters en cokesnuivende nerds.

De film had met een betere uitwerking zomaar 2,5uur kunnen duren en dan nog vermakelijker kunnen zijn.

avatar van Ridito
Was verrast heb er lang over gedaan voor ik hem ging kijken ,dacht dat het een slap verhaal was maar nee .
Goed verhaal en zeker de moeite waard om te kijken.

avatar van david bohm
Mwah deze film heeft mij niet zo kunnen bekoren ondanks het op papier flitsende verhaal. Eigenlijk gebeurt er niet zo gek veel, de film is vrij saai en bovendien wordt het allemaal wat pretentieus gebracht. Daarnaast vind ik voice-overs een zwaktebod en heb ik daar een hekel aan.
Middle Matig.

avatar van killer13
goede film, leuke cast

avatar van zyntex
top film
echt zo een rise en een beetje fall

ik zie op wiki dat hij het slecht heeft gedaan, $20 million tegenover $754,301
jammer zie graag meer van dit soort films

avatar van Filmkriebel
Een misdaadfilm met als decor de opkomst van internet-porno. Het acteerwerk van Wilson, Ribisi en Caan is ontzettend sterk. Er zitten enkele lichtkomische passages (de manier waarop de FBI de website gebruikt om Arabische terroristen te klissen ), maar algemeen genomen belandt het hoofdpersonage in situaties die best ongezellig en levensbedreigend zijn. Het loopt allemaal lekker vlot met een verhaal over verraad, mafia en porno-business. Een combinatie die altijd goed scoort. Enkel de overaanwezige voice over van Luke Wilson is er op sommige momenten niet te harden. Ondanks de financiële flop vond ik dit meer dan OK.

avatar van mikey
Man in porno business ontdekt dat het gezinsleven belangrijker is. In wat ik zelf persoonlijk dacht: een komedie.

Heel veel plot, heel veel voice overs. Heel veel karikaturale rollen. Owen Wilson speelt trouwens wel een enorme lul zeg. Raar dat de film hem als held en als intelligente vent probeert neer te zetten met een hartje van goud: faill!

avatar van VforVictor
Luke Wilson bdoel je

avatar van mikey
oh ja broers toch? fail!

avatar van FunkStarr
Geen onaardig filmpje met een redelijk goede cast. Jammer dat het weer zo sentimenteel aangelegd wordt op het einde vooral (zoals mikey terecht aangeeft), kost de film toch een halve ster. Maar het is een lekkere wegkijker voor als je je verveelt.

MichaelMovie
Wat is dit nu? Een komedie of drama?
Slechte voice-over en de acteerprestaties zijn niet overtuigend.
De valse tieten die af en toe in beeld verschijnen zorgen er voor dat de film net de helft haalt.

De doelgroep voor deze film is kennelijk de niet al te slimme mens. En dat is best jammer want het verhaal op zich is nog wel aardig, maar de vorm waarin het gegoten is is echt diep treurig. Alle beelden zijn al erg overdreven en laten nog weinig aan de verbeelding over. Maar voor alle mensen die zelfs de voor zich sprekende beelden nog niet begrijpen, hebben de makers ook nog eens gekozen voor een extra voice-over die alles nog eens extra uitlegt wat al te zien is. En dat dan niet af en toe, voor degene die net even een biertje aan het inschenken was. Maar constant, de hele film door. Waarschijnlijk voor de mensen die naar de supermarkt zijn om een krat bier te halen, zodat die ook niets hoeven te missen. Kortom, een vreselijke film die het predicaat tijdverspilling ruimhartig mag dragen.

avatar van ILDIB
Dikke 3.5. Goede montage en belichtingen. Soms wat ongeloofwaardig door de karikaturale rollen. En de rise ging wat snel zonder veel uitleg. .

avatar van DeWolff
Verrassend goede en vermakelijke film met passende muziek, die boeit van begin tot einde. Veel plots en flashbacks maar die dragen juist bij aan de kracht van de film. Ook de voice over vond ik er goed bij passen en geeft je daardoor een inzicht in de gedachten van Wilson en uitdieping van zijn karakter. De geluiden die aan de verschillende soorten porno waren gegeven was goed gevonden. Vooral toen de betalingen op gang kwamen gaf dit een leuk effect pong, fluit, bong enz.

avatar van Capablanca
Voor mij had deze film een stijgende lijn. Moest er even in komen, maar vond hem naar het einde toe steeds sterker. Die voice-over was dan weer niet zo'n succes, duidelijk van Goodfellas geleend.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/misdaad/drama film...
Saai verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Goed achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Goed breedbeeld, geen HD aanwezig...
Niet te moeite waard...