Replicas (2018)

Verenigd Koninkrijk / China / Puerto Rico / Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Jeffrey Nachmanoff
met Keanu Reeves, Alice Eve en Thomas Middleditch

De synthetische bioloog Will Foster verliest zijn gezin in een auto-ongeluk. Hij wil proberen hen terug tot leven te brengen en gaat hiervoor tot het uiterste. Zelfs als het betekent dat hij zowel een door de overheid gecontroleerde laboratorium als de politie en de fysieke wetmatigheden tegen zich heeft.

Ik vind dit een interessant onderwerp, maar met deze snelheid komt het onderwerp niet goed aan bod. Er werd te makkelijk gedaan over enorme thema's. Te veel in 1 film.

avatar van filmkul
Aardige film waar meer in had kunnen zitten. Het verhaal is best interessant. Nachmanoff begint ook veelbelovend en speelt ook goed in op het gevoel van de mens. Hij laat de kijker meedenken over de dilemma’s waar Reeves voor komt te staan. Helaas stort de film de tweede helft in. Het gaat allemaal wat snel en de film wordt afgeraffeld. Ook wordt er een blik actiescenes opengetrokken wat totaal misplaatst is ten opzichte van het verzorgde eerste deel. Het acteerwerk is verder goed en de technisch gezien ziet de film er prima uit. Goed begin, maar helaas half werk. 3.0

avatar van René8
Gaan zitten voor een SciFi met Keanu Reeves die ook nog de titel Replica’s draagt, en vervolgens klagen over plot en geloofwaardigheid.. je moet maar durven.

Film onderhoudt en doet wat hij belooft: 3.5 ster.

Lijkt mij helemaal noobs dit. Nog nooit een goede film gezien met Reeves.Tnx MM-ers.Overslaan dus.

avatar van Elchapo
frans123 schreef:
heeee franske,nog nooit een goede film gezien met reeves??? Matrix,John wick,knock knock....hmmmm allemaal toppers.en deze flick heb ik zojuist bekeken,and guess what: óók weer goedik zou zeggen geef 'm een kans....

Elchapo schreef:

Hhahaha Chapootje...nou op jouw aandringen kijk ik!!! Maar Chapootje ,mag ik de nieuwe Cage overslaan???

avatar van Kind.of.human
Keanu Reeves. Niet de acteur die het nou moet hebben van zijn grootse, meeslepende spel, wat mij betreft. En dat laat hij hier weer eens meesterlijk zien (toch nog iets waar hij goed in is). Wat een houterige presentatie en spel, ik vond het niet om aan te gluren, vooral de scenes waarin hij de emotie verdriet moet spelen, sjezus mina, neem me even niet kwalijk, zelfs mijn moeder kan meer emotie naar me overbrengen (en geloof me, dat wil heel wat zeggen). De tegenspeler 'Ed' die toch ook echt niet de sterren van de hemel speelt, speelt hem met gemak van het scherm.

En ben het helemaal met Chaffie eens dat er teveel achter elkaar gebeurt, zonder dat er voldoende wordt uitgewerkt, het komt op mij enorm afgeraffeld over, alsof de regisseur achter de camera een vervelende buikloop had en de acteurs in een moordend tempo de scenes laat afraffelen tussen elke 2 wc bezoeken in.

En er zaten allerlei scenes in die in andere films ook voorkomen, en daar al veel beter zijn gedaan (bijvoorbeeld de bediening van het glazen scherm door Tom Cruise in Minority Report uit 2002, ben geen fan van Tom Cruise maar die acteert (daar) echt veel beter, en de scene lijkt er globaal enorm veel op, maar Cruise is daar behoorlijk geloofwaardig, terwijl bij Reeves' uitvoering het maar een slappe, ongeïnspireerde, hap-snap vertoning is die mij geen moment meesleept, ik zit eerder echt met kromme tenen van de irritatie ernaar te kijken).

Tenslotte nog de vele onlogische sleutelmomenten (dan wel van die 'toevalligheden' waarvan je denkt, 'dat komt wel heel goed uit zeg', of juist 'waar halen ze dat nu ineens vandaan' etc.), maakt het voor mij zeker geen aanrader.

Inderdaad een interessant onderwerp, maar er had veel en veel meer mee kunnen worden gedaan, en het had allemaal veel beter kunnen worden uitgewerkt en veel invoelender moeten worden geacteerd.
Een smakeloze pan waterige soep met 3 kleine gehaktballetjes en 5 sliertjes vermicelli (bestaat dat nog?) erin.

Ik kan hier niet meer dan 1.5* voor geven. Sorry voor de Reeves fans etc.

avatar van Berthil
Wat een bagger film met slechte acteurs inclusief Keanu maar met uitzondering van de side-kick, die was okay. Zelden een film gezien met zo veel overgebrachte ongeloofwaardigheid en 'plot holes'. Belediging voor de intelligentie van de kijker.

avatar van Elchapo
frans123 schreef:

jij mag alles van mij franske,geen probleem......beetje ouwehoeren nix mis mee toch

avatar van film_girly
Bah wat een bizar slechte film was dit.

Als je je verstand op nul zet is dit een vermakelijke film. Versoepel de 'Suspension of disbelief', dan is het best een leuke film.
Als ware het een verfilmd stripboekverhaal met wat simpele personages en dito gedragingen. Over-the-top en inderdaad niet erg geloofwaardig, maar dat mag de pret niet drukken.

Top film niks mis mee!

avatar van tommiew
Beter dan verwacht n.a.v. de recensies.
Geen hele hoogvlieger, maar ik heb me prima vermaakt.

avatar van Flat Eric
It's alive!! It's alive!!

Frankenstein meets Weird Science. Vermakelijke onzin maar desondanks heb ik me er wel mee vermaakt. Niet hoogstaand, niet logisch, hoogst onwaarschijnlijk maar het is dan ook gewoon een simpele sci-fi en dat is per definitie al vaak flauwekul. Je moet er niet te veel van willen verwachten en gewoon als tussendoortje opzetten, dan valt het alleszins mee.

Gezien de slechte recensies die deze film krijgt vond ik hem nog best meevallen.
Het is natuurlijk geen John Wick, dat is Reeves hoogtepunt, nog steeds, maar ik kon me wel amuseren met deze prent.
Misschien wat vergezocht wat scenario betreft, maar was Frankenstein dat dan ook niet ?
Kortom, redelijke SF film, met dit keer wel een mooie replica in de gedaante van Alice Eve.

avatar van CrystalMeth
Ik had te hoge verwachtingen van deze film. Veel dingen waren onlogisch. Ondanks dat ik het een slechte film vond heb ik wel in veel momenten kunnen lachen.

avatar van jpgleiden
leuke film, zeker na het lezen van de slechte recensies had ik niet veel verwacht maar was toch wel goed te pruimen. Reeves speelde wel een beetje ingetogen, met weinig emoties zoals altijd.

Film valt goed mee. Is een aanvaardbaar idee. Verhaal zelf is wat dunnetjes opgebouwd en mist wat verdieping. De geheimzinnigheid is net niet mystiek genoeg, de actie net niet spannend genoeg, de actie mist wat doel en de romantische insteek dat als basis dient ontroerde me net niet. Vandaar maar 3*. Blij dat ik hem heb gezien, maar ben niet omver geblazen. Alles wordt wat te snel en te gemakkelijk gebracht. Noem het popcornvermaak voor tijdens de week. Alleen als je houdt van genre SF. Anders best links laten liggen en als je kijkt best niet te kritisch kijken...

avatar van james_cameron
Keanu Reeves als geniale wetenschapper. Dat is nog één van de meer geloofwaardige aspecten van deze volledig van de pot gerukte SF-thriller, die over de top begint en dan steeds verder escaleert. De mallotige plotontwikkelingen houden de boel echter wel op de rails. Het is een beetje het gevoel dat je op de snelweg krijgt als je een auto-ongeluk passeert. Je wilt eigenlijk niet kijken, maar doet het vervolgens toch.