The Upside (2017)

Komedie / Drama

geregisseerd door Neil Burger
met Kevin Hart, Bryan Cranston en Nicole Kidman

Phillip is een miljardair, woonachtig in New York, die verlamd is geraakt na een ongeluk tijdens het paragliding. Dell is een veroordeelde misdadiger die de gevangenis mag verlaten. Hij is op zoek naar een nieuwe baan en wordt bij Phillip in dienst genomen om hem te verzorgen.

Remake van Intouchables (2011) ...
Er is ook al een Argentijnse remake: Inseparables (2016)

avatar van Uier
De inspiratie is de laatste jaren zeer ver te zoeken in Hollywood.

blegh..

avatar van otherfool
Goh ja maar weer een remake?

Voordeel: slechter dan het origineel kan in ieder geval (bijna!) niet.

avatar van fappie
otherfool schreef:
Goh ja maar weer een remake?

Voordeel: slechter dan het origineel kan in ieder geval (bijna!) niet.

Haha ik denk niet dat veel mensen dat met je eens zijn. Maar uiteraard ieder zijn mening. Hoop dat deze je beter bevalt. Ik ga hem niet eens kijken.

Deze film is blijkbaar ook (terecht) totaal niet opgemerkt. Nu pas een trailer.
Krijgt ook pas in 2019 release zie ik aan de trailer.

avatar van Psycho-M
Tja door het Weinstein schandaal is deze film ergens op de plank blijven liggen.
Wat mij betreft hadden ze hem ook definitief mogen laten verdwijnen.
En hoewel ik Cranston een fijne acteur vind is dit een onnodige remake, puur en alleen omdat de amerikanen te dom zijn om of goede buitenlandse films te waarderen of om ondertitels te kunnen lezen.

avatar van rokkenjager
Neil burger, Cranston, Golshifteh Farahani, Nicole kidman, Julianna Margulies. Deze cast&crew verdient in ieder geval een release!

avatar van IGarance
Saaie remake

avatar van Arri
Ah man moesten ze dit nou echt maken? Stomme Amerikanen.

avatar van Daan258
Waarom moeten ze nou overal weer remakes van gaan maken?

avatar van Valak
Toen ik dit vandaag voor het eerst zag, dacht ik ook; Serieus, wtf? Belachelijk dat ze van Intouchables 'n Amerikaanse remake moeten maken. En ook nog met zo'n "grote" namen.

avatar van leidsehoodie
Wat een walgelijk land is de VS in sommige opzichten ook, een van die opzichten: totaal gebrek aan creativiteit bij het namaken van goede buitenlandse films. The Departed was nog aardig, maar vaak zijn die remakes zo slecht. En zo onnodig met name, alleen omdat ze zelf te stupide zijn om zich te verdiepen in films uit andere landen, krijg ik het idee. Anyhow, wel een topcast, waarom Bryan Craston zich hiervoor leent is mij een raadsel.

avatar van SmackItUp
Volgens mij is dit echt 1 op 1 aan die trailer te zien.

Dit is de volledig overbodige remake van het briljante franse Intouchables..............

avatar van Kondoro0614
Overslaan die handel...

avatar van Mootjes
Een boel valse sentimenten en weinig waardevolle recensies. Deze film is natuurlijk niet zo goed als 'Les Intouchables'... maar is opzich wel aardig te pruimen. Als je je vooroordelen weglaat, is het, althans voor mij, een voldoende zekers waard. Een magere voldoende, dat dan weer wel. Vooral de rol van Nicole Kidman vond ik pover. Misschien dat deze film iets realistischer is dan het overgedramatiseerde 'origineel'... ik heb er nochthans geen slecht gevoel aan overgehouden!

avatar van schumacher
Ben het niet eens met de negatieve reacties: ik heb genoten vh begin tot het einde, alleen al die Kevin Hart was echt goed, paar keer goed kunnen lachen ook, de dialogen waren ook fun enz...
De sfeer zat goed en er was chemie tussen de 2 hoofdacteurs die hun rol heel goed speelden.
Overslaan die handel? Hemaal niet.
En dan als Ferrari fan, altijd zalig om zien, mijn droomwagen.

Ik vond dit een heel goeie film en so what het een remake is, der zijn zoveel films die remakes zijn. In de muziek doen ze ook niks anders.

The intouchables was mss nog net ietske beter, tis te lang geleden dat ik die nog eens gezien heb.

Goede film maar niet beter dan het origineel.

avatar van DwarreI
schumacher schreef:
Dat is jou gelukkig wel goed gelukt Ik zou toch voor de volle mep gaan aangezien jouw droomauto in de film voorbij komt!

avatar van schumacher
DwarreI schreef:

Het is natuurlijk voor veel mensen soms moeilijk om iemands mening te respecteren niewaar.
Ik heb de andere een 5 gegeven, deze is net dat tikkeltje minder daarom een 4.5.

avatar van DwarreI
schumacher schreef:
deze is net dat tikkeltje minder daarom een 4.5.
Dus als jij op school een hele mooie originele tekening maakt en je krijgt daar van de docent een 10 voor als beoordeling, dan is het ook logisch en eerlijk dat ik een dikke 9 krijg als ik die van jou net iets minder mooi nateken en inlever?

avatar van italklaas
Wat een bagger, typisch amerikaans, als het geen amerikaanse acteurs zijn is niks goed. Goedkoper dan dit kon het niet. Het komt zelfs niet eens in de buurt van "Intouchables".

The Upside is beslist geen slechte film, maar voor wie bekend is met het Franse origineel (Intouchables) voelt het als de zoveelste schaamteloze rip-off van de grote Hollywood fabriek. Dat is iets wat je simpelweg niet kan uitzetten, en daarom scoort deze film automatisch lager dan wanneer het een origineel verhaal zou zijn.

Het acteerwerk is niet onaardig. Bryan Cranston is altijd een genot om te zien, ook hier. Ik ben geen fan van de altijd hypere Kevin Hart en ook hier vind ik hem blij vlagen bijzonder irritant, maar dat is iets persoonlijks. De film zit verder gewoon solide in elkaar, ook visueel.

Dat deze film eigenlijk in 2017 had moeten uitkomen zegt al genoeg. Men had gehoopt met simpel jatwerk flinke winst te maken, gelukkig is dat (mede door andere omstandigheden) niet gelukt.

Intouchables niet gezien? Kijken dan, en deze links laten liggen.

schumacher schreef:

...Ik zie vooral veel mensen hier die op voorhand hun mening al hadden en daardoor ook helemaal geen objectieve mening over deze film kunnen geven.

(Edit moderator: persoonlijke aanval verwijderd)

De ervaring hier is dat Hollywood fantastische buitenlandse films een onnodige remake geeft, puur voor het geld. Die remakes zijn vrijwel altijd zielloos vergeleken met het origineel, iets wat je ook bij deze The Upside weer ziet. Het is cliche Hollywood en haalt het niet bij Intouchables (iets wat jij zelf ook zegt in jouw review).

avatar van Donkerwoud
Ik denk dat weinig mensen erover waren gevallen als het een goede remake zou zijn. 'Intouchables' (2011) leent zich bij uitstek hiervoor, maar ja...als ze het origineel één op één na gaan maken - en de chemie tussen de acteurs ontbreekt - dan hou je niet veel meer over.