• 8.347.732 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Bob Giraldi

Met onder meer: Danny Aiello, Edoardo Ballerini en Vivian Wu

Plot Dinner Rush

In het trendy New Yorkse TriBeCa, is restauranthouder en gokbaas Louis op zoek naar de moordenaar van zijn partner. Het botert niet tussen hem en zijn zoon Udo, de talentvolle chef-kok, die grootse plannen heeft met het restaurant. Udo en zijn souschef Duncan strijden om de liefde van de sexy Nicole. Deze avond wordt Louis geconfronteerd met twee laaghartige criminelen, die hem zijn gokhandel en restaurant afhandig proberen te maken. Als de vaste gasten één voor één binnendruppelen loopt de spanning verder op. Wanneer Louis besluit de zaak over te dragen aan Udo, komt de avond tot een dramatische climax volgens het oude recept, wraak.

image

avatar van jassonn

jassonn

Best leuke film,voor zo tussendoor.2,5 *

avatar van Justice4All

Justice4All

Leuke film, mooi verhaal over Italiaanse keuken. Aardig geacteerd door Danny Aiello. 3,5*

avatar van Appelmoes

Appelmoes

Helemaal mee eens, goede tussendoor film (lees als: regenachtige maandagmiddag). Leuk in elkaar gezet. Resultaat 3 op 5.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Hele fijne, kleine en vlotte film. Door Bob Giraldi geschreven, geregiseerd en binnen drie weken opgenomen in zijn eigen restaurant in Tribeca. Leuke, interessante personages en een sfeer die gezelligheid uitstraalt. 3,5*

avatar van pjutter

pjutter

best wel eeen leuke film!!

best apart,

lekker vlot en leuke plottwist

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Bijna alles speelt zich af in het restaurant en toch verveeld hij geen seconde, erg knap gedaan en ook alle personages waren leuk om naar te kijken.

Zorg alleen wel dat je vooraf hebt gegeten, anders word het een vrij zware zit.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Heerlijke film, mooi gedoseerde spanning, vol met leven. Prachtig gespeeld, Danny Aiello is misschien wel de meest onzichtbare acteur die ik ken, een beter compliment kan je een acteur niet geven. Hij speelt zijn personages niet, hij is ze

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Totaal niet verwacht dat dit zo goed zou zijn, misschien dat ik er binnenkort nog wel een halve punt bij doe. Een lekker, constant tempo met een fijne sfeer en boeiend tot in de kleinste personages. Voorlopig 3,5*.

avatar van mrklm

mrklm

Energieke, uitstekend geregisseerde film die zich afspeelt tijdens een drukke en - om verschillende redenen - chaotische avond in een trendy restaurant in New York. De altijd betrouwbare Danny Aiello is de eigenaar van het restaurant die probeert te voorkomen dat twee maffioso, die waarschijnlijk verantwoordelijk zijn voor de dood van zijn partner, hem niet alleen zijn handeltje als bookmakers maar ook zijn restaurant afnemen. De film verweeft dit op aangename wijze met de perikelen in de keuken en rondom de gasten, waaronder een kunstcriticus, een restaurantcriticus en een keur aan gasten met hun alledaagse beslommeringen. Bob Giraldi, die zelf een restaurant runde, kent het klappen van de zweep en dat resulteert in een enerverende, realistisch aandoende, scherp gemonteerde en bijzonder onderhoudend drama. De heerlijke jazzy score sluit daar uitstekend bij aan.

avatar van yeyo

yeyo

Ah, Dinner Rush. Hoe vaak heeft de DVD-hoes me vroeger wel niet zitten begluren? Het leek een omnipresente titel bij de lokale videotheken. Ooit heb ik aan de verleiding toegegeven en 'm gehuurd, maar nooit gekeken. Bij nader inzien verwachtte ik me aan een soort TV-film derderangs melodrama oedipale kwellingen meuk met tweede Sorpano garnituur. Na een aantal dagen stof te laten vangen, heb ik de DVD dan ook maar braaf teruggebracht, je kreeg immers een oplopende boete per dag vertraging. Dat waren nog eens tijden! Dat is een plezier van geldverkwisting dat die deksele Netflix-generatie nooit zal beleven!
Enfin, over de film dan: mijn vooroordelen waren geheel onterecht. Dinner Rush is helemaal geen generische cash-in of typisch DTV-voer, maar net een intimistische, persoonlijke, onafhankelijke kleine film van een bekend restaurateur. We leren tijdens een bewogen dinsdagavond de microcosmos van restaurant Gigino kennen. Soms is het misschien wat knullig uitgebeeld (de chagrijnige kunstgallerij uitbater), maar over het algemeen is de regiestijl zeer wervelend, zonder ooit gemakzuchtig visueel te profiteren van de 'drukte' van een dergelijk restaurant. Giraldi hanteert een beheerste cameravoering en dat verdient zeker een pluim, mischien zelfs twee of drie. Neen, twee is echt wel voldoende. Dat de film zich nagenoeg in real time afspeelt, zorgt ook voor de nodige suspense of hoe zou je zelf zijn? Tot slot: ik zou werkelijk alles kijken met Danny Aiello. Wat een buitengewoon aimabele man is het toch. Ik heb Aiello nog nooit een antipathiek personage weten spelen en veronderstel dat hij dat helemaal niet zou kunnen. Hij heeft altijd iets zeer vaderlijk, zowel voor zijn 'zonen' (denk aan zijn engelengeduld bij de werkschuwe Mookie in Do the Right Thing, of hoe hij zich ontfermt over Mathilda in Léon of hoe hij in The Last Don met afschuw moet vaststellen dat zijn kleinzoon enkele kittens doodmartelde, maar toch zijn kalmte behoudt) als voor de natie (hij betuigte zijn steun aan dappere patriotten zoals Ted Cruz en Mike Huckabee). In Dinner Rush krijgt hij echter zijn grootste uitdaging tot dusver: een zoon die trendy gerechten wil maken voor onuitstaanbare WASP hipsters ipv elke dag spughetti-meatballs! Nee, dan nog liever een dierenbeul! Grootmoedig als hij is, besluit Aiello alsnog het restaurant over te laten aan deze ondankbare hond. Ik had 'm al lang in de pasta fazuul laten draaien! Samen met Joe Valachi en Jimmy Hoffa!. Na afloop van de film hou ik mijn gebruikelijke nabeschouwing en word ik aangenaam verrast door de ontdekking dat restaurant Gigino gewoonweg bestaat en nog steeds operationeel is. Wat een leuk plan voor tijdens een volgend New York bezoek. Of nee, Tribeca is mij eigenlijk veel te trendy als buurt. Net zoals het personage van Aiello eet ik liever elke dag spughetti meatballs. Geef mij maar Mulberry Street. Het beruchte Umberto's Clam House. Misschien wel een ideetje voor een toekomstige Moviemeter meeting? Wie is er beschikbaar februari aanstaande?