Hunter Killer (2018)

Actie / Thriller

geregisseerd door Donovan Marsh
met Gerard Butler, Gary Oldman en Common

Een Amerikaanse commandant van een onderzeeër moet samenwerken met een Navy SEAL om de verkozen Russische president te redden. Deze is gevangen genomen tijdens een militaire coup. Ze moeten hiervoor ver doordringen in de Russische wateren en proberen te voorkomen dat een foute Russische generaal een Derde Wereldoorlog begint.

Best wel aardig en vermakelijk ook jammer dat dit de laatste rol van Michael Nyqvist was...

stinissen schreef:

nooit geweten dat die al was overleden.

avatar van Rickazio
Vind die Gerard Butler zo nep acteren, viel zo zwaar tegen in een aantal films, dat ik dit niet eens ga kijken

avatar van IH88
“I know you speak English.”
“Fuck You!”
“Well... that's a start.”

Lekkere actieknaller. Hunter Killer is een film met Gerard Butler in de hoofdrol, dus dan weet je wel wat je kunt verwachten. Bombastisch, actievol, belachelijk, veel testosteron en patriottistisch, je krijgt het allemaal. Het is knap hoe vermakelijk het allemaal is, en hoe lekker het allemaal wegkijkt. Onderzeeërs, een gekidnapte Russische president, een SEALS team dat hem moet bevrijden, Russen die allemaal Engels spreken, Butler die weer de wereld redt etc. Met zo'n film heb je te maken. Als dit je als muziek in de oren klinkt moet je de film vooral gaan kijken.

avatar van Ola Nordmann
Vermakelijke actie, dun verhaal.

Goeie film waarin de Amerikanen moeten ingrijpen bij een Russische coup. Niet bepaald een origineel verhaal en ook de personages zijn clichématig. Maar voor de rest is dit gewoon een solide actie-thriller die er modern uit ziet, maar ouderwets aandoet (en dat is positief bedoeld). Onderhoudend van begin tot eind met genoeg goeie actie-scenes en ook meer dan genoeg spanning.

avatar van Alathir
Een heel vermakelijke en spannende film. Ook weer een typische Butler film met gekende heroïek maar ik kan daar wel van genieten. Het is zeker niet elke dag dat hij met weer zo'n film op de proppen komt. De Russen mompelen soms wat in het Russisch maar spreken veelal Engels en dat is voor mij het grootste punt van kritiek. Misschien niet bijster origineel maar wel goed uitgewerkt en uitgevoerd.

avatar van perreke
Een lekkere actiefilm met voldoende spanning
Prachtige beelden en goed verhaal

avatar van Koerok
Niet echt goed, maar wel vermakelijk en onderhoudend.
Veel meer had ik er ook niet van verwacht.
En de Russisch/Amerikaanse samenwerking (en toenadering) vond ik wel verfrissend.

avatar van blurp194
Troep.

Het is op zich wel gewoon in het genre van de actiefilm - of de onderzeebootfilm - dat je het niet al te nauw neemt met de geloofwaardigheid. Maar zo'n afstand als deze film neemt, daar wordt ik toch stil van. Wat een gillende idioterie wordt hier voor zoete koek opgediend - ik weet niet eens meer waar ik beginnen moet om de plotholes, onjuistheden, dichterlijke vrijheidjes, alternate realities en alle varianten daarop op te gaan noemen.

Maar niet alleen dat. Ook de actie is nergens geloofwaardig - of zelfs maar in de buurt van. De onderwater-navigatiescene bijvoorbeeld, slordigjes gejat van The Hunt for Red October natuurlijk. Volslagen ongeloofwaardig al dat de toegang van een Russische marinehaven zo in elkaar zit vanzelf, maar de manier waarop het in beeld komt is zo lachwekkend dat het niet in de verte spannend is.

En dan de acteurs. Hoe wanhopig moet je zijn, hoe rood moet je staan voordat je als jezelf respecterende acteur zo'n rol accepteert. Butler als de kapitein van een nucleaire hunter-killer sub die constant weerwoord krijgt van zijn officieren. Alsof de Amerikaanse marine nog nooit van hierarchie of discipline gehoord heeft, en gewoon de tijd nemen voor een onderwaterdemocratie. Tuurlijk. En Oldman dan, hij mag even een woedeaanvalletje spelen gelijk aan wat hij al in Leon deed. En dan de rest nog, die is nog veel erger. Een bad guy met het charisma van de camo pet die hij opheeft, een Russische president die door de casting verwisseld is met de killer die zijn hulpjes omlegt. Nyqvist als enige hoeft zich niet te schamen - maar helaas, hij heeft de release niet meer mogen meemaken.

Het is wel heel droef gesteld met Hollywood, als je op deze film moet afgaan. En verbijsterend hoe hoog dat dan nog scoort ook.

avatar van Rodger
Prima actie film... met mooie onderwater actie scènes...
3.5 ***

avatar van Noud

Heb je ooit eens een pratende leeuw gehoord?
Ja het mag dan een Hollywood film zijn, dus dan kun je verwachten op onwaarheden. Kijk dan de film met andere ogen ernaar.
Film niet gezien...

avatar van Banjo
Weer geen woord Russisch in de deze hele film te bekennen (dat vind ik altijd een min punt).
Het ene moment was het snel en rommelig en dan weer even wat rustige momenten.
Wat mij op de been hield was de mooie beelden en het samenspel tussen sommige karakters.
Ik vind het het net een voldoende maar eigenlijk ook weer niet.
Maar vooruit het was wel aardig voor een keer.

3 sterren

Goede actiefilm die zich vooral afspeelt in een duikboot.
Ik hou wel van dit soort films, waarin de spanning wordt opgedreven naarmate de dreiging van een Wereldoorlog ten top wordt gedreven.
Goede cast trouwens, maar het zijn vooral de beelden die de film ook aantrekkelijk maken.
2 uur bijna duurt de film en verveelt geen seconde, toppertje dus !!

avatar van Grindhouse62
Nou, wat willen wij nog meer. Dit is toch top amusement. Al is het wel weer zo'n 13 in een dozijn actiefilm. Er zijn mensen die constant naar bepaalde genre en type films kijken die ze volledig afkraken, maar wel iedere keer weer gaan kijken. Waar ben je dan mee bezig. Wat een tijdverspilling. Ik heb mij met deze vette actieprent weer prima vermaakt vanavond. Van mij 3.0

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die me geen moment heeft verveeld.