Hunter Killer (2018)

Verenigd Koninkrijk / China / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Donovan Marsh
met Gerard Butler, Gary Oldman en Common

Een Amerikaanse commandant van een onderzeeër moet samenwerken met een Navy SEAL om de verkozen Russische president te redden. Deze is gevangen genomen tijdens een militaire coup. Ze moeten hiervoor ver doordringen in de Russische wateren en proberen te voorkomen dat een foute Russische generaal een Derde Wereldoorlog begint.

avatar van Uier
Vandaag op Netflix aangezet en halverwege erachter komen dat ik deze vorig jaar al heb gezien. Zegt wel genoeg over hoe memorabel Hunter Killer is.

Alsnog maar een matige beoordeling van 2.5* plaatsen, om te voorkomen dat ik deze fout volgend jaar weer maak.

avatar van hoffhaan
Goede actie thriller op Netflix. 3.5

Gewoon goede film met knipoog naar u 571

De titel alleen al...Pleonasme..Als ik hier lees dat Russen met een Chicago accent praten, begin ik er niet eens aan. Lijkt mij ook een "'we suck each other dick" -film

avatar van horizons
frans123 schreef:

Titel is geen pleonasme. Maar ik raad je inderdaad af deze film te kijken.

horizons schreef:

Titel is geen pleonasme. Maar ik raad je inderdaad af deze film te kijken.

Een hunter is een killer....
De film lijkt mij niks. Lofzang over het amerikaanse leger dunkt me.
Maar ieder zijn smaak.

avatar van horizons
frans123 schreef:

Een hunter is een killer....

Lofzang valt wel mee. Meer gericht op de Counterstrike en Call of Duty spelers die ook duikboten leuk vinden.
Hunter is een jager. Jagen staat niet gelijk aan doden.

horizons schreef:

Hunter is een jager. Jagen staat niet gelijk aan doden.

En toch is "Hunter" op zich krachtiger dan Hunter- Killer. Het laatste komt knullig over en verwijst naar een B-film. Maar ik ga hem vanavond kijken. De vriend van mijn zoon heeft 100-den B-C-films..Daar vermaakt hij zich mee;. Verbazing, ontzetting, gieren om onzin en ongeloofwaardigheid, slechte acteurs, rammelend verhaal en nog wel 10 andere dingen..
Wens mij kijkplezier....

Film gezien...Allemachtig wat een saaie dommigheid en onwaarschijnlijkheid Een US duikboot vaart de Moermanskbasis binnen om er vervolgens met de staart tussen de benen er weer uit te gaan...Of begreep ik het niet? En dat was nog maar het begin..Elk woord is te veel voor deze film.

Jurgen1407 schreef:
Wat een mega film, we hebben van het begin tot het eind op het puntje van onze stoel gezeten.
Super spannend, goed geacteerd ee
compliment aan de makers en acteurs.
Een echte aanrader voor diegene die van aktie en spanning houden.
Wel verdiende 5 sterren.

Ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalypse Now, van Coppela...Een echte (oorlogs) film. 10 sterren geef je die.

Toen die kapitein zijn onderzeeër op het laatste moment 1 meter van de al gezonken onderzeeër manoeuvreerde om een torpedo te onwijken, heb ik hem uitgezet.

avatar van Vinco
Een toch wel matig " tussen door popcorn film" wat mij betreft.

avatar van popcorn en cola
Vinco schreef:
Een toch wel matig " tussen door popcorn film" wat mij betreft.
..... wat is er mis met popcorn

avatar van Hans Gruber
Vooropgesteld het genre spreekt mij niet echt aan. Er zijn voorbeelden genoeg uit het verleden, Hunt For The Red October en Crimson Tide bijvoorbeeld, waarbij ik moeite had om de film af te kijken. Toch maar besloten om deze te kijken. En het viel niet mee. Soms spannend met onheilspellende geluiden, maar vaak veel gepraat, tegendraadse collega's, torpedo's die de onderzeeër op een haar na missen. Om maar niet te spreken van de geheel ongeloofwaardige reddingsactie van de Russische president. Het is het voor mij allemaal net niet. Daarom 2**.