Hong Hai Hang Dong (2018)

Alternatieve titels: Operation Red Sea | 紅海行動

China / Hongkong / Marokko
Actie / Drama

geregisseerd door Dante Lam
met Yi Zhang, Johnny Huang en Hai-Qing

Een terroristisch complot om nucleair materiaal te bemachtigen wordt verborgen door middel van een gewelddadige staatsgreep. Het elite Jiaolong Assault Team van de Chinese marine wordt opgeroepen om orde op zaken te stellen. Alleen dit team heeft de dodelijke vaardigheid en precisie die nodig is om de situatie aan te pakken.

avatar van DiDa
Deze lijkt me vet!

avatar van horizons
Flinke kassa gemaakt in China.

Nice.

Dante Lam is ondertussen een veteraan, dat valt er ook wel aan te zien. Een film die met een zekere zwier gemaakt is, het type dat je vindt bij regisseurs die zich al lang in hetzelfde genre verdiept hebben. Was vooraf dan ook niet zo bezorgd over de kwaliteit.

Dit is zo'n beetje het Chinese alternatief voor het Hollywoodiaanse patriotisme, wie zich daaraan stoort kan maar beter wat anders gaan kijken. Geen gebrek aan cheesy onzin in ieder geval, scenes die je toch door moet. Best gewoon je brein uitschakelen.

Gelukkig hoeft dat nooit voor erg lang. Er zit best wat oorlogactie in deze film en die is echt van hoog niveau. Grotesque, explosief en vaak ook erg grafisch. Ik hou doorgaans niet zo van oorlogsactie, maar Dante Lam legt de lat toch net wat hoger dan doorgaans het geval.

Geweldig actiespektakel dus, jammer genoeg iets teveel onnozele scenes tussendoor om er een echt meesterwerk van te maken.

avatar van DreamTech
Zo wat een geweldige actie film is dit !! Hier zit van alles in Drones tanks snipers noem maar op ! een dikke 2 uur actie aanrader !!!

avatar van hkoster
Actie, actie, actie en actie. Kunstig gemaakt maar voor mij teveel. Vind het heel ongeloofwaardig. Had hem in mijn bezit maar toch maar gewist.

avatar van filmkul
Lekkere actieknaller. Het verhaal is matig maar Lam weet er als genre veteraan een waar actie spektakel van te maken. Vanaf de eerste minuut vliegen de kogels je om de oren en dat houdt tot het einde ook niet op. De film kent geen moment van rust en spat van het scherm. En de actiescenes worden vakkundig in beeld gebracht. De actie is ook redelijk afwisselend, sniper, tanks, drones, schepen...alles komt voorbij. Niet altijd even geloofwaardig, maar dat boeit binnen dit genre niet. Genre topper! 4.0

avatar van cor1946
Goede acties, keiharde beelden. Veel vuurwerk.

avatar van james_cameron
Het duurt even voor de film op stoom is en het eerste uur is wisselvallig, maar op gegeven moment gaat dit helemaal los en houdt het niet meer op. Veel van de aktiescenes gaan volledig over de top, maar alles is zo enthousiast en cool in beeld gebracht dat je wel mee moet gaan in de chaos. Oké, de finale is dan wel weer een beetje aan de tamme kant, maar tegen die tijd ben je als kijker zo murw geslagen dat dit weinig meer uitmaakt. Zeer vermakelijk.

avatar van hader
Op zich een goede film. maar waarom hebben ze een mogelijke Amerikaanse scenario ver-Chineest is mij een raadsel. Dat maakt de hele film al ongeloofwaardig. Maar blijkbaar vinden ze deze kopie scenario daar geen probleem. Amerikaanse schepen en zetten een chinees stempel erop, en hop Chinese schepen.

OK. Afgezien van dat feit is het wel een goede film. Mooie beelden en goede actie. Uitkijken wel waardig. Nergens me verveeld.