• 8.299.970 stemmen

Hong Hai Hang Dong (2018)

Actie / Drama | 138 minuten

Genre: Actie / Drama

Alternatieve titels: Operation Red Sea / 紅海行動

Oorsprong: China / Hongkong / Marokko

Geregisseerd door: Dante Lam

Met onder meer: Johnny Huang

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Hong Hai Hang Dong

Een terroristisch complot om nucleair materiaal te bemachtigen wordt verborgen door middel van een gewelddadige staatsgreep. Het elite Jiaolong Assault Team van de Chinese marine wordt opgeroepen om orde op zaken te stellen. Alleen dit team heeft de dodelijke vaardigheid en precisie die nodig is om de situatie aan te pakken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van DiDa

DiDa

Deze lijkt me vet!

avatar van horizons

horizons

• 2039 stemmen

Flinke kassa gemaakt in China.

Onderhond

Nice.

Dante Lam is ondertussen een veteraan, dat valt er ook wel aan te zien. Een film die met een zekere zwier gemaakt is, het type dat je vindt bij regisseurs die zich al lang in hetzelfde genre verdiept hebben. Was vooraf dan ook niet zo bezorgd over de kwaliteit.

Dit is zo'n beetje het Chinese alternatief voor het Hollywoodiaanse patriotisme, wie zich daaraan stoort kan maar beter wat anders gaan kijken. Geen gebrek aan cheesy onzin in ieder geval, scenes die je toch door moet. Best gewoon je brein uitschakelen.

Gelukkig hoeft dat nooit voor erg lang. Er zit best wat oorlogactie in deze film en die is echt van hoog niveau. Grotesque, explosief en vaak ook erg grafisch. Ik hou doorgaans niet zo van oorlogsactie, maar Dante Lam legt de lat toch net wat hoger dan doorgaans het geval.

Geweldig actiespektakel dus, jammer genoeg iets teveel onnozele scenes tussendoor om er een echt meesterwerk van te maken.

avatar van DreamTech

DreamTech

Zo wat een geweldige actie film is dit !! Hier zit van alles in Drones tanks snipers noem maar op ! een dikke 2 uur actie aanrader !!!

avatar van hkoster16

hkoster16

Actie, actie, actie en actie. Kunstig gemaakt maar voor mij teveel. Vind het heel ongeloofwaardig. Had hem in mijn bezit maar toch maar gewist.

avatar van filmkul

filmkul

Lekkere actieknaller. Het verhaal is matig maar Lam weet er als genre veteraan een waar actie spektakel van te maken. Vanaf de eerste minuut vliegen de kogels je om de oren en dat houdt tot het einde ook niet op. De film kent geen moment van rust en spat van het scherm. En de actiescenes worden vakkundig in beeld gebracht. De actie is ook redelijk afwisselend, sniper, tanks, drones, schepen...alles komt voorbij. Niet altijd even geloofwaardig, maar dat boeit binnen dit genre niet. Genre topper! 4.0

avatar van cor1946

cor1946

Goede acties, keiharde beelden. Veel vuurwerk.

avatar van james_cameron

james_cameron

Het duurt even voor de film op stoom is en het eerste uur is wisselvallig, maar op gegeven moment gaat dit helemaal los en houdt het niet meer op. Veel van de aktiescenes gaan volledig over de top, maar alles is zo enthousiast en cool in beeld gebracht dat je wel mee moet gaan in de chaos. Oké, de finale is dan wel weer een beetje aan de tamme kant, maar tegen die tijd ben je als kijker zo murw geslagen dat dit weinig meer uitmaakt. Zeer vermakelijk.

avatar van hader

hader

Op zich een goede film. maar waarom hebben ze een mogelijke Amerikaanse scenario ver-Chineest is mij een raadsel. Dat maakt de hele film al ongeloofwaardig. Maar blijkbaar vinden ze deze kopie scenario daar geen probleem. Amerikaanse schepen en zetten een chinees stempel erop, en hop Chinese schepen.

OK. Afgezien van dat feit is het wel een goede film. Mooie beelden en goede actie. Uitkijken wel waardig. Nergens me verveeld.

avatar van joolstein

joolstein

Operation Red Sea is een moderne oorlogsfilm boordevol actie: ik denk dat het de eerste is die de interventie van China in het Midden-Oosten laat zien. Het is losjes gebaseerd op de evacuatie van buitenlanders en bijna 600 Chinese burgers uit de zuidelijke haven van Jemen, Aden.

De film begint met een pre-credits-sequentie van 20 minuten waarin de leden van het elite Jiaolong Assault Team (Sea Dragon, een speciale taskforce van de Chinese marine) de aanval van Somalische piraten op een containervrachtschip in de zee verijdelen. van Aden. De actie verschuift hierna snel naar de belangrijkste deel van het plot; die van de burgeroorlog-situatie in de natie Yewaire.

Helemaal nieuw in een film is dat natuurlijk niet! Denkend aan films als Ridley Scott's "Black Hawk Down' of 'Act of Valor' (2012) Maar de actie is geweldig gechoreografeerd en erg bloederig, vooral wanneer het in zijn hoge versnelling trapt! Ja, het zijn gruwelijke dingen. Regisseur Lam laat oorlog er niet glorieus uitzien. Het ziet er walgelijk en verkwistend uit. Behalve de rebellen en terroristen die zijn gezichtsloos. Toch is dit een meer dan prima actiefilm met soms realistische effecten. De meerdere gevechtssequenties zijn erg goed en zeker de moeite waard om te zien.