Hunter Killer (2018)

Verenigd Koninkrijk / China / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Donovan Marsh
met Gerard Butler, Gary Oldman en Common

Een Amerikaanse commandant van een onderzeeër moet samenwerken met een Navy SEAL om de verkozen Russische president te redden. Deze is gevangen genomen tijdens een militaire coup. Ze moeten hiervoor ver doordringen in de Russische wateren en proberen te voorkomen dat een foute Russische generaal een Derde Wereldoorlog begint.

Best wel aardig en vermakelijk ook jammer dat dit de laatste rol van Michael Nyqvist was...

stinissen schreef:

nooit geweten dat die al was overleden.

avatar van Rickazio
Vind die Gerard Butler zo nep acteren, viel zo zwaar tegen in een aantal films, dat ik dit niet eens ga kijken

avatar van IH88
“I know you speak English.”
“Fuck You!”
“Well... that's a start.”

Lekkere actieknaller. Hunter Killer is een film met Gerard Butler in de hoofdrol, dus dan weet je wel wat je kunt verwachten. Bombastisch, actievol, belachelijk, veel testosteron en patriottistisch, je krijgt het allemaal. Het is knap hoe vermakelijk het allemaal is, en hoe lekker het allemaal wegkijkt. Onderzeeërs, een gekidnapte Russische president, een SEALS team dat hem moet bevrijden, Russen die allemaal Engels spreken, Butler die weer de wereld redt etc. Met zo'n film heb je te maken. Als dit je als muziek in de oren klinkt moet je de film vooral gaan kijken.

avatar van Ola Nordmann
Vermakelijke actie, dun verhaal.

Goeie film waarin de Amerikanen moeten ingrijpen bij een Russische coup. Niet bepaald een origineel verhaal en ook de personages zijn clichématig. Maar voor de rest is dit gewoon een solide actie-thriller die er modern uit ziet, maar ouderwets aandoet (en dat is positief bedoeld). Onderhoudend van begin tot eind met genoeg goeie actie-scenes en ook meer dan genoeg spanning.

avatar van Alathir
Een heel vermakelijke en spannende film. Ook weer een typische Butler film met gekende heroïek maar ik kan daar wel van genieten. Het is zeker niet elke dag dat hij met weer zo'n film op de proppen komt. De Russen mompelen soms wat in het Russisch maar spreken veelal Engels en dat is voor mij het grootste punt van kritiek. Misschien niet bijster origineel maar wel goed uitgewerkt en uitgevoerd.

avatar van perreke
Een lekkere actiefilm met voldoende spanning
Prachtige beelden en goed verhaal

avatar van Koerok
Niet echt goed, maar wel vermakelijk en onderhoudend.
Veel meer had ik er ook niet van verwacht.
En de Russisch/Amerikaanse samenwerking (en toenadering) vond ik wel verfrissend.

avatar van blurp194
Troep.

Het is op zich wel gewoon in het genre van de actiefilm - of de onderzeebootfilm - dat je het niet al te nauw neemt met de geloofwaardigheid. Maar zo'n afstand als deze film neemt, daar wordt ik toch stil van. Wat een gillende idioterie wordt hier voor zoete koek opgediend - ik weet niet eens meer waar ik beginnen moet om de plotholes, onjuistheden, dichterlijke vrijheidjes, alternate realities en alle varianten daarop op te gaan noemen.

Maar niet alleen dat. Ook de actie is nergens geloofwaardig - of zelfs maar in de buurt van. De onderwater-navigatiescene bijvoorbeeld, slordigjes gejat van The Hunt for Red October natuurlijk. Volslagen ongeloofwaardig al dat de toegang van een Russische marinehaven zo in elkaar zit vanzelf, maar de manier waarop het in beeld komt is zo lachwekkend dat het niet in de verte spannend is.

En dan de acteurs. Hoe wanhopig moet je zijn, hoe rood moet je staan voordat je als jezelf respecterende acteur zo'n rol accepteert. Butler als de kapitein van een nucleaire hunter-killer sub die constant weerwoord krijgt van zijn officieren. Alsof de Amerikaanse marine nog nooit van hierarchie of discipline gehoord heeft, en gewoon de tijd nemen voor een onderwaterdemocratie. Tuurlijk. En Oldman dan, hij mag even een woedeaanvalletje spelen gelijk aan wat hij al in Leon deed. En dan de rest nog, die is nog veel erger. Een bad guy met het charisma van de camo pet die hij opheeft, een Russische president die door de casting verwisseld is met de killer die zijn hulpjes omlegt. Nyqvist als enige hoeft zich niet te schamen - maar helaas, hij heeft de release niet meer mogen meemaken.

Het is wel heel droef gesteld met Hollywood, als je op deze film moet afgaan. En verbijsterend hoe hoog dat dan nog scoort ook.

avatar van Rodger
Prima actie film... met mooie onderwater actie scènes...
3.5 ***

avatar van Noud

Heb je ooit eens een pratende leeuw gehoord?
Ja het mag dan een Hollywood film zijn, dus dan kun je verwachten op onwaarheden. Kijk dan de film met andere ogen ernaar.
Film niet gezien...

avatar van Banjo
Weer geen woord Russisch in de deze hele film te bekennen (dat vind ik altijd een min punt).
Het ene moment was het snel en rommelig en dan weer even wat rustige momenten.
Wat mij op de been hield was de mooie beelden en het samenspel tussen sommige karakters.
Ik vind het het net een voldoende maar eigenlijk ook weer niet.
Maar vooruit het was wel aardig voor een keer.

3 sterren

Goede actiefilm die zich vooral afspeelt in een duikboot.
Ik hou wel van dit soort films, waarin de spanning wordt opgedreven naarmate de dreiging van een Wereldoorlog ten top wordt gedreven.
Goede cast trouwens, maar het zijn vooral de beelden die de film ook aantrekkelijk maken.
2 uur bijna duurt de film en verveelt geen seconde, toppertje dus !!

avatar van Grindhouse62
Nou, wat willen wij nog meer. Dit is toch top amusement. Al is het wel weer zo'n 13 in een dozijn actiefilm. Er zijn mensen die constant naar bepaalde genre en type films kijken die ze volledig afkraken, maar wel iedere keer weer gaan kijken. Waar ben je dan mee bezig. Wat een tijdverspilling. Ik heb mij met deze vette actieprent weer prima vermaakt vanavond. Van mij 3.0

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die me geen moment heeft verveeld.

avatar van martijn011
Een film die weinig vernieuwend is, maar wel erg vermakelijk!

De film kent eigenlijk twee verhalen, 1 boven water en 1 onder water. Dit komt op een gegeven moment bij elkaar en dat levert erg onrealistische, maar o zo vermakelijke cinema op.
Van deze film kan ik het wel hebben dat het zo onrealistisch is als maar kan. Dat komt omdat het er vanaf spat dat het doel van de film puur vermaak is. Dat is zeer zeker gelukt met een best wel aardige rol van Gerard Butler.
Dat Gary Oldman en Michael Nyqvist hier ook een rol hebben is alleen maar mooi meegenomen. Laatstgenoemde voegt daadwerkelijk wat toe, Oldman is inwisselbaar in een rol die totaal niet van belang is.

De film tikt nooit het niveau van een klassieker als 'Das Boot' aan, maar voor een film boordevol actie en spanning en een verhaal wat met een paar flinke korrels zout genomen moet worden, is dit prima popcornvermaak.
Ruim voldoende.

avatar van xKoSai
Van begin tot het einde was er actie en spanning, top.

Enig minpuntje dat de Russen Engels praten.

avatar van Shinobi
"Did we just start a war?"

Deze titel had zo in de jaren '90 kunnen uitkomen.

Ditmaal mag Gerard Butler komen opdraven als kapitein van een duikboot, met als doel een verdwenen Amerikaanse onderzeeër te onderzoeken. Ondertussen is een team Navy SEALs bezig om de Russische president te redden van een militaire coup. Op deze wijze komen land en water op den duur bij elkaar.

Eigenlijk zou je 'Hunter Killer' kunnen zien als twee films, alleen worden deze nu op een erg vergezochte manier aan elkaar gebreid. Om het narratief maar voort te kunnen stuwen pompt men een hoop conflicten en clichés erin. Wat mij betreft had het hele gebeuren zich onder water mogen afspelen, gezien dit meer spannende momenten oplevert.

De actie zelf is onderhoudend genoeg. Met name de situatie aan boord van de duikboot komt het best uit de verf, mede door het dicht op de huid filmen; als kijker lijkt het net alsof je zelf aan boord bent. Het scheelt ook dat Butler - voor zijn doen - een iets ingetogener rol speelt. En dat terwijl Gary Oldman al schreeuwend verloren rondloopt, de ironie.

Al met al een redelijke actiefilm die er baat bij had gehad om de focus meer te leggen op de onderzeeër.

2,5 Sterren.

avatar van Boneka
Hunterkiller is een heerlijke actiefilm met alles erop en eraan. Vooral onderwater zijn de beelden fantastisch om te zien. Het plot zit redelijk goed in elkaar maar is natuurlijk compleet ongeloofwaardig. Jammer ook dat de Russen geen Russisch spreken. Men wil ook veel laten zien. Air, Land and Sea. Gevechten op het land en een stukje in the air. Het is alleen zo jammer dat de film compleet ongeloofwaardig overkomt. De actie daarin tegen is wel goed verzorgd, maar ook snel opgevolgd. Een zeker mate van rust is niet te vinden. Verder vond ik dat de beschoten duikboot wel erg snel werd gevonden

Okay heb me verder prima vermaakt, maar hij zal geen medailles verdienen

avatar van Harmonica Man
stinissen schreef:

Dat is volgens mij deze:
A Hidden Life (2019)

Harmonica Man schreef:

Dat is volgens mij deze:
A Hidden Life (2019)

Deze film was veel eerder opgenomen dan dat hij uit komt want Michael Nyqvist is al ruim twee jaar dood Died: June 27, 2017

avatar van jmadejoode2008
Ik weet net iets te veel van militair materiaal om serieus naar de film te kunnen kijken. Het acteerwerk en de cinematografie was ook best k*t, maar.... Ik merkte op een gegeven moment wel dat ik er erg in zat. Moest ik zelf ook wel even om lachen. Het verhaaltje is namelijk niet iets wat ik nog nooit eerder heb gezien of gelezen. Toch een voldoende dus. Al is het een magere.

Vraag me weleens af hoe mensen naar een film kijken,en beoordelen als ze dat doen op basis van realiteit dan moeten ze maar naar discovery gaan kijken,een film is puur gemaakt om vermaakt en niks anders,en geloof je nu echt dat ze toesstemming krijgen om alles prijs geven,en noem mij een (top) film wat realistisch is .
Kijk en geniet .
Hunter killer kwa aktie en vermaakt /acteurs een 10

avatar van cor1946
Helemaal mee eens met Komopzeg. Ik zeg het iedere keer het is maar een film.

avatar van cor1946
Na een storing op Netflix kan ik het einde van de film niet kijken. Hij begon goed maar dat gedoe met die russen toen zakte me broek af. Dat was zo erg. Kijk hem niet verder af. En die russen maar engels lullen brrr wat erg.

avatar van Elchapo
Prima actiefilm,niets nieuws onder de zon.ik heb altijd het idee dat wanneer er iemand op de proppen komt met een onderzee boot,hij/zij een 'das boot' kloon probeerd te maken,dat is vergeefse moeite want deze is niet te evenaren......3.5 stars.

Belachelijke slechte film. Duidelijk ondersteund door de Amerikaanse defensie om waarschijnlijk nieuwe vrijwilligers te werven. Alle clichés zijn hier aanwezig en op zich niet eens zo erg, maar zeer zwak uitgewerkt. Alleen zijn niet alle Russen dit keer badguys, maar ook zijn ze Russische bondgenoten. 0% spanning bij deze hero bullshit film.

avatar van Apate
12 in een dozijn filmpje... Gerard Butler is net als Nicolas Gage, doet in elke film hetzelfde. Alleen een stuk irritanter, als hij de S uitspreekt ben ik al aan het zappen....

avatar van kalehein
Russen met foutloos Amerikaans accent
Normaliter spreekt alles met een gigantisch Russische tongval, maar dat is in deze film slecht voor enkelen toebedeeld.

Al met al is het een prima te pruimen filmpje al vond ik het - USA saves the day gevoel- er weer iets te dik bovenop liggen.

Nog een laatste punt van ergernis was de computeranimatie. De schepen, subs, het afvuren van de torpedos/misseles zag er allemaal picobello uit, maar WTF met die - tegen de zon in shots- die belachelijke grauwe wolken en keer op keer weer die sphere die door het beeld kwam. Dit was echt mijn grootste punt van ergernis.

OM in herhaling te vallen. Voor de rest, prima filmpje.

avatar van Uier
Vandaag op Netflix aangezet en halverwege erachter komen dat ik deze vorig jaar al heb gezien. Zegt wel genoeg over hoe memorabel Hunter Killer is.

Alsnog maar een matige beoordeling van 2.5* plaatsen, om te voorkomen dat ik deze fout volgend jaar weer maak.

avatar van hoffhaan
Goede actie thriller op Netflix. 3.5