Den of Thieves (2018)

Actie / Misdaad
140 minuten / 149 minuten (unrated)

geregisseerd door Christian Gudegast
met Gerard Butler, Pablo Schreiber en O'Shea Jackson Jr.

Iedere dag wordt er 120 miljoen dollar in contanten uit de omloop genomen en vernietigd door de centrale bank van de Verenigde Staten, de 'Federal Reserve'. Een beruchte dief smeedt het plan om de meest gedurfde bankroof te bewerkstelligen, pal onder de neus van de meest gevreesde afdeling van wetshandhaving. De roof kent echter wat complicaties wanneer hij vast komt te zitten tussen andere criminelen.

Goeie film.

avatar van notsub
Het testosteron blijft maar van je scherm druipen in deze rauwe actiefilm. Ruige koppen, tattoos, spierballen, wapens en grove taal zijn de hoofdingrediënten van Den of Thieves. De pogingen er nog wat gevoel in te leggen met familiekiekjes zijn kansloos. De speelduur wordt ook nog eens onnodig opgerekt door langdradigheid. Verder wordt er links en rechts regelmatig wat geleend bij grote titels uit het genre. Den of Thieves is zeker geen hoogvlieger, maar als je de overbodige ballast wegdenkt, hou je in de kern wel een stoere actiefilm over.

avatar van Kondoro0614
Vrij sterke en zeer leuke actie/misdaad film. De film heeft inderdaad wat trekjes van de topfilm 'Heat' al zijn deze niet hinderlijk. Ik heb me kosteloos vermaakt ondanks de beste lange speelduur die de film bevatte. De actie is erg sterk en ook geeft de film inderdaad een best ruig beeld. Ook ik vond alle scenes daarom heen toch wat slapjes, zo was de familieruzie van Nick niks bijzonders. Leuk om de zoon van de Amerikaanse Hip-Hop artiest 'Ice Cube' in een film te zien, ik dacht eerst dat het Ice zelf was . Het verhaal was leuk maar wel simpel, deze ga ik ook niet helemaal uitleggen hier. Voor de rest prima genoten van de film, alleen inderdaad de lengte is wel een blok aan het been.

avatar van kleez
Goede film erg verassend ...

Slechtste film die ik in tijden heb gezien. Had een simpel actiefilmpje verwacht, maar oef wat was dit slecht. Mag niet eens in de schaduw staan van Heat...

Dit sloeg nergens op

Prima film
Zeker voor thuis
Recht toe recht aan zonder te gekke actie

Aanrader voor de liefhebber van films met een realistisch verhaal

avatar van Edogulio
Dikke fiilm!

Film viel tegen.

avatar van cor1946
Heerlijke actie film die geen minuut verveeld door het goede verhaal en Butler op zijn best. Eindelijk een goede film bij Netflix.

Een van de betere aktie films !!
Biertje er bij e n genieten maar!
Mn vriendin vond het ook een leuke film dat zegt
Heel wat;) 8/10

Een taai tussenstuk, maar een redelijk einde. Niet te moeilijk doen over de realiteit, want dat is deze film beslist niet..