Den of Thieves (2018)

Actie / Misdaad
140 minuten / 149 minuten (unrated)

geregisseerd door Christian Gudegast
met Gerard Butler, Pablo Schreiber en O'Shea Jackson Jr.

Iedere dag wordt er 120 miljoen dollar in contanten uit de omloop genomen en vernietigd door de centrale bank van de Verenigde Staten, de 'Federal Reserve'. Een beruchte dief smeedt het plan om de meest gedurfde bankroof te bewerkstelligen, pal onder de neus van de meest gevreesde afdeling van wetshandhaving. De roof kent echter wat complicaties wanneer hij vast komt te zitten tussen andere criminelen.

Goeie film.

avatar van notsub
Het testosteron blijft maar van je scherm druipen in deze rauwe actiefilm. Ruige koppen, tattoos, spierballen, wapens en grove taal zijn de hoofdingrediënten van Den of Thieves. De pogingen er nog wat gevoel in te leggen met familiekiekjes zijn kansloos. De speelduur wordt ook nog eens onnodig opgerekt door langdradigheid. Verder wordt er links en rechts regelmatig wat geleend bij grote titels uit het genre. Den of Thieves is zeker geen hoogvlieger, maar als je de overbodige ballast wegdenkt, hou je in de kern wel een stoere actiefilm over.

avatar van Kondoro0614
Vrij sterke en zeer leuke actie/misdaad film. De film heeft inderdaad wat trekjes van de topfilm 'Heat' al zijn deze niet hinderlijk. Ik heb me kosteloos vermaakt ondanks de beste lange speelduur die de film bevatte. De actie is erg sterk en ook geeft de film inderdaad een best ruig beeld. Ook ik vond alle scenes daarom heen toch wat slapjes, zo was de familieruzie van Nick niks bijzonders. Leuk om de zoon van de Amerikaanse Hip-Hop artiest 'Ice Cube' in een film te zien, ik dacht eerst dat het Ice zelf was . Het verhaal was leuk maar wel simpel, deze ga ik ook niet helemaal uitleggen hier. Voor de rest prima genoten van de film, alleen inderdaad de lengte is wel een blok aan het been.

avatar van kleez
Goede film erg verassend ...

Slechtste film die ik in tijden heb gezien. Had een simpel actiefilmpje verwacht, maar oef wat was dit slecht. Mag niet eens in de schaduw staan van Heat...

Dit sloeg nergens op

Prima film
Zeker voor thuis
Recht toe recht aan zonder te gekke actie

Aanrader voor de liefhebber van films met een realistisch verhaal

avatar van Edogulio
Dikke fiilm!

Film viel tegen.

avatar van cor1946
Heerlijke actie film die geen minuut verveeld door het goede verhaal en Butler op zijn best. Eindelijk een goede film bij Netflix.

Een van de betere aktie films !!
Biertje er bij e n genieten maar!
Mn vriendin vond het ook een leuke film dat zegt
Heel wat;) 8/10

Een taai tussenstuk, maar een redelijk einde. Niet te moeilijk doen over de realiteit, want dat is deze film beslist niet..

avatar van FillumGek
Hoewel er overduidelijk inspiratie is gehaald uit het superieure Heat, is dit gewoon een stoere heist-film waarmee ik me geen moment heb verveeld. De film opent al met een gewelddadige shootout waarbij opvalt dat ook hier de achtergrond muziek is weggelaten. Hierdoor zijn de geweerschoten vele malen indringender en maakt de scene meteen een rauwere indruk. Ook in de finale is dit het geval, de wapens klinken fantastisch!

Qua cast was het blijkbaar een vereiste om tatoeages te dragen. De testosteron spat er vanaf waarbij de ene badguy nog intimiderender is dan de ander. O'Shea Jackson vind ik sinds Straight Outta Compton een leuk acteur, ook hier speelt hij weer sterk. Het is verleidelijk om op 50 Cent te gaan zeiken maar ook hij stoort niet. Zijn rol is dan ook niet echt noemenswaardig, al is de scene waarin hij de vriend van zijn dochter intimideert wel grappig. Maar het is Butler die de show steelt als meedogenloze sheriff die het niet zo nauw neemt met de regels.

De film duurt misschien net wat te lang, maar wanneer de heist begint gaat het tempo weer wat omhoog. Deed me ook een beetje denken aan GTA V, met die geldwagens. Het slot verraste me, geeft de film nog een fijne nasmaak.

avatar van Redlop
Vanaf het nachtshot boven LA is het duidelijk dat we met Heat voor Beginners te maken gaan krijgen, inclusief plotholes en een karikatuur in de hoofdrol. Naast alle verwijzingen naar Heat ook nog een schaamteloze verwijzing naar The Usual Suspects, maar wat geeft het. Je kunt je eraan storen, of alles prima en best vinden en daarvoor heb ik gekozen. Ondanks de vraagtekens die het verhaal oproept en nog lang nalaat, is het geheel een onderhoudende... laten we zeggen hommage aan Michael Mann.

avatar van Yugnav
Wat een saaie film zeg. Dun verhaal, matig acteerwerk, ontzettend veel jatwerk en duurt alemaal veel te lang. Heb me de hele film lang verveeld.

avatar van KritischVentje
Sterk en vermakelijk.

Heb goed kunnen genieten van het verhaal en de aktie. Het enige waar ik mij aan stoorde waren de acteerprestaties van O'Shea en Gerald. O'Shea komt toch net wat talent en skills tekort zoals pijnlijk te zien was tijdens de ondervraging scene met de cops aan het begin van de film.
Gerald had vlagen waar hij goed acteerde maar ook sommige scenes waarin hij gewoon niet geloofwaardig overkwam op mij. Zijn karakter kwam hierdoor wat geforceerd over. Voor mij had de film nog 20 minuutjes langer mogen duren voor een betere opbouw van zijn karakter. Denk bijvoorbeeld aan flashbacks waar hij nog 'gewoon' een good cop was en wat de reden is dat hij zo ruw is geworden.
Maar wat heb ik genoten van Pablo Schreiber! Heerlijk karakter en dat zonder al te veel background informatie. Top!

Film heeft veel goede aktie, spanning en goed geschoten shots. De allerlaatste plottwist was volledig onnodig en doet een beetje afbreuk aan de totale beoordeling voor deze film.
Als ze het karakter van Pablo het verhaal hadden laten overleven, had je hier zomaar een degelijke franchise in handen kunnen hebben.

Leuke film met hoge replay value!

avatar van Goodfella_90
Heb niet vaak dat ik er echt van overtuigd ben dat ‘MovieMeter’ gewoon fout zit bij het ‘uitdelen van de algemene score’, maar bij deze film zit MovieMeter er echt naast. Helemaal in het begin wordt je als kijker meteen duidelijk gemaakt dat er een dertien-in-een-dozijn copycat slechte actiefilm op je af zal komen, namelijk tijdens dat gesprek tussen Gerard Butler en die FBI-agent. Ze mogen elkaar uiteraard niet, want zo gaat dat in films tussen normale agenten en ‘hogere agenten’, maar het wordt hier zo tenenkrommend neergezet dat het eerder een persiflage is.

Zwak geacteerd, hele ongeloofwaardige en daardoor vervelende personages, veel te lang voor zo’n simpele film, een irritante conclusie - die uit wilde stralen dat het een intelligente en verrassende film is, terwijl ik juist net een van de dommere en minst verrassende films in tijden had uitgekeken, waardoor dit heel ongepast voelde - en bovenal een volslagen mislukte poging op cool- en stoerheid. Doordat het zo gemaakt en ongeloofwaardig blijft, ontstijgt het nergens het belachelijke. Vrijwel niet 1 scène of idee gezien dat niet gejat was van andere films. F

Regisseur is een brood-filmer (doet wat nodig is om hem naar verwachting terug te kunnen verdienen). En pubers zullen hem nog wel kunnen waarderen.

Wat het qua vermaak voor mij nog redt is de redelijk brute jacht van de twee hoofdpersonages op elkaar, waarbij de ene uiteindelijk de andere neerschiet.