• 8.554.567 stemmen

Den of Thieves (2018)

Actie / Misdaad | 140 minuten / 149 minuten (unrated)

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 140 minuten / 149 minuten (unrated)

Geregisseerd door: Christian Gudegast

Met onder meer: Gerard Butler, Pablo Schreiber en O'Shea Jackson Jr.

Releasedatum: 22 februari 2018

Plot Den of Thieves

"You're not the bad guys. We are."

Iedere dag wordt er 120 miljoen dollar in contanten uit de omloop genomen en vernietigd door de centrale bank van de Verenigde Staten, de 'Federal Reserve'. Een beruchte dief smeedt het plan om de meest gedurfde bankroof te bewerkstelligen, pal onder de neus van de meest gevreesde afdeling van wetshandhaving. De roof kent echter wat complicaties wanneer hij vast komt te zitten tussen andere criminelen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Det. Tony 'Z' Zapata

Det. Gus Henderson

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Meesterlijke film die totaal anders uitpakt dan ik had verwacht . De film deed mij een beetje aan heat denken en inside man met butler als een van de hoofdrolspelers in deze film.

Zeer sterk en spannende film met goed acteerwerk . Toen ik 50 cent zag moest ik even schakelen , maar ik vond hem zeker niet storend in deze film. Ook zit de film uiteindelijk anders in elkaar van wat je verwacht had .

avatar van Davido

Davido

En toen bleek het allemaal anders

Goede film die lekker wegkijkt. Duurt nergens te lang. Acteerwerk was top. Rollen waren echt goed weggezet. Nu ik weet wat ik weet moet ik hem eigenlijk nog een keer kijken.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Deze actiefilm wist me simpelweg niet verrassen . rauwdouwer Butler was erg op dreef , en overtuigend in zijn rol.

Maar ik vind het niet spannend , de hoofdrolspelers konden me gestolen worden . Het duurde ook veel te lang voor een eenvoudig verhaal als dit .

De actie scènes waren dik in orde . Maar ik had de een tijd lang, met name na het intense begin : dit gaat weer een echte onvervalste actie klassieker worden , en dat werd dus niet waargemaakt .

De finale was ook een beetje een anti climax .

Er gebeurd ook echt te veel dat als je een beetje nadenkt snapt dat de logica dan wel de geloofwaardigheid ver te zoeken is .

Regisseur gudegast heeft sowieso een handje van net niet actie films . Daar verandert deze film niks aan .

Prima voor wat afleiding, maar steeds geeft het het idee : er had meer ingezetenen .

Twist hier is wel aardig .

avatar van des1

des1

Teveel mensen om ze van elkaar te kunnen onderscheiden, laat staan ermee te identificeren. Opmerkelijk, in wezen geen enkel sympatiek karakter erbij. En Gerard Butler zie ik veelste vaak voorbijkomen met z'n beperkte reikwijdte in dramatische rollen. Film wordt pas in de laatste driekwartier enigszins interessant. Het is niet zozeer een slechte film, maar een treffen tussen een outfit van bankkrakers en een poltieteam is al zo vaak gedaan, en bereikte m.i. z'n hoogtepunt met Heat.

avatar van panax

panax

mooie spannende aktiefilm

met onverwachte twist in het verhaal

kort maar krachtig einde,ook weer met een twist

avatar van Amberke2016

Amberke2016

Overdreven macho gedoe van vooral Butler, maar verder een goede film met een verrassend einde.