• 8.345.948 stemmen

Bai She 2: Qing She Jie Qi (2021)

Animatie / Fantasy | 131 minuten

Genre: Animatie / Fantasy

Alternatieve titels: White Snake 2: Green Snake / White Snake 2: The Tribulation of the Green Snake / Green Snake / 白蛇2:青蛇劫起

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Amp Wong

Met onder meer: Tang Xiaoxi, Wei Chao en Zhang Fuzheng

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Bai She 2: Qing She Jie Qi

"Dependence arises from the previous life."

Xiao Qing probeert haar zus uit de greep van Fahai te bevrijden. Ze belandt in een dystopische stad, waar ze een mysterieuze man ontmoet. Deze man kan zich niks meer over zijn vorige levens herinneren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Fahai (stemrol)

孙姐(stemrol)

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Eén van de weinige keren dat ik geboeid naar een animatiefilm heb gekeken. Die ruim 2 uur zijn omgevlogen.

Onderhond

Best apart, eerste deel was typische Chinese folklore, deze voegt daar een stevige scheut urban fantasy aan toe. Moordend tempo, immer verrassend en visueel ook best mooi (behalve de personage zelf misschien, die er iets te gaaf uitzien).

Onderhond

Verrassend filmpje.

Eerste deel was eigenlijk een typisch Chinees fantasy sprookje, gestaafd op redelijk bekende folklore (Tsui Hark heeft er ook een geweldige film over gemaakt). Ik verwachtte dus vooral meer van hetzelfde, alleen dat met het andere zusje in de hoofdrol.

Daar leek het na 5 minuten ook op uit te draaien, maar eens in Asura aangekomen verandert de film volledig van gedaante. Weg is de klassieke fantasy, in de plaats een streepje urban fantasy/post-apocalyptische sci-fi. Da's ook een manier om uit te pakken met een sequel natuurlijk.

Ik ben nog steeds niet de grootste fan van de traditionele CG look, maar de effecten en designs zijn echt wel op niveau. Camerawerk en editing mogen er trouwens ook zijn. Verder een mooie wereld waar het erg fijn vertoeven is, met een paar erg coole personages en een indrukwekkende finale. Fijn fijn fijn.

4.0* en een uitgebreide review