ad

Geregisseerd door: David Lowery

Met onder meer: Dev Patel, Alicia Vikander en Joel Edgerton

Releasedatum: 29 juli 2021

Over The Green Knight

"When honor was everything."

‘The Green Knight’ volgt het verhaal van Sir Gawain, de roekeloze en eigenzinnige neef van koning Arthur. Hij gaat op een queeste om de confrontatie aan te gaan met de zogenaamde ‘Green Knight’, een reusachtige groene vreemdeling en uitdager van mannen. Gawain vecht met geesten, reuzen, dieven tijdens een reis waarin hij zich probeert te onderscheiden en te bewijzen aan zijn familie en koninkrijk door de ultieme uitdager onder ogen te zien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Nieuwe film van A24!

IMDb schreef:

A fantasy re-telling of the medieval story of Sir Gawain and the Green Knight.

avatar van John Milton

Trailer spreekt aan

En A24, so take my money. Lowery's A Ghost Story (2017) - MovieMeter.nl vond ik geweldig, maar ik moet zijn The Old Man and the Gun nog zien. Ach, die kan ik nog wel meepakken voor deze uitkomt.

Hopelijk in de bioscoop.

avatar van Brix

Brix

Dat ziet er zo op het eerste gezicht wel erg goedkoop uit

avatar van synec

synec

Vette trailer! Een A24 artsy high fantasy for adults? En van David Lowery? Sign me up

avatar van thunderball

thunderball

Hum! Ik was heel even enthousiast, totdat... ik de trailer had bekeken. Lijkt erg low budget.

avatar van Rvdz

Rvdz

• 2081 stemmen

Ziet er waanzinnig uit juist, hoop dat dit snel hier komt

avatar van Cikx

Cikx

• 2061 berichten

Lijkt me gaaf! Kom maar door.

avatar van horizons

horizons

• 1967 stemmen

Tof; al geïnteresseerd sinds ik de IMDb pagina las een tijdje geleden.

avatar van John Milton

John Milton

Ziet er goedkoop uit? Ik heb de trailer nu drie keer gekeken, en ik snap werkelijk niet wat jullie bedoelen Brix en thunderball?

Het is geen 200 miljoen dollar blockbuster, maar ik vind het er uitstekend uitzien. Bijzonder sfeervol ook. Het is een A24 film van David Lowery hè? Die wordt niet beter naarmate je er meer geld tegenaan smijt. Not that kind of movie.

avatar van Brix

Brix

John Milton

Oké, een echte trailer afwachten om een betere indruk te krijgen waarschijnlijk.

Wat ik nu zie zijn enkele personages in kostumering die me helemaal niet aanstaat (behalve de Green knight dan)

De enige scène met wat meer volk in beeld is er een met een groepje armetierig uitziende kinderen en een poppenkastje.

Nu zullen kinderen toentertijd er niet beter gekleed uitgezien hebben, maar wat ik bedoel is dat hetgeen we tot nu toe zien weinig indruk op mij maakt.

N.B.

Het is niet dat ik zo onder de indruk was van de vorige verfilming van de legende (Sword of the Valiant -1984) al was die niet gering van opzet en cast.

avatar van thunderball

thunderball

Ben het met Brix eens.

Het ziet er niet grootschalig uit, telkens maar één of twee personen in beeld en op één of andere manier ook niet authentiek vooral qua kleding en personages, meer acteurs, die zich hebben verkleed. Beetje toneelmatig ook.

avatar van Nicholas

Nicholas

Prachtige trailer.

avatar van Warp

Warp

Release is 30 juli in de US. Hopelijk ook snel hier dan.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Wacht nu al een tijdje hierop. Gelukkig komt hij nu dan ook echt. Hij zou volgens mij al in mei hebben moeten draaien ofzo.

avatar van Thiver

Thiver

Brix schreef:

Trouwens wel bizar toevallig dat de regisseur daarvan ook een film heeft gemaakt getiteld Ghost Story...

kleintje 2 schreef:

Voorlopig is-ie weer van de Nederlandse releasekalender verwijderd. Ik ben er enorm bang voor dat-ie naar een streamingdienst zal verdwijnen...

avatar van eltorro

eltorro

Nieuwe trailer ziet er heerlijk sfeervol uit. Dit kan zo maar eens 1 van de toppers worden in 2021. Hopelijk word het geen praterige film en wordt het verhaal verteld door sfeer en beeld.

avatar van horizons

horizons

• 1967 stemmen

Die nieuwe trailer doet hopen op een pareltje. Maar te hoge verwachtingen zijn nooit goed!

avatar van deridder

deridder

Ik heb hier ontzettend veel zin in! Ik lees momenteel the green knight van Iris Murdoch en hoewel een ander verhaal refereert het er wel naar. Trailer ziet er geweldig uit!

Vanaf 29 juli in de bioscoop (The Searchers)