• 8.484.963 stemmen

Geregisseerd door: David Lowery

Met onder meer: Dev Patel, Alicia Vikander en Joel Edgerton

Releasedatum: 5 augustus 2021

Plot The Green Knight

"When honor was everything."

‘The Green Knight’ volgt het verhaal van Sir Gawain, de roekeloze en eigenzinnige neef van koning Arthur. Hij gaat op een queeste om de confrontatie aan te gaan met de zogenaamde ‘Green Knight’, een reusachtige groene vreemdeling en uitdager van mannen. Gawain vecht met geesten, reuzen, dieven tijdens een reis waarin hij zich probeert te onderscheiden en te bewijzen aan zijn familie en koninkrijk door de ultieme uitdager onder ogen te zien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 1901 stemmen

horizons schreef:

Dat hij pas op het einde voldoet aan de ridder eed. Daarvoor faalt hij hopeloos voor alle ridder deugden.

Dank voor de verduidelijking. Nu is 't iets logischer.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 1901 stemmen

eRCee schreef:

De clou is dat je een toffe film hebt gekeken.

Daar zijn de meningen over verdeeld, tof is zeker niet het woord wat ik persoonlijk zou gebruiken.

Maar mooi dat jij ervan hebt kunnen genieten.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Bijzondere mystieke film met verwijzingen naar verleden tijden en fantasie. De rust in de film zal niet iedereen aanspreken, velen zijn zo gewend aan vliegen vliegen vliegen immers. Dit onderstreepte voor mij juist het dromerige en mystieke.

Vraagje: Hoe zat het nu aan het einde (ik keek de film wat laat dus viel bijna in slaap) maar hij maakte dus een baby met zijn vroegere vriendinnetje en toen was hij klaar met haar Ze kreeg wat geld en klaar? Waarom? En waar kwam die roodharige ineens vandaan?

avatar van horizons

horizons

RoFFeL schreef:

Kijk die laatste twintig minuten maar opnieuw.

avatar van AC1

AC1

Herzien. 7/10

Is er dan werkelijk niemand die de 'banding' (compressie) heeft gezien? Of vinden jullie dat geen probleem?

avatar van Phantasm

Phantasm

Veel te saai en langdraderig, voor de liefhebber, dit was niet echt mijn ding.