Anna (2019)

Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Luc Besson
met Sasha Luss, Luke Evans en Cillian Murphy

De Russische Anna is werkzaam als verkoopster. Tot ze internationaal doorbreekt en het helemaal maakt als mode-icoon. Achter haar mooie uiterlijk huist evenwel een duister geheim als ze een dubbelleven leidt als huurmoordenaar.

• Vanaf 12 september in de bioscoop

avatar van Shadowed
Niet best.

Niet al te best opnieuw van Besson, die keurige titels op zijn naam heeft staan waar ik er ongetwijfeld nog een paar van moet bekijken. Enkele scenes zien er dan nog wel aardig uit, maar in het algemeen is er niet heel veel wat bijzonder is hier.

Het actiegenre is misschien wat misleidend. Als er actie is, is het dan wel weer goed, maar in het algemeen is dit meer een misdaadthriller. Vooral thriller dan, dan is het genre wat de film overheerst. Maar nergens is het heel spannend helaas.

Luss doet het aardig, maar is niet altijd even overtuigend. Bij een hoop mensen vallen de Russische accenten wat door de mand, het is te gemaakt. Evans en Murphy maken weinig indruk, Mirren is wel wat overtuigender maar lijkt niet veel moeite te doen.

Het minste aan de film is dat Besson de film zo "intelligent" mogelijk wil laten overkomen. Een hoop twistjes, een hoop tijdsprongen (veels te veel overigens) en een hoop gedoe dat slim hoort te zijn, maar eigenlijk gewoon knullig is.

De twisten zijn niet bepaald knap, de tijdssprongen zijn vooral vervelend en in het algemeen maakt de film niet heel veel indruk. Een aantal knap geschoten actiescènes, dat wel, het is alleen jammer dat de film nooit echt een volbloed actiefilm wordt.

Alhoewel het ergens wel vermakelijk is, voelt het te dom aan voor een film die heel slim wil zijn. Besson probeert te hard om een goede film te maken, maar faalt hier uiteindelijk in. Er moet meer denkwerk ingaan en betere scriptschrijvers misschien.

Omdat de tijdsprongen op den duur gaan vervelen en zelfs irritant begint te worden, geen voldoende. Maar heel slecht is het gelukkig allemaal ook weer niet.

avatar van Goldie63
Wat kan mij al die commentaren hierboven schelen. Ik wil méér films met Sasha Luss..............................damn!!!!

avatar van John Milton
Goldie63 schreef:
Alstu, kun je weer anderhalve minuut uit je plaat

avatar van boemboem27
geen onaardige film,een goed spelende hoofdrol van Sasha Luss.
prachtige vrouw ook.
spannende film,had alleen wat moeite met de slechte ondertitels.
maar dat heeft niks met de film op zich te maken.
gaat allemaal snel met regelmatige zgn flashbacks,maar die had je nodig om de film te begrijpen.
veel.. ja heel veel actie.
gewoon een goede spionagefilm.
aanrader

avatar van bjerik76
bij het eerste gevecht in de trailer had ik al zoiets van " Oh zo'n film"
een hoop gespring, gedraai in de lucht terwijl er fanalen geplakt en getrapt word en er geen AU geroepen word.

Tja, dan weet ik al hoe deze realistische gevechten/ film waarschijnlijk af zal gaan lopen.
Ik sla m over

avatar van Goldie63
John Milton schreef:
Alstu, kun je weer anderhalve minuut uit je plaat

Dank je wel , ik ben je zeer erkentelijk voor dit prachtig stukje kunst!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een film die mij erg aan Red Sparrow deed denken, de films hebben aardig wat gelijkenissen. Wat vooral opviel was het degelijke acteerniveau, vooral van Cillian Murphy die wat mij betreft best meer screentijd mocht krijgen. Helaas gaat het verhaaltje een beetje van de hak op de tak en geeft dit naarmate de film vordert een rommelig gevoel.

Een film waar zeker meer in had gezeten, de acteurs doen het prima en het verhaal is op zich interessant genoeg, maar de uitwerking is helaas maar mager.

avatar van james_cameron
Een onderhoudend rommeltje, deze vlotte herhalingsoefening van regisseur Luc Besson, die zijn eerdere aktiefilm La Femme Nikita hier in een modern jasje steekt. Het script zit slim in elkaar en er zijn een paar eersteklas aktiescenes, maar de film is net iets te vergezocht en overdreven qua toon om echt indruk te maken. Hoofdrolspeelster Sasha Luss weet ook niet overal te overtuigen. Een echte europudding derhalve.

avatar van Lennert
Bij het zien van deze trailer dacht ik vooral de hele tijd 'Atomic Blonde zag er beduidend toffer uit'. Ik kan natuurlijk compleet ernaast zitten, maar heb nog niet echt een reden gevonden om hier naartoe te gaan.

avatar van mariobustamente2
Wat is er leuk aan deze film : Sasha Luss
Wat is er spannend aan deze film : de naaktscenes met Sasha Luss
Wat was er NIET leuk aan deze film :alle scenes waar Sasha Luss niet in te zien was
Wat was irritant in deze film : een kettingrokende Helen Mirren met russisch accent

avatar van macrobody
Waar John Wick het over de top actie goed kan hebben werd het hier op een gegeven moment te veel van het goede. In de Russische ambassade bleven de poppetjes maar komen en vallen als rijpe appels van de bomen. Ik ben fan van de serie Nikita maar deze film heeft daar heel weinig mee in overeenkomst.
Ik vraag me af of de tijdslijnen wel helemaal klopten. In ieder geval waren er een paar zaken die niet klopten of te ver gezocht waren. En wat zeker afbreuk deed aan de film was het casten van Amerikanen voor de Russische rollen. Gelukkig zat er wel een Franse lesbienne in en was het Rusland hard en grauw. Stel je voor dat er eens een goede kant werd laten zien van Rusland.
Laat ik het maar niet hebben over het heen en weer gespring in de tijd, dat is extra goed opletten.
Niet saai en genoeg twists tot het einde in ieder geval.