The Day the Earth Stood Still (2008)

2,50

Verenigde Staten / Canada
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Scott Derrickson
met Keanu Reeves, Jennifer Connelly en Kathy Bates

Een vertegenwoordiger van een buitenaards ras dat een drastische evolutie heeft doorgemaakt om haar eigen klimaatveranderingen te overleven, Klaatu (Keanu Reeves) komt naar de aarde om de mensen in te lichten, hoe slecht hun planeet er aan toe is. Klaatu, die reeds een negatieve indruk van het menselijk ras heeft, wordt opgesloten door de Verenigde Naties. Daarop besluit hij dat de mensheid moet worden uitgeroeid om de aarde te redden. Dr. Helen Benson (Jennifer Connelly) en haar stiefzoon Jacob (Jaden Smith) proberen Klaatu ervan te overtuigen dat het menselijk ras wel degelijk bestaansrecht heeft.

610 BERICHTEN 51 MENINGEN
Onwaarschijnlijke onzinfilm. Het zou voor de verandering leuk geweest zijn als de aliens zouden vinden dat we minder aan natuurbehoud moeten doen, en meer aan de economie.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matige film. Ik kan me zo onwijs ergeren aan de lompheid van mensen in zo'n film. Neem nou het begin als Klaatu uit de globe stapt en er gelijk weer een debiel is die moet schieten. Er komen godverdomme aliens op de aarde. Wereldnieuws en hoe vet!! Wordt ie neergeschoten. En het ergste is dat het zonder motief is. Daarna is er de gevangenschap en de klopjacht op Klaatu alsof hij een misdadiger is. Ik vraag me af of defensie echt zo zou reageren.

avatar van HK Senator
Best dapper om eens een rampenfilm te maken met een boodschap en een rustig tempo i.pv. eindeloze actie die maar niet op houdt. Goed geprobeerd maar helaas niet geslaagd. Reeves en Connely zijn best goed op dreef. En de special effects nog net acceptabel. Dat kleine etterbakje had echter wel een ander karakter moge hebben. Al met al vermakelijke pulp met een plot dat veel te abrupt komt en ook nog eens zeer onlogisch is.

avatar van K. V.
'k had vooral negatieve reacties over deze film gehoord, maar 'k zag deze liggen in de bib en dus toch maar eens geprobeerd. Omdat 'k dus weinig verwachtingen had, viel de film voor mij nog wel mee. Misschien omdat de focus iets minder lag op actie, kon 'k hem wel appreciëren.
Jaden Smith speelde een erg irritant personage en kwam wel overtuigend over. De rest was niet super speciaal.
Visueel bevatte de film veel special effects, de ene al wat beter dan de andere.
Al bij al vond 'k hem wel eens het bekijken waard, maar een topper is het niet geworden. 'k heb me wel niet verveeld, dus al bij al wel een geslaagde filmavond.

Matige film waarin een buitenaards wezen op aarde komt om de mensheid te waarschuwen. Een niet geslaagde remake van de sci-fi klassieker uit 1951, vooral omdat de boodschap hier veel slechter over komt. En ondanks dat de special effects natuurlijk niet te vergelijken zijn, mist deze film ook de sfeer en charme van het origineel. Keanu Reeves is wel goed gecast.

Wat doe die John Cheese in die film eigenlijk.??...en dat pokkenkind.....lol

Vond dit toch wel een Coole film,het idee is niet eens zo ver gezocht,origineel verrassend en niet zo`n standaard Alien invasie film,vond alleen jammer dat Het personage/Hoofdrolspeler erg snel van gedachten veranderde,daar had wat meer tijd en diepgang in mogen zitten

Wat een zwakke film is dit.
Gebeurt erg weinig naar mijn idee.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film kan niet tippen aan het origineel, dat perfect paste in de tijdsgeest in de na-oorlogsjaren. Niet dat de wereld er ondertussen beter op geworden is, maar je mist toch een echte insteek. Het is een remake geworden door makers die precies niet goed begrepen waarover de film ging. Weinig inhoud dus, maar de film is wel goed gemaakt voor een blockbuster. Op zich ook niet zoveel verschil met films als Independence Day of Armageddon. Keanu Reeves is sterk gecast en Jennifer Connelly doet het ook niet slecht. Kathy Bates is de vertaling van de Amerikaanse arrogantie. Als die buitenaardse wezens de aarde zo in 't oog hadden gehouden, hadden ze ook buiten Amerika kunnen landen. Je hebt als kijker dan ook sneller sympathie voor Klaatu dan de VN. Vermakelijke film in elk geval, maar mooie verpakking van een lege doos.

avatar van eRCee
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Arrival mag een veel betere film zijn, maar de basisclichés komen toch wel akelig veel overeen met een B-prent als deze. De verheerlijking van de wetenschap hier, als drijvende kracht achter al het goede en onze enige hoop is bijzonder lomp. Vooral als je dan een van de personages samen met een alien wiskundige formules op krijtborden laat kalken met clavecimbel muziek van Bach op de achtergrond. Die dokter Helen heeft sowieso op geen enkel moment in het plot als microbioloog iets te zoeken bij de gebeurtenissen, maar op één of andere manier staat ze continu met haar mooie neusje vooraan. Dat onze protagonisten op twee meter afstand langs de bol rennen die hen op een of andere manier zou moeten redden om vervolgens tien meter verderop voor de apocalyps te schuilen onder een stenen bruggetje is de lachwekkende kers op de taart. Totaal niet serieus te nemen. Maar ja, ik heb nu eenmaal een zwak voor Connelly.